Osvita.ua Середня освіта Сертифікація вчителів Сертифікація вчителів. За лаштунками
Сертифікація вчителів. За лаштунками

Які етапи включатиме сертифікація вчителів і за якими критеріями їх оцінюватимуть

Сертифікація вчителів. За лаштунками

В Україні розпочався пілотний проект із сертифікації педагогічних працівників, який триватиме три роки. Цьогоріч у ньому візьмуть участь 858 педагогів – саме стільки виявили бажання і зареєструвалися.

Як саме відбуватиметься цей процес, які етапи включатиме, за якими критеріями оцінюватимуться педагоги і що отримають ті, хто успішно пройде сертифікацію в інтерв'ю газеті «Освіта України» розповідає директор Департаменту акредитації та моніторингу Державної служби якості освіти Іван Юрійчук.

Сертифікація вчителів початкової школи, яка відбуватиметься цього року, містить кілька етапів: експертне оцінювання професійних компетентностей учасників сертифікації шляхом вивчення практичного досвіду їх роботи, самооцінювання учасником сертифікації власної педагогічної майстерності, оцінювання фахових знань та умінь учасників сертифікації шляхом їх незалежного тестування.

Державна служба якості освіти відповідає за організацію одного з них. Це – експертне оцінювання професійних компетентностей педагогів шляхом вивчення їх практичної роботи. У цьому році воно триватиме з березня по жовтень (за винятком канікулярного періоду).

Наступний етап – незалежне тестування вчителів – проводить Український центр оцінювання якості освіти. Відбудеться він орієнтовно в кінці жовтня – на початку листопада.

Окрім того, кожен учасник сертифікації до 1 липня повинен завантажити у створену при реєстрації на одному з файлообмінників веб­папку (посилання на неї треба вказати в особистому кабінеті) електронне порт­фоліо. Воно має містити заповнену анкету самооцінювання й опис навчального заняття, який може супроводжуватися 15 – 20 ­хвилинним відеозаписом фрагменту уроку. Також до свого портфоліо вчитель може додати інші матеріали, які свідчитимуть про його високу фахову майстерність. На відміну від вивчення практичного досвіду і незалежного тестування, вміст електронного портфоліо оцінюватися не буде (принаймні в цьому році), але поставитися до його створення треба відповідально, оскільки воно у деяких випадках може відіграти вирішальну роль.

Методику оцінювання вчителів розробляли експерти

До повноважень Державної служби якості освіти належить не лише організація самого процесу експертного оцінювання професійних компетенцій учасників сертифікації, а й розроблення методики, за якою оцінюватимуться вчителі, й відбір та навчання тих, хто їх оцінюватиме – експертів. Зупинимося детальніше на цих важливих складових вивчення практичного досвіду, бо від їх якості суттєво залежить успіх усього процесу.

– При розробленні методики зрозуміло, що ми «відштовхувалися» передусім від положення про сертифікацію педпрацівників, – розповідає Іван Юрійчук. – А також – від професійного стандарту вчителів початкових класів закладів загальної середньої освіти, затвердженого у 2018 році. Ми також послуговувались інструментарієм, який був розроблений для навчання супервізорів, використовували рамку безперервного професійного розвитку вчителів, яку розробило Міністерство освіти і науки України разом із Британською Радою, ну і, звісно, враховували концепцію Нової української школи. Ці документи лягли в основу методики.

     

Фахівець наголошує: важливо, аби педагоги розуміли, що методику, за якою вивчатимуть їх практичний досвід, розробляли не чиновники, котрі не є фахівцями з початкової освіти. До цієї роботи долучилося широке коло експертів, серед яких були саме вчителі-­практики, які нині працюють у Новій українській школі, представники провідних педагогічних вишів та обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти, котрі відповідають за впровадження НУШ у своїх регіонах. Не залишились осторонь і управлінці – директори і заступники директорів шкіл, які за фахом є вчителями початкових класів.

– Тобто ця методика пройшла широке обговорення, – наголошує Іван Ярославович. – У січні, наприклад, ми проводили тренінг для майбутніх експертів – він, окрім власне навчання для тренерів, передбачав обговорення методики та критеріїв. Ми вислухали вчителів­-практиків, котрі порадили, що треба змінити, що – додати чи прибрати. Після доопрацювання документа (і врахування зауважень наших експертів) ми виставили його на громадське обговорення, отримали пропозиції та зауваження – зокрема, і критичні, – й усі намагалися врахувати. До речі, текстом зацікавилися навіть народні депутати, тобто увага до цієї методики була високою.

Учасників сертифікації оцінюватимуть практики

Хто ж поїде вивчати практичний досвід учасників сертифікації? Це – вчителі­-практики, які мають досвід роботи у початковій школі, тренери НУШ і майбутні супервізори (наставники, котрі надаватимуть допомогу педагогам у впровадженні Нової української школи) – як учителі, так і методисти обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти, що пройшли відповідне навчання.

Водночас державні службовці експертами бути не зможуть – це зафіксовано у положенні про сертифікацію.

– Тобто вчителям не треба хвилюватися за те, що до них прийде людина, котра останній раз була у початковій школі ще коли сама там навчалася, – зазначає Іван Юрійчук. – До фахівця (а ми впевнені, що на сертифікацію йдуть спеціалісти найвищого класу) повинен прийти фахівець такого самого рівня. Вони мають розмовляти однією мовою, і це не повинна бути перевірка в жодному разі. Це – розмова, бесіда, обмін досвідом між професіоналами своєї справи.

Загалом експертів буде понад п’ятсот, остаточний список таких фахівців ще не затверджений. Можливо, він доукомплектовуватиметься перед другим етапом вивчення – тобто після літніх канікул.

За словами Івана Юрійчука, експертні групи (кожна має включати не менше двох експертів) не будуть «стабільними» – служба проводитиме ротацію цих міні­­команд.

Важливо, що до експертної групи не можуть входити ті, хто мешкають в одному з учасником сертифікації населеному пункті, працюють із ним в одному закладі освіти чи є співавторами наукової роботи.

На запитання, хто оплачуватиме відрядження експертів, фахівець відповів так: «Зараз триває погодження усіх нормативних документів, змін до постанов Кабінету Міністрів України, які дадуть можливість фінансувати відрядження експертів за рахунок освітньої субвенції».

Варто зазначити, що експерти не «зваляться» вчителям як сніг на голову. Але і не попереджатимуть про свій приїзд за тижні й місяці. Законодавство зобов’язує такого фахівця повідомити учителя про те, що буде вивчати його досвід, не раніше як за п’ять днів і не пізніше як за три.

Спостереження та інтерв’ю

Нарешті, підходимо до найцікавішого – як це відбуватиметься? Відповідно до методики експерти повинні оцінити діяльність учителя за певними критеріями (загалом у документі п’ять критеріїв, які розкриваються через 20 показників).

Зокрема, як учитель планує та здійснює освітній процес, як улаштовує освітнє середовище (це дуже актуально в умовах Нової української школи), як працює з батьками, як вирішує питання впровадження інклюзії і, зрештою, – як працює над собою, чи займається саморозвитком. Аби оцінити педагога за усіма цими напрямами, треба зібрати максимум інформації про його діяльність. Методика передбачає два способи збору інформації: спостереження та інтерв’ю.

– Спостереження за діяльністю вчителя відбувається в його робочий час – тобто на уроках і поза ними, відповідно до показників, які зазначені в методиці, – розповідає Іван Ярославович. – Точніше, ці показники експерт повинен виявити (або – не виявити), подивитися, на якому рівні вони проявляються. Як відбуватиметься цей процес? Експерти приїхали в школу, спостерігають за діяльністю педагога – до і після уроків, на перервах.

Зокрема, за тим, як учитель вранці зустрічає дітей, як проводиться, наприклад, «ранкове коло» у першому класі. Бажано, щоб експерт мав можливість подивитись, як педагог взаємодіє з батьками. Ми припускаємо, що не все вдасться побачити. Інтерв’ю (з учителем та з директором і заступником) – потрібне саме для того, щоб з’ясувати моменти, які залишилися «у тіні». Воно має відбуватися за певним планом, з обов’язковою фіксацією відповідей.

Наприкінці за підсумками спостереження та інтерв’ю фахівці заповнюють експертний висновок, заносять туди результати. Хочу наголосити, що експерти не визначають рівень педагога. Кожен із показників оцінюється від 1 до 3 балів. Тобто за результатами вивчення практичного досвіду вчителя той отримає певну суму балів.

Якщо візит відбувся вже після 1 липня – у цьому експертному висновку ставлять відмітку про наявність або відсутність електронного портфоліо. Його наявність є обов’язковим елементом для проходження сертифікації. Але оскільки, відповідно до законодавства, педагог має право завантажити портфоліо до 1 липня (а вивчення може відбуватися раніше), то портфоліо може бути ще не готове, і тому експертний висновок може не містити відмітки про нього.

Вивчення практичного досвіду кожного учасника сертифікації триватиме 1–2 дні. Після цього заповнений експертний висновок надсилається до служби, яка організовує їх передачу до УЦОЯО не пізніше ніж за два тижні до початку тестування. Водночас –УЦОЯО забезпечує розміщення інформації в кабінеті кожного учасника сертифікації. Він може зайти і звірити, чи збігаються результати з тим, що зазначено в його копії експертного висновку. Якщо виявлено розбіжності, то можна звернутися до служби з вимогою внести уточнення.

Е-запобіжник

­Після закінчення двох етапів сертифікації – тобто вивчення експертами практичного досвіду роботи вчителів та проходження ними тестування – буде створена комісія, до складу якої увійдуть представники Міністерства освіти і науки, Державної служби якості освіти й Українського центру оцінювання якості освіти. Вона приймає рішення щодо результатів сертифікації шляхом установлення граничної кількості балів – як за результатами експертного оцінювання професійних компетентностей учасника сертифікації, так і з незалежного тестування.

Всі, хто набрав кількість балів, що дорівнює або є вищою від граничної за кожним зі згаданих показників, вважаються такими, що пройшли сертифікацію. А якщо бали виявилися нижчими? Ось тут якраз вирішальну роль може зіграти е­-портфоліо.

– Зрозуміло, що будь-яке експертне вивчення містить певний суб’єктивний чинник, – продовжує Юрій Ярославович. – Тобто якщо вчитель набрав бали, що є вищими за пороговий бал з незалежного тестування, але не набрав необхідну суму балів за результатам експертного оцінювання, то комісією може бути створена експертна група, яка за результатами вивчення матеріалів, розміщених в електронному портфоліо, може змінити кількість балів, зафіксовану в експертному висновку.

Тобто, по суті, це – певний запобіжник, який гарантує вчителю, що якщо раптом він вважає, що експерти (його колеги) були необ’єктивними, то матиме право звернутися до комісії, котра розгляне його портфоліо і прийме рішення, що вчитель пройшов сертифікацію. Тому до створення е­портфоліо треба підходити не менш відповідально, ніж до підготовки до тестування чи візиту експертів.

Сертифікаційні принади

Не хочеться думати про погане, але які є підстави для визнання вчителя таким, що не пройшов сертифікацію?

Згідно з Положенням про сертифікацію педагогічних працівників сертифікат не видається учасникові, який «не оцінений за одним із показників сертифікації; не створив відповідно до вимог цього положення власне е­портфоліо та не завантажив його до веб-­папки, створеної на одному з файлообмінників; проводив репетиції навчальних занять, повторну відео­ чи фотозйомку одного і того ж навчального заняття (фрагментів навчальних занять) з тими самими учнями». Цей третій пункт – найбільш неприємний. Якщо така інформація з’являється і будуть докази, говорить Іван Юрійчук, то вчитель визнається таким, що не пройшов сертифікацію, незважаючи на кількість балів, яку він набрав.

А ті, хто її пройде, навряд чи пошкодують витраченого часу, і не лише тому, що відчуватимуть радість і гордість. Такі педагоги на три роки отримають надбавку до зарплати розміром 20 відсотків.

Окрім того, цих учителів розглядатимуть як першочергових кандидатів у експерти у наступні роки – і під час сертифікації, і при проведенні інституційних аудитів. (Інституційний аудит – це комплексна зовнішня перевірка та оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти (крім закладів вищої освіти), які забезпечують його ефективну роботу та сталий розвиток).

Також успішне проходження сертифікації зараховується як проходження атестації – чергової чи позачергової, із присвоєнням наступної кваліфікаційної категорії або підтвердженням наявної вищої категорії. А це, погодьтеся, непоганий бонус. Разом з тим неуспішне проходження сертифікації ніяк не вплине на результати чергової атестації, на підтвердження наявної чи присвоєння наступної категорії, продовження роботи вчителя на відповідній посаді чи застосування до нього будь-­яких заходів адміністративного впливу.

– Якщо раптом такі заходи чи навіть спроби з боку засновника чи керівництва школи матимуть місце, треба знати, що це – незаконно, – наголошує Іван Юрійчук. – Законодавство захищає вчителя, він нічим не ризикує. Сертифікація має дати лише позитивну мотивацію, стимул для саморозвитку.

Яким ви бачите педагога, котрий успішно пройшов сертифікацію?

– Думаю, таких учителів можна буде назвати лідерами професійних педагогічних спільнот, – відповідає експерт. – Ми взагалі великі сподівання покладаємо на педагогічні спільноти – як на «законодавців моди», стандартів і в освіті загалом, і у професійному розвитку вчителів зокрема.

Отже, це – лідери, нав­коло яких, ми сподіваємося, гуртуватимуться інші педагоги, для котрих проходження сертифікації буде своєрідним знаком якості. І до цього фахівця можна буде прийти й отримати допомогу, підтримку, якісний зворотний зв’язок. Такі вчителі – майбутні експерти, що в перспективі зможуть допомогти Державній службі якості освіти. Ми плануємо залучати таких педагогів до інституційного аудиту і подальшої сертифікації вчителів. Сподіваємося, що такий підхід підвищуватиме авторитет цих процедур.

Наталія КУЛИК, газета «Освіта України», 18 березня 2019 року.

Критерії та показники експертного оцінювання вчителя

Методику експертного оцінювання професійних компетентностей учасників сертифікації затверджено 1 березня цього року наказом Державної служби якості освіти України № 01-11/9.

Методика включає 5 критеріїв, які розкриваються через 20 показників.

Критерій 1 – «Здатність планувати і реалізовувати освітній процес на основі особистісно орієнтованого і компетентнісного підходів». Він включає сім показників:

  • планування освітнього процесу з урахуванням вимог Державного стандарту початкової освіти та освітньої програми;
  • використання педагогічних технологій у освітньому процесі на основі особистісно орієнтованого і компетентнісного підходів;
  • надання дітям рівних можливостей участі у різних формах взаємодії, зокрема організацію співпраці учнів у парах, мікрогрупах, групах;
  • організація роботи учнів із урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей (у тому числі дітей з особливими освітніми потребами), добираючи доцільні методи, прийоми, засоби навчання;
  • забезпечення балансу між активним, пасивним та інтерактивним навчанням;
  • демонстрація позитивних навичок вербальної та невербальної комунікації з учнями;
  • застосування різноманітних форм оцінювання роботи учнів і проведення аналізу результативності їхньої навчальної діяльності.

Критерій 2 – «Здатність здійснювати процес навчання, виховання і розвитку учнів, основою якого є повага до прав людини, патріотизм, демократичні та інші загальнолюдські цінності» – містить такі показники:

  • формування в учнів поваги до гідності, прав, свобод, законних інтересів людини і громадянина; нетерпимості до приниження честі та гідності людини, фізичного або психологічного насильства, а також до дискримінації за будь­якими ознаками;
  • виховання в учнях патріотизму, поваги до державної мови і державних символів України, шанобливого ставлення до національних, історичних, культурних цінностей, традицій і надбань українського народу;
  • забезпечення позитивного ставлення до індивідуальних відмінностей учнів, цінування, врахування особливості й захист прав кожного з них.

Критерій 3 – «Здатність створювати безпечне та психологічно комфортне освітнє середовище, орієнтоване на розвиток дітей та мотивацію їх до навчання» – розкривається через чотири показники. А саме – як учитель:

  • створює комфортне освітнє середовище з дотриманням вимог безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни;
  • мотивує учнів до вибору виду діяльності й активного навчання, організовуючи освітні осередки, у тому числі для їхньої індивідуальної роботи;
  • використовує в освітньому середовищі навчальні матеріали відповідно до інтересів і потреб дітей;
  • забезпечує емоційну і психологічну комфортність освітнього середовища для учнів.

Критерій 4 – «Здатність налагоджувати і підтримувати партнерські стосунки з родинами учнів задля розвитку здібностей та можливостей кожної дитини». Тут показників два:

  • співпраця з родинами учнів, використання різних форм комунікації щодо успіхів у навчанні та розвитку їх дітей, зокрема для розроблення і реалізації індивідуальної освітньої траєкторії;
  • долучення батьків до організації освітнього процесу та проведення спільно з ними заходів для дітей.

Критерій 5 – «Здатність до постійного професійного розвитку, самооцінювання та рефлексії». Показників – чотири. Експерти вивчатимуть, як педагог:

  • аналізує сильні та слабкі сторони своєї професійної діяльності, формує і розвиває власну інформатичну компетентність і визначає шляхи подальшого саморозвитку;
  • здійснює оцінювання своєї роботи на підставі інформації із різних джерел (результати оцінювання учнів, зворотний зв’язок від колег, керівництва, учнів, їхніх батьків) та враховує його результати для професійного й особистісного зростання;
  • бере участь у семінарах, тренінгах, майстер­ класах, науково­практичних конференціях, вебінарах, роботі творчих груп із професійних питань;
  • постійно співпрацює з іншими вчителями для підвищення своєї власної та їхньої професійної компетентності.

Освіта.ua
21.03.2019

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Тато
Тут Іван пропонує ще й ретушувати обличчя дітей за списками згоден-не згоден.... Іване, ви або провокатор, або тупиця передовбана.... Якого хріна??? Яка ретуш??? І взагалі - яке кіно? Облиште вчителя і забудьте своі гівняні пропозиції! Учителю є над чим працювати!
Іван
Для Тато: Ретуш - звичайнісінька. Це абсолютно звичне явище у виробництві відеопродукту.
Коментувати
Тато
МОН опікується працевлаштуванням здоровенської купи дармоїдів! Удоскональте аттестацію, зробіть її ненапружною, а оці ваші сертифікати і кіно до них (це ж треба було придумати - Е-ЗАПОБІЖНИК) - до дупи!!!
y
давайте на аналіз закордонним фахівцям. наш колхоз таке нааналізує. нашоґо квіту по усьому світу. с мовою проблем не буде.
Орися
Тест у психолога. Тест (як ЗНО) за фахом. Який педагог хай учні скажуть. Ось на мою думку такою має бути реформа.
y
Для Орися: а наших психолоґів теж перевіря треба. наявність диплому не є фактом знань і вмінням їх приміняти на практиці.
Коментувати
Учитель
Для Іван: дурня якась. Якщо батьки не дають згоди, яке я маю право знімать на відеоїх дітей? Чи я маю знімати відео, а потім питати дозволу??? Чи посадити батьків ретушувати обличчя їхніх дітей? За з’йомку гроші я буду збирати з батьків, чи, може, до лоба прикріплю камеру і буду знімати сам? Придурки!!! Інших слів немає!!!
Іван
Для Учитель: Ретушувати обличчя буде той, хто оброблюватиме відео. В тому немає нічого надзвичайного.
Учитель
Для Іван: Тобто ви свідомо штовхаєте учителя на злочин - без дозволу батьків знімати їхню дитину на відео? З’йомка неповнолітньої дитини без їх дозволу-це злочин. Хто проводитиме з’йомку, хто оброблятиме відео? Яким коштом все це відбуватиметься? Хто відповідатиме перед судом, якщо батьки дізнаються, що їх дитину знімали? Ви???
Іван
Щоб відповідати перед судом у батьків мають бути докази - відео з обличчями їх дітей. А після ретушування такого доказу не буде! І не буде ніяких судів, відповідно. Хто проводитиме зйомку - той кому потрібно відео. Ретушуватиме той хто оброблятиме - цілком можливо що це та ж людина, яка проводитиме зйомку. А щоб на це не витрачати кошти - це може бути вчитель. Він же повинен мати компетенції створювати відеоролики з навчальною метою.
Коментувати
Учитель
Для Тетяна: шановна паня, поясніть мені, учителю, як я буду знімать ваше кіно, якщо половина батьків класу не дасть дозволу на з’йомку? Я буду знімать з половиною чи третиною класу? А що в цей час робитиме інша частина класу? Чи ви пропонуєте знімать ваше кіно після уроків, чи на вихідних? А якщо з дитиною щось трапиться, хто буте відповідати? Учитель, який знімав оте дурне і нікому не потрібне кіно, чи мати, яка дала дозвіл нп з’йомку, чи МОН, яке висмоктуєте з пальця проблеми на голови батькам, дітям і учителям? Треба хоч трохи мізків у голові мати, перед тим, як щось пропонувати! Діти до цього часу без книжок, а вони дур’ю маються!
Іван
Для Учитель: Завжди можна заретушувати обличчя тих, хто не погоджується на зйомку.
y
а хто сказав, що потрібні саме учні свого класу? вчителі можуть своїх дітей задіяти. можуть zадіяти лише тих, хто дав зґоду.
Коментувати
Гість
Піпіпі#дець. За мною будуть наглядати!!! Я згодна на незалежні тести на перевірку уроків. Але за мною ще й будуть наглядати і під час перерви!! А нічого, що під час перерви вчителю потрібно хоч чашку чаю випити, і вибачте за грубість по#рать і по#яти сходити. Перевіряючий зі мною і в туалет піде. Да ви там ко#чені всі в міністерстві. І це не питання а констатація факту. Нах з вашої НУШ
Тато
Ви тільки вдумайтесь: "Фахівець наголошує: важливо, аби педагоги розуміли, що методику, за якою вивчатимуть їх практичний досвід, розробляли не чиновники, котрі не є фахівцями з початкової освіти." От скажіть, є мізки у автора? І це тільки одне речення. А в цілому - вся статтья - це суцільна маячня клерка, що бореться за виживання в кабінетах влади. Наразі, можу сказати лише одне: Йдіть до дупи, товариші контролери!!!
Тато
Ціла купа нероб будуть тепер мати роботу - оцінювати роботу інших. Якщо цей процес не загальмувати - буде біда. Така дурня може жити лише в хворій голові чиновника! Вчитель повинен опікуватись уроками і учнями, а не знімати промо-ролики про свої уроки. Пропоную бойкот!!!
Вован
Шановні вчителі. Всі ці "концертні номери" про сертифікацію - новий етап руйнування освіти в Україні і бажання відвернути вчительство від тих нагальних потреб, які потрібно вирішити в першу чергу. В процесі "сертифікації", а сертифікувати можливо тільки будь-який вибір, тільки не живу людину, проглядається тенденція МОН - щось робити так, аби ніхрена не робити. Не поспішайте лізти в дупу цим чиновникам і вчіться посилати їх в сексуальну подорож.
Білий
А мені сподобався конкурс на інспекторів, які будуть вивчати практичний досвід учасників сертифікації... Тільки почалася реєстрація на конкурс, а "нужні" люди уже поїхали на курси інспекторів у Київ
cos
На МОН напала тестофобія. Дайте вже спокійне життя вчителям- МОН з кожним днем все більше і більше нагліє зі своїми тупими неприйнятними вимогами. Все робиться для того- щоби не дати залишитися талановитим вчителям працювати в школі. Головне завдання вчителя- вчити дітей, а не робити нікому не потрібні якісь спостереження на перервах. Кому і для чого вони взагалі потрібні? Чи в освіті немає більш важливіших проблем? А якого права вони вказують, щоби ми самі себе знімали. Це взагалі порушення прав людини. Необхідно звертатися в такому випадку до ЄСПЛ. Зйомка має бути тільки з дозволу викладача. Ті, хто працюють в МОН (градоначальники)- втратили повністю совість. Завтра вони будуть витирати об нас ноги. Не допустіть цього.
Вчителька
Якби за такими критеріями обирали депутатів до Верховної Зради та міністрів то в Україні проблем не було б ні в економіці, ні в медицині, ні в освіті. Ось наразі проходжу курси підвищення кваліфікації у ХОІППО і, хочу зауважити, що доценти, кандидати, доктори різних наук настільки взвились у піднебесся, що й гадки не мають що відбувається у провінціі. А якщо і мають якісь реальні відомості, то не знають самі як усе це змінити - говорять ні про що. Ця освітня реформа знищить клас учителів.
Атестація «космонавтів»
Цікаво, а чиновників на висооплачувану посаду, (таких як Коболєв, чи хоча б в МОНУ), теж так прискіпливо відбирають? Скільки ж коштуватиме сертифікація 1 вчителя (кожні 3 роки)? Краще відремонтуйте дахи у школах, щоб не текло і не падало на голови учням і вчителям.
Мама
Я нікому не дозволю фотографувати, розмовляти з своєю дитиною без мого дозволу, знімати відео з участю моєї дитини! Я не буду розбиратись як, куди і навіщо це робиться! І МЕНІ БАЙДУЖЕ ХТО ЦЕ РОБИТЬ-учитель, міліціонер, чи якась тьотя з мон. Залиште наших дітей у спокої! Дайте їм нормально вчитися, а не влаштовуати концерти на уроках! Нащо моїй дитині на уроці якісь тьотки й дядьки з мон??? Нащо приставання до дитини на перерві з дурними питаннями? Скільки в Україні зникає дітей! Відчепіться від наших дітей!
Тетяна
Для Мама: Сьогодні мала нагоду спілкуватися з Ігорем Юрієвичем особисто. Так от він сам наголосив, що на фото та відеозйомку у вчителів обов’язково мають бути дозволи від батьків! Тому ваші хвилювання безпідставні
Лілія Резницка
а якщо батьки дозволу не дають, то відео немає, умови сертифікації не виконані, і знову винен вчитель
y
назбираєте тих, хто дасть дозвіл. це як набирають людей для досліду до дипломної чи дисертації, до практичної частини, для підтвердження ґоловної тези праці. можливо за гроші.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!