Osvita.ua ЗНО Абітурієнтам гарантують рівний доступ до освіти
Абітурієнтам гарантують рівний доступ до освіти

Зміни у системі ЗНО зумовлені необхідністю забезпечення додаткових гарантій рівного доступу до вищої освіти

Абітурієнтам гарантують рівний доступ до освіти

Запровадження нових елементів в технології проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2015 році обумовленні прийняттям нового закону "Про вищу освіту" та необхідністю забезпечення додаткових гарантій рівного доступу до вищої освіти усім абітурієнтам. Про це йдеться у роз’яснювальному листі УЦОЯО, що отримали директори українських шкіл, ліцеїв, гімназій та колегіумів.

В Українському центрі оцінювання якості освіти зазначають, що серед нових елементів в процедурі проведення тестування є впровадження дворівневих сертифікаційних робіт з двох навчальних предметів, визначення результатів ЗНО за новою методикою, обмеження строку дії сертифікату ЗНО одним роком, проведення державної підсумкової атестації з української мови для всіх випускників у формі зовнішнього незалежного оцінювання.

У центрі нагадали, що у 2015 році сертифікаційні роботи з української мови і літератури, а також з математики матимуть два рівні складності: базовий та поглиблений. Про своє бажання виконувати завдання сертифікаційної роботи того чи іншого рівня складності абітурієнти будуть вказувати під час реєстрації для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні.

Також важливим нововведенням у системі зовнішнього незалежного оцінювання є запровадження відмінної від попередніх років системи визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання. Замість відносного критерію встановлення порогового бала (124) буде застосовано абсолютний критерій, коли його значення визначатиметься експертним шляхом – "пороговий бал" ("склав"/"не склав").

"Пороговий бал" ("склав"/"не склав") – це межа (мінімальна кількість тестових балів), яка розподіляє учасників тестування на тих, які мають певні знання з навчального предмета і можуть брати участь у конкурсі на право навчатися у вищих навчальних закладах України, і тих, які вгадували правильні відповіді або не змогли продемонструвати знань, необхідних для навчання у ВНЗ. Якщо звернутися до відомої багатьом "п’ятибальної" системи вступних іспитів, то це "двійка", яка позбавляла абітурієнта права на вступ до вищого навчального закладу в поточному році", - наголошують в УЦОЯО.

У центрі наголошують, що «пороговий бал» визначатиме група експертів, до складу якої будуть залучені педагогічні працівники, які мають досвід викладання в навчальних закладах різного типу, викладачі вищих навчальних закладів усіх рівнів акредитації, науковці з усіх регіонів України.

Експерти мають визначити ті завдання, сумарна кількість балів за виконання яких свідчить про недостатній рівень підготовленості абітурієнта до навчання у ВНЗ. Кількість балів, які можна отримати, виконавши ці завдання, і буде тією межею "склав"/"не склав".

В Українському центрі оцінювання якості освіти також повідомили, що обмеження терміну дії сертифіката ЗНО зумовлено кількома причинами.

"Результати ЗНО абітурієнтів різних років некоректно порівнювати, адже оцінка за шкалою 100 – 200 балів є рейтинговою, що вказує на місце результату абітурієнта серед результатів інших абітурієнтів, які складали тест із певного предмета. Крім того, у 2015 році буде запроваджено нову систему визначення результатів ЗНО – застосування абсолютного критерію встановлення "порогового бала", - наголошують в УЦОЯО.

Також обмеження терміну дії сертифікатів ЗНО унеможливлює їх багаторазове використання недобросовісними вступниками.

"Таким чином, абітурієнтам буде гарантовано рівні умови доступу до вищої освіти", - наголосили в Українському центрі оцінювання якості освіти.

Освіта.ua
28.10.2014

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Тетяна
Цікава стаття про поріг склав не склав http://education-ua.org/ua/articles/316-viznachennya-rezultativ-zovnishnogo-nezalezhnogo-otsinyuvannya-stari-problemi-ta-novi-perspektivi
Творчий
Творчі конкурси випадають на період з 21 липня до 1 серпня. Це виходить так як попереднього року. От я подавав документи в кілька вузів на образотворче. А здати творчі конкурси зміг лише в 1, а все через те, що дні здачі практично в всіх ВНЗ збігаються. І встигнути просто нереально! Чому художникам приходиться вибирати??? Я здав лише в одному, і поступив на контракт! Хочу поступати ще раз, і мало того здавай знову ЗНО, так щей знову ж таки прийдеться обирати. А якщо знову буде облом? От як так жити?
Student
Ув. Министерство Образования! А как же подкурсы в вузах? Ведь Не каждый может позволить себе купить дополнительные баллы за несколько тысяч гривен! А МАН?! Олимпиады олимпиадами, но умный ребёнок поступит на бюджет и без дополнительных 40 (сорока!!!) баллов! Или это и есть ваши равные условия?!
Schoolboy
Для Student: Вы наверное путаете равный доступ к образованию и "уравниловку". В олимпиадах могут участвовать абсолютно все на данный момент (кроме зоны АТО). То же и на курсах, хотите ходите, а хотите нет. На курсы обычно ходят те кто либо ничего не знает, либо поступает в топовые вузы (КНУ, ХНУ, Могилянка), а для поступления в какой нибудь Запорожский национальный я думаю результатов 170+-,170+-,170+- вполне хватит. (Работников и учеников Запорожского национального прошу не обижаться на комментарий).
Student
На подкурсы идут только из-за дополнительных баллов. А пойти может не каждый. А основная их цель какая? Правильно, дать знания. А зачем же ещё и баллы дополнительные? Почему не дают баллы за занятия с репетитором? Потому что курсы - это чистая коррупция и не один вуз эти деньги получает. Зачем давать баллы за МАН? Поучастывал, выиграл - молодец. Свои 200 баллов по 3м предметам ты и так заработаешь, зачем ещё добавлять? Наверно, вы не сталкивались с такими случаями, когда в рейт.списке у абитуриента аттестат 45 баллов, зно по 170, а в графе доп.баллов стоит +30 за 2е место в мане? Откуда такое несоответствие? Всё покупается, никакого равенства в итоге. Да, и почему сразу уравниловка? РАВНЫЕ условия для всех абитуриентов, это немного другое
Богдана Шерстинюк
Я считаю, что з МАН и олимпиады нужно добавлять балы, поскольку например чтобы занять место на химической олимпиаде нужно иметь знания 1-2 курса университета. А чтобы занять место на МАН нужно иметь знания по базовому предмету и научную работу, что потом очень помогает в написании курсовой и дипломной работы. И конечно если за ман даны дополнительные балы например: за физику198+40, а украинский язык и литературу 165, то это значит что человек писал и готовил к МАНу и на подготовку к ЗНО с языка не имел много времени. А вот если с предмета по которому добавляются бали 170 или менее - коррупция. Может тогда лучше добавлять балы если только человек по ЭТОМУ ПРЕДМЕТУ имеет не менее например 190 балов?
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!