Osvita.ua Середня освіта Новини середньої освіти МОН надало роз’яснення про переваги 11-річного терміну середньої освіти
МОН надало роз’яснення про переваги 11-річного терміну середньої освіти

Прийняття Закону України "Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти"(щодо організації навчально-виховного процесу) викликало бурхливу реакцію усіх громадян країни

МОН надало роз’яснення про переваги 11-річного терміну середньої освіти

У засобах масової інформації, у зверненнях громадян найчастіше обговорюється питання запровадження 11-річної повної загальної середньої освіти.

Ставлення до цього переважно позитивне. Водночас, у окремих зверненнях, інтерв'ю подається викривлена інформація, що негативно впливає на суспільну думку, йдеться в повідомленні відомства.

У зв'язку з цим Міністерство освіти і науки надає роз'яснення щодо найбільш поширених викривлень тлумачення Закону України.

Повернення до 11-річної школи. З 2001 року реформування загальної середньої освіти вперше розпочалося на основі Державних стандартів. Тобто, сьогоднішні учні 2-9 класів навчалися за програмами, розробленими відповідно до Державних стандартів, що суттєво відрізняються від програм колишньої 11-річної школи.

Крім того в навчальний процес введено нові предмети (Основи здоров'я, етика, природознавство тощо), запроваджено компетентісний підхід. Тому ні про яке "повернення" не йдеться.

Йдеться про запровадження нового, 11-річного терміну здобуття повної загальної середньої освіти зі збереженням кращих ідей 12-річної школи (профільність навчання, можливість здобуття професійної освіти в школі тощо), а не "повернення", "зупинку реформи", "консервування" тощо.

Відхід від Болонського процесу. Окремі експерти запевняють, що випускників 11-річної школи не братимуть до іноземних університетів.

По-перше, і сьогодні випускники діючої 11-річною школи вступають і навчаються в закордонних університетах.

По-друге, у листі Генерального директора Директорату з питань освіти, культури і спадщини, молоді і спорту Ради Європи Габріелли Баттіні-Драгоні чітко зазначено, що у Ради Європи немає рекомендацій щодо тривалості навчання.

Ця тривалість складає від 11 до 13 років. А Пояснювальна Доповідь Лісабонської конвенції передбачає, що різниця в один рік в ту чи іншу сторону не є достатньою причиною для невизнання кваліфікацій, які дають доступ до вищої освіти. Які ще потрібні аргументи?

Неминуче суттєве збільшення тижневого навантаження, навчання по суботах. Кількість навчальних годин визначається виключно відповідно до граничного навантаження учнів, встановленого Державними санітарними нормами.

У 10-11 класах тижневе навантаження становить 33 години (п'ятиденний навчальний тиждень). За типовими навчальними планами 12-річної школи встановлювалося тижневе навантаження десятикласникам в 30 годин на тиждень.

Три години - це "суттєве збільшення"? Краще продовжити відсиджування за партами ще на рік?

Щодо навчання по суботах. Новими навчальними планами передбачається запропонувати школам самостійно визначатися щодо тривалості навчального тижня (5 чи 6 днів). Але це стосується виключно 10-11 класів.

Усі підручники, видрукувані для 12-річної школи, пустять під ніж, змарнувавши сотні мільйонів гривень. Сьогодні на новий зміст і структуру вже перейшли учні 1-9 класів, які стовідсотково забезпечені підручниками.

У цьому році за результатами Всеукраїнського конкурсу відібрані підручники для учнів 10-х класів. Уся ця навчальна література залишатиметься чинною на весь час дії Державних стандартів. Так що батькам не доведеться платити гроші за пущені "під ніж" підручники.

Наразі проводиться робота над оновленням Державного стандарту початкової освіти. Після його затвердження будуть розробленні навчальні програми і розпочнеться поступова заміна підручників, починаючи з 1 класу.

Паралельно проводитиметься робота по модернізації Державних стандартів базової та повної загальної середньої освіти, навчальних програм і після цього - підручників.

Вчителі країни не знають, чому навчати дітей 1 вересня і кинуті сам-на-сам зі своїми проблемами. Як вже неодноразово зазначалося, усі навчальні плани, програми, підручники для учнів 1-9 класів залишаються чинними. Так що, вчителі знають чому і як навчати.

Найбільш суттєвих змін зазнає нормативне та навчально-методичне забезпечення для 11-го класу (для учнів, які розпочнуть навчання 1 вересня 2011 року), окремі поправки будуть внесені й для 10-го класу.

Над цими документами в Міністерстві освіти і науки наразі працюють фахівці, вчені, вчителі. Після підписання Президентом України В.Ф. Януковичем прийнятого Верховною Радою України Закону ці документи будуть затверджені та оприлюднені.

Наведено найбільш поширені викривлення. Існують ще й інші, на зразок, впровадження 11-річної школи коштуватиме дорожче, аніж 12-річної, але вони й не заслуговують на коментар, йдеться в повідомленні Міністерства освіти і науки України.

Освіта.ua
19.07.2010

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Наталя.
Чому в нашій країні спочатку роблять, а тоді думають. Спочатку приймають, а тоді вчать як його виконувати. Коли хтось подумає про дітей. Дітей, які протягом дев яти років живуть в експериментах, хтось захищає наукові роботи, а тисячі дітей страждають. КОЛИ ЦЕ скінчиться.
л.я.
ми, вчителі. пережили багато реформ. нема різниці, скільки років буде навчатися дитина. важливо, щоб вона цього хотіла. від цього проблеми освітян не зміняться. школа кинута державою на виживання. урок перестав бути головним. різна бумаженція завлила вчителя, йому не до уроків.
03 ПОДДЕРЖИВАЮ Машу и Нерозумного читача
И при необходимости можно И ОБЪЕДИНИТЬСЯ! Также ПОЛНОСТЬЮ ПОДДЕРЖИВАЮ Л.О. и W/
03-завучу
Завуч,как-то непонятно откуда у Вас информация?Или Вы считать не умеете?Оставив 11-летку остаются(не уменьшенное)количество часов.Пересчитайте учебные программы попредметно.Имею ввиду ОСНОВНЫЕ ПРЕДМЕТЫ,а не художественную культуру и религиезнавство.С каких соображений Вы пишете,что не предусмотрены часы на иностранные языки.Во многих школах иностранные ИЗУЧАЛИСЬ со второго класса.Проблема в том,что 12летка УМЕНЬШАЛА количаство часов на ОСНОВНЫЕ ПРЕДМЕТЫ(дебилизация населения)
НЕРОЗУМНИЙ ЧИТАЧ для Л.О. та W
Так, шановні, свята - то жах! Хоча звучить парадоксально. Скільки я ночами пописала творів та віршів, а малюнків скільки намалювала!!! Добре, до шитва руки не лежать, та до поробок.Час би вже й виставку власну відкрити. Та хоча б здати для галочки (не все, а "непотріб") і все. Так ні! Наш директор особисто перевірить кожну літеру, кожну риму, кожен рядок і змусить ще 5 разів переправити і здати таку роботу, що якраз професору б, а не учню школи. Треба ж НЕОДМІННО перший приз!"Зверху" накидають зайвої праці, ще і свій рідний директор спокою не дасть..
W
Конкурси задолбали! До них треба готувати дітей, а коли це робити?! Олімпіади, МАН, "Юний .......к", безглузді вимоги по 1 учню з паралелі. А якщо з 8 класу 2, а з 10 жодного-розстріляти! Обдарованих дітей мало, одна і та ж сама група дітей цілий рік скаче по цих конкурсах як найнята, а потім і зниження якості знань і нервові зриви і у дітей і у вчителів. Окрема тема свята! Наши чинуші вважають, що провести День захисту дитинства - це вигнати на площу як можна більше дітей в однакових футболках і прогнати їх як стадо баранів по вулицям міста! Все це з воплями, хамством! А те що жара, діти хочуть пити та до туалету, можуть загубитися у величезній юрбі їм начхати, діти йдуть у колоні, а вчителі біжуть по тротуару, а у колоні неможна - неестетично! Так у нас захищають дитинство! РУО - ГЕТЬ!
Л.О.
РОУ треба скоротити до 3-х працівників, методисти повинні працювати на вчителя (нехай дають відкриті уроки - проводять майстер-клас, розроблють уроки, методички, самі готують матеріали конкурсів. Бо тепер їх робота - щотижневі перевірки, а між ними переписування листів ОБЛУО і відсилання їх на школи. 20 працівників РОУ за місяць надсилає до школи по 2-3 листа... А конкурси оформляються наказами (їх за рік може бути до 50!) і не дай Бог у якомусь не взяти участі! Крадуть час, який можна було б потратити на самоосвіту, почитати щось нове, підготуватись до уроку. А незкінечнні семінари, засідання... Чесно скажіть хтось щось корисне для себе там бере?
НЕРОЗУМНИЙ ЧИТАЧ
Дякую, Машо, за розуміння. Вода камінь точить - це істина. Сподіваюся лише на те, що ми - вода, а не камінь)) А ще сподіваюся, що, не зважаючи на всі негаразди, вчителі любитимуть і надалі своїх дітей шкільних, свою роботу і щоранку, прокидаючись, із задоволення розумітимуть, що йдуть на улюблену роботу. Дай нам Бог...
Завуч
Дивуюся, що радіють вчителі. Повернення до 11-річки "гарантує" зменшення годин в навчальних планах, а отже - і тижневого навантаження, а отже - і заробітної плати. Це раз. По-друге: 11-річними планами не було передбачено іноземну мову в початковій школі та й вивчення двох іноземних взагалі. Що робити з цими годинами і куди їх втиснути? Такі предмети як природознавство, художня культура теж мали б зникнути з навчальних планів. Чи у Міністерстві хтось подумав за якими навчальними планами будемо працювати, за якими програмами і підручниками? Досі була біда з підручниками лише у "першопрхідців" (ті, що прийшли до школи у 2001 році), а тепер "гаплик" чекає нас усіх.
Завуч
Мы постоянно пишем информации, всем вышестоящим, указания нам дают тоже все кому не лень. И попробуй кого-нибудь ослушаться...A дети никого не интересуют.
Учитель
Очень рада, что возвращаемся к 11-летке. Надо бы еще сократить административный аппарат: все эти совершенно ненужные районные методкабинеты, на эти деньги лучше бы обеспечили учителя методической литературой.
Маша
А щоб уроки були цікавими треба створити умови вчителю для роботи: в нього повинно бути у кабінеті те, що є в переліку для кожного кабінету. У вчителя повинен бути час на підготовку до уроків, а не на паперову роботу звітності для чиновничества, а останнім часом вже і для психологів та лікарів. Вчитель працює секретарем у завуча, лікаря, психолога, методиста РУО, зав. метод. кабінету тощо.Після уроків він працює двірником на пришкільній дільниці. Влітку робить ремонт за рахунок відпустки, з августа бігає по мікрорайону (всеобуч). ЯКІ ЦІКАВІ УРОКИ?! Нерозумний читач - тримайся!!! Вода камінь точе - будемо висловлювати свої думки, а може хтось розумніший за нас їх почує...
Маша
І знову все упирається у гроші: БАБЛО перемагає добро! Ну не рухнула би держава, якби у класі було не 40, а 20, коли б вчитель ставив заслужену двійку, коли б в нього були технологічні можливості зробити урок цікавим. Але куди ж подіти всю чиновнічью братію, яка живлиться та живиться на перевірках, складаннях звітів, відмиванні грошей на свята, краде кошти на ремонти школ?! Питання не до вчителів! Атестати купують у поодиноких випадках, але вчителя до цього не допускають, не будьте наївні. Атестати проходять три ступені перевірки: завуч, комісія при директорі, комісія РУО. Перевіряється повне співпадіння сторінок журналу, додатку та книги обліку. Як тут щось змухлювати? Це не рівень вчителя.
ПРОШУ, ПОЯСНІТЬ МЕНІ, НЕРОЗУМНОМУ ЧИТАЧЕВІ!! Продовження думки
А щодо купованих атестатів, то невже ви всі ДІЙСНО думаєте, що пересічний вчитель нагріває на цьому руки? Не директор, не завідуючий відділом освіти чи ще там хтось. а саме вчитель?! Як не гірко, а вчитель дійсно невдаха, цап віддувайло, бо де його лише не очорнили за те, чого він зі своєї волі НІКОЛИ б не зробив! Але я не романтик: знаю, що не всі білі і пухнасті. Ганьба тим вчителішкам, які дійсно мають волохату руку! Бо через них добре ім'я НОРМАЛЬНОГО, СОВІСНОГО, ЩИРОГО, СУМЛІННОГО вчителя топчуть у бугнюку ні за що, ні про що. Прийдіть ви на свою роботу і щось скажіть впоперек словам босса. Ага, вкажуть на двері і прощавай кар'єра. от у вчителів так само. І захистити немає кому. Закони? Хе, діють так само, як і навколо - НІЯК!
ПРОШУ, ПОЯСНІТЬ МЕНІ, НЕРОЗУМНОМУ ЧИТАЧЕВІ!!
Що означає по-вашому "вчитель необ'єктивно оцінював учня"??? Якщо учень набирає нижчий-вищий бал ЗНО, ніж бали атестата, то чому ви всі не враховуєте психологічний момент (хвилювання тощо), момент тиску на вчителя (коли директор не дає ставити 2, бо це руйнує престиж школи), момент технологій (коли учень на ЗНО пише все, сидячи з телефоном у вусі. А я це знаю достеменно, бо сама спілкувалася із сім'єю, яка хвалилася цим своїм здаванням)? Чому одразу необ'єктивний вчитель, погана тьотя, нецікаві уроки? Спробуйте зробити урок цікавим для 40 учнів у класі (а так є - 40!!!), коли вони сидять у інеті з мобільного, а д з не вчили, бо папа п'яний прийшов, не хотілося, світла не було,песик з'їв зошит! Зрозумійте нарешті: вчитель вчить з тих рамок, у які його поставлено!!!
не байдужа людина
Приємно,що чітко і логічно обгрунтовано кожен пункт "Але".Молодці ті,хто додумався це зробити.Хто не розумів проблем освіти і розуміти не буде.Роблю для себе висновок-потрібно виховувати суспільство,воно немічне через відсутність самоповаги.
Дмитрий, ученик
Ура сегодня вступил в силу Закон об одинадцатилетке
Ігор
Будь ласка,підскажить,де можна знайти текст Закону України "Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти"(щодо організації навчально-виховного процесу). Дякую
мама
В нас реформа вже 9 років, але ми в провенційному містечку цього не помітили. Ніякої комп'ютерізації, як нас ще вчили з крейдою в руках, то і зараз нічого не змінилось. Говорять за профільність, а де матеріальна база??????????? Тому навіщо ще рік сидіть в такій школі???????
Л.О.
Директору варто би було пройти бодай якийсь тест на профпридатність! В усій цій ситуації щиро тішить кількість небайдужих людей до освіти! Отже - виживемо! Не так і багато до нових виборів залишилось. Прийдуть нові чиновники ... і директори... Хочеться вірити - інтелектуали, професіонали і Люди!

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!