Osvita.ua Середня освіта Реформа середньої освіти Педагоги "з народу": як навчати без педагогічної освіти
Педагоги "з народу": як навчати без педагогічної освіти

Щоб викладати у школі, тепер не обов'язково бути вчителем, достатньо мати вищу освіту і глибокі знання

Педагоги "з народу": як навчати без педагогічної освіти

Щоб викладати у школі, тепер не обов'язково бути вчителем. Достатньо мати вищу освіту, глибокі знання з якогось шкільного предмету, лідерські якості та багато натхнення. У питанні, в чому полягає сутність змін та хто зможе стати вчителем без педагогічної освіти, розбиралася журналіст Української правди. Життя Катерина Тищенко.

9 лютого в Україні стартувала програма «Навчай для України», в рамках першого етапу якої 40 відібраних фахівців різних напрямків після спеціального навчання викладатимуть у 5-11 класах шкіл, які найбільше цього потребують, протягом двох років.

Оскільки участь у програмі передбачає переїзд до місця розташування школи, учасники отримуватимуть, крім зарплати вчителя, додаткову стипендію, а також матимуть постійну підтримку менторів.

Спочатку проект реалізуватиметься в трьох областях – Київській, Харківській та Львівській, приблизно по 13 учасників на регіон.

Ініціатор програми – громадська організація «Навчай для України», яка співпрацює з міжнародною мережею «Teach For All», а також підписала меморандум про співпрацю з Міністерством освіти та науки.

Навіщо все це потрібно?

Рівень освіти в українських школах дуже різниться. Наприклад, випускники сільських шкіл гірше складають ЗНО, ніж випускники міських, а в звичайних школах, навіть у Києві, ситуація гірша, ніж у ліцеях і гімназіях.

При цьому навіть в успішних з точки зору ЗНО школах існують проблеми у стосунках між дітьми та викладачами, між викладачами та батьками і т. ін.

Професія вчителя не вважається престижною, на педагогічні спеціальності вступають абітурієнти з низькими балами ЗНО, багато з яких просто не змогли потрапити на інші спеціальності, а не свідомо обрали шлях вчителя.

Мета програми – залучити до викладання мотивованих висококласних фахівців, які справді хочуть на 2 роки присвятити себе дітям, дати їм відповідні можливості та стимули і дати дітям доступ до таких вчителів, незалежно від престижності школи та її розташування.

Першою подібною програмою в світі стала «Teach For America», започаткована 25 років тому. Зараз мережа «Teach For All» об'єднує 42 країни, в багатьох із яких ситуація з освітою значно краща, ніж в Україні – США, Великобританія, Німеччина, Франція, Швеція, Іспанія, Бельгія, Ізраїль, Японія, Китай та інші.

У світі давно зрозуміли, що неможливо створити якісну систему освіти, не залучаючи хороших вчителів.

Директор ГО «Навчай для України» Рімма Ель Джувейді наводить дослідження освітніх систем, проведене McKinsey&Company у 2006-2007 роках. У ньому вивчалися кращі шкільні системи за міжнародним рейтингом PISA, а також системи, в яких показники успішності учнів зростають дуже швидко.

«Це дослідження показує, що основний фактор успішності шкільних систем – це та роль, яку вони надають вчителю. Тому що жодна система освіти не може бути якіснішою, ніж якість вчителів, які працюють у цій системі.

Ці шкільні системи роблять особливий наголос на тому, яких людей вони залучають до професії, яку підготовку вони їм надають, а також на тому, щоб кожна дитина мала доступ до якісної освіти», – говорить Рімма.

Заступник міністр освіти й науки Павло Хобзей, присутній на заході, також наголосив, що роль вчителя є ключовою в освітній системі.

«Зараз я навіть не можу сказати, що люди відчувають ті зміни початкової школи, які ми провели. Бо все залежить від вчителя», – констатує він.

На думку Хобзея, змінити українські школи можуть люди, які приходять ззовні системи.

«Як змінити школу, яка існує 40-50 років, із тими самими вчителями? Це можливо, тільки якщо прийдуть агенти змін, які зможуть її розворушити.

В кожному колективі є люди, які активні, креативні. Але вони не можуть виграти цей двобій з системою: «Тобі що, найбільше треба? Тобі що, за це більше заплатять?» І часто мотивація до змін згасає», – говорить заступник міністра.

Він також зазначив, що керівники департаментів освіти в тих трьох областях, в яких буде реалізуватися перший етап програми, дуже вітають цей проект.

Які школи братимуть участь у програмі?

Організатори проекту зараз визначаються з конкретними школами в Київській, Харківській та Львівській областях. Переважно мова йде про сільські школи.

«Але ми не обмежуємося тільки селом. Ми розуміємо, що навіть у містах є школи, які зараз відчувають нестачу вчителів і які б теж могли багато отримати від цієї програми», – говорить Рімма Ель Джувейді.

Вона підкреслює, що дуже велике значення має позиція директора і колективу вчителів, їхня відкритість до такого експерименту.

«Школи повинні розуміти, що це буде зовсім нова людина, яка прийшла ззовні системи, яка, можливо, буде щось робити не так, як зараз є в колективі.

До цього потрібно бути готовим. Ми дивимося, наскільки директор є візіонером. Навіть у селах є ті директори, які, маючи обмежені ресурси, можуть творити кардинальні зміни. Ми хочемо їм допомогти», – каже вона.

Хто може стати викладачем?

Вимоги до кандидатів – закінчена вища освіта (рівень бакалавр і вище), глибокі знання принаймні з одного предмету шкільної програми (мова йде про середню і старшу школу), свідома мотивація та лідерські якості.

Також кандидати повинні мати можливість переїхати до сільської місцевості або до іншого міста на час участі в програмі.

Як зазначила Рімма Ель Джувейді, обмежень за віком, за конкретними вишами або напрямками підготовки немає.

«Ми не обмежуємо учасників у спеціальностях, для нас головне – знання предмету й інтерес до свого предмету. Я, наприклад, навчалася в КПІ, за освітою системний аналітик. Але я брала участь у програмах обміну, добре знаю англійську мову, і якби я хотіла, то могла б викладати англійську», – говорить вона.

За словами Рімми, знання учасників програми щодо конкретних шкільних предметів будуть перевірятися, але вони не обов'язково мають співпадати з написом у дипломі.

Найбільша потреба у викладачах англійської мови, математики, всіх природничих наук, інформатики. Також потрібні викладачі історії й гуманітарних наук.

«У нас на сайті в аплікаційній формі є перелік предметів, з яких можна вибрати. Там є майже всі предмети, окрім фізкультури, музики, праці», – зазначає директор ГО.

За її словами, пріоритетні предмети формуються, виходячи з потреб шкіл.

Що робити, якщо я хочу спробувати?

До 1 березня цього року бажаючі взяти участь у програмі мають подати заявку на сайті «Навчай для України».

Після цього буде проведено Skype-інтерв'ю.

За умови вдалого проходження цих етапів, у квітні потенційних учасників буде запрошено на співбесіду, після якої протягом тижня вони отримають офіційну пропозицію долучитися до програми.

Що відбуватиметься далі?

Влітку 2017 року відібрані учасники проходитимуть 6-тижневе навчання в «Літньому Інституті». Воно передбачатиме початок педагогічної підготовки, а також різноманітні тренінги, наприклад, з розвитку лідерських якостей.

До того ж протягом практичної частини «Літнього Інституту» майбутні вчителі спробують себе в якості викладачів у літній школі для дітей.

Разом з цим, як пояснила Рімма Ель Джувейді, учасники програми, які не мають педагогічної освіти, навчатимуться заочно, щоб за півтора роки отримати диплом про педагогічну освіту державного зразка, який дозволить їм при бажанні залишитися працювати в школі й після завершення програми.

З 1 вересня учасники почнуть викладати у школах, офіційно оформлені як вчителі.

У кожного з них буде ментор, який надаватиме педагогічну підтримку стосовно предметної частини, а також професійного та лідерського розвитку.

«Також щомісяця проходитимуть очні зустрічі - тренінги та семінари - для всіх учасників. Ми будемо відповідати на ті питання, які в них з'явилися, і надавати їм додаткові інструменти, постійно забезпечуючи розвиток учасників як ефективних педагогів та активних лідерів», - пояснює Рімма.

Яку стипендію отримуватимуть учасники?

Учасники програми працюватимуть вчителями та отримуватимуть офіційну зарплату в залежності від кількості годин викладання.

Оскільки участь у проекті передбачає переїзд до місця розташування школи, програма пропонує місячну стипендію на покриття витрат, пов'язаних з переїздом та витрат на проживання.

Загалом же, за словами Рімми, вчителі не проти, щоб поряд з ними викладали люди, які отримуватимуть більше.

«Ми питали вчителів, як би вони до цього поставилися. Багато з них каже: «Звичайно, ми самі хочемо залучати молодих вчителів, до нас в село ніхто не приїжджає, бо мала зарплатня. Якщо хтось їм заплатить і вони приїдуть, будемо тільки за», – каже вона.

Хто фінансує проект?

Програма «Навчай для України» не передбачає видатків з бюджету, окрім стандартної зарплати для вчителів.

Громадська організація, яка є ініціатором проекту, залучає для його втілення спонсорські кошти.

«Програма співпрацює з міжнародними організаціями, бізнесом та приватними особами – всіма, кому не байдужа якість освіти та майбутнє країни», – говорить Ель Джувейді.

Як вимірюватиметься успіх програми через 2 роки?

Директор ГО «Навчай для України» пояснює, що одного лише порівняння результатів ЗНО недостатньо, щоб оцінити успішність програми.

«У нашій системі освіти багато фундаментальних знань, але немає навичок. Одна з цілей, яку ми ставимо перед учасниками програми – розвиток в дітях саме практичних навичок», – каже вона.

Саме для цього, за словами Рімми, організатори програми розробляють інструменти аналізу прогресу дітей та учасників в опануванні навичок поряд з теоретичним матеріалом.

«Є інструмент, який оцінює ставлення учнів до вчителя, батьків до вчителя в шкільному середовищі. Є інструменти, які будуть робити зріз знань. Навички – це прикладне застосування знань, але й саме фундаментальне знання ніхто не відміняв», – наголошує організатор.

Також, за її словами, багато сумнівів викликає те, що програма передбачає поки що участь лише 40 учасників.

«А я думаю, що достатньо й одного вчителя, тому що навіть один вчитель може змінити життя дитини.

Якщо один вчитель одній дитині покаже: «У тебе все вийде, вір в себе, в тебе просто неймовірний потенціал», і ця дитина почне думати: «Виявляється, я не безнадійна в математиці, в мене щось виходить», а її досягнення починають покращуватись, то наша програма вже зробить багато», – вважає вона.

Що робитимуть випускники програми по її закінченні?

Згідно зі світовою статистикою, в середньому по 60-70% випускників таких програм залишаються в системі освіти.

«Вони відкривають власні школи, йдуть працювати в міністерства, започатковують свої соціальні проекти», – розповідає Рімма.

Вона уточнює, що на другому році організатори будуть точково дивитися, в кого які інтереси, для того, щоб допомогти їм після програми, якщо вони не хочуть залишитися працювати в школі, знайти себе.

«Це можуть бути якісь стажування в компаніях-партнерах, це може бути допомога в створенні своїх соціальних підприємств або громадських організацій. Ми з представниками Міністерства говорили про те, що на якомусь етапі той досвід, який буде в нас і наших учасників, може бути використаний в реформі освіти і побудові нової школи», – додає Ель Джувейді.

За словами директора ГО, зараз зарано говорити про якісь конкретні подальші плани, оскільки це не має бути основною мотивацією для участі в програмі.

«Але ми даємо учасникам зрозуміти, що ми їм допоможемо і ми зацікавлені в їхньому успіху як впродовж цих двох років, так і після закінчення програми», – підкреслює організатор.

Катерина Тищенко, Українська правда. Життя.

Освіта.ua
15.02.2017

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
про ЗНО
Тест - це не вирішенння проблем освіти. ДПА в УМОВАХ ЗНО. Навіть диктант. Ніж мільйони витрачати на тупі тести, краще направати в трохи інше русло. Пише учень письмову роботу. І кваліфікована команда учителів перевіряє. Чесно і справедливо.
викладачу
проблема ведь не в том КТО будет работать в школе.Проблема в том,КАК будут производить ОПЛАТУ людям.То,что ЭТИ "выбранные" получат (по информации СМИ) двойную оплату,приводит саму идею в ФАРС.То есть - в обыкновенную ГЛУПОСТЬ.
викладач
Для викладачу: Тут я з Вами погоджуюсь. З фінансового боку зовнішньому фахівцю йти працювати до школи банально невигідно. Тільки "за ідею" або "для душі".
равно как и
Для викладач: учителю. Так что - в принципе - вся затея - ФАРС
викладач
Для равно как и: Поки що важко говорити. По-перше, це питання ще не узгоджене законодавчо. По-друге, дійсно, варто підвищувати зарплату вчителям. Ці питання мають бути вирішені паралельно.
Коментувати
викладач
В продовження теми. При залученні до викладання зовнішнього фахівця потрібно вирішити ряд організаційних питань, в першу чергу "тайм менеджмент". Наприклад, викладач ВНЗ (який бажає ще викладати в школі) в більшості випадків на роботу кожен день не ходить ("слабонормований" робочий графік - одна із "вольностей" вищої освіти). Тому потрібно узгодити його ВНЗ-шний розклад та розклад в школі, з урахуванням загального добового "голосового" навантаження, витрат часу на дорогу, харчування тощо. Шановні справжні Педагоги! Школа тільки виграє від залучення цих фахівців! Як проміжний, компромісний варіант - залучення зовнішніх фахівців до підвищення кваліфікації вчителів.
ЗАЧЕМ
Для викладач: привлечение ВНЕШНИХ специалистов к повышению квалификации учителей? ЧЕМ они способны поделиться?
викладач
Для ЗАЧЕМ: От Ви зараз серйозно чи жартуєте? Зовнішній фахівець незрівнянно більше обізнаний із новітніми досягненнями в тій чи іншій галузі. Світ змінюється щодня, щогодини! Вчені роблять наукові відкриття, а інженери використовують їх на практиці! Наприклад, при викладанні астрономії розповідають про екзопланети? А он буквально на днях НАСА повідомило про три екзопланети, придатні для життя. Чи Ви вважаєте, що вчитель "пізнав істину в останній інстанції" і подальшого підвищення кваліфікації не потребує?
не только при обучении астрономии
Для викладач: учитель рассказывает об открытиях этих семи(?) экзопланет на расстоянии 40 световых лет от нас.Об этом моно и в разговоре детям поведать. Да и сами дети,бывает,находят интересные факты. Но... каким боком ЗДЕСЬ внешние специалисты?Они что,не в тех же условиях живут? А,да,у них зарплата посолиднее.Вот,к примеру,бывший шофёр,ставший миллиардером(или миллионером) способен поведать ученикам,как именно подобное возможно.Или бывший комсомольский активист поездил по миру на-посмотреть.Тоже интересно деткам,как именно приспешник коммунистического союза молодёжи так хорошо усроился в современной,НЕкоммунистической Украине,являясь БОРЦОМ против коммунизьма. Да,и мне интересно,ЧТО именно эти специалисты расскажут учителям новаторного...
Коментувати
Оце так
"Зараз я навіть не можу сказати, що люди відчувають ті зміни початкової школи, які ми провели. Бо все залежить від вчителя», – констатує він.(шановний пан Хобзей) На думку Хобзея, змінити українські школи можуть люди, які приходять ззовні системи. «Як змінити школу, яка існує 40-50 років, із тими самими вчителями? Це можливо, тільки якщо прийдуть агенти змін, які зможуть її розворушити." Дуже цікаво, які агенти змін підуть до освітньої системи, де лише купа паперів, де нІколи вчити дітей за тими паперами(хоча прорекламували дебюрократизацію освіти на всю Україну). Знову бла-бла-бла. І який молодий дурень піде на зарплатню в максимум 120 доларів. Змінювати школу треба з міністерства освіти.
викладач
Хочу поставити декілька запитань шановній навколоосвітянській громаді. 1. Якщо ви вважаєте себе "елітою", "обраними", такими, що володіють "сакральними знаннями", то чому держава (не тільки у нас, але й за кордоном) так невисоко оцінює вашу роботу? 2. Чому "наукові ступені в галузі медичних та ветеринарних наук можуть бути присуджені здобувачам, які мають відповідно повну вищу медичну та ветеринарну освіту" (цитата з законодавства http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/567-2013-%D0%BF), а для інших спеціальностей (в т. ч. й педагогічних) подібного обмеження немає? Тобто, інженер-радіотехнік цілком може стати кандидатом педагогічних наук. 3. Чому ви боїтесь, що в школу прийдуть фахівці "зі сторони"? Нехай вони "епічно облажаються" і ви (на їхньому тлі) зайвий раз підтвердите, що ви - незамінна еліта (ні, не так - ЕЛІТА). Вибачте, але ви "конкретно задовбали" своїм ниттям про те, що ви "недооцінена еліта"! Чому від інших спеціальностей такого не чути? Вибачте, кого образив, але накипіло!
викладач
Ще одне. Не рівняйте себе з лікарями та льотчиками. Я маю щастя бути близько знайомим і з тими, і з тими. Так от, у них треба мати такий об’єм знань, умінь та навичок, що ні вам, ні мені й близько не снилось!
Вы МЕНЯ улыбнул
Для викладач: а что, врачи у нас государством оцЕнены?Хотя, исходя из Вашей точки зрения, они ОБЯЗАНЫ иметь ТАКОЙ уровень знаний (помнить столько),что ни Вам, ни мне и близко не снилось (а это действительно так. Знаю).Но и инженер - адиотехник знаний имеет не меньше...;-) (уж не Вы ли этот инженер?)
викладач
Для Вы МЕНЯ улыбнул: Лікарі не плачуться. Я вже колись писав, що ще один вусатий тифліський семінарист писав, що лікарям зарплату платити не треба, мовляв, гарний лікар сам себе прогодує. Плачуться лише ті "лікарі", які ні разу не "докторхауси", не відрізнять апендицит від ГРВІ, а легендарну "вовчанку" не запідозрять навіть у себе. Це раз. А, по-друге, зважайте на рівень відповідальності та наслідки можливих помилок в роботі. І третє. Я - "важкий машинобудівник", к.т.н., доцент. І я вважаю, що "трушні" лікарі та льотчики "вище на дві-три голови".
Коментувати
Мы уже дошли до маразма.
"Дети не компьютеры, им формул знать не надо"-бОльшей глупости,распространяющейся по всей территории страны исходя из САМОГО ЦЕНТРА и ожидать немоглось. Слезай. Приехали.
Учитель
Давайте спробуємо хірурга без медичної освіти та пілота без навчальних польотів. У першу чергу треба дивитись - кого беремо до педагогічних вишів. Щоб не доходити до маразму.
нічогодивного
Якщо МОН керують люди, далекі від школи, то чому дітей не можуть вчити люди, які не мають педагогічної освти? Все логічно і закономірно...
Pasufik
Чому ми постійно впадаємо як не однієї крайності то в іншу.Ніхто не сумнівається в цінності педагогічної освіти, як і в тих, хто зі шкільної лави пішов у педвуз. Але є чимало талановитих спеціалістів - виробничників, які на певному етапі свого життя можуть перекваліфікуватися і стати допомогою школі, коледжам, вузам, принісши з собою свіжий підхід до передавання знань. Це не конкуренти існуючим педагогам, навпаки, це можливість щось осмислити критично для себе. Неможливо уявити собі, щоб учня в профліцеї професії перукар навчав не перукар, а майстра з ремонту автомобілів не інженер - механік. Чому ж біологію не може викладати інженер-лаборант, або фізику - випускник фізмату? А щодо наших внуків то їм не потрібно ні з ким конкурувати, ми їм і так усе на блюдечку подаємо, аби не перенапряглися. Сільський хлопець не вміє лопату в руках тримати, ото довчилися. Скоро гриби на асфальті будемо вирощувати!
Оксана
Для Pasufik:"фізику - випускник фізмату". Тут я згодна - тільки так. Як мати, я не хочу ніяких інженерів-лаборантів у ролі вчителів. Невже сільського хлопця тримати лопату повинен вчитель?! Де батьки?! Гриби на асфальті хай вирощують, чому - ні?
Михайло Чиж
Для Pasufik: "фізику - випускник фізмату" - а сьогодні хто її викладає, хіба не випискник фізмату? А чи потрібен в школі дЮже розумний "інженер-лаборант", що не вміє будувати простих, зрозумілих дітям речень, не вміє вислухати учня, дати йому пораду. Адже вчитель в школі - це не тільки викладач знань, а ще й вихователь.
Pasufik
Для М.Чижа. Отже власних дітей інженер -лаборант може виховувати, а в школі зась? Чому Ви робите з процесу виховання якусь "таємницю" досяжну тільки "обраним"? Якраз інженерні працівники часто вміють краще будувати речення, ніж деякі вчителі, бо вони знають теорію у зв’язку з практикою, а не навпаки. Звичайно, у всьому має бути почуття міри і не потрібно кидатися з однієї крайності в іншу. Однак відмовлятися від допомоги фахівців просто безглуздо, якщо це явно на користь освіті і дітям.
Коментувати
Тра-ля-ля
Як казали раніше:"Відкрили Америкучерез форточку". Я сама прийшла в школу в лихі 90-ті коли всі з педосвітою перебралися на Троєщину, не маючи педагогічної освіти і маючи 17 років трудового стажу і велике бажання вчити дітей. Пройшла від сільського вчителя до директора школи. І ніколи мені ніхто не дорікнув, поганим уроком чи не справелдивим відношенням чи до дитини, чи до співробітника. Головне бажання приносити знання дітям. А ті хто "у руля" хочуть показати простим обивателям, що професія вчителя нікому не потрібна і будь-хто їх може замінити. З цього висновок - йде повний розвал освіти, щоб наші діти і внуки не могли конкурувати і з своїми знаннями залишилися третьосортними, і їм потрібні лише навички, бо у перспективі вони виконуватимуть лише ЧОРНУ роботу. І щоб це зрозуміти не потрібно педагогічної освіти. Лише дуже шкода, що людина з вищою педагогічною освітою, яка керує МОН виконує чиєсь замовлення з одебілювання нашого майбутнього.
Оксана права,
но когда перенаправить её правильную точку зрения НА ДЕТЕЙ,то становится понятным, что люди,придумавшие упрощения программ не разумеют именно ЭТОГО" розвиток в дітях саме практичних навичок" - то есть КАК подобное достигается. Есть огромадное желание, чтобы хоть кто-то из присутствующих у руля, или помогающих им, прикинул, ЧТО ИМЕННО следует делать с программами. А то читаешь примерно такое"переставим ЭТУ тему после ТОЙ, так детям будет легче осознать". Большего непонимания, чем это не стречалось.И ещё - программы для образования в Советском Союзе создавались УМНЕЙШИМИ лдьми всего союза.Не просто учителями, а УМНЕЙШИМИ людьми.ЧТО хотят получить на выходе рулевые?Программы, перетасованные учителями и возможность скинуть вину на учительство,понимая, что сами то они НЕспособны к продуктивной работе?
Оксана
"Одна з цілей, яку ми ставимо перед учасниками програми – розвиток в дітях саме практичних навичок». Завернули круто! Та забули про те, що потрібен деякий час (і немалий) для того, щоб вчитель набув практичних навичок, бо саме по собі поняття навички означає уміння, набуте вправами, досвідом. Іще одна брехня: "ми їм допоможемо і ми зацікавлені в їхньому успіху". Отже, як для звичайного, дипломованого, вчителя "допомога" різних методкабінетів та інших "трудяг" освітньої ниви набуває виключно форми безкінечних перевірок, атестацій, конкурсів та ін. А тут, бачте, "якісні стажування", спонсорські кошти, покриття витрат на проїзд і проживання. Бідний, бідний студент після педвузу, що наважиться прийти до школи, - нічого цього в тебе не буде, зате буде унікальна можливість заміняти уроки "народних" вчителів, поки ті будуть щомісяця розвиватися "як ефективні педагоги та активні лідери" на тренінгах та семінарах.
Ольга
чи хотіли б ви щоб вас оперував хірург з "народу"? Ви що хочете зовсім загубити освіту? Всі хто це придумує навчає своїх дітей за кордоном або в приватній школі. Чи є там педагоги з "народу"? Для того щоб освіта була на належному рівні треба: достойна зарплата і не кожного року реформи.
Мирослава
Я знаю вчителів ,які стали прекрасними вчителями,не маючи педосвіти!!! Для вчителя , і як до будь- якого фахівця ,головною рисою є ЗДАТНІСТЬ ДО НАВЧАННЯ.Зараз скільки є методичних матеріалів,літератури,що людина з вищою освітою ,при бажанні, здатна засвоїти .А ще можуть бути місячні курси при оіппо.Але щоб нові люди прийшли в школу,необхідно суттєво підняти заробітну плату вчителя -спеціаліста. Так що не потрібно піднімати галас,ніякого розвалу не буде.
простоктото
Для Мирослава: Именно полный развал.Для развала любой системы (по Карнеги) необходимо 10 лет . Полного развала.Да проблема есть .Но ее необходимо решать не привлечением на любительской основе людей с улицы.
Pasufik
Інженер -хімік, інженер -фізик, біолог, випускник фізмату - це що, люди з вулиці? Мирослава права, кілька місяців для згадки, що таке педагогіка і далі уже все залежатиме від їх любові до дітей та предмету. Заскорузлі педегоги тому і бояться свіжої крові, щоб не так було видно їх відсталість.
Оксана
Для Pasufik: Отакі сидять і підраховують кожну копійку вчителя, бо вважають, що кожен може навчати. А потім заходять до школи, постоять на порозі - і дьору. Насправді, не всі батьки можуть навчити своє дитя зав’язати шнурки, а не те що вміння читати. Крім педагогіки, яку можна "згадати", навіть не вивчавши (з вашого погляду), існує психологія, фізіологія дитини, методики викладання(хоча б деяке про них уявлення). Про "любов" узагалі порожні слова людини, яка не розуміє завдання вчителя. На одній любові далеко не поїдеш. Бо поприходять "з любов’ю", та щоб не пішли з ненавистю. Повинен бути у всьому професіоналізм, а не пустослів’я і дилетанство, якими й так уже хворе наше МОН.
Коментувати
простоктото
Еще один шаг к полнейшему развалу образования.Надежды на Лильку были куда лучшие.
Учитель
Може краще попрацювати вашим тренерам із тими вчителями, що є, але не в форматі начитки лекцій, як на курсах підвищення кваліфікації. Наприклад, зберіть всіх бажаючих вчителів математики, інформатики, фізики, хімії і навчіть розв’язувати олімпіадні завдання, які присилаються на ІІІ етап, щоб той учитель, а потім і учень не відчував себе повним дурником після кожної олімпіади. Ви скажете:"Працюй над собою!" Працюю! Беру найновіші книжки по розв’язуванню олімпіадних задач, атам написано, що неважко здогадатись, що коренем рівняння буде , наприклад, число 2. Комусь це зовсім неважко. А ви поясніть учню де і звідки що взялось? Давайте знайдемо "нових вчителів", може вони нам будуть готувати учнів до олімпіад та конкурсів МАН?
Мирослава
Для Учитель: Хіба це головне для вчителя-навчити розвязувати олімпіадні задачі????Дітей,яким вони потрібні, -одиниці .Для ІІІ етапу олімпіад є профільні школи,а 1-2 години це дуже,дуже мало,щоб можна було чомусь навчити
Коментувати
хто його зна?
Не морочіть людям голову подібними до тих, що у статті лозунгами. Закон передбачає. Учитель має мати педосвіту. Спочатку вносіть зміни в законодавство, а після того піднімайте такі теми.
хто його зна?
Потрібні критерії для таких випадків. Всі хто має гроші і освіту будуть старатися наполеглево урвати для себе шматок хліба. Атестаційне положення треба удосконалювати це 100%. Тальки масових випадків не повинно бути. Освіта має поєднуватися з вихованням. Чомусь вважалося, що народна педагогіка в минулому. Такий експеримент потрібно апробовувати.
Оксана
Той, хто працював у звичайному педколективі, знає, що "старша" школа дивиться на "початківців" зверхньо, як на трохи недорозвинених інтелектуально, ті, в свою чергу, вважають, що колеги , які забирають іх дітей вже навченими, нічого не роблять. Може, так і не скрізь(дай Бог!), але маю досвід. То ж як учитель має сприймати новоявленого колегу "з народу", який ще й більше буде отримувати? Я за себе не впевнена. Шматок вчительського хліба і так тонко відрізаний. Щоб не склалося враження, що вчителі одні такі "жадібні", хай кожен професіонал у своїй галузі уявить щось подібне на власному робочому місці. Наприклад, лікарі-стоматологи у кожному студенті-інтерні бачать майбутнього конкурента.
Накипелов
Катерина Тищенко, ваша публікація принижує честь і гідність учителів.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!