В УЦОЯО пропонують розширити НМТ

Вступні комп’ютерні тести мають бути поширені на всі традиційні тести ЗНО

В УЦОЯО пропонують розширити НМТ

Предметна обмеженість НМТ негативно впливає як на стабільність освітнього процесу на рівні загальної середньої освіти, так і на якість відбору вступників до закладів вищої освіти.

Про це йдеться у звіті про проведення у 2022 році національного мультипредметного тесту, що підготовлений Українським центром оцінювання якості освіти.

Зокрема, в УЦОЯО зазначають, що в разі продовження практики використання  комп’ютерніого тестування вступників, важливо спрямувати зусилля на розроблення комп’ютерних тестів з усіх традиційно використовуваних на ЗНО навчальних предметів.

В УЦОЯО зазначають, що для проведення НМТ-2022 організатори вибрали оптимальний набір предметів: українська мова, математика та історія України (ХХ – початок ХХІ століття).

«Такий вибір був зумовлений тим, що ці предмети, з одного боку, мають найвищу прогностичну валідність, а з іншого – уможливлюють реалізацію національного компонента освіти, який і за мирних часів є важливим, а в умовах війни набуває особливого значення. Водночас не було проведено оцінювання з усієї лінійки навчальних предметів, що є традиційними для ЗНО. Зокрема, на тестуванні не було представлено українську літературу, іноземні мови та природничо-наукові дисципліни», – зазначають в УЦОЯО.

Така предметна обмеженість НМТ певною мірою негативно впливає як на стабільність освітнього процесу на рівні загальної середньої освіти, так і на якість відбору вступників до закладів вищої освіти.

«Тож у разі використання надалі вступних випробувань, що проводять на комп’ютерній основі, важливо спрямувати зусилля на розроблення комп’ютерних тестів з усіх традиційно використовуваних на ЗНО навчальних предметів, а також на напрацювання такої моделі тестувань, яка б уможливлювала проходження учасником саме тих тестів, які відповідають обраному ним напряму навчання на рівні вищої освіти», – йдеться у звіті.Іншим недоліком цьогорічного НМТ фахівці називають відсутність у тесті завдань відкритого типу, зокрема на надання розгорнутої відповіді, що є традиційними для тестів ЗНО з української мови та математики.

В УЦОЯО наголошують, що такий формат тестових завдань є надзвичайно цінним як з методичного погляду, адже вможливлює якнайкраще оцінювання знань, умінь, навичок здобувача освіти на рівні їх практичної реалізації, так і з ідеологічного, адже є свідченням компетентнісної зорієнтованості підсумкових тестувань, сприяючи в такий спосіб посиленню компетентнісної спрямованості загальної середньої освіти.

Основними причинами невключення завдань на надання розгорнутої відповіді стала, з одного боку, необхідність скорочення часу перебування учасників НМТ в екзаменаційних центрах (з огляду на безпекові ризики), з другого – неможливість розробити модуль оцінювання цих завдань на електронній платформі, а з третього – відсутність розробленої й апробованої моделі для оцінювання екзаменаторами відповідей учасників НМТ в електронному середовищі.

«Видається, що в майбутньому варто знайти прийнятні рішення, які дали б змогу доповнити онлайнові тести завданнями відкритого типу, що, безперечно, забезпечить підвищення якості тестового інструментарію, а отже, і якості відбору вступників до закладів вищої освіти», – зазначається у звіті.

Ще однією проблемою цьогорічного НМТ стало те, що використані під час оцінювань тестові форми були дещо закороткими для дійсно якісного оцінювання учасників тестування за всіма трьома предметними галузями.

Урешті, як засвідчують дані аналізу, розрахунки організаторів щодо довжини тестових форм були доволі точними, адже інструменти оцінювання забезпечили нормальний розподіл учасників НМТ.

«Усе ж ця довжина не дала змоги включати в тестові форми весь необхідний зміст, передбачений програмами тестування. З огляду на це в перспективі варто переглянути структуру тестових форм, посиливши їх додатковими тестовими завданнями, зокрема відкритої форми», – наголошують фахівці.

Водночас, незважаючи на означені проблемні аспекти цьогорічного НМТ, фахівці Українського центру оцінювання якості освіти звертають увагу на те, що є всі підстави констатувати, що за наявних обставин вибраний формат тестового інструментарію та процедур його використання виявилися оптимальними, забезпечивши реалізацію всіма зацікавленими особами свого права на рівний і справедливий доступ до вищої освіти.

Для отримання оперативної інформації про проведення ЗНО або НМТ та вступної кампанії приєднуйтесь до каналу Вступ.ОСВІТА.UA в Telegram.

Освіта.ua
31.10.2022

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Громадянин
Для Анатолій: ЗНО минулих років було «неадекватне» для тих хто не вчив, не готував предмети. Ніякого ’"надвисокого" (поглибленого) рівня у тестах не було. З усіх предметів питання тестів відповідали і складались згідно шкільної програми. ЗНО є оптимальним і показує об’єктивний рівень знань учня (на відміну від "усних екзаменів"). Щодо питання цьогорічного НМТ: так, форма проведення полегшена, зменшена кількість предметів і питань (по 20 з кожного предмету), але сесії повторювались..., тому про який високий рівень і 200 балів можна говорити...?
Наталія
Ви зробили все, щоб вбити довіру учнів до вас: саме завдяки рішенню звузити коло предметів багато дітей постраждали - їм довелося складати предмет ( історію), до якого не мали змоги підготуватися належним чином. А ті предмети ( англійська, хімія, біологія....) , до яких вони готувалися роками виявилися не потрібними. Ви скалічили долі і так емоційно зранених війною учнів! Ганьба!
Людмила
ЗНО, в якому б форматі не проводилося, не повинне бути обов’язковим для всіх учнів. Але обов’язковим для бажаючих вступати до ВНЗ. І, звичайно, треба вибирати предмети за галузями. На рахунок складності завдань, особливо з математики - сама шкільна програма дуже складна навіть для середнього учня. До багатьох тем учні просто "не доросли". І щоб зосвоїти математичний матеріал, треба більше годин давати на розв’язування простих завдань і завдань середньої важкості. Не варто збільшувати кількість годин математики в будь-якому класі, додаючи все нові і нові теми.
Ал
Для Людмила: так зно, власне, і є обов’язковим тільки для тих, хто вступає до внз. проте обов’язковим для всіх є дпа, воно трохи може бути легшим, адже завдання високої складності туди не входять
Коментувати
Галичанка
Щодо НМТ - ще є час подумати. Рішення, яке потрібно прийняти негайно - це скасувати олімпіади і конкурси! Такий наказ, в умовах війни - злочин!!! У МОНУ видали, на місцях підхопили, бо ’’змушені’’, а далі відділи освіти тиснуть на адміністрацію навчальних закладів, а та - ’’працює’’ із вчителями, батьками, дітьми... Як завжди, авторитарним методом.... СКАСУЙТЕ НАКАЗ ПРО ПРОВЕДЕННЯ ОЛІМПІАД!
Володимир
НМТ - саме актуальний варіант для вступу до ЗВО. По-перше, економія фінансів,менше писанини для відповідального і т.д.; по - друге, учасник зразу баче кількість правильних відповідей. Тільки цю систему необхідно удосконалити і розробити з усіх предметів. Що стосується завдання відкритої форми (наприклад, з української мови), то це і є мотиваційний лист - тільки теж необхідно удосконалити вимоги до написання (а перевірятимуть його - скажімо працівники освіти тих міст, де розташовані ВЗО).Така моя думка. І я думаю, що моя думка збігається з думкою тих керівників закладів, на базі яких проводилося НМТ
Анатолій
Рівень складності НМТ є адекватним, і це нормально. Із 214 тисяч учасників 10 тисяч отримали 200 балів хоча б з одного предмету. Це добре, приблизно 5 % відсотків. Не адекватною була ситуація минулих років із ЗНО,коли 200 балів отримували одиниці. Виходив перекос, або надвисокий рівень ЗНО, або система освіти не працює. Треба баланс, 5-10% 200бальників це нормально. Зараз проводити ЗНО не раціонально. Витрата коштів яких не вистачає. Однозначно НМТ.
Василь
Для Громадянин: як ви пропонуєте вчитись без світла, коли в Києві по два три дея його нема
Коментувати
Матуся
А нікого не зупиняє "малееесенька" деталь . За вікном війна. Ті, хто пише такі пропозиції щодо ЗНО, я впевнена, сидять в тепленьких безпечних маєтках. Придумують новий абсурд для тих,хто весь цей час знаходиться під обстрілами, без води, світла, тепла. І так діти в стресі, так ще давайте їх доб’ємо цим ЗНО. А як возити до цих пунктів дитину? Хто візьме на себе відповідальність за життя дітей? А тепер стосовно самого змісту ЗНО. Все тримається в таємниці до останнього. Чи ви і досі не вирішили в який момент "нахапати" грошенят? Те, що є корупційна складова всі знають, але закривають очі. То де ж демократія? Де ж оті гарні слова про збереження нашого майбутнього, про нашу талановиту молодь, яка за таких умов, нажаль, виїжджає за кордон? Чиновники!!!! Схаменіться!!!! Не треба вигадувати велосипед. В наших вишах і так недобір студентів. А після ваших ідіотських пропозицій їх взагалі не стане. Ви за мирних часів не хотіли нічого змінювати, а під час війни ожили . То чим ви відрізняєтесь від цих орків ?
Nataliya Nataliya
Поверніть зно у традиційному вигляді припиніть "клоунада". Досить знущання над дітьми.
Dana
Для Nataliya Nataliya: Знущатися з дітей? Ви хочете вбити дітей? Небезпечно проводити ЗНО
Коментувати
Карина
Закон ще не встановили, а час до ЗНО скорочується, до чого готуватись так і не кажуть.
Юрій
Зустрічне запитанн. Якщо робити для мультитесту завдання з відкритою формаю з укр. мови таматематики (твір та стереометрична задача+параметр) - скільки по часу буде тривати НМТ? 6 годин (3 години математика+2 години укр мова+1 годинатретй предмет). Чи МОН вважає, що за 1,5 години учні впораються зі всма завданнми відкритої форми?
Для Юрій:
Відкрита форма з математики не обов’язково означає розв’язання з детальним поясненням. Це може бути й завдання, в якому відповідь потрібно не вибирати з готових варіантів, а знайти і вписати самостійно. Так само з української мови це не конче має бути твір.
Для Для Юрій:
Ви написали для Юрія адекватне пояснення, що може означати відкрита частина тесту, але все одно знайшовся придурок, який мінуснув Вас.
Коментувати
Terentiy
Вообще речь шла о том, что это разовый эксперимент и тестирование в компьютерном виде на постоянной основе в принципе невозможно. «Що таке національний мультипредметний тест? Це форма проведення вступного випробування, спрощений аналог ЗНО, покликаний одноразово (у 2022 році) замінити традиційне тестування», говорили они. Теперь уже вообще не ссылаясь на временность, собираются сделать такую форму нормой (в тексте же нигде нет упоминания 2023?)
Світлана
Для Terentiy: По мені, це дійсно означає, що НМТ замінить ЗНО. В останні роки ЗНО ставав дедалі простішим по складності в порівнянні з минулими роками. НМТ спросив завдання до максимуму, а тестовий формат здачі екзаменів за болонською системою показав, що знання не затримуються надовго. Здав - забув. Деградуємо і далі...
Ірина
А в них курс такий, на деградацію суспільства. Самі тупі, то нехай і всі довкола тупими будуть. Дурнями керувати легше.... З екранів телевізора....
Коментувати
Батько
Прозріли,про це говорилось ще минулого року,що гуманітарний напрям має мати перелік одних предметів,технічний інший,медичний,природничий та біотехнологічний ще один,а не всіх під одну гребінку,але перелік предметів на 2023 рік так і не оголошено
Nataliya Nataliya
Для Батько: чекайте грудня, а саме кінця року, тоді і скажуть
Марія
Забезпечили прозорий вступ до вузів? Яке лицемірство. Готові відповіді з’явилися у мережі після першої сесії.
Коментувати