Osvita.ua ЗНО УЦОЯО: Рівень знань абітурієнтів є невисоким
УЦОЯО: Рівень знань абітурієнтів є невисоким

Український центр оцінювання якості освіти пропонує реформувати систему ЗНО в Україні

УЦОЯО: Рівень знань абітурієнтів є невисоким

У цілому рівень знань абітурієнтів, які вони виявили під час зовнішнього незалежного оцінювання, є невисоким. Такі висновки містяться у доповідній записці Українського центру оцінювання якості освіти про рівень навчальних досягнень випускників за результатами зовнішнього незалежного оцінювання 2014 році, що буде розглянута Колегією Міністерства освіти і науки України 1 грудня.

В УЦОЯО зазначають, що тільки 9 із 242 611 учасників ЗНО за виконання завдань тесту з української мови та літератури отримали максимальний тестовий бал. Із математики максимальний тестовий бал набрали 46 абітурієнтів, що складає 0,03% від їхньої загальної кількості. 25% учасників тестування з англійської мови і 13% ― з української мови та літератури  навіть не розпочали виконання відкритого завдання тесту.

Іще гіршою є ситуація з тестами із біології, за виконання яких максимально можливу кількість тестових балів набрав лише 1 абітурієнт. З географії, світової літератури, французької, іспанської, російської мов максимальної кількості тестових балів не отримав жоден абітурієнт.

У доповідній записці зазначається, що результати тестування абітурієнтів дають підстави стверджувати, що вони виявили недостатній рівень знань із ключових розділів змісту навчальних дисциплін. Так, учасники ЗНО з історії України продемонстрували низький рівень засвоєння історичних понять і термінів, не можуть встановити логіку історичних подій, виявити розуміння історичного процесу, причинно-наслідкові зв’язки між подіями та місцем певної події в загальному контексті.

В Українському центрі оцінювання якості освіти констатують, що абітурієнти, які складали тест із математики, найгірше розв’язують завдання з розділів алгебри, що вивчаються в 10–11-х класах (логарифми, похідна, інтеграл, комбінаторика, теорія ймовірностей, статистика). Близько 50% учасників тестування переплутали комбінаторне правило добутку з правилом суми. Лише половина учасників зовнішнього оцінювання змогла перевірити, чи є число коренем рівняння. Особливо складною є ситуація з виконанням завдань із геометрії. Лише половина абітурієнтів знає властивості вертикальних і суміжних кутів, третина ― змогла дати правильну відповідь на завдання, яке перевіряло знання тригонометричних співвідношень у прямокутному трикутнику та вміння їх використовувати для розв’язання типових задач.

Також в УЦОЯО повідомляють, що учасники зовнішнього оцінювання значно гірше виконують завдання тестів, що вимагають застосування, а не відтворення знань. Так, за географічними картами не змогли визначити відстань 18% абітурієнтів, азимут ― 17%.

Аналіз результатів виконання відкритого завдання з української мови та літератури дає підстави стверджувати, що дуже багато абітурієнтів не вміють будувати письмове висловлення, логічно викладати зміст, підпорядковуючи його темі й основній думці, добирати доречні аргументи і приклади, робити висновок, висловлювати власну позицію, свій погляд на ситуацію. Натомість, вони максимально заплутано й безладно викладають свої уривчасті думки, не розуміючи, що власне висловлення є завданням із високим ступенем структурованості. Варто також зазначити вкрай низьку орфографічну, пунктуаційну, лексичну, граматичну та стилістичну вправність абітурієнтів.

Статистичні дані УЦОЯО свідчать, що рівень знань, які виявили випускники, котрі закінчили загальноосвітні навчальні заклади, розташовані в сільській місцевості, суттєво відрізняються від рівня знань їхніх міських ровесників.

Належний рівень знань своїх випускників забезпечують далеко не всі заклади так званого нового типу, котрі мають особливі умови фінансування та організації освітнього процесу: гімназії, ліцеї, колегіуми. Так, результати у діапазоні від 100 до 150 балів з української мови та літератури отримали лише 24% цьогорічних випускників гімназій; з математики ― 22% випускників ліцеїв; з історії України ― 34% випускників колегіумів. В УЦОЯО повідомляють, що навіть із іноземних мов, вивченню яких у цих закладах мала б приділятися особлива увага, результати не можна вважати позитивними. Так, із англійської мови результати в діапазоні від 180 до 199,5 балів показали лише 16% випускників гімназій, 14% ― випускників ліцеїв, 13% ― випускників колегіумів.

В УЦОЯО повідомили, що аналіз статистичних даних за період 2008-2014 років не дає підстав для висновків про покращення ситуації із поліпшенням рівня знань випускників загальноосвітніх навчальних закладів.

"Такі результати зовнішнього незалежного оцінювання, на нашу думку, свідчать про серйозні стагнаційні процеси в системі загальної середньої освіти, які потребують негайного вирішення, у тому числі шляхом підготовки та прийняття комплексної Державної програми поліпшення якості загальної середньої освіти", - йдеться у доповідній записці УЦОЯО, що буде винесена на розгляд Колегії Міністерства освіти і науки України.

Для вирішення зазначених проблем в Українському центрі оцінювання якості освіти пропонують Колегії МОН ухвалити рішення про розробку проекту Концепції реформування системи зовнішнього незалежного оцінювання, що має визначити основні напрями реформування ЗНО.

Зокрема, в УЦОЯО пропонують передбачити суттєве розширення сфери застосування зовнішнього незалежного оцінювання у освітній системі України шляхом його запровадження для оцінювання результатів навчання, здобутих на всіх етапах загальної середньої освіти, освітніх програм молодшого бакалавра і бакалавра, а також у системах професійної сертифікації фахівців та атестації педагогічних працівників.

Також у концепції має бути передбачений поступовий перехід від використання в зовнішньому оцінюванні паперових носіїв інформації до комп'ютерних технологій, створення мережі навчально-екзаменаційних центрів, створення умов для неодноразового проходження зовнішнього оцінювання особами, які цього бажають.

В Українському центрі оцінювання вважають, що Концепція реформування системи ЗНО має передбачати зміну у методології формування та відбору завдань для сертифікаційних робіт зовнішнього оцінювання, а саме: забезпечення оптимального рівня складності сертифікаційних робіт; збільшення частки завдань, що визначатимуть рівень компетенцій та здатності використовувати набуті знання на практиці; розширення практики розроблення та впровадження сертифікаційних робіт різних рівнів складності тощо.

Пропонується запровадити практику поєднання складання державної підсумкової атестації особами, які здобувають загальну середню освіту, із зовнішнім незалежним оцінюванням із базових предметів.

Українським центром оцінювання якості освіти також запропоновано ряд інших кроків, які сприятимуть реформуванню системи зовнішнього незалежного оцінювання в Україні.

В УЦОЯО вважають доцільним залучити до розроблення Концепції реформування системи зовнішнього незалежного оцінювання вчених НАПН України, представників вищих навчальних закладів, педагогів-практиків, представників громадських організацій, що функціонують в освітній галузі. Після завершення роботи над проектом Концепції пропонується організувати її широке громадське обговорення.

У разі позитивного рішення Колегії МОН, Концепція реформування системи зовнішнього незалежного оцінювання має бути розроблена Українським центром оцінювання якості освіти до 1 травня 2015 року.

Освіта.ua
28.11.2014

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Человек
А как ученики из школы без углублённого изучения математики например, будут сдавать уровень Б, который сложнее, ведь в простых школах нет такого курса, который требуется для ЗНО. Да и бред это ваше ЗНО, пародия на западные тесты, хотя в Голландии разрешают брать конспект который ученик вёл в течении учёбы, проверяется умение работать с усвоенным материалом. Посадите любого человека из мин. образования решать это зно, он (а) ничего не сделают, сначала сами сделайте нормально, а потом валите на других, а то у вас всё через одно место...
Старшеклассник
Знания плохие... Так учите в школах...
Rona Nona
До чего же всё это надоело.Да,школьную программу растянули,и дети до 9класса,толком математики не учат,потом идёт 10-11класс высшая математика,и вот что хотите,то и делайте,плюс к этому всему начинаются репетиторы и подготовка к зно,курсы,подтягиваются оценки для аттестата.Такими темпами дети к декабрю становятся зомби какими то.
просто мама
ПРОДОВ. Міські діти, в плані достопу до набуття знань, мають кращі умови,але знову ж таки якого рівня місто, школа. Не секрет ,що всі хочуть вчити, і коли вже клас 10-11, батьки та учні починають бігати по репетиторах підтягуючи майже всі предмети, по принципу ,якийсь та й здамо краще. потім подамо документи до кількох вузів на кілька спеціальностей. А за 2 роки не наївся - не налижешся .І отримуємо результат, що вступають туди куди пройшов і куди вистачило грошей. З приводу олімпіад та МАН: НЕ ПОТРІБНО ВРАХОВУВАТИ, бо то все ФІКЦІЯ, починаючи з район., міських та обл. ВЧИТЕЛІ ВСІМА ПРАВДАМИ І НЕПРАВДАМИ б"ються за призові місця(БО ОБСТАВИНИ ЗМУШУЮТЬ).А МАНи ,вірю є талановиті діти, але здебільшого роботи виконують вчителі або репетитори або "ДОПОМОЖУ ЗА ГРОШІ".Потім маємо 150 з проф.пред. +40 за МАН і студ. КНУ- ВІДМІНИТ Зробіть1 однаковий прохідний для вишів, 1 для 3рів.акред, припиніть маніпулювати 3 вузи 5 спеціальностей -зробіть для вибору 1 спеціальн. 3 вузи. І результат ЗНО покаже куди вступати.
просто мама
З приводу оцінок в атестаті і з приводу вступу до ВНЗ учнів сільських та міських шкіл, ліцеїв .гімназій Не секрет, що випускники сіл мають менші можливості в доступі до ЗМІ ( ІНТЕРНЕТ і навіть бібліотеки не в кожному селі є), а ще скільки часу займає допомога батькам по господарству. дорога до школи( шкільні автобуси ненадійні.то бензину не виділили.то мотор заглючив), вчителі інколи викладають2-3 несуміжні предмети, і крім того якщо вч. з цього села то він кум, брат,сват односельчанам. І чого гріха таїти,якщо він допоможе чи попрохає колег поставити кращу оцінку в атестаті. То виходить .що реально 8, а в атестаті 10. І добре,якщо дитина напише ЗНО на 140 б.,а якщо побачить завдання з яких потрібні додаткові знання або злякається самої атмосфери,бо групі він один із села... Я нічого не маю проти сільських вчителів та дітей. Маю честь бути знайомою з прекрасними сільс. педагогами, що дадуть фори міністр. невігласам, і дітьми що вступили до кращих ВНЗ країни, а про не рівний доступ до освіти
TUG
Имею, что сказать : статистика по абитуриентам нашего ВНЗ(принимаем после 9 кл.) подтверждает, что в среднем завышение оценок школами в аттестате достигает 4 баллов(при 12 балльной системе). Если играть по правилам ЗНО честно - - 30 % выпускников смогут учиться в ВНЗ, остальные школьный мусор . Вакарчук(экс-министер) Дал четкий ориентир, подтвержденный наукой : до 30% учатся , остальных - до 40% можно розгами подгонять и 30%- болото. Однако знаю ВНз, где в открытую торгуют оценками - ну скажите возможно ли из крайне посредственного материала получить 54% отличников?
Otto
Для TUG: +
ага
в лицее в началке- по 8-12 отличников в год.
Коментувати
...
А еще в Европу рвутся...Кому там нужно государство где такая херня творится.Если бы только в образовании...
інна
Шановна владо! Прислухайтеся до дітей, учнів - майбутніх студентів. Ваші шкільні навчальні програми так забили голови дітям, що і вони, і іх батьки вже не знають, на якому світі живуть. А ви самі , професори та доценти, сядьте і пройдіть зно із тоі ж самоі математики! Таке враження, що наші діти не школу закінчують, а університет! Ви із тих дітей вже всі соки вижали. Ще мало ! Давайте ще реформ! А потім ще язик обертається говорити про низький рівень знань!
Otto
Для інна: Ви про що ? Завдання з математики елементарні. Спробуйте на zno.osvita.ua.
Мама
Ви знаєте враження, про що ви? Якщо такі елементарні завдання,чому результати - позорні?
Коментувати
Олекса Позняк
Да можно ещё 100 экзаменов придумать, учителя можно аттестировать лицензировать кастрировать но дети то лучше учиться не будут. У нас все оценки ПОЛОЖИТЕЛЬНЫЕ на второй год не оставят-это дуремары из академии педнаук придумали. Я выпустил из 11 класса ученика который не умел читать!!!! Давайте продлим эту традицию и отправим его в аспирантуру-докторантуру====он хороший мальчик всегда сбегает за мелом тихо сидит. Скажете прикалываюсь? А давать человеку аттестат который он не может прочитать не прикол нашего мона?Но экзамены при таком подходе только обогатят ликарчука- получит ученик 2 и пойдёт в следующий класс кровь из учителя пить. Ему всё позволено а если он не будет знать - накажут учителя.Как любит говорить один такой ученик: плюйте на учителя он быстро высыхает
Tara
Для Олекса Позняк: Підтримую на всі 100%! Особливо, коли говорять про гуманну педагогіку співробітництва і партнерства! Насправді така педагогіка передбачає наявність суворої дисципліни і високої самосвідомості учнів. А наші учні розуміють це як анархію на уроці, вседозволеність і неповагу до праці вчителя. І це ще підкріплюється телепередачами і кінематографом, де в кожному фільмі вчитель - дурень! Поки держава не змінить своє ставлення до вчителя, нічого не зміниться!
indigo
Для Олекса Позняк: Дякувати Богу, в Україні ще залишилися справжні Учителі, які не стали рабами бюрократичного режиму!!!
Працюю в школі
Для Tara: підтримую ! Ганьба змі,які паплюжать учителів,які тупими серіалами враз перекреслюють освітню і виховну роботу батьків і вчителів,а зомбуючою рекламою змалку спонукають пити й курити.Де шедеври світового мистецтва?Науки?Те,що вчитель сіє на уроці(розумне,добре,вічне),масмедіа викорінює.Поки ми не зрозуміємо,що виховання дітей-це завдання всього суспільства,спільна справа ,доти учитель буде крайнім.
Коментувати
Галина
А я пропоную замість ДПА в 11 класі здавати єдиний екзамен в форматі ЗНО по всіх шкільних предметах. І його результат вважати шкільним балом. Таким чином це буде спонукання учнів до ретельнішої підготовки по шкідьним предметам, а також зникнуть важелі впливу на оцінки з боку шкільної адміністрації. А при вступі до ВУЗУ абітурієнт обирає ЗНО уже по профільних предметах + бал за єдиний екзамен.
вважаю
Для Галина: +++++++++++++++++
Олекса Позняк
Да есть куча народу ученического которые ходят в школу потусоваться.Никуда не поступают, родители алкоголики-наркоманы ( но не обязательно, есть и порядочные). До спины им ваши экзамены и никакой ретельной пыдготовки не будет.Для учителя просто счастье если у них есть планшет или мобила и они не срывают уроки. А вот у меня есть один который лазит на четвереньках лает вылезет на парту поёт матерные частушки. А класс там очень хороший но попробуй научить математике в такой обстановке
делов то на копейку
как вы набридли уже со своим Васею, то не родич ваш случайно? ну, так о нем печетесь, да дайте ему 3грн.- пусть идет возле школьного киоска тусуется, а вам спокойнее урок провести будет... у нас такой по школе тоже ходит, техничка дает ему пол мыть , швабру потаскать-к труду приучает, и всем хорошо.
Коментувати
Вчитель математики
З 9 по 15 грудня 2014 року на базі УФМЛ пройде цикл лекцій для відібраної команди від України для участі в ММО Початок занять 9 грудня о 12.00 Нагадаємо, що до занять запрошуються переможці відбіркових змагань: 1. (11) Смірнов Денис Олегович 2. (9) Тригуб Антон Володимирович 3. (11) Дубова Софія Андріївна 4. (11) Альохіна Анастасія Олексіївна 5. (11) Яковлев Іван Володимирович 6. (11) Хотяїнцева Наталія Володимирівна 7. (10) Сіліна Ольга Ігорівна 8. (11) Ніколаєв Олег Романович 9. (11) Во Дінь Тхань Фонг 10. (10) Скибицький Нікіта Максимович 11. (10) Ківва Ярослав Запис опубліковано 27.11.2014 автором Богдан Рубльов у категорії Відбір на міжнародну оімпіаду з математики. Питання на засипку: навіщо у березні 2015 року проводити заключний етап Всеукраїнської олімпіади з математики, якщо команда на відбір до Міжнародної олімпіади за невідомо якими критеріями і невідомо на основі якого наказу МОН Богданом Рубльовим уже сформована?
ххх
Для Вчитель математики: Даремно Ви так думаєте. У пана Богдана як майбутнього голови журі IV етапу олімпіади з математики добре розвинені екстрасенсорні здібності, і він може передбачити майбутніх переможців навіть за чотири місяці до проведення олімпіади.
Коментувати
Анна
1. Погані результати з геометрії? А чому креслення в школах не вивчають? В деяких взагалі, а в деяких не у всіх класах. Адже розвиток просторової уяви і уміння креслити дає неабияке підґрунтя для вивчення геометрії. Цей предмет можна вивчати з 8 по 11 клас, тому що 70% ВНЗ вивчають креслення і нарисну геометрію. 2. Позакривайте гімназії, ліцеї, де навчається 100-150 дітей. Вони чудово можуть навчатись в звичайних школах. Більшість з них все одно займаються у репетиторів. В чому тоді унікальність цих закладів? 3.Про програми вже писали: спрощувати і удосконалювати. На закріплення знань іноді і 2 уроків немає з деяких тем. 4.І яке може бути ЗНО для вчителів? Не принижуйте тих, хто працює. Якщо на сьогоднішній день учні сільських шкіл, ті, що не ходили до репетиторів набирають з різних предметів бали в діапазоні від 165 до 185 і вступають до вишів ( не треба говорити про батьківські гроші, бо частина все ж таки вступає на бюджет самостіно), то тут треба говорити тільки про одне - ВЧИТЕЛІ ПРАЦЮЮТЬ.
Volodymyr Kolisnychenko
Так, рівень знань сучасних школярів просто катастрофічний. Причин такої ситуації -дуже багато. Перш за все це перенасиченість програми абсолютно безглуздими і не потрібними дисциплінами (особливо у початковій школі), які тягнуть години із важливих предметів. По-друге, у деяких класах просто катастрофічно жахливі підручники, що теж має свій вплив. По-третє, чому ж найгірші результати в 10-11 класі, а причина - проста, один період у нас мала бути 12 річна освіта, відповідно і програма написана під цю освіту, коли дане рішення скасували, то програму на 10-11 клас не продумали і все, що мали вивчати у 11-12 класі просто "запхнули" в один рік. Хіба це нормально? І звичайно ж - мотивація, а точніше її відсутність. Чого сьогодні може досягнути людина із високим рівнем знань? Країні не потрібні розумні люди, точніше так, владі вони не потрібні, оскільки чим розумніший, тим важче ним керувати. Освіта зміниться тільки тоді, коли розумні люди стануть потрібними. Можливо, скоро це станеться.
Олекса Позняк
Для Volodymyr Kolisnychenko: не станеться. для того щоб створити мотивацыю у учня необхідно лише одне-клас в якому учень вчиться повинен відповідати його знанням. Але на це мон не піде- набагато безпечніше довбати по голові бідалашного учителя і робити його абсолютним злом
Карасік
Для Олекса Позняк: Мабудь треба ще й трохи відповідальності зі сторони батьків. А у нас у школу кинули і забули. Всі знають, що за гроші можна вирішити потім всі проблеми з навчанням. Даже навіть коли щось трапляється з учнем на вихідні, винна школа і вчитель. Не розказав як треба.
Олекса Позняк
Вот когда великовозрастный балбес останется на второй год- забегают и родители. Я работаю в школе где за гроши ничего не решиш и вообще в школах практически нет взяточников Для лучшего взаимопонимания я на 1 уроке рассказываю что взятка и коррупция губит украину и наша школа должна быть свободна от этой гнили. В прошлом году дали взятку-коньяк шоколад-поставили при мне в подсобке сказали- это вам и убежали На другой день я к ним подошёл и сказал-заберите. Они делают круглые глаза- а мы вам ничего не давали. О прохиндеи!!!!! Я пощёл к класному руководителю сказал или забирают или иду в прокуратуру----забрали!!!
Коментувати
Родион
ЦИТАТА:"рівень знань, які виявили випускники, котрі закінчили загальноосвітні навчальні заклади, розташовані в сільській місцевості, суттєво відрізняються від рівня знань їхніх міських ровесників." Міські учні отримують знання не в школах, а в репетиторів. Це стало нормою. Більшість сільських дітей не мають можливості платити репетитору. Та і менталітет села не той.
Svet
Да что там большая наука - последний ЕГЭ по математике, как мы знаем, просто не сдали около четверти выпускников. Не смогли решить даже пять простейших задач, необходимых для тройки. А предпоследний сдали только потому, что списали массово - решения были заранее выложены в Интернет. И что? Разве в результате началась общественная дискуссия, начали срочно приниматься меры? Ведь катастрофа же национального масштаба - четверть выпускников не способны сдать математику! Нет, ничего такого. Просто изменили уровень оценки: поставили тройки за 4 задачи. Делов-то. http://spektr.delfi.lv/novosti/vid-szadi.d?id=45279588#ixzz3KRwCrJxv. Просто для інформації, це російські реалії.
...
Для Svet: Щоб впевнитися в російських реаліях,достатньо знати хто в них президент
Коментувати
сільський директор
Якщо учні гімнізій та колегіумів показали ТАКІ знання, то куди, згідно нової Концепції розвитку освіти, ми, сільські школи, будемо відправляти незабаром дітей? Заберіть із старшої сільської школи профільне навчання, залишіть універсальний профіль, дайте факультативи згідно навчального плану, а не 10% в кращому випадку, і тоді і сільські діти будуть мати не 173 бали в середньому. Навчаються ж сільські діти на державних відділеннях КПІ, Львова, Харкова, до останнього курсу отримують стипендії. Причиною неуцтва старшокласників, серед багатьох інших, вважаю дурнуваті збірники ДПА із обов*язковими відповідями до них
училка
Может ,не совсем по теме.Знания им надо в Вузах.а как же.стокнулись.деньги им надо только.Ребенокночами сидит учит,а потом приходит и возмушается,кто то не одил вообще на пары.и получил зачет,корректором замазаны "н" и все в ажуре.и мой ребенок зубрил все и толку.Когда ж вы ВУЗы то проверите.Так хочется пойти и высказать все.Сколько можно???Экзамен 500 гривен.Не ох.....вы???
Олекса Позняк
Для училка: в киевсом мединституте 800
Игорь
Для училка: Такска однако растет вслед за курсом!!! Ну так что " жить по-новому" лучше?
вважаю
Для Олекса Позняк: неделю назад общалась с мальчиком, которому было ОЧЕНЬ тяжело учиться, но который непроплатил ничего в киевском меде. На работу в Киеве оставили... Реально учиться БЕЗ проплат
Коментувати
працюю в школі
Якщо порахувати , скільки батьки ,починаючи з садочка, вкладають коштів в освіту (благодійні внески ,ремонти ,податки і т.д.) , то коли ці гроші відіб’ються -велике питання . Учитися з 6 років до 22-23 років ,щоб тоді отримувати середню зарплатню 2-3 тис.грн.? Де мотивація до навчання ?І нема чого дивуватися ,що такий низький рівень знань.Хай краще скажуть , скільки годин дається в 10-11 класі на вивчення укр.мови,аж 1 година + факультатив,з інших предметів не краще. Не дивно ,що діти, які ще за таких умов показують високий результат навчання , потім тікають за кордон.
училка
Не страна, а сплошное ЗНО... Остановите этого сумасшедшего кто-нибудь. Может вместо того чтобы постоянно проверять, перестать перегружать детей. Сразу, с первых дней, шестилеткам вбивают в голову, что они не умные. Может дать детям почувствовать, что они МОГУТ учить, что это интересно? С приходом в школу ребенок, из-за постоянных проверок и тестов, теряет уверенность в себе. Посадить бы ликарчука в 5-6 класс и заставить пару недель учить все предметы, а потом сдавать тесты, тесты, тесты. У 10летних детей 15-16 предметов по 5-6 уроков в день, у некоторых еще и вторая смена, танцы или спорт, английский дополнительно (например), учитель тестирует, мама требует хороших оценок....АД. Интересно какие оценки у него будут? Все 12? Главное, чтобы ребёнок чувствовал себя не униженным и что он МОЖЕТ выучить. Верните в школу счастье и детство, а не тесты, г.ликарчук!!!! ликарчук – пример того, что у нас любое хорошее начинание уничтожат и доведут до абсурда.
Марко
Для училка: Не треба ображати людину... Знання, уміння і навички учнів справді дуже слабкі... Тут багато причин... А Лікарчука звинувачувати, це все рівно що звинувачувати лікаря у виникненні хвороби, тому що лікар її виявив... Яскравий приклад - знання з географії - тільки 17% змогли на ЗНО правильно визначити відстань на карті і знайти азимут... Це жахливо...
классик
А зачем им знать географію - извозчик довезет... Виню во всем только этих "митрофанушек", у которих, как помним из классики, "дверь" - прилагательное, потому что к стене прилагается... Учить нужно больше и систематически - тогда и знания появятся.
Коментувати
Семен Мухін
Чому так. Для вчителів кліпають закони або ті, хто ніколи не працював у школі, або ті, хто останній раз працювали у школі за царя-гороха. Перестаньте займатися бумагомаратєльством. Чому наше мон кліпає якість фантасмагоричні закони, ніби у хмарах літають.
Марко
Для Семен Мухін: Закони ніхто не кліпає... Тих, хто працював за царя-гороха, вже немає... Реформи освіти справді необхідні... А рівень ЗНО - це діагноз... Ну може симптом...
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!