Osvita.ua ЗНО Частина випускників шкіл не володіє елементарними знаннями
Частина випускників шкіл не володіє елементарними знаннями

Результати цьогорічного ЗНО свідчать про те, що більшість абітурієнтів не володіють елементарними знаннями

Частина випускників шкіл не володіє елементарними знаннями

Директор Українського центру оцінювання якості освіти Ігор Лікарчук повідомив деякі подробиці із аналізу результатів, які показали випускники українських шкіл під час зовнішнього незалежного оцінювання у 2015 році.

Зокрема, за його словами, 70% абітурієнтів не знають, що у 2014 році Україна підписала Угоду про асоціацію з ЄС. 40% не мають жодного уявлення, про що саме йдеться у "Слові о полку Ігоревім".

Зовнішнє незалежне оцінювання з математики засвідчило, що 15% абітурієнтів не вміють розкривати дужки; 60% - не знають означення косинуса гострого кута трикутника; 67% - не знають визначення логарифма; 35% - не можуть визначити величину кута рівнобедреного трикутника; 75% - не знають основних геометричних тотожностей.

"Це сюжет не із фільму жахів. Це деякі факти із аналізу результатів тесту з математики-2015", - зазначає директор УЦОЯО.

Аналіз зовнішнього оцінювання з української мови та літератури свідчить про те, що 80% абітурієнтів не володіють уміннями щодо правильної вимови глухих і дзвінких приголосних; 70% - не вміють узгоджувати числівник з іменником; 90% - не знають, де треба ставити кому в реченні з однорідними членами речення; 80% - не знають, де треба ставити двокрапку в безсполучниковому складному реченні.

"Маю іще чималий перелік подібних фактів "навченості" випускників наших шкіл із української мови та літератури", - наголошує директор УЦОЯО.

Також Ігор Лікарчук навів кілька прикладів про рівень знань випускників шкіл з географії. За його словами, 50% абітурієнтів переплутали меридіани і паралелі, не змогли перевести числовий масштаб в іменований; понад 55% не можуть відрізнити горб від западини; 87% - не змогли визначити азимут; лише 3% установили правильну відповідність між формами рельєфу і тектонічними структурами України.

"Чи варто продовжувати далі?", - резюмував директор Українського центру оцінювання якості освіти.

Як відомо, пороговий бал ЗНО з фізики і математики не змогли подолати понад 20% учасників ЗНО у 2015 році.

Тестування з англійської мови показало, що за виконання письмової частини тесту 0 балів отримали 21% абітурієнтів. Виконати письмове завдання тесту з максимально можливою оцінкою вдалося лише 5% від загальної кількості учасників.

 

Освіта.ua
07.07.2015

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Игорь
Привет! Помочь с подготовкой к экзаменам поможет репетитор на дому, вы сожете найти его на http://preply.com/ . Препли создан для оказания помощи в учёбе школьникам , студента, взрослым. Индивидуальный подход
Мариэтта
Вчителі вибачайте, але коли я навчалась, мені просто було нудно і не цікаво..а деякі вчителі просто давали списувати з книжок головне і йшли пити чай, замість уроку. У вчителів нема мотивації навчати. І навчалась я сама, а зараз жалкую що своїй матері не сказала перевести мене в ліцей або в інший навчальний заклад,де навчають і зацікавлюють, а не бьють байдики!!!
Aperture Science
Учні втрачають інтерес до навчання. Навіть ті самі лабораторні роботи ми писали під диктовку абсолютно все і умову, і розвязання, і додаткові питання. Всі лабораторки зводились до писанини і ми, звісно, отримували найвищі оцінки. А про вічний збір грошей я взагалі мовчу.
Ilona
Для Aperture Science: Правы, всюду так. Да и еще, даем списывать, чтобы прослыть лучшим учителем, получить высшую категорию, признание коллег. Ложь, сокрытие реальных результатов обучения - разрушило образование, нами и разрушено.
Апро
Порадьте, як проводити лабораторні роботи без обладнання
Андрій
Скажіть з якого предмета? Якщо це біологія чи хімія, то я вам можу допомогти)
Коментувати
Катерина
Щодо тесту з української мови та літератури. 80% не володіють навичками, 90% не знають, 70% не мають уявлення... Це все справді дуже погано, але цікаво от що! А сам пан Лікарчук достатньо гарно володіє укрАїнською, як він каже, мовою, щоб так сміливо говорити? Я зо сміху помирала, коли чула засідання експертних комісій з визначення порогових балів!
Otto
Для Катерина: Вам має бути соромно. Опускаєтесь до критики людських вад отим "укрАїнською". Зараз частина населення пробує розмовляти на українській мові, робить помилки в розмові. Що тут такого смішного. А от суть, що ВУЗи працювали на пониження, вас не обурила. % - просто суха констатація фактів, банальна статистика. Мали б доступ до статистики, то самі зробили б такі самі висновки.
а хіба вчительській спільноті
Для Otto: не властиво "критикувати людьскі вади"? Та, вважаю, пан Лікарчук здатний сам себе захистити. Народженому в україномовному регіоні варто не "пробувати розмовляти на українській мові", а вільно ВОЛОДІТИ мовою ДЕРЖАВИ, керівником освітніх ланок якої людина знаходиться ось вже чи не 3 десятки років?
Катерина
Для Otto: а хто мене соромить? Пробує, розмовляє на українській... Хіба виступ Лікарчука - не критика знань абітурієнтів? Контраргументів наводити не можна? Я згодна з попереднім коментарем, людина-керівник УЦОЯО має вільно володіти українською, а не "пробувати розмовляти", розповідаючи таким чином, як погано абітурієнти щось написали, як вони чогось не знають... Підліткам властиво ображатися на критику, хоч якою справедливою вона була. І вони виправляють помилки того, хто їх критикує, і то правильно ж коригують! Це, на мою думку, ненормальна ситуація. А щодо "критики людських вад"... Ну-ну, я це вчительці української мови скажу, коли вона насмілиться виправити мою помилку в наголосі слова!!! Ах вона така-сяка, їй має бути соромно, опускається до критики моїх людських вад (ну хто їх не має)? Он пів-України так розмовляє, все нормально...
Коментувати
совесть
Ректори цього року отримали нові "козирі" від УЦОЯО. Тепер вже й 200-бальники з математики не такі (їх багато й малувато вони знають!) Що вже про 100 - бальників казати... Добасевич легесенько озвучив проблему ЛЕГКОГО тесту з математики на комісії "з порогів". Фантазійні задуми, супершвидка реалізація, реальні результати... Невже ректори дочекаються додаткових СВОЇХ екзаменів? УЦОЯО, СХАМЕНІТЬСЯ!
Гога
Для совесть: Ні в якому разі. Тому що буде матаморфоза, на ЗНО 100 балів, а у ВУЗі 200
Коментувати
Lotosadamant
Скажем так: Дети утратили интерес, потому что учителя не способны заинтересовать/заставить, потому что сами утратили мотивацию да и не способны (уж очень это сложно на самом деле) и еще +100500 других факторов.
sonya
Для Lotosadamant: До чого тут вчитель? Немає зацікавленості бо освіта не гарантує роботу, бо той хто дійсно вчиться, отримує диплом з відзнакою, отримує мізерну зарплату. Бо в освіченої людини є мораль і принципи а у нашій державі такі не пробиваються. Талановитих треба підтримувати, а бездарність проб’ється сама.
Гога
+100000
Otto
Для sonya: +
Коментувати
МАРИНА
Дуже цікаво чому Лікарчук забув про хімію? Про неякісні бланки,які забирали часу в дітей,бо їм потрібно було домальовувати клітинки,про розбіжність у програмі із завданнями зно,і про те,що навіть академік не впорався на 200 балів.
BREW
Наступного року можна ходити до школи тільки на предмети,які визначені для ЗНО і ДПА,а у вільний час займатися з репетиторами.На це ж МОН орієнтує?
маріанна
Для BREW: так і буде 100 відсотково, а природничі науки ,взагалі,стануть нікому не потрібні,для чого перенапружуватись,якщо їх непотрібно здавати(не всі ж поступають на медичний)
Коментувати
Otto
"...67% - не знають визначення логарифма.." Куди вже дальше. Тупизна. Елементарщину не знають, зате у ВУЗ. Лікарчук винен в цьому ? !!! Якої складності тестів ви хочете, якщо навіть не маєте знань за середні класи школи. А минулі роки памятаєте, який процент не зумів розвязати задачу на визначення площі прямокутної кімнати ? Навіть малярами не зможуть працювати...
так думаю
Ще стільки проблем і провалів з ЗНО не було. Замість аналізу своїх помилок Лікарчук перекладає провину на учнів, вчителів,... Деякі тести складені неадекватно напр. з мови, фізики, хімії, ... З такою кількістю годин на ці предмети треба і відповідні і завдання давати . Чому не видати збірники до зно з кожного предмету, нехай там буде по 10000 завдань,але діти хоч знатимуть що їм треба вчити. Так було раніше при вступі в університети. І так би відсіювались недосконалі завдання.
Sergo
Вы серьёзно .Та бл*дь серьёзно ?Давайте абитуриенты создадут тест для Ликарчику и увидим чего не знает наш любимый Ликарчук,после которого постоянно редактирует записи в фейсбуке .Так что говорить о комах и двокрапках .
Марічка
Можна дізнатись у вас свій результат, тому, що загубила код!!!Донченко Марічка, Львів, історія!!!!
Ольга
Для Марічка: Пін-код зазначено в Сертифікаті. Якщо Ви втратили Серифікат, то не зможете подати документи до ВНЗ. У такому випадку Вам треба звернутися до Львівського РЦОЯО для отримання дубліката.
Коментувати
Марія Петрівна
Коли я закінчувала школу, то процентів 30% класу вступали до вузів, процентів 30% - до технікумів, а процентів 30 - йшли в ПТУ чи працювати. А зараз - всі на ЗНО, всі у вуз. І тоді вчителі отим 3% малювали "заслужену" трійку замість двійки, але тоді учні хоч щось робили, щоб трійку заслужити. Після введення 12 - бальної системи, коли всі оцінки ПОЗИТИВНІ, вже не треба було вчитися деяким учням зовсім. Все одно один бал поставлять, і атестат чи свідоцтво видадуть. Адже кожен вчитель розкаже не одну історію, як на екзамени приходилось заганяти учнів. щоб оту одиницю поставити, як могли дозволити пийти на екзамен зперепою, і т.д. Зрозуміло, у нас завжди вчитель винуватий
Олекса Позняк
Для Марія Петрівна: мон з апн створили систему яка стимулюэ учня не вчитись а винуватий учитель що не навчив.Якщо учитель навчив хоча б одного учня в класі -молодець, бо хто заважав іншим учитись?
Otto
Для Марія Петрівна: Дивний у вас процент вступу в ВУЗи. Джерело інформації наведіть, плз ;) Не було колись такої к-сті закладів, щоб забезпечити 30%. 2-3 чоловіка з класу, отаке памятаю.
Марія Петрівна
Можливо, менше. Але в моєму класі та в класі мого брата був іменно такий відсоток. Звичайна сільська школа, точніше, дуже гарна сільська школа
Коментувати
Для Дара:
Эмоции женщины, не более ЧТО Вы тут про своего ученика.Да каждый из нас найдёт и не одного ТАКОГО.И что? Проблема как раз в том, чтобы учить тех детей,которые НЕ ХОТЯТ,потому что НЕ МОГУТ.Вы будете иметь желание делать то, что у Вас НЕ получается? А кАк оно может получиться,если ребёнок НЕ имеет навыков.Ему НЕ ДАЛИ ВРЕМЕНИ научиться. А КТО НЕ ДАЛ? Да как раз те "умные" взрослые, требуюющие от него непомерного, не умеюющие продумать ни последствий, ни общего фона этих последствий.А всё остальное - ПРЯМОЕ СЛЕДСТВИЕ СОЗДАННОЙ ПОЛИТИКИ ДЕЙСТВИЙ.
Олекса Позняк
Для Для Дара:: моя мама училась после войны.Писали на газетных полях при керосинке, чернила делали с ореха, ботинки были 1 на двоих с сестрой, поэтому зимой ходили в школу по очереди.Закончила институт и университет
Олекса, МОЯ мама
Для Олекса Позняк: за 7 километров в школу ходила. Так же на газетных полях писала.А знаете, при каком СВЕТЕ ПИСАЛА моя маленькая дочь? Правильно, при всете керосиновой лампы, поскольку приходила со школы, а уроки днём все не успевала делать засветло. Родители НЕ разрешали в сумерках писать(подумаешь оценка ниже), так эта барышня ночью, когда все спят, доставала лампу и дописывала. Рассказывает он тутЗакон
Засветло, это до 15.00,
поскольку пока пришла, пока то, пока сё, уже в районе 14. А в три уже смеркалось с прохладное время года.
Коментувати
GavrishEG@mail.ru
Пан Лікарчук поцікавився б перенасиченням навчальної програми, скороченням навчальних годин, тупими підручниками, що видаються його друзями мало не кожного року, а потім розробив би разом зі своєю "молодою" командою, що не знає, що таке звичайна школа, адекватні тексти! Ганьба! І йому не соромно показуватись на екрані!
Олекса Позняк
Для GavrishEG@mail.ru: Ликарчук - ничтожество вовремя рванувшее к власти.При яныке сидел тихо, а когда омон побросал щиты и сбежал он мгновенно развил бурную деятельность в поддержку новой власти.И меня приглашал к себе в "демократычни учители".Я ему ответил что крысы бегут с корабля когда он тонет, а он крыса которая бежит на корабль который всплывает.Хорошо пристроился и сынка пристроил
абітурієнт 2015
Хуйло сам пройди тест, а тоді пизди. Сільськи краще злають, ніж йобані гороцькі. Гороцькі ніхуй не знають, вони думають пройдуть. Та ні ніхуя кроми шо вони міють хуя дрочить і більш ніхуя. Сільськи допомагають батькам,і заробляють гроші сільські учні, учать день і ніч не маю коли одихать. Ти настоящий йобаний аспірант. Сука! Якщо я узнаю хто це такий отхуярю. Сільські сильні і розумні. Гороцькі інваліди і тупі хуйлососи. До абітурієнта по імені ХУЙЛО.
Коментувати
Аспирант
Лично я писал ЗНО в 2008 году. Я в том году заканчивал обыкновенную сельскую школу. В результате написал на 599,5 три теста (Укр. мова, История Украины и География). Было несложно, нервы не давили, поскольку почти все вопросы я знал наверняка. Отсюда у меня вывод: уважаемые тупые выпускники и их родственники! Не обижайтесь зря на Ликарчука, а просто лучше учите матчасть!! ЗНО отличная система для учеников, которые знают предмет, ну а для тех, кто его не знает, есть множество дорог в жизни. Не надо переться с 130 баллами в ВУЗ, ибо вы там либо облажаетесь, либо же вам придется все время платить взятки за каждый свой шаг.
марія
Для Аспирант: Я з 2008 року в школі відповідальна за інформування учнів з питань зно. То повірте що зно 2015 просто ганьба, хоча я теж підтримую зно.
Олекса Позняк
Ликарчук завалил тесты.Согласен с Марией.Аспирант меньше выпендривайся возьми тесты 2015 и найдёшь там море дурости
Студент
Я проходив цьогорічні тести з фізики та математики онлайн. То от. Я рік не мав жодного відношення до фізики і попри це, без будь-якого повторення матеріалу написав на 171 бал, хоча можна було тиждень поготуватися і витягнути ще кілька балів. З математики розв"язав все, лишень була одна помилка в задачі, коли я чисто механічно не врахував одного кореня рівняння (от щось найшло). Тест з фізики можливо був важчим за минулорічний, але все ж бали виставляються згадно статистики, а отже все ж є діти, що написали на 195-200. А щодо математики взагалі жодних нарікань бути не може - я перевірив особисто. Тест наддто легкий. А якщо хтось сумнівається, то нехай перегляне ЭГЭ в Росії (хай вибачають вже мені) або вступний екзамен в МФТІ чи в збірник конкрусних задач для втупників до ВНЗ радянських часів. А те, що в політехніку чи на мех-мат можна вступити, написавши НАСТІЛЬКИ ЛЕГКЕ ЗНО З МАТЕМАТИКИ, є великим соромом. Це не рівень підготовки, аби надалі вивчати вищу математику на технічних спеціальностях.
Коментувати
ІВАН
Слова пана Лікарчука - це лише початок для тиску на вчителів. замість того, щоб справді подумати, як змінити систему освіти, починають принижувати вчителя, щоб закрити йому рот, мовляв: НЕ ПРАЦЮЄТЕ!!! А вчителі, на жаль, будуть мовчати, бо бояться: до вчителя стільки вимог, що його можна поставити на місце з будь-якого боку... А от чому пан Лікарчук мовчить про те, скільки помилок було допущено укладачами тестів, скільки невідповідних завдань було у тестах, чому допущено помилки у самих формулюваннях умов до тестів, хто відпвість за каламбур у тестах з укр. мови та літератури, чому завдання з мови укладали російські філологи та ще багато "чому"- чи це не вплинуло на результати ЗНО? Чи в цьому теж учителі винуваті? Та цьго року про підсумки та результати ЗНО могли б просто скромно промовчати, якщо не визнали своїх помилок!
конечно
Для ІВАН: даже не про тесты следует начинать разговор, а про липовые медали, которые жили с нами два с половиной десятка(а то и больше)лет, о топорно созданных программах, за которые люди деньги получили, о учителях без релаксации, и без будущего собственных детей, о разрешении на создание ГДЗ, шпаргалок,продающихся на каждом углу(а ведь это тоже влияет на сознание масс), деньгах в школу, когда родители бояться НЕ принести, чтобы обезопасить ребёнка.От гнев"учителя". Подумайте, ведь подобное УЖЕ работает. Вот с этого следует начинать.И ЭТО следует лечить.Это и есть болезнь. И общества тоже
полюбите детей
Для конечно: Простите, Вы в каком веке родились ?
Коментувати
Ксенія
Лікарчук дістав. Нехай сам сяде і спробує написати у тих стресових умовах тест. Так, деякі помилки є абсолютно безглуздими і показують неосвіченість певних абітурієнтів. Але висновок один: треба ламати систему освіти. І почала б я з цього нахабного троля, який сам пише з помилками.
Ольга
Думаю, що такі результати були в усі часи. Просто раніше не було можливості здійснювати незалежну перевірку знань усіх учнів одночасно. Тому не потрібно ображати учителів, батьків, учнів. Недоліки завжди були, є і будуть. Треба не критикувати, а пропонувати способи вирішення проблем.
августа
Для Ольга: Найбільш розумна позиція в цій дискусії. Приєднуюсь.
Коментувати
Почти 200бальник
Да хватит вам ныть уже!я готовился к зно САМ,без единого репетитора,с 10 класса ежедневно уделял по 2-3 часа на изучение нужных предметов.результат:Укр-198,5,био-199,хим-197. В этом нет ничего сверхсложного и сверхъестественного,было бы желание нормально сдать и поступить.по своим одноклассникам и знакомым знаю,что на сложность тестов и злых-презлых дядечек из УЦОЯ чаще всего нарекают те,кто весь год нихрена не делал и надеялся на шару.ан не вышло.сами виноваты.
МАРИНА
Для Почти 200бальник: Ну то Ви просто Геній! Раз хімію цього року здали на 197,бо коли визначали поріг з хімії,то навіть жінка- експерт з УЦОЯО сказала ,що її колега академік показав результат на 177 балів, а вона на 192 бали! То вам місце в академії?
Олекса Позняк
Для Почти 200бальник: обо(рался.Я старый человек, могу без условностей
Regina
Для МАРИНА: Гріш ціна таким академікам! А Ви змиріться нарешті з фактом, що учень може бути розумнішим і більш підготовленим за своїх учителів.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!