Знизити пороговий бал запропонували представники ВНЗ

За словами директора УЦОЯО, вищі навчальні заклади перетворюються на заклади соціального захисту

Знизити пороговий бал запропонували представники ВНЗ

Пропозицію щодо зниження порогового бала тесту ЗНО з української мови і літератури з 25 до 22 внесли представники університетів, що можна пояснити лише бажанням прийняти до вищих навчальних закладів якомога більше абітурієнтів, незалежно від рівня знань. Про це у інтерв’ю Главкому розповів директор Українського центру оцінювання якості освіти Ігор Лікарчук.

Зокрема, аналізуючи результати рівня знань випускників з української мови і літератури, директор УЦОЯО зазначив, що у більшості випускників загальноосвітніх закладів цей рівень не є відмінним чи добрим.

""Дозвольте нагадати, що це основний предмет у школі. І на його вивчення в навчальному плані виділяється найбільше годин. Це може бути неприємно для Міністерства освіти, директорів шкіл, вчителів, але я не можу казати інакше", - зазначив Лікарчук.

Він нагадав, що із загальної кількості абітурієнтів, які взяли участь у тестуванні, за тести базового рівня 200 балів отримали лише 158 школярів або 0,06%. За тести поглибленого рівня таких абітурієнтів виявилося лише 15 осіб на всю Україну.

"Більшість абітурієнтів написали тест з української мови в межах 150-180 балів. Про який рівень освіти можна говорити? Ми переконалися, що наші абітурієнти не можуть письмово висловити свою думку. Було, наприклад, завдання спростувати чи підтвердити вислів: "Наскільки людині варто прислуховуватися до думки оточуючих про неї?" 20% від загальної кількості тих, хто брав участь, не написали жодного слова. А найбільшу кількість балів за це завдання набрали лише 334 особи. Були ті, хто писав російською, угорською мовою. Також писали речі, які взагалі не пов’язані з темою", - повідомив директор УЦОЯО.

"Нашим абітурієнтам дуже полюбився твір Панаса Мирного "Хіба ревуть воли, як ясла повні?". У Вінницькому регіоні, наприклад, кожний третій учасник писав про нього в цьому завданні. Це свідчить про те, що явно гарно попрацював якийсь репетиторський центр, який змусив механічно завчити уривки", - каже Лікарчук.

Кажучи про об’єднання державної підсумкової атестації з української мови і літератури та зовнішнього незалежного оцінювання, директор УЦОЯО зауважив, що така практика вже використовувалась у 2008 році, але потім від неї відмовилися.

"А в 2015 році таку практику поновили. Але сьогодні ДПА складають всі, незалежно від того, чи буде абітурієнт вступати до ВНЗ. В результаті ми отримали унікальну базу моніторингового дослідження про стан вивчення української мови і літератури, яку можна ще аналізувати багато років. Високий рівень навчальних досягнень з підсумкової атестації показали всього 11% із загальної кількості цьогорічних випускників", - зазначив Лікарчук.

За його словами, багато випускників, які претендували на золоту медаль, тепер можуть її не отримати.

"Полетять і медалі, і атестати. До нас зараз зі сльозами йдуть випускники і кажуть: "Ми втрачаємо медалі!". Але така система. 19% із загальної кількості випускників отримають в атестаті двійку чи трійку з української мови. Чесно кажучи, я не знаю жодної української школи, в якій за попередні роки хтось отримував в атестат двійку. Такого ніколи не було. Виникає питання, що ж робила ця школа, цей колектив, і цей учень 12 років?" - наголошує директор УЦОЯО.

Він також зазначив, що в наступному році планується поширити практику поєднання ДПА і ЗНО ще на два предмети.

"На які – поки невідомо. Але загалом це правильно", - підкреслив Лікарчук.

Також директор УЦОЯО розповів про встановлення порогового бала для тесту ЗНО з української мови і літератури в 2015 році.

"Запроваджений поріг "склав – не склав" - результат роботи експертів. Це та кількість тестових балів, яку може набрати мінімально підготовлений абітурієнт. Український центр на основі статистико-математичних методів визначив поріг на рівні 25 тестових балів. Це означає, що тестування не проходили 36 598 абітурієнтів або 13,3% від загальної кількості тих, хто взяв участь. Але експертна комісія на своєму засіданні вирішила знизити цей поріг до 22 балів. Це 23 390 абітурієнтів або 8,5% тих, хто тести з української мови не склав. Це набагато менше, ніж у минулому році. За даними нашого Центру, в минулі роки аналогічний поріг не проходили 10-11%", - зауважив Ігор Лікарчук.

За його словами, пропозицію в 22 бали внесли представники університетів.

"Як на мене, це можна пояснити лише бажанням прийняти до університетів якомога більше абітурієнтів, незалежно від рівня знань. Ми фактично перетворюємо університети на заклади соціального захисту. Вони вважають, що нехай краще школярі йдуть в університети, ніж йдуть працювати чи здобувати робітничі професії", - наголосив директор Українського центру оцінювання якості освіти Ігор Лікарчук.

 

Освіта.ua
16.05.2015

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Галина
Але чому за 22 правильні відповіді ставлять 1 бал, якщо за критеріями оцінювання 1 бал ставлять учню коли ... Початковий 1 Учень може розрізняти об’єкт вивчення і відтворити деякі його елементи. 2 Учень фрагментарне відтворює незначну частину навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про об’єкт вивчення, виявляє здатність елементарно викласти думку. 3 Учень відтворює менш як половину навчального матеріалу; з допомогою вчителя виконує елементарні завдання. II. Середній 4 Учень з допомогою вчителя відтворює основний навчальний матеріал, може повторити за зразком певну операцію, дію. 5 Учень розуміє основний навчальний матеріал, здатний з помилками й неточностями дати визначення понять, сформулювати правило... Я думаю що діти з 22 балами заслужили хоч би на бали середнього рівня (від 4 і вище), а до 22 балів можна було б оцінити балами 1,2,3. А не всім підряд ставити 1. Чи дав 21 правильну відповідь, чи одну....
Oksana Ignatieva
Про що мова, якщо сам пан Лікарчук не може правильно висловити свою думку! Він каже: "Ми переконалися, що наші абітурієнти не можуть письмово висловити свою думку. Було, наприклад, завдання спростувати чи підтвердити вислів: "Наскільки людині варто прислуховуватися до думки оточуючих про неї?" 20% від загальної кількості тих, хто брав участь, не написали жодного слова". Шановний, "наскільки варто прислуховуватися?" - це ПИТАННЯ. Його не можна спростувати чи підтвердити, бо воно не є твердженням. А ви про школярів...
ПРОХАННЯ
Шановні реформатори, подумайте, чи варто проводити ЗНО з української мови у школі, а особливо у 9 класі...НЕ ВІДМІНЯЙТЕ ДИКТАНТИ, адже тільки за ними можна визначити знання і грамотність учня...Не можна не довіряти учителям. над ними контроль з боку батьків, учнів, методкабінетів, а особливо СОВІСТЬ.Допоможіть дітям, хай ПИШУТЬ, а не ставлять хрестики.Укр. мова - це не тести, тут треба ГРАМОТНО ПИСАТИ, ВИСЛОВЛЮВАТИСЯ!!!
Ігор
Діти орієнтувались на результат ЗНО, і це вплинуло на результат ДПА - дітей просто порубали. Для того щоб показати добрий результат по ЗНО потрібно було виконувати ту частину, що не має відношення до ДПА. Висновок: результат гарний а в атестат іде низький бал. І це ви називаєте справедливим оцінюванням?
DiX
Таке враження, що працівники Українського Є Бального центру знову неподілили хабарі з працівниками ВНЗ...
автор
"12 років" - ? он не знает, что система обучения у нас включает 11 лет. Да и система оценивания у нас не пятибалььная...
Дмитрий Окороков
Пане міністре, Ви так енергійно шукаєте винних і зі щирим обуренням говорите про низький рівень знань абітурієнтів, начебто самі не є продуктом вітчизняної освіти. Вас дивує, що лише 334 особи написали ЗНО бездоганно? Нема чому дивуватися, адже Ви б також не впорались із завданням бездоганно. "Наскільки людині варто прислуховуватися до думки оточуючих про неї?" - Ваша інтерпретація теми цьогорічного твору. Якщо б перевіряли роботу із такою фразою, екзаменатори б винесли дві лексичні помилки, а це вже мінус один бал за мовне оформлення.
Заступник
""Дозвольте нагадати, що це основний предмет у школі. І на його вивчення в навчальному плані виділяється найбільше годин. Це може бути неприємно для Міністерства освіти, директорів шкіл, вчителів, але я не можу казати інакше", - зазначив Лікарчук. У всіх профілях, крім філологічного, на вивчення української мови в 10 та 11 класах відводиться по 1 год. Це Ви називаєте "найбільше"?
mamamashi
А в нашем классе два медалиста, и оба не подтвердили.
mamamashi
А я , в общем, с министром согласна. Сейчас в школе действительно в 10 класс идут все подряд. Часы нужны, на пенсию никто не хочет. И получается, что в классе 30-50% учеников просто балласт. А потом и в институты идут эти дети. Это не правильно. А ДПА этого года-прекрасный показатель работы учителя. В нашей школе это по оценкам видно. У хорошего педагога даже двоечники порог хорошо прошли.
Учитель
У моїй школі також один 11-й клас. Дві медалістки. Одна склала ЗНО на 200 балів, друга - на 191,5. За ДПА у одної 12 балів, у другої - 11. Усі учні також підтвердили свій рівень, а дехто навіть склав ЗНО-ДПА краще, ніж буде мати річну оцінку.
теж вчитель
Для Учитель: у нас така ж сама ситуація, у деяких річна буде 7, а ДПА - 9
ZZZ
Напишіть у якій це школі такі розумні діти? Ми теж прийдемо навчатися до вас!
теж вчитель
Скажу місто - Чернігів
Коментувати
теж вчитель
Я не можу зрозуміти тих, хто звинувачує вчителів, Лікарчука. У нас у школі всього один клас, три медалісти: у двох - 11 балів, а у однієї - 12. І всі підтвердили свій рівень знань.
Светлана
У нас общее количество баллов 178,5 баллов. И по ДПА стоит 9. Ребенку который учился все время на отлично, участвовал во всевозможных олимпиадах, приносил школе призовые места и трудился на протяжении всех 11 лет завалили золотую медаль! Причем есть результат 175 баллов и ДПА - 10 баллов. Если честно очень не понятно как со все этим быть. Я конечно делаю все возможное для разъяснения ситуации, но наша система такая несовершенная, что толком никто ответить не может на эту ситуацию. Просто очень неправильно получается...
Світлана
По-перше, дитячі твори цьго року справді були переважно на низькому рівні. Нема чого проклинати вчителя - подавайте на апеляцію!! Не забувайте про правило бумеранга. Назвати прізвище Сковороди чи Шевченка - не означає правильно аргументувати тезу! По- друге, на вивчення мови відводиться аж 1 година в 10-11 класах! Багато вивчиш за таких умов! Не треба валити все на школу. Під лежачий камінь вода не тече.
Антон
Знизити пороговий бал - це не значить не оцінити достойно висловлювання дитини, тобі Лікарчук - не знизити твою посаду? Бездар
321
Дуже багато уваги одному шкільному предмету. А потім діти не приділяють уваги іншим предметам. А ще є гуртки, спорт. Дитина повинна не здоров’я згубити в школі, а отримати всебічний розвиток. А скільки країні треба сантехніків, малярів, продавців, водіїв, слюсарів, перукарів, кухарів. Хіба всі вони мають знати мову на найвищий бал?
училка
"Більшість абітурієнтів написали тест з української мови в межах 150-180 балів. Про який рівень освіти можна говорити?". Только за эти слова ликарчука надо уволить по проф непригодности! Какой бы тест не был большинство получит 150-180! Это РЕЙТИНГ. Он не показывает знания! Он показывает среднюю температуру по больнице! Какой "уникальный мониторинг"? Мониторинг знаний был бы если бы результат был абсолютная величена! P.S. Это как дать контрольную и если в одном классе самая высокая оценка была 4 в журнал поставить 12, а в другом классе, где из 30 учеников 15 получили 10 в журнал выставить 8!
тетяна
Звертаюся до тих, хто знає. Учора на сторінку моєї дитини прийшла копія творчого завдання 58. Робота не перевірена, ніяких позначок. Що це означає? Може, її не перевіряли, а оцінку 13 поклали навмання? Виникає сумнів у компетентності такого вчителя, адже робота дитини дуже добре написана: усі розділові знаки є, 2 лексичні помилки, вдалі приклади ( "Intermezzo", Сковорода). Як таке можна робити? Якась безсовісна вчителька забрала у моєї дитини за скромними підрахунками 4-5 балів. Дай Боже їй "доброго здоров’я", щоб її дітей та внуків так оцінювали. Ось вам і одна вчителька перевіряла, текст спірний, тести мови двозначні......Що ще можна більше говорити?
Valko
Пан Лікарчук робить свою справу, ми вчителі маємо робити свою. Але всім керує міністерство і доля низьких балів на них. Поряд із впровадженням ЗНО міністерство повинно створювати нові заклади професійного спрямування з матеріальною і навчальною базою для варіативності вибору. А ЗНО повинно бути і зі всіх предметів і після 9 класу, тоді хоч якась мотивація буде і в батьків і в дітей. Тоді вчитель може і оцінок не ставити, а просто якісно вчити і результат його роботи буде видний по балу ЗНО.
Otto
Хто винен в ситуації з ЗНО? Фантазуємо. Думаю, що існує велика база уривків творів, які планувалось використати в питаннях. Видно серед числа тих, які займаються відбором таких уривків, є така собі жіночка, яка зачитується отими сучасними, "елітарними", авангардними ;))) Сумніваюсь, що такий уривок протягнули чоловіки, бо їм притаманна логіка, а не читання про комашок і тп ;) Керівник завжди здійснює загальне керівництво підлеглими. Коли таких підлеглих сотні, то чи повинен керівник в деталях знати роботу найнижчого підлеглого, якщо для цього є проміжні керівники? Ще простіше, на хлопський розум. Дядько Петро прийшов п’яним зранку на роботу. Це бачив майстер, начальник цеху, але допустили Петра до роботи. Петро виліз на другий поверх, гепнувся вниз і перетворився в пляцок (пиріг, як ви кажете). Хто винен? Майстер, начальник цеху чи гендиректор заводу (в даному випадку Лікарчук)? Звільняти гендиректора, якого елементарно підставили підлеглі, чи отих розхлябаних підлеглих ?