Osvita.ua Середня освіта Реформа середньої освіти В українській освіті з'являться супервізія і супервізори
В українській освіті з'являться супервізія і супервізори

У МОН розробили положення про проведення супервізії педагогічних працівників

В українській освіті з'являться супервізія і супервізори

Інститут модернізації змісту освіти спільно з департаментом загальної середньої та дошкільної освіти МОН презентували проект Типового положення про проведення супервізії впровадження Концепції «Нова українська школа». Документ винесений для громадського обговорення, що триватиме до 10 січня.

Положення визначає методичні та організаційні засади проведення супервізії, тобто інструменту професійної підтримки педагогічних працівників закладів дошкільної і загальної середньої освіти.

За визначенням авторів документа, супервізія - це інструмент професійної підтримки та професійного розвитку, що передбачає комплекс заходів із навчально-методичного супроводу педагогічних працівників закладів дошкільної і загальної середньої освіти в умовах реалізації завдань Нової української школи.

Також проектом положення визначено поняття фахівця, який відтепер займатиметься професійним розвитком учителя - супервізора.

Зокрема, супервізор - це фахівець з високим рівнем кваліфікації та успішним досвідом роботи, який здійснює свою діяльність з метою професійної підтримки та професійного розвитку педагогічних працівників, тренерів і тренерів-педагогів, сприяє налагодженню партнерства між усіма учасниками освітнього процесу в умовах реформування системи освіти, впровадження Концепції Нової української школи.

Супервізорами можуть бути тренери і тренери-педагоги Нової української школи, працівники відповідних кафедр і методичних центрів регіональних закладів ППО, а також інші фахівці.

Планується, що ключовими функціями супервізора стануть консультативна та наставницька функції, а також функція фасилітатора (модератора).

Формами проведення супервізії можуть бути індивідуальна або групова. Також супервізія може проводитись одноосібно чи групою супервізорів залежно від потреби, запиту або конкретної ситуації.

Програма супервізії затверджуватиметься регіональними закладами післядипломної педагогічної освіти.

Кількість часу, необхідного для здійснення супервізії, визначатиме супервізор за погодженням керівника закладу освіти. Час на здійснення супервізії має містити один або кілька наставницьких цикли.

Пропозиції та зауваження до проекту Типового положення про проведення супервізії можна надавати до 10 січня 2019 року за телефоном (044)248-60-70, електронною поштою за адресою: viddilppo@imzo.gov.ua або шляхом коментування на сайті Інституту модернізації змісту освіти.

Проект документа

Освіта.ua
27.12.2018

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Чорний
З Новим роком! Ви можете нормальною українською мовою сказати , про цю супервізію? Де якась гордість, мораль???
Tatiana Art
концепція супервізії у НУШ у тексті проекту Положення не відповідає принципам, завданням та формам роботи усталеної світової практики із супервізії та більше схожа на діяльність радянських інспекцій та інспекторів відділів та управлінь освіти і науки, а саме через абсолютно недоречну і некорисну - у світлі позицій НУШ – закладену в документ функцію контролю та підміни активності фахівця активністю супервізора. Пропоную авторам проекту розробити нове, принципово відмінне від наявного, положення, залучивши у ролі розробників фахових сертифікованих супервізорів зі сфери неформальної підготовки фахівців, інших практиків освітньої і гуманітарної сфер.
Катерина
полній пиздець с єтими суперпизерами-стриптизерами. полній пиздець с єтими суперпизерами-стриптизерами. полній пиздець с єтими суперпизерами-стриптизерами. полній пиздець с єтими суперпизерами-стриптизерами.
Володимир
А може треба краще вчити студентів?.
Oksana
Для Володимир: На скільки мені відомо, у навчальних планах вищих навчальних закладів про супервізію ні слова. Це по-перше, по-друге, це повинна бути окрема спеціальність. Якщо використовувати термін "супервізія", то і наповнювати його правильним змістом. Ті, хто "злизав" із західних країн, нехай прочитають про що це.
Коментувати
Олексій
Коментарі під цією публікацією говорять самі за себе. Тобто, всі добре розуміють яка це буде супервізія чи наставництво. Погоджуюся з пані Оксаною стосовно того, що як завжди - зіпсували гарну ідею. Дійсно, в Європі (куди Україна так прагне), супервізія здійснюється зовсім в інший спосіб. Європейська (горизонтальна) модель супервізії (за стандартами ANSE) передбачає надання професійної підтримки завдяки створенню сприятливих умов для того, щоб спеціаліст у взаємодії з супервізором та іншими учасниками супервізійного процесу знайшов для себе найоптимальніше для його конкретного випадку рішення. В деяких країнах, супервізори навіть виведені в самостійну професію. А коли спеціаліст вимушений "здавати іспит" своєму супервізору-наставнику, то це мало схоже на сприятливі умови для розвитку. Тому дійсно, якщо вже є кваліфіковані супервізори, то чому б департаментам освіти не звернутися до них, якщо вони бажають підтримати своїх педагогічних працівників.
Оксана
У нас в Украине есть только 30 квалифицированных супервизоров, которые прошли обучение по европейским стандартам ANSE. Проект обучения организовывал GIZ, координаты супервизоров у них. То, что супервизором может быть, простите, кто угодно, "заслуженный педагог", это неправильно. Каверкается, к сожалению, понятие супервизии, и педагоги не получат квалифицированной помощи и поддержки!!! Все как всегда: взяли классную идею и обесценили. К сожалению (((
Гірка Правда
Вже стільки інновацій, що в українській мові не вистачає слів для назви цих прекрасних явищ, речей тощо. Значення слова цькування ніхто не розуміє , а от буллінг відразу зрозуміло всім; ми ніколи не чули слова наставник, а от супервізор сприймається відразу. Весело живемо! На жаль, у повсякденному житті школи реальна картина мало в чому змінилася . А на мій погляд, було б не погано , якби ввели обов’язково для всіх чиновників та перевіряючих вимогу, щоб вони самі насамперед працювали в школі, тоді б і поговорили про реалії, а не про те скільки керівників та наставників має бути,,, н а д вчителем,,. А щодо ЗНО для вчителів , звичайно першими ластівками мають бути саме ті, кого і визначають е к с п е р т а м и, бо тоді не зрозуміло звідки ж людина набула статус експерта і має право вказувати на недоліки у роботі вчителя і взагалі щось радити. Шановні читачі , чи має ця думка бути почута вельмишановним керівництвом?
Диганич Ганна
Для Гірка Правда: цілком підтримую
Коментувати
Вечір в хату.
Кароч.Педагог- наставник,роль якого буде грати методист або заслужені,народні вчителі курсів підвищення кваліфікації. Якось так.Іншого на думку поки ще прийшло.
КАПЕЦЬ
ДАЙТЕ ШВИДШЕ ІМЗО ЗАСПОКІЙЛИВЕ. А СУПЕРТЕЛЕВІЗОРИ ТЕЖ БУДУТЬ БРАТИ? НА ДАРМА ПРИКАЗКА ГОВОРИТЬ. "НА ОДНОГО РОБОЧОГО 10 НАЧАЛЬНИКІВ"
Пітер
Все для того, щоб вчителі не мали часу на проведення страйку і щоб не думали навіть висловлювати свої думки перед керівництвом. Закон про кріпацтво і той був гуманнішим!))
Тома
О, Господи! ( і так сто знаків(
учитель
Сколько нового! Сколько новых терминов! Цель одна- сберечь старые метод.кадры на местах. Куда ж без методистов ( сорри, теперь по-другому называются)
sergey1979
Для учитель:Або є нормальні , свої слова - наглядач, " смотрящий"
lutsenkonina355@gmil.com
скоро не буде кого наставляти.Бажаючих бути вчителями стає все менше.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!