Osvita.ua ЗНО Новини ЗНО Абітурієнти побоюються, що їх звернення до УЦОЯО залишиться без відповіді
Абітурієнти побоюються, що їх звернення до УЦОЯО залишиться без відповіді

Учасники ЗНО вдруге закликають директора Українського центру оцінювання якості освіти Ірину Зайцеву надати компетентний та фаховий аналіз деяких завдань тесту з біології

Абітурієнти побоюються, що їх звернення до УЦОЯО залишиться без відповіді

Роз’яснення Українського центру оцінювання якості освіти щодо завдань цьогорічного тесту з біології № 10, 19, 46, 58 та 59 не задовольнило абітурієнтів.

У п’ятницю, 17 червня, абітурієнти 2011 року, які брали участь у тестуванні з біології, направили до Українського центру оцінювання якості освіти звернення щодо необхідності повторного розгляду ситуації, що склалася навколо окремих завдань тесту з біології.

Автори звернення висловили позицію щодо власного бачення наявних проблем у завданнях та правильних відповідях на тест з біології. Так, у своєму зверненні абітурієнти наголошують на невідповідності деяких відповідей на завдання тесту чинним підручникам з біології.

Зокрема, у зверненні абітурієнтів зазначається, що "під час проходження ЗНО з біології 14 червня 2011 року виникло багато суперечливих думок щодо формулювання, розуміння окремих запитань та можливих варіантів відповідей на них".

Також, у своєму зверненні абітурієнти наголошують, що Український центр оцінювання рекомендував для підготовки до ЗНО менший список підручників з біології, ніж перелік підручників, що фактично використовувались при вивченні цього предмета абітурієнтами 2011 року протягом всього періоду їх навчання у школі.

Це, в свою чергу, виявило те, що деякі навчальні теми у підручниках висвітлюються по різному. Тобто, в залежності від підручника та трактування тексту в цьому підручнику учнем або вчителем, який його навчає, відповідь на завдання тесту може бути різною.

Через це, абітурієнти закликають директора Українського центру оцінювання якості освіти Ірину Зайцеву повторно надати компетентний та фаховий аналіз спірних завдань тесту з біології. "Оскільки саме фахівці УЦОЯО укладають тести для ЗНО, вони мають нести відповідальність за правильність і коректність запитань та відповідей, а також мають бути обізнані із змістом чинних шкільних підручників, за якими навчалися абітурієнти", - вважають учасники ЗНО з біології.

Запит було надіслано 17 червня 2011 року на електронну адресу Українського центру оцінювання якості освіти org@testportal.com.ua, відповіді щодо отримання листа абітурієнти не отримали, тому звернулись до "Освіта.ua" з проханням опублікувати текст звернення у повному обсязі.

Нагадаємо, результати ЗНО з біології є обов’язковими при вступі на спеціальності напрямів "Медицина", "Фармація", "Фізичне виховання та спорт" та деяких інших. У 2011 році тест з цього предмета склали близько 80 тисяч випускників шкіл.

 

Звернення учасників ЗНО з біології
до директора Українського центру оцінювання якості освіти

Шановна Ірино Павлівно!

Від імені абітурієнтів, які здавали 14 червня ЗНО з біології, хочемо виловити незгоду із коментарями УЦОЯО щодо коректності окремих тестових питань та відповідей, оприлюднених УЦОЯО.

Переважна більшість абітурієнтів – це випускники 2011 року та ті, які не так давно закінчили школу та навчалися за програмами МОН 2001 року (з 1 по 9 клас) та 2004 року (у  профільних 10-11 класах), використовуючи підручники з біології різних авторів, що мають гриф МОН та були рекомендовані МОН у відповідних Переліках  для використання у процесі навчання. До речі, деякі із цих підручників перелічені і на сайті УЦОЯО, як базові для підготовки до ЗНО:




Слід зазначити, що перелік підручників біології, за якими у школі навчалися цьогорічні абітурієнти, є набагато ширшим. Усі вони також мають гриф МОН. Наприклад, у збірнику:





На 190-195 сторінках вказаний Перелік програм та навчально-методичної літератури з біології на 2005-2006 навчальний рік, де зазначені підручники, робочі зошити та інші посібники із грифом МОН, за якими ми навчалися. Наводимо кілька сторінок із цього видання:






Зауважимо, що відповідно до Інструктивно-методичних рекомендацій МОН щодо вивчення шкільних дисциплін, ці навчальні посібники використовувались при вивченні біології не тільки у 2005/2006 навчальному році, але і в наступні роки, та поступово вилучалися із навчального процесу в міру переходу середньої школи на 12-річний термін навчання.

"Для того, щоб здати добре ЗНО, треба добре засвоїти матеріал шкільних підручників, що мають гриф МОН", – так, принаймні, нас переконували високопосадовці від освіти. Звісно, ми прислухалися до цих порад.

Під час проходження ЗНО 14 червня з’ясувалось, що не все так просто – виникло багато суперечливих думок щодо формулювання, розуміння окремих запитань та можливих варіантів відповідей на них. Оскільки саме фахівці УЦОЯО укладають тести для ЗНО, вони мають нести відповідальність за правильність і коректність запитань та відповідей, а також мають бути обізнані із змістом чинних шкільних підручників, за якими навчалися абітурієнти.

Одним із суперечливих запитань ЗНО-2011 є запитання про черговість дій при наданні першої допомоги. У підручнику М.С.Присяжнюк "Біологія людини. 8 клас" (видавництво УАННП "Фенікс", Київ, 1999), за яким навчалося багато абітурієнтів, на сторінці 150 вказується алгоритм надання медичної допомоги у випадку відкритого перелому, який суперечить офіційній відповіді УЦОЯО:




Зверніть увагу на зміст цієї сторінки!!! Тут чітко і зрозуміло викладена послідовність дій у випадку відкритого перелому саме нижньої кінцівки, вказується черговість виклику швидкої, можливі способи транспортування потерпілого із відкритим переломом саме кісток ноги! Ситуація у підручнику Присяжнюк М.С., що має гриф МОН та використовувався в середній школі (відповідно до Переліку навчально-методичної літератури у 2005/2006 навчальному році) є такою ж, що і у тестах ЗНО, але алгоритм виконання дій відрізняється від офіційної думки УЦОЯО, котрий коментує оприлюднені відповіді на запитання № 58 таким чином:




Насправді, підручник біології для 8 класу, зазначений у роз’ясненні УЦОЯО (авт. Шабатура М.М., Матяш Н.Ю., Мотузяний В.А., Ґенеза, 2004 р.), у тексті § 20 на сторінках №№66-67 містить таку інформацію:





Очевидно, порядок надання першої допомоги в обох наведених підручниках, які мають гриф МОН та які в однакові періоди часу використовувались у школах при вивченні біології людини, суттєво не відрізняється, але тлумачиться УЦОЯО по-своєму.

Наступним сумнівним питанням є питання про найпростіших, які мають навколо клітини панцир із кремнезему. В усіх без винятку шкільних підручниках термін "зовнішній кремнеземовий панцир" вживається стосовно діатомових водоростей, які належать до царства Рослини, а не до найпростіших одноклітинних тварин.

Так, у підручнику з біології для 6 класу Мусієнка М.М., Вервеса Ю.Г., Славного П.С., Балана П.Г та Войцехівського М.Ф. (видавництво "Ґенеза", 2000р.) на сторінці 42 вказано:




У підручнику з біології для 6 класу Морозюк С.С. (видавництво "Торсінг", 2000р.) на сторінці 40 зазначено:




Натомість, фахівці УЦОЯО вважають, що правильною відповіддю на запитання: "Які найпростіші утворюють НАВКОЛО своїх клітин ПАНЦИР із кремнезему?" є відповідь «радіолярії». Насправді у радіолярій із кремнезему побудований не зовнішній панцир, а ВНУТРІШНЬОКЛІТИННИЙ СКЕЛЕТ, про що говориться у тому ж підручнику, на який посилається у своїх коментарях УЦОЯО, але чомусь ЗАМОВЧУЄ цю ознаку будови радіолярій. Зокрема, у підручнику з біології для 7 класу Вервеса Ю.Г., Балана П.Г., Серебрякова В.В. (видавництво "Ґенеза", 2002р.) на сторінці 19 вказано:




Зауважте, що в останньому абзаці говориться про те, що і радіолярії, і форамініфери беруть участь в утворенні кремнеземів.

На 18 сторінці того ж підручника розповідається про форамініфер:




Відповідно до тексту цього та інших шкільних підручників, саме у ФОРАМІНІФЕР ЗОВНІ клітини є черепашка, яка може складатися з кальцій карбонату (це вапняк, СаСО3) або з піщинок (це складова кремнезему, SiO2).

Таким чином, ЗОВНІШНЬОКЛІТИННИЙ ПАНЦИР із КРЕМНЕЗЕМУ – у діатомових водоростей, ВНУТРІШНЬОКЛІТИННИЙ СКЕЛЕТ із КРЕМНЕЗЕМУ – у радіолярій, ЗОВНІШНЬОКЛІТИННИЙ СКЕЛЕТ (черепашка) із ВАПНЯКУ або ПІЩИНОК (КРЕМНЕЗЕМУ) – у форамініфер.

ЯКОЮ ж має бути відповідь на запитання у тесті ЗНО? Які найпростіші утворюють НАВКОЛО своїх клітин ПАНЦИР із КРЕМНЕЗЕМУ?

Наша думка така: і саме ЗАПИТАННЯ, і оприлюднена УЦОЯО «правильна» ВІДПОВІДЬ на нього є НЕКОРЕКТНИМИ!!!


Існує також ряд інших моментів, виявлених у ході ЗНО з біології. Скажімо, в одному з тестів ужито термін "мітральний клапан". Значить, очікувалося, що абітурієнтові він має бути відомим. Натомість, цей термін вживається тільки у вищезгаданому підручнику М.С.Присяжнюк "Біологія людини. 8 клас" (видавництво УАННП "Фенікс", Київ, 1999) на сторінці 200. Цей підручник не значиться у списку посібників, рекомендованих УЦОЯО для підготовки до ЗНО, а в інших підручниках, рекомендованих центром, термін "мітральний клапан" НЕ зустрічається. Те саме стосується і терміну "окисне фосфорилювання", який зустрічається у пробному підручнику Кучеренка М.Є, Вервеса Ю.Г. "Загальна біологія 10/11" (видавництво Ґенеза, 1997, 1998, 2000 років видання), а в пізніших виданнях, на які посилається УЦОЯО, його не вжито.

У зв’язку із вищевикладеним, просимо більш компетентніше та фахово підійти до розгляду зауважень, висловлених абітурієнтами!

Сподіваємося на взаєморозуміння, абітурієнти 2011.

Освіта.ua
18.06.2011

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Саша
люди!!!!!! чего молчим ? хотим ,чтобы нас кинули? Я ЗА!
Вікторія
Доброго дня, Шановні! Я, від імені всіх абітурієнтів, які складали біологію 14.06.2011 року хочу висловити загальне незадоволення. Адже тисячі дітей, котрі дійсно вчилися, старалися та мріяли відмінно скласти тести, висувають акцію протесту. Не подумайте, ми протестуємо не задля того, щоб набрати лишні бали, ми протестуємо для того, щоб отримати бали по-справедливості. Ми просимо, погодьтеся з тим , що багато завдань були просто некоректними та це завадило нам вибрати правильні відповіді. Наприклад питання про найпростіших.Ми мали знайти найпростіших, які утворюють навколо своїх клітин панцир з кремнезему. Радіолярії утворюють внутрішньоклітинний скелет, а не панцир. А форамініфери утворюють черепашку. Також у рекомендованому Міністерством Освіти підручнику написано про цих найпростіших таке: «Радіолярії, як і...
Вікторія
(Продовження) На рахунок мене, я готувалася протягом трьох років. Мрію поступити у Вінницький медичний інститут та так прикро буде, коли кілька балів просто розітруть мою мрію на шматки. Ось ми, перед вами, абітурієнти 2011 року, майбутнє України, Ваші діти…Ми хочемо вчитися, хочемо допомагати людям, досягти чогось в житті та стати Людьми з великої літери. Хіба так важко надати нам хоча б крихітну можливість. Зараз ми на краю, ми будуємо своє життя,а від вашого рішення залежить майбутнє тисячі дітей. Подумайте, можливо ви відбираєте мрію, яка варта більше за все. Ми просимо, дайте нам шанс…Ми не вимагаємо , щоб ви визнали свої помилки. Ми просто просимо, поверніть нам втрачені бали. Зрозумійте, зараз це для нас найважливіше…Прислухайтеся до нас, можливо колись і ми станемо для вас опорою.
Коментувати
Любця
Підтримую!!!!!!!!!!!!!
Женчик)
Для Любця: Надо было учить!!!!колхоз
Alex
Для Женчик): о! шаровик, вот он какой...
Любця
Для Женчик): Я коли писала, то про тебе не згадувала, а писала свою думку і прошу не грубіянити. Яке твоє собаче діло до того хто що вчив. За собою дивися. Та й звідки тобі знати, що і скільки часу я вчила.
Коментувати
Darco
это печаль ни ответа, ни привета?
Таня
я ЗА!
инна
для Настя для чего хе существует вторая нить. ?7 читайте литературу:Эллиот Биохимия Молекулярная биология стр 263-266 Н Мушкамбаров Молекулярная биология стр91 . http: //en.wikipedia. org/ wiki / transcription_(genetics) в конце первого раздела , а дальше прекрасная схема пропроцесс транскрипции и участие в нем ДВУХ ЦЕПЕЙ ДНК
Юлія
Підтримую!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Дмитро
Что известно по поводу разсмотрения апеляции? когда официальный результат теста ждать?
Инна
Для Насти и Олега ! Настя Вы правы в том, что одна из цепей ДНК -МАТРИЧНАЯ а вот вторая -то кодирующая в той которой и записана информация про белки(аминокислоты). Для Олега -ДНК-НОСИТЕЛЬ ИНФОРМАЦИИ, А РНК -УЧАСНИК ПРОЦЕСА РЕАЛИЗАЦИИ ЭТОЙ ИНФОРМАЦИИ. Для решения этой задачи нужен код для РНК поэтому там есть Урацил .Алгоритм решения по т-РНК (цац) найти кодон и-РНК - ГУГ. по кодону ГУГ найти кодирующую цепь ДНК через матричную : ГУГ И-РНК----ЦАЦ матр.-ДНК---ГТГ -кодир.-ДНК ГУГ и-РНК и ГТГ ДНК кодируют ВАЛИН а ЦАЦ ДНК ВАЛИН не кодирует потому что она матричная Схему биосинтеза нарисуйте и убедитесь в очевидном
Настя
Для Инна: Матричная цепь ДНК как раз и является кодирующей (смысловой). Вторая цепь не является смысловой. В этом Ваша ошибка. Смысловая цепь ДНК и иРНК комплементарны. В задаче используется генетический код иРНК.
Коментувати
Надія
Підтримую, ввідповіді на 58 завдання не коректні.... По їхньому що, нехай людина лежить і стікає кров*ю, а буду дзвонити на швидку і чекати поки вони за шостим разом візьмуть трубку, чи що??? У послідовності відповідей логіка геть не присутня!!!
Олег
Для Надія: Она там есть, в отличии от вашей. Вы все так любите к словам цепляться, там написано, перелом голени! Хоть и открытый, НЕ ИСТЕЧЕТ БОЛЬНОЙ КРОВЬЮ ЗА 30 СЕКУНД!!!! А вот от такого зрелища можно вообще потерять сознание! И пока вы окажете помощь, скорая уже подъедет! Не сходите с ума, смотрите на задачу с разных сторон и учитывайте все!
Коментувати
Инна
Для Настя Я внимательно прочитала Ваши комментарии видно ,что вы достаточно информированный человек, но в этом вопросе попробую с Вами не согласится.В кодируемой цепи ДНК (ГТГ) записана информация про валин (Проверте по коду), ей комплементарна- матричная цепь ДНК(ЦАЦ) с которой и транскрибируется и-РНК (ГУГ) , чтобы нести ту же информацию, что и кодируемая цепь ДНК .Если не верите, найдите литературу по молекулярной биологии там это четко прописано или опять таки интернет.Жду Ввашего сообщения
Настя
Для Инна: Молекула ДНК имеет 2 цепи. Одна из них является матричной для синтеза иРНК, которая, в свою очередь, принимает участие в синтезе белков, потому что именно с иРНК считывается информация ТРИПЛЕТ(КОДОН)-АМИНОКИСЛОТА. Генетический код, который Вы использовали при решении задачи - это код иРНК, а не ДНК, потому что в таблице указаны основания А, Ц, Г, У (урацил). А урацил входит только в состав РНК. Поэтому именно последовательность нуклеотидов иРНК нужна была для расшифровки соответствующей аминокислоты.
Олег
Для Инна: Инна, я вам писал уже... Не ДНК кодирует аминокислоту, а иРНК... Чтобы в этом убедиться, обратите внимание на наличие буквы "У" в таблице аминокислот - то есть аминокислота урацил, которой в ДНК нету! Вы смотрите не туда! И Настя, извините, я вас Натальей случайно назвал ;-)
Настя
Для Олег: Вот, умник, аминокислота урацил))))))))))))))
Коментувати
инна
для Олега ! Почитайте литературу! ДНК имеет две цепи : одна кодирующая (смысловая) вторая ей комплементарная - матричная. Ввот с этой матрицы и транскрибируется И-РНК и несет ту информацию , которая ЗАКОДИРОВАНА в КОДИРУЕМОЙ ДНК Это же ясно как день .А в школьном учебнике понятие кодируемая цепь ДНК отсутствует
Настя
Для инна: Кодирующая цепь ДНК является матричной для для синтеза иРНК. Ты ошибаешься в своем ответе(((
Олег
Для инна: Мммм, я не думал что все так запущено... Вы куда поступать хотели? Наталья, спасибо что отвечать не пришлось))
Коментувати
игорь
обращаюсь к уцояо ! Если Ваша "предметна фахова комісія" настолько плохо знает биологию ,то может лучше отменить ЗНО издавать екзамены . По крайней мере можно поспорить с живым преподавателем а не с мифической комисией?
Вiталiй
Пiдтримую це звернення повнiстю!
Тарас
Підтримую!
Тарас
Підтримую!
инна
вопрос 60 , верней ответ на наго. Где логика ? т-РНК (ЦАЦ) не кодирует аминокислоту валин ,а ЦАЦ в "КОДИРУЕМОЙ ДНК " выходит кодирует???!!! Правильный ответ должен быть таким ДНК-ГТГ, кодон и-РНК-ГУГ аминокислота -ВАЛИН биологи отзовитесь!!!
Олег
Для инна: Аминокислоту кодирует кодон. Если тРНК - ЦАЦ, то иРНК (кодон) - ГУГ, а ДНК - ЦАЦ. Откройте учебник, повторите. Все тесты правильные, ошибок в них нет. От абитуриентов требуется логика и школьные знания.
Коментувати
Яна
Підтримую... Питання були некоректними, то Чому через це ми повинні втрачати свої бали????
Настя
Позиция Министерства освіти и УЦОЯО более чем странная. Нежелание признать собственные ошибки, исправить положение дел, раскачивает и без того шаткое положение Министерства. Вопросы, вызвавшие возмущение, ДЕЙСТВИТЕЛЬНО содержат ошибки, более того, ГРУБЫЕ ошибки. Позорная отписка УЦОЯО только усугубляет положение Министерства, не желающего откровенно признать наличие грубых постыдных ошибок в тестах, которые полностью дискредитируют саму идею ЗНО: проверку знаний абитуриентов осуществляют люди, гораздо хуже осведомленные в биологии, чем сами абитуриенты.
Настя
Утверждение о том, что радиолярии «утворюють навколо своїх клітин панцир» - ГРУБАЯ ОШИБКА, коль скоро речь идет о протистах, имеющих внутриклеточный скелет, который никоим образом ни при каких обстоятельствах, нигде и никогда не может называться «черепашкой» и «навколо клітини», к тому же такой ответ не соответствует тексту учебника, рекомендованного Министерством.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!