Інтеграція шкільних предметів не порушить прав вчителів, - МОН

Вибір предметів та інтеграція курсів не призведе до втрати навантаження або звільнень

Інтеграція шкільних предметів не порушить прав вчителів, - МОН

Можливість ухвалення школами рішень про вибір предметів або інтегрованих курсів, що передбачена новим Держстандартом базової середньої освіти, не призведе до втрати навчального навантаження або звільнення вчителів.

Про це йдеться у роз'ясненнях Міністерства освіти і науки, що стосуються впровадження нового Держстандарту базової освіти.

У Міносвіти зазначають, що базовий навчальний план, який є частиною Держстандарту, визначає рекомендовану, мінімальну та максимальну кількість навчальних годин за кожною з освітніх галузей.

«Рекомендована кількість годин не утискає жоден із предметів, які були частиною попереднього стандарту. Відповідно до рекомендованої кількості годин, жоден вчитель не втратить навантаження й заробітну плату. Освітню програму закладу освіти ухвалює педагогічна рада, яка зважатиме на те, які вчителі працюють у школі та яким чином можна розподілити навчальні години між ними», - зазначають у МОН.

Також у відомстві звертають увагу на те, що якщо вчительська спільнота школи обере варіант інтеграції, до прикладу, української і зарубіжної літератури або історії України та всесвітньої історії, то кількість годин з кожного із цих предметів не зменшиться, а може навіть і збільшуватись за рахунок перерозподілу годин між галузями.

Окрім того, кожна освітня галузь описана в стандарті через обов’язкові результати навчання, а також для кожної з них визначено компетентнісний потенціал.

«Галузь може викладатись як окремий предмет, як кілька предметів, або ж окремі аспекти кількох галузей можуть бути об’єднані в інтегрований курс. Як окремі предмети, так і інтегровані курси в сукупності мають охопити всі обов’язкові результати навчання», - повідомляють в освітньому відомстві.

Водночас у Міністерстві освіти підкреслюють, що інтеграція шкільних предметів не є обов’язковою.

«Рішення про вибір предметів або інтегрованих курсів приймає заклад освіти, зважаючи на кадровий потенціал школи. Рекомендована кількість навчальних годин, передбачена стандартом для кожної з освітніх галузей, не утискає жоден із предметів, тож його втілення не призведе до звільнення вчителів», - наголосили у Міністерстві освіти і науки.

Як відомо, 30 вересня Кабінет Міністрів ухвалив новий Державний стандарт базової середньої освіти. Документ створює умови для продовження реформи «Нова українська школа» у 5-9-х класах.

Освіта.ua
19.10.2020

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Тетяна Кіба
Самим "вагомим" аргументом у критиці сільських шкіл було те, що деякі вчителі викладають декілька предметів. Іноді так і було: або потрібно "догрузити" вчителя до ставки, або ніхто не хотів їхати в село на 6 годин хімії чи фізики. Всі доводили, що це призводить до погіршення знань, бо вчитель може бути професіоналом виключно згідно диплома)) Сьогодні інші крайнощі. Можливо, я щось пропустила і були експериментальні класи, які відучились за програмами інтегрованих курсів і показали високий результат?
Правда
Інтеграція шкільної програми Мистецтво у початковій школі уже порушила право вчителів музичного мистецтва викладати свій курс!!! І, якщо, ще й заберуть вчителі образотворчого мистецтва цей інтегрований курс, тоді для чого університети випускають вчителів музики? Чому музику викладають не вчителі музики у початковій школі? Хто дав право вчителям початкової школи на уроках музики не проводити уроків музики? І не говоріть, що вони вміють! Можуть, а не вміють!! Заяви про те, що віддають урок спеціалісту, вчителю музичного мистецтва, ніхто не пише, бо «нам теж треба гроші»!!! А вчителям музичного мистецтва, які лишаються без годин, жити не треба??? Про які права ви говорите? Про дитячі? Про права учителя, якому не дають виконувати свій професійний обов’язок? Діти не мають повноцінного уроку музики! ЕХ!!!! Ганьба!!
Учитель
Для Правда: Дійно! На якій підставі вчителі початкової школи ведуть Мистецтво( музичне)? А потім Л. М. Масол говорить про те, що не всі діти люблять музику як предмет, треба осучаснити ( Монаків якихось хотять прилучити до програми, " развлекаловку-дискотеку"зробити. А не простіше спеціалістам дати виконувати свою роботе, те, на що вони вчилися?. Не треба робити " подобається- не подобається".У математиці та літературі ви не питаєте, чи подобається Возний та Кайдашиха. Хоча це для дітей це старовина, але ж класика і її треба знати. А от цікаво преподнести класичну музику може тільки фахівець, а не вчителька початкової школи, яка скоріше математику проведе на цій годині.Була в мене така студентка, проводила урок. Музику включила:"Слухайте, діти!" Не розповіла про неї , не сказала, на що увагу звернути. Потім ще й не той музичний твір поставила який назвала. От вам і знання вчителів початкової школи.Кожен повинен займатисясвоєю справою! Не руйнуйте предмет! Інакше нікому буде відвідувати музеї, театри, концертні зали. Усі будуть плигати під Монатиків і слухати нецензурщину.
Директор
Для Правда: Точно так само не мають і уроків фізичної культури- і що? Треба години? Нічого скаржиьись- опановуйте англійську чи історію- і вперед на ЗНО- і буде вам щастя!!! Отоді заспіваєте, коли Вас у хвіст і гриву за слабкі результати погладять, а то дуже добре читати уроки мистецтва, ні за що не відповідаючи!!!! Або ЗНО з усіх предметів, або диференціація оплати праці!!!! ,
Вчитель початкових класів
Так чому не вчилися на вчителів початкових класів? Ви не фахівець!!! На що навчилися, те і навчайте. Ви ж не кричите, що вам в коледжі не дають уроків музики. Бо вас туди ніхто не візьме. Початкова школа - це окрема ланка, окрема структура, діти з особливими емоціями і потребами та фізіологічними особливостями, про які ви поняття не маєте. Правильно написав директор. Опануйте спеціальність і працюйте та досягайте результатів.
Коментувати