Osvita.ua Середня освіта Реформа середньої освіти Міністр: висококваліфікований вчитель має мати повагу
Міністр: висококваліфікований вчитель має мати повагу

Новий закон «Про освіту» має надати та захистити професійну свободу педагога

Міністр: висококваліфікований вчитель має мати повагу

Висококваліфікований вчитель має мати повагу та довіру суспільства, тому новий закон «Про освіту» має надати та захистити професійну свободу педагога. Про це написала міністр освіти і науки Лілія Гриневич у своїй колонці для УП.

За словами міністра, проектом закону передбачено систему добровільної зовнішньої незалежної сертифікації вчителів.

«Це буде перевірка педагогів на володіння предметом, уміння спілкуватися з дітьми та використання сучасних методик компетентнісного навчання. Вчителі, які успішно пройшли сертифікацію, отримуватимуть 20% надбавки до зарплатні й стануть носіями змін у шкільній освіті», - наголосила міністр.

Вона зазначила, що не менш важливим питанням є розширення способів підвищення кваліфікації для педагогів.

«Зараз вони можуть це робити лише в інститутах післядипломної педагогічної освіти, які самі, на жаль, не завжди не є зразком прогресивності. Натомість закон дасть можливість вчителям обирати місце та форми підвищення кваліфікації, яку можна буде отримати на тренінгах, у профільних установах та інших навчальних закладах», - зазначила Гриневич.

Також вона підкреслила, що загальна кількість годин для підвищення кваліфікації вчителя впродовж 5 років не може бути меншою 150 годин. Вчитель має сам визначити коли та де проходити підвищення кваліфікації, але робити це щорічно. Кошти для професійного зростання вчителя буде закладено до освітньої субвенції та фінансуватиметься з держбюджету.

«Висококваліфікований вчитель має мати повагу та довіру суспільства, тому закон надасть та захистить професійну свободу педагога. Сьогодні педагоги можуть працювати за авторськими програмами. Але для того, аби їх затвердили, потрібно пройти сім кіл пекла. Закон дозволить вчителям працювати за розробленими ними освітніми програмами або використовувати типову, що дає МОН – все залежить від готовності вчителя включатися до цього процесу», - підкреслила міністр освіти Лілія Гриневич.

Освіта.ua
19.06.2017

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
мнение
С "высшими категориями", выходит не достаточно квалифицированы? Значит, с них начать " принудительную" сертификацию - для подтверждения. С другой стороны, по результатам ЗНО можно и так - сделать вывод.
Вікторія
Вчителя, який має повагу і довіру в суспільстві, не потрібно перевіряти, йому потрібно допомагати виконувати його благородну місію. Допомагати всім суспільством, справедливо оплачуючи його працю, курси, навчання, не говорячи про матеріальну підтримку всього навчального процесу у школі. Тільки у співпраці всього суспільства можна досягнути високого його рівня освіти, як, скажімо, це відбувається в Естонії, Фінляндії. Скільки ж коштів виділять незрозумілі програми контролю (знову контролю!!!) чиновники, замість реальних і конструктивних дій??? У школах давно майже немає чоловіків, що є яскравим доказом " престижності", робота вчителя давно ненормована ( хто реально брав до уваги скільки працює учитель годин за добу?), а тут під гарними гаслами обговорюється чергові перевірки... Особисто ніяких тестів не боюсь, маю диплом з відзнакою, зможу підтвердити і подальші завння й категорії. Але скажіть, чому все життя маєш комусь доводити, що ти не осел?А коли ж працювати?
0brains
У кого є проблеми з результатами/оцінюванням зно з багатьох предметів, вам туди---> http://catcut.net/DbH8
Владислав АБСОЛЮТНО
ПРАВ. К тому,если вопросы составлять будут те,кто прорвался поближе к МОН,НЕ владея знаниями вообще, те,для которых списывание детей есть БЛАГО,поскольку удобно - ни напрягаться не надо, ни думать, ни ответственность нести вот там то и пролетаем вся страна.Почему пролетаем? Да потому что рыба гниёт с головы, любая работа организовывается кем-то, и если эта кто-то бестолкова/да и бестолков бывает, то бестолково будет организована ВСЯ работа. ВСЯ.Как то,что мы имеем сегодня,поскольку те, ко толков,долго НЕ задержались, а те, кто бестолков...
Владислав
Хвилює та частина тесту, що буде перевіряти "уміння спілкуватися з дітьми та використання сучасних методик компетентнісного навчання". Це які такі питання в форматі ЗНО можуть перевіряти здатність спілкуватися з учнями? За якими книгами, теоріями, посібниками будуть складатися ці питання? Чи це буде таке собі опитування від тих співпрацівників інститутів післядипломної освіти, які при зустрічі з реальними дітьми або губляться, або кричать? Схожа проблема зі знанням "методики". Бачив я такі питання. "Оберіть етапи уроку, що проводиться за інтерактивними технологіями" (не дай боже, обрати етап "підсумки", якщо автор вважає, що тут буває тільки рефлексія і написав про це декілька статей). Або "педагогічний метод - це..." І от вже літять бали досвідчених педагогів, які, бач, переплутали "метод" та "прийом". А ще про типи уроків (за класифікацією... Кого?), "цілі освіти" та інші цікаві речі, з якими десятиріччями граються схоласти від педагогіки.
Марта
А ПРОСТО ВЧИТЕЛЬ. не повинен мати повагу ????? Одні балачки!!! Кричали,кричали про підвищення з/п , а в результаті???? Вчитель без категорії як мав з.п. на рівні ТЕХПРАЦІВНИЦІ так і має!!! ЦЕ - престиж вчительської праці і мотивація для майбутніх педагогів,щоб кращі йшли в педвузи!!
Накипелов
Яка там повага? Члени НАєБУ та НАєЗК, щомісячно собі по 200-300% премії виписують, при зарплаті в 50 000-100 000 грн при нульовій результативності роботи. А вчитель, щоб отримати нещасні 20% до зарплати повинен складати ЗНО. До речі, Гриневич теж отримує премії не раз і не двічі на рік!!!
Алла
А кто с работы будет меня отпускать на 150 часов разнообразных курсов?кто вместо меня уроки вести будет и кому это все будет оплачено??? Поживем-посмотрим, как говорится))
Михайло Чиж
"мати повагу та довіру суспільства" і "отримувати 20% надбавки до зарплатні" - це не рівносильні твердження. Але за останні роки МОНУ цілеспрямовано робить все для дискредитації вчителів (нас сьогодні винять в усіх бідах, починаючи від низького рівня знань і закінчуючи матеріальним та психологічним станом сімей наших учнів) та винесення в розряд несуттєвих питання матеріального стану вчителя (як приклад: заробітна плата сторожа чи прибиральниці, які мають 1-3 тарифні розряди, сьогодні прирівняні до зарплати вчителя 11-го розряду, тобто без категорії). Це так МОНУ демонструє свою повагу.
0brains
У кого є проблеми з результатами/оцінюванням зно з багатьох предметів, вам туди---> http://catcut.net/DbH8
методист,
Вы либо глуп, либо жаден, либо и то, и другое вместе. Вам ведь НИКТО не мешает идти работать учителем, но НЕ оставаться в методкабинете перекладывать бАмаШки.Ааааа, Вы ленив(а)
В підтримку
Для методист,: "перекладывать бАмаШки". Ви думаєте, що тільки школи повинні здавати звіти? А скільки звітів здається працівниками відділу. Комусь і папірці треба відписувати, бо школи такі звіти надають, що страшно читати. Якщо не буде контролюючого органу, а школи будуть самі надавати звіти, тоді чиновники зрозуміють, що без контролю ніяк.
Ну нормально.
В підтримку: КОГО? Методиста?Человек валит на учителя за то, чего сам НЕ делает, но оказывается, он так необходим,потому что "кому-то надо подписывать бАмаШки". А ббез данной процедуры что, школа работать перестанет? Или дети хуже будут знать.И вообще - тупость несусветная-отчитываться.И перед кем?Перед теми,кто, проработав от силы год,тычет учительнице,которой родители правдами и неправдами отдают детей, что у той,понимаете ли, стенд покосился на 3 см. ДА дети на перемене ганяли, задели. А эта, с позволения сказать меНтодист, "надала меНтодическую помосчь". Звиняйте. Слов нет. Одни эмоции...И это же ш её кто-то на работу взял. А голова у этого "кто-то" ГДЕ была?
Коментувати
Методист
Мізерна зарплата? Зараз більшість вчителів отримують достойну зарплату. Та ще репетиторством займаються. А журнали заповнювати їм не вистачає часу. І оцінки повиставляти 5 учням у класі це дуже довго. Ідейних і кваліфікованих вчителів дуже мало. Тільки й звикли плакати, що мала зарплата. А спробували б на 3200 та ще й цілий день працювати. А то в 12 годин уже порожня школа. Відчитали години і додому,а інші види робіт їх не цікавлять. Головне побільше годин, щоб більше отримати.
училка
Для Методист: цікаво, в якому ж це селі таке можна побачити? а хто хоче легких вчительських грошей, то хай прийде хоч на тиждень і попрацює в 1 класі, де 28 учнів.
Капец
...так иди в школу и --А спробували б на 3200 та ще й цілий день працювати. А то в 12 годин уже порожня школа. Відчитали години і додому,а інші види робіт їх не цікавлять. Головне побільше годин, щоб більше отримати. Сидите в теплых кабинетах бумаги складируете и мозгу учителям выносите!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
єдине запитання
Для Методист: Це в якій школі "в 12 годин уже порожня школа"? Навіть першачки йдуть зі школі здебільшого в 13.00. 10,11 класи у 15.00 - 16.30. Щось не дуже віриться, що методист таке може написати.
Коментувати
Юлія
У вчителя і так немає часу на особисте життя. Цілодобове спілкування з батьками, конспекти, документація і т.д. Не вистачало тільки щорічної атестації. Раніше було добре, коли для атестації давали відпустку.
Тетяна Борецька
На рахунок щорічно можливо згідна.. А ось про авторські програми детальніше хотілося би дізнатись. Виходить що людина розробляє програму під клас, паралель класів, а начальство - раз! І забороняє працювати з дітьми по цій програмі. А якщо вчитель захоче просунути все-таки свою програму - тихенько просять шукати нове місце роботи... Так часто буває, а відстоювати порою просто немає сил...
Хм....
Зміни дійсно потрібні. Тільки їх потрібно запроваджувати у такий сторк, як сказала міністр. Якщо ми справді будемо переходити "сім кіл пекла" як від 2005 року. Тоді нам нічого не бачити. Найкраща пропозиція - це повернути все, як було в 90-х. Тільки змінити застарілі підходи до навчання на сучасні. Але віримо, що нам запропонують щось нове та цікаве. Тільки щоб учителя не принижували.
спец
Не вірю ніякій добровільній зовнішнім незалежній сертифікації вчителів. Все зведуть освітянські корупціонери до щось подібного атестації. А щорічне проходження підвищення кваліфікації просто вражає.
Ярослава Вишневская
Не лякайтеся раніше часу, шановні: "У страху очі великі". Якось ми переживемо і пройдемо ці кола. Що нам втрачати ? Мізерну зарплатню, якої вистачає на хлібчик без масла? І сертифікацію пройдемо, ще й кожен рік. Нас багато, може, набридне нас сертифікувати щороку?
одессит
Для Ярослава Вишневская:Время жалко за бездарные курсы, деньги за дорогу, за курсы, лучше бы МОН обеспечивало школы бесплатно централизованно методической литературой ,журналами, а потом требовало
Коментувати
пед агог
"Вчитель має сам визначити коли та де проходити підвищення кваліфікації, але робити це ЩОРІЧНО". ага, дякуємо
одессит
120+30 часов на самообразование . прогнать,в первую очередь, сотрудников курсов, тренингов через ЗНО, сертификацию
Коментувати
Ха......
Та що там буде. Одне розумію точно "сім кіл пекла".
Наталія
Хочеться сказати лише одне: геть руки від школи, дайте вчителю працювати, а не звітувати та доводити комусь щось без кінця і краю. В сучасній школі здатні працювати л ише творчі люди і справжні професіонали, всі інші просто не витримують
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!