Osvita.ua Середня освіта Новини середньої освіти Гриневич: освіта фінансується за залишковим принципом
Гриневич: освіта фінансується за залишковим принципом

Лілія Гриневич вважає, що політика нинішньої влади в освітній сфері свідчить про небажання робити якісь реальні реформи

Гриневич: освіта фінансується за залишковим принципом

Лілія Гриневич зазначила, що освіта продовжує фінансуватися за залишковим принципом.

"Наприклад, цьогорічний бюджет. Сьогодні на заклади освіти іде фінансування в частині зарплат і комунальних послуг, проте фактично немає коштів для розвитку. Цього року на всю систему освіти України потрібно 77 млрд грн. У державному бюджеті з цих коштів реально закладено тільки 27,5 млрд. Все решта – це місцеві гроші", - зазначає експерт.

Не стимулює розвиток якості освіти і зарплатня вчителів: молодий педагог отримує 994 гривні на місяць – при тому, що мінімальна заробітна плата сьогодні складає 884 грн. "Очевидно, що людина, яка отримала вищу освіту, буде дуже сумніватися, чи йти заробляти такі гроші й віддавати цьому свій час", - зазначила вона.

Гриневич повідомила, що з випускників педагогічних вузів тільки половина приходять працювати вчителями. Через два роки з цієї половини залишається тільки 50%. "Мені доводилося працювати з цими людьми і питати: чому ви йдете зі школи. Не тому що не подобається, не тому що бояться дітей - вижити неможливо", - розповіла вона.

Експерт нагадала, що за законом "Про освіту", ставка викладача повинна бути не нижча ніж середня зарплатня у сфері промисловості: "Хоча б виконували закон. У нас сьогодні середня ставка викладача разом із педагогами у вищій освіті - 1690 грн, а середня по промисловості - 2,5 тисячі".

Вона розкритикувала ініціативу нового уряду, який за два місяці до кінця навчального року перевів середній бал атестату з 12-бальної системи на 200-бальну. "Видавництва страшенно здивовані - на 25% зріс наприкінці навчального року продаж класних журналів, які завжди закуповували у серпні. Що це означає? Що вчителя ставлять у ситуацію, коли він змушений піднімати оцінку своїм випускникам. Про який авторитет вчителя може йтися?"

Гриневич вважає, що зовнішнє незалежне тестування було великим кроком уперед до підвищення якості освіти. "Це - єдина лінійка, якою ми можемо порівняти всіх. Минулого року, коли ЗНО зараховувалося ще й як оцінка в атестат зрілості, в Києві "полетіли" 50% кандидатів на медаль. Що це означає? Що ті оцінки, які ставили у школі, не були адекватні тому, яка якість освіти на всеукраїнському рівні. Ці діти не отримали медаль - вони не підтвердили тестуванням свої знання".

"І коли цю систему хочуть відкрутити назад через підвищення вагової частки атестату, через якісь додаткові іспити, збільшивши втричі кількість факторів, від яких залежить майбутнє дитини, - це повернення в минуле", - додала вона.

Лілія Гриневич вважає, що питання якості освіти лежить у площині пріоритетів держави. "Ця система влаштовує, тому що малоосвіченими людьми легше керувати", - зазначила вона.

"Має бути відповідальність як держави, так і кожної людини, кожного громадянина. Якщо буде ця відповідальність та бажання проектувати своє життя, тоді буде бажання отримувати якісну освіту і небажання купувати її за хабар", - підсумувала Лілія Гриневич.

Освіта.ua
24.06.2010

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Ирина
Во всём согласна с автором статьи. Нельзя говорить о качестве образования, когда наши школы ХХІ века ничем не отличаются от школ ХХ века. Что такое интерактивные доски, электронные учебники большинство учителей знают только по наслышке. А из зарплаты, которую получает педагог, надо ещё выделить средства на приобретение канцтоваров, методической литературы, наглядных материалов и т.д. Сейчас это всё стоит недёшево. Согласитесь, вряд ли рабочий покупает себе инструменты для работы. Ещё одна проблема видится в том, что учителя задавили большим количеством отчётов, совещаний. планёрок. О Законе про преодоление проявления бюрократизма в школах никто не вспоминает.
актінілава
при чому до атестата оцінка ЗНО, школа є школою, а вступ до інституту - це вступна кампанія, а як раніше було при радянській системі, закінчив школу, отримав атестат, і зелене світло! чи вступив ти до інституту, чи пішов працювати - це твоя справа! і якщо учень мав медаль, теж саме, були випадки, що медаліст не здав екзамен до інституту, або здав не на "5", а на "4", і здавав за правилами всі екзамени, і ніхто не нарікав, що його не навчили у школі вчителі і чи підтвердив він свої знання чи ні! Так що, шановна пані, треба вам подумати, до чого тут медалі до ЗНО?!
Tanya для один із вчителів:  25.06.2010 17:47      IP: 188.163.123.1--
То ж ш Я про що.Про аванс МИ вже забули ДАВНО.В нас таким словом,чомусь,назівабть частину зарплатні,виплачену через пів місяця після поперднього.Іншу частину-під кінець наступного.Тоб-то виходить так,що гроші платять із затримкою на місяць.ТОБТО В ЧЕРВНІ НІЯКИХ ВИПЛАТ ТАКОЖ НЕ БУЛО
один із вчителів
пан Азаров недавно відзвітував, що жити їм стало легше і веселіше, а нам навпаки - жодних виплат у червні ще не було, не те що відпускних, авансу не видали!
люди возмущаются
Скоро июль, а отпускных как не было, так и НЕТ!

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!