Osvita.ua Середня освіта Реформа середньої освіти У МОН розробили Концепцію розвитку педагогічної освіти
У МОН розробили Концепцію розвитку педагогічної освіти

Метою документа є модернізація освіти для створення бази підготовки учителів нової генерації

У МОН розробили Концепцію розвитку педагогічної освіти

Міністерство освіти і науки запропонувало до громадського обговорення проект Концепції розвитку педагогічної освіти. Текст документа оприлюднений на сайті відомства.

Метою Концепції є модернізація педагогічної освіти для створення бази підготовки педагогічних працівників нової генерації та забезпечення умов для становлення і розвитку сучасних альтернативних моделей розвитку педагогів, які стануть умовою впровадження реформи «Нова українська школа».

Автори концепції зазначають, що здійснення масштабних освітніх реформ неможливе без докорінної модернізації усієї системи підготовки педагогічних працівників, яка може бути реалізована лише в контексті набуття педагогом гідного суспільного статусу.

Разом з тим найбільшим викликом розвитку педагогічної освіти автори називають рівень оплати праці, який в сукупності з умовами праці, ресурсною базою, системою підготовки та професійного розвитку самих освітян, архаїчним управлінням обумовлює низький соціальний статус учителів, непривабливість педагогічної кар’єри, брак перспективних працівників з високим інтелектуальним рівнем та управлінськими здібностями.

У проекті документа також йдеться про те, що середній прохідний бал ЗНО для зарахування на навчання за кошти державного бюджету вступників, які подавали документи для участі у конкурсі на зарахування на педагогічні спеціальності у 2015 році становив 146,2 бали. Тенденція зарахування до закладів вищої освіти на педагогічні спеціальності здобувачів із невисокими показниками ЗНО зберіглася і в 2017 році.

«Значна частина здобувачів педагогічної освіти має невисокий рівень підготовки, апріорі не орієнтована на подальшу діяльність в галузі освіти і не зацікавлена в здобутті професійних компетентностей, практично відсутній професійний відбір при переході з одного рівня освіти на вищий, немає об’єктивних даних про реальний стан професійної підготовки випускників у зв’язку з відсутністю незалежної системи оцінювання», - зазначається у проекті документа.

За визначенням авторів Концепції розвитку педагогічної освіти, в Україні необхідно розв'язати проблему дисбалансу між запитами українського суспільства на висококваліфікованих педагогічних працівників та реальним станом педагогічної освіти, а також результатами діяльності закладів освіти і готовністю педагогічних працівників до реалізації освітніх реформ в Україні.

«Розв’язання проблеми передбачається здійснити шляхом проведення комплексної реформи системи педагогічної освіти та професійного та особистісного розвитку педагогічних працівників, зокрема структури, змісту, організації та методики (технології) навчання, збільшення в освітніх програмах питомої ваги практичної підготовки», - йдеться у проекті документа.

Автори концепції наголошують, що реформування педагогічної освіти передбачає дії за трьома напрямами: розроблення сучасної моделі педагогічної професії, модернізація освіти за педагогічними спеціальностями та визначення перспективних шляхів безперервного професійного розвитку і підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

Розробники концепції очікують, що реалізація концепції сприятиме покращенню якості підготовки педагогічних працівників, залученню до педагогічної професії випускників з високими показниками інтелектуального розвитку, оновленню складу педагогічних працівників в закладах освіти, покращенню якості надання освітніх послуг, а також поліпшенню якості вищої освіти за рахунок якісної підготовки у школах та закладах професійної освіти і кращого конкурсного відбору вступників.

Текст проекту концепції

Зауваження та пропозиції до проекту Концепції розвитку педагогічної освіти можна надсилати на електронну адресу: i_baluba@mon.gov.ua до 19 січня 2018 року.

Освіта.ua
29.12.2017

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
metodist99
слишком намудрили. слишком...схемочку нарисуйте, чтобы самим было понятно.абракадабра в отдельных местах.все гениальное - просто. так писать нельзя. мозги спотыкаются. делать надо по тому же принципу, что и концепция "Нова українська школа". В виде алгоритмов и схем, понятий. мысли разумные есть, но их надо долго выискивать.
Анна
Як завжди їхні зміни лягають на плечі звичайно вчителя!Сама за освітою вчитель історії, але в школу я повертатися не хочу!Хвала Богу відпрацювала 3 роки і щаслива. 1)Заробітня плата - мізерна, так ще й кожен нерви псує: учні, батьки, колеги. 2)Велика кількість паперової роботи, яка доведе будь-кого. Замість того щоб займатися самоосвітою, треба сидіти і годинами писати конспекти. Бо прийде комісія з відділу освіти і буде перевіряти. Перевірить, а потім ще й вибачте за слово "обісре". Ось така допомога молодим спеціалістам! 3)Працюючи в школі відчувала себе пустим місцем, тому що старші колеги, замість підтримки і настанов, тільки те й робили, що не давали нормально працювати і розпускали плітки.
Оля
Потрібно зменшити кількість учнів в класі. А то поки вчитель говорить з одним-двома учнями решті - нічого робити. В класі шум, бо якщо 35 учнів навіть прошепочуть по слову шум буде все одно. Вчитель мусить втихомирювати це тому час уроку витрачається ще й на це. В Україні повно випускників-педагогів, які працюють не за фахом,хоч і хотіли б. Крім того, наша система освіти заохочує учнів до пасивного споглядання. Для молодших класів занадто велике інформаційне навантаження. На мій погляд, початкові класи мали б спочатку навчитися взаємодіяти між собою, шкільної дисципліни, індивідуальної роботи, а тоді вже інтенсивніше поглиблювати вивчення предметів.
Вікторія
Щоб у педагогіку йшли діти з високими балами ЗНО, потрібна всього одна річ - достойна зарплата вчителів та комфортний освітній простір. Дайте зарплати як у прокурорів та суддів - всі мажори будуть в школі.
Родион
Для Вікторія: Якщо вчительські зарплати будуть "як у прокурорів та суддів", то і такса за місце буде як за прокурорське чи суддівське. І будуть там мажори, які в останні роки вступили на фізмат з ЗНО 100 балів.
Коментувати
Nemo
Супер обговорення реформування педосвіти- концепція нульова. А п. Міністр розуміє, що її провайдер Шаров і є повний zero!!!?
Жало пчілки
Як показала практика професійно та особистісно розвинені педагогічні працівники, краще горшки за англійцями прибиратимуть... СМІХОТА... незважаючи на структуру, зміст, організацію та методики (технології) навчання... ))))))) ЗЛИДНІ
Випускник
Керівництво практикою у педвишах практично мемає кому здійснювати. Методистів, які б реально давали знання і практичні вміння майбутнім вчителям немає, бо жоден реально мислячий вчитель-методист не поміняє школу на вуз, постіно перебуваючи під дамакловим мечем написання дисертації та "творення науки" у виші і отримуючи меншу зарплату, ніж у школі. У школі вчителям-предметникам, за якими закріплений студент, тепер грошей не платять, тому витрачати час на підготовку студента до ведення уроку ніхто з учителів не хоче, а "спаскудити" урок, який проводить непідготовлений студент я, наприклад, не дозволяю. На уроки нехай ходять, я ні від кого не ховаюся, а готувати студента, щоб він провів замість мене урок, у мене немає часу.
Викладач
Для Випускник: Може вистачить вже писати, що ви випускник? Ви же в кожному пості згадуєте міфічних методистів. Ось і пишіть відверто, що ви методист. А реальні знання з дисципліни дають вчені, які цією дисципліною професійно займаються. Всі хороші вчителі, яких я знаю, - навчалися не в педвишах, а у вишах за фахом. Хороші вчителі фізики - випускники фізичних факультетів, де викладають вчені-фізики. Хороші вчителі математики - випускники математичних факультетів, де викладають вчені-математики. І так далі. І не потрібно вивчати ніяких "практичних вмінь вчителя" - це все автоматично засвоюється, коли сам вчишся у справжніх фахівців. А випускники педвузів - це в основній масі некомпетентні люди, яких до школи не можна допускати, - вони навіть розмовляти культурно не можуть, що вже говорити про знання за фахом.
Volobymyr Sill
Для Викладач. Маячня. Коротко і точно.
Вчитель
Для Викладач: Шкода студентів, яких вчать такі зарозумілі викладачі.
Коментувати
Павлович
Все це добре... для паперу. Де обіцяний до Нового року проект Закону про загальну середню освіту?
Луганова
Хіба заангажований директор департа вищоі освіти Шаров здатен зробити щось для України?? Він може лише руйнувати, знищувати... Педосвіта - головна ланка оновлення школи!!!! Ні заступник профільний міністра ні департаменщики нічого не розуміють, а пані міністр спостерігає....
Witalina
Потрібно не концепції приймати,а робити реальні,потрібні кроки по удосконаленню педагогічної освіти (переглянути програми,зміст,форми і методи підготовки спеціалістів),підвищити соціальний статус ,захист вчителя,перестати чмерити вчителя в ЗМІ. ВСЕ ЦЕ МОЖНА РОБИТИ БЕЗ КОНЦЕПЦІЙ!!!!!
Університет
Повна бутафорія , якийсь набір слів, пісних фраз.... Де норматив найсучаснішої мтбази, оплата кращим вчителям -новаторам за керівництво педпрактикою,де роль АПН ? Яка з/ п?? Оплата практики?? Як із ординатурою?? Як із житлом?? .......хай тупий шаров дасть відповіді!! ?

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!