Osvita.ua ЗНО Все про ЗНО Нововведення у проведенні ЗНО в 2015 році
Нововведення у проведенні ЗНО в 2015 році

Опис нових елементів в технології проведення зовнішнього незалежного оцінювання в 2015 році

Нововведення у проведенні ЗНО в 2015 році

У системі зовнішнього незалежного оцінювання, починаючи з 2015 року, будуть запроваджені деякі нові елементи в технології його проведення. Це зумовлено прийняттям закону "Про вишу освіту", необхідністю забезпечення додаткових гарантій рівного доступу до вищої освіти усім абітурієнтам.

Серед новацій зокрема передбачено, що сертифікаційні роботи з української мови і літератури, математики матимуть два рівні складності, результати зовнішнього незалежного оцінювання будуть визначатися за новою методикою, сертифікат зовнішнього оцінювання буде чинним лише в рік його проведення, державна підсумкова атестація з української мови для всіх випускників шкіл, ліцеїв, гімназій, колегіумів буде проходити у формі зовнішнього незалежного оцінювання.

Сертифікаційна робота (тест) із математики матиме два рівні складності: базовий та поглиблений.

Кожен випускник, який бажає отримати вищу освіту, має визначити той рівень складності, виконання якого дозволить йому подати документи в обраний ним вищий навчальний заклад. Про своє бажання виконувати завдання сертифікаційної роботи того чи іншого рівня складності абітурієнт повинен вказати під час реєстрації для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні.

Учасник тестування, що обрав тест базового рівня, отримує зошит (16 сторінок), що містить 30 завдань трьох форм: завдання з вибором однієї правильної відповіді з п'яти запропонованих (№ 1 - 20), завдання на встановлення відповідності (№ 21 - 24), завдання з короткою відповіддю (№ 25 - 30), два з яких (№ 25, 26) є структурованими. Таким чином, структура сертифікаційної роботи базового рівня подібна до структури тесту ЗНО з математики 2014 року. Відповіді учасник тестування зазначає в бланку А. На виконання сертифікаційної роботи базового рівня відводиться 130 хвилин.

Складність завдань тесту базового рівня відповідає програмі з математики для 5 - 9-х класів та програмі з математики для 10 - 11 класів академічного рівня.

Учасник тестування, що обрав тест поглибленого рівня, отримує зошит (20 сторінок), що містить 36 завдань чотирьох форм: завдання з вибором однієї
правильної відповіді з п'яти запропонованих (№ 1 - 20), завдання на встановлення відповідності (№ 21 - 24), завдання з короткою відповіддю (№ 25 - 34), два з яких (№ 25, 26) є структурованими, завдання з розгорнутою відповіддю (№ 35, 36). Таким чином, сертифікаційна робота поглибленого рівня містить 30 завдань сертифікаційної роботи базового рівня і відрізняється від неї лише останніми шістьма завданнями. Ці завдання перевіряють математичну культуру учасника та знання й навички, які йому потрібні для подальшого вивчення математики у вищих навчальних закладах, де математика є профільним предметом. Складність таких завдань відповідає програмі з математики профільного рівня для 10 - 11-х класів.

Правильні відповіді учасник тестування позначає у бланках А і Б. У бланку Б учасник записує відповіді до завдань № 31 - 34 з короткою відповіддю та розв'язання завдань № 35, 36 і відповіді до них. Кожен етап розв'язання завдань з розгорнутою відповіддю має бути обґрунтованим із зазначенням необхідних теорем, аксіом тощо. Якщо процес розв'язання потребує рисунка, учасник має навести його.

Відповіді, зазначені у бланку Б, перевіряються екзаменаторами.

На виконання сертифікаційної роботи поглибленого рівня відводиться 210 хвилин.

Сертифікаційна робота з української мови і літератури також матиме два рівні складності: базовий та поглиблений.

Абітурієнт, що обрав базовий рівень, під час реєстрації на зовнішнє незалежне оцінювання в пункті тестування отримає зошит на 16 сторінок із 58 завданнями та два бланки відповідей (бланк А і бланк Б).

Завдання 1-33 і завдання 58 передбачають перевірку знань, умінь і навичок з української мови. Це завдання з вибором однієї правильної відповіді з чотирьох запропонованих (№ 1-10, № 29-33), завдання з вибором однієї правильної відповіді з п'яти запропонованих (№ 11-23), завдання на встановлення відповідності (№ 24-28) і завдання з розгорнутою відповіддю (№ 58).

Завдання 34-57 перевірятимуть знання, уміння й навички з української літератури. Серед них також є завдання з вибором однієї правильної відповіді з п'яти запропонованих (№ 34-53) і завдання на встановлення відповідності (№ 54-57). Виконавши сертифікаційну роботу базового рівня, учасник тестування має позначити відповіді в бланку А (його перевірятиме комп'ютер) і написати власне висловлення в бланку Б (його перевірятимуть екзаменатори). На виконання всіх завдань базового рівня відводиться 150 хвилин.

Якщо під час реєстрації учасник тестування обрав тест поглибленого рівня, то він отримає зошит на 20 сторінок і виконуватимете 74 завдання. Результати роботи заносяться до бланків А, Б, А+ і Б+.

Сертифікаційна робота поглибленого рівня охоплює всі завдання базового рівня, описані вище, і додаткові складніші завдання (№ 63-74). Виконуючи ці завдання, абітурієнт продемонструє знання, уміння й навички, необхідні для навчання на профільних факультетах. Завдання з української літератури вимагатимуть установлення послідовності (№ 63-66) і вибір однієї правильної відповіді з п'яти запропонованих (№ 59-62). Завдання з української мови (№ 67-74) передбачатимуть відкриту коротку відповідь у вигляді одного - двох речень.

Виконавши сертифікаційну роботу поглибленого рівня, учасник тестування має зробити все те, що передбачено базовим рівнем (тобто заповнити бланки А і Б), і, окрім того, виконати додаткові складніші завдання (заповнити бланки А+ і Б+). На все це буде відведено 210 хвилин.

Нововведенням у системі зовнішнього незалежного оцінювання є запровадження відмінної від попередніх років системи визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання.

Замість відносного критерію встановлення порогового бала (124) буде застосовано абсолютний критерій, коли його значення визначатиметься експертним шляхом – "пороговий бал" ("склав"/"не склав").

"Пороговий бал" ("склав"/"не склав") - це межа (мінімальна кількість тестових балів), яка розподіляє учасників тестування на тих, які мають певні знання з навчального предмета і можуть брати участь у конкурсі на право навчатися у вищих навчальних закладах України, і тих, які вгадували правильні відповіді або не змогли продемонструвати знань, необхідних для навчання у ВНЗ. Якщо звернутися до відомої багатьом "п'ятибальної" системи вступних іспитів, то це «двійка», яка позбавляла абітурієнта права на вступ до вищого навчального закладу в поточному році.

"Пороговий бал" визначає група експертів, до складу якої залучаються педагогічні працівники, що мають досвід викладання в навчальних закладах різного типу, викладачі вищих навчальних закладів усіх рівнів акредитації, науковці з усіх регіонів України.

Експерти мають визначити ті завдання, сумарна кількість балів за виконання яких свідчить про недостатній рівень підготовленості абітурієнта до навчання у ВНЗ. Кількість балів, які можна отримати, виконавши ці завдання, і буде тією межею "склав"/"не склав".

Термін дії сертифіката ЗНО - один рік.

Результати ЗНО абітурієнтів різних років некоректно порівнювати, адже оцінка за шкалою 100 - 200 балів є рейтинговою, що вказує на місце результату абітурієнта серед результатів інших абітурієнтів, які складали тест із певного предмета. Крім того, у 2015 році буде запроваджено нову систему визначення результатів ЗНО – застосування абсолютного критерію встановлення "порогового бала".

Також обмеження терміну дії сертифікатів ЗНО унеможливлює їх багаторазове використання недобросовісними вступниками.

Освіта.ua
27.01.2015


Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Читайте також
Коментарі
Аватар
Введіть ваше ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Введіть код:
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Мама
Господи!!!! Когда же определят этот порог????? Я как мать уже 2 дня места не нахожу((((((
Ирина Зотова
обязали школу доставить детей до пунктов тестиоования , 28 человек в одном отдаленном месте города , а один в другом, богом забытом, месте. , учителю разорваться надо. Бред, не могли в одно место всех 29 распределить. Компьютер виноват, а может быть это назло, УЦОЯЗ?
Alexandra
Якщо я пишу поглиблений рівень, мені дадуть окремо сертифікати за базовий і поглиблений, чи лише за поглиблений?
Максим Шевчук
Обьясните мне плз: Раньше было так что например по матиматика за 9 балов уже было 140, а сейчас набрал эти склав не склав и только потом начинаеться отсчет от 100 балов. Это делает набор 180-200 балов намного сложнее чем в 2014. Не сделал одну задачу на 2 бала и в 200-бальной системе у тебя будет на 10 балов меньше. В том году за 30 балов было где-то 170-175 а в 2015 всего 160-165. Кто знает дайте ответ.
пльохо понімаю
гроші, скажімо гривні, 2007 р. випуску та гроші 2014 року обігу теж некоректно порівнювати, але якось навчились, в т. ч. чз процедуру дисконтування. чому такі вумніки не могли придумати систему "індексації" ЗНО хоча б найближчих 3 років! хто реально мав у сім’ї таке щастя знає. як це складно готуватись. для жителів з поза великих міст - це ще організаційні та дод. фін. витрати. Подумали б своїми чиновницькими балбешками - може б і придумали. НЕ в змозі - найняли б одного-двох математиків - і не було б цієї дуралістики. тепер пізно. але хоча б знають - це не складна технічно проблема!!!
Правда
Для пльохо понімаю: да не надо даже никакой индексации, просто убрать так называемую рейтинговую шкалу, которая придумана для маскировки истинных результатов обучения. Когда вы пишите любой тест ЗНО, вам сообщают, что правильно выполнив все задания по данному предмету вы можете набрать максимум, например, 89 баллов, которые называются тестовыми. Потом вам эти тестовые баллы переведут в так называемые рейтинговые и будут кричат, что из-за того, что мы перевели в рейтинговые, ЗНО может быть действительно только один год.Так не переводите в рейтинговые!!!А что же происходит при переводе в рейтинг? А происходит очень интересное: правильно ответив на половину вопросов вы наберете, например, 44,5 балла из 89, а в рейтинговой шкале это будет примерно 150 из 200. У нас же маскировочная шкала: от 100 до 200. Вы можете допустить даже 15 ошибок и иметь 200 рейтинговых баллов в этом году, хотя тестовый балл любого года отчетливо покажет, что вы не так уж и умны.

Щоб отримувати першим
всі новини від «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть
«Подобається»

Дякую,
не показуйте це мені!