Osvita.ua Середня освіта Новини середньої освіти Кремень: українська школа найвідсталіша за термінами освіти в Європі
Кремень: українська школа найвідсталіша за термінами освіти в Європі

Президент Національної академії педагогічних наук України В.Кремень висловив думку про те, що на даний момент шкільна освіта в нашій країні не відповідає вимогам сучасного суспільства

Кремень: українська школа найвідсталіша за термінами освіти в Європі

"Ми найбільш відстала країна в Європі за термінами отримання середньої освіти", - сказав президент АПН України, екс-міністр освіти Василь Кремень.

Він відзначив, що ще в 20 столітті ЮНЕСКО визнало, що середня освіта має тривати не менш ніж 12 років.

"У ЄС немає жодної країни, яка б не дотримувалася цієї норми. У 14 європейських країнах навчання в школі триває 12 років, в 12 країнах термін отримання повної середньої освіти досягає 13 років, а в 4 - 14 років. У більшості країн Європи школу закінчують в 18-19 років, а в Ісландії навіть у 20", - уточнив Кремень.

На його думку, ті хто лякають громадськість тим, що продовження терміну навчання в школі призведе до того, що випускниці будуть ходити вагітними, мислять примітивно.

Сучасному українському суспільству необхідно до кінця провести реформу освіти. 12-річне навчання в школі надасть можливість дітям не лише отримати необхідні знання, але й навчиться їх використовувати. Для цього експерти наполягають на якнайшвидшому введенні профільної освіти.

"Вже наступного року ті діти, які першими вчаться за новою 12-річною програмою підуть в 10 клас. З десятого класу заплановано проведення профільного навчання, що дозволяє школяреві отримати базис знань для тієї професії, яку він обере надалі, а у нас навіть у великих містах далеко не всі школи здатні ввести профільне навчання", - відзначив академік.

Якщо не реформувати систему освіти та не ввести профільну освіту, то діти так і залишаться непристосованими до життя в суспільстві, як більшість сьогоднішніх випускників.

Для тих, хто критикує введення 12-річної освіти, Василь Кремень нагадав, що ще дуже рано робити повноцінні висновки, адже ще не було випущено жодного школяра, який здобув освіту за цією програмою. А світовий досвід показує, що продовження шкільної освіти дає позитивні результати.

Разом з тим екс-міністр зазначив, що потрібно розробляти нові підходи та методики, впроваджувати нові програми, а не просто розтягувати 11-річну програму навчання на 12 років.

Освіта.ua
15.06.2010

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
для Олени
Скажіть будь-ласка, це ж ЯКІ НОВІ ВЧИТЕЛІ мають прийти до школи? Це ті вчителі, які, навчаючись у педуніверситеті, заявляють:"Мені знгання не потрібні через те я заплачу й отримаю оцінку"., Або ті, які не вміють переказати зміст прочитаного, а до університету везуть з дому мішки з цементом, м*ясо..., або ті, хто заявляє:"Там Т А К І тьолки!"(це про учениць 9 класу, в якому студент бів на практиці??? Це від цих "нових учителів" Ви чекаєте позитивних змін? Отже Я можу погодитися з Директором та ВЧИТЕЛЕМ.А якщо АПН є що сказати, то потрібно - ДІЯТИ, адже "говорящих голов"у нас розвелося дуже багато!!
Олені
І де був цей чиновник, коли працював міністром освіти? Хіба він зробив щось, про що можна сказати:"Ось, пан Кремінь домігся, відстояв ..."?Ви особисто можете такий приклад навести?
Олені   16.06.2010 18:07      IP: 178.93.186.2--
Ну як можна сьогодні не " вчитися за старими технологіями?"Хіба нагша держава МОЖЕ НАДАТИ МОЖЛИВІСТЬ іншого навчання?Студенти ВНЗів в провінції не можуть бути допущені до комп*ютерних технологій.Іншими словами - якщо студент не інформатик, то до комп*ютерного класу, тим паче до інету,йому немає доступу.Школи не всі мають НОРМАЛЬНИЙ комп*ютерний клас, у тих, де є - апаратурі не менше 7 років. Ремонт шкільних приміщень ВИКОНУЄТЬСЯ ЛИШЕ ЗА БАТЬКІВСЬКИЙ РАХУНОК, або за рахунок ДИРЕКТОРА ПРИЯТЕЛІВ.До речі"ВОРОВАТЬ И УБИВАТЬ"наши пятиклассники учаться ВОВСЕ НЕ У РОДИТЕЛЕЙ.Для цього існують телебачення, інтернет, комп*ютерні ігри...
Олена
Взагалі проблема кадрів, особливо у сільських школах, це проблема з проблем. Табачник, який уособлює сьогодні позицію влади, ховає голову в пісок, говорячи про повернення до 11-річки. Європейські стандарти освіти для України - це, як на фронті заградзагін, або вперед, або тебе задавлять невирішені проблеми.
Олена для Директора
Де ви прочитали, що нові технології - це довге навчання? І чому ви вважаєте, що АПН нічого сказати? Інша справа, що потрібна серьойзна модернізація матеріальної бази шкіл при паралельній зміні ставлення до оплати праці вчителів. В школи повинні прийти НОВІ вчителі, які будуть вибудовувати НОВУ освіту. Так, на це треба час, але ж і починати треба вже зараз - багато втрачаємо!
Сергей К.
У меня вопрос к Кременю. Что качественно новое даст нам 12-летнее образование? Просмотрев учебные планы на 10-12 классы, не вижу ничего такого, что давало бы толчок к какому-то прогрессу. Да, будет большее количество часов на отдельные предметы, которые определяют профиль. Ну и что из этого? Это ведь будут просто классы углубленного изучения предметов. Какой смысл тогда в этой профильности, не могу понять?
учитель, успадкований Україною під час отримання незалежності
Всі вважають, що у нашій державі проводяться освітні реформи. Ніхто до цього часу не знає, якою є основна мета виховання і навчання дітей у школах. Оскільки виховати можна тільки власним прикладом, то кожен з учителів для дітей - яскравий приклад невдахи, тому думка вчителя нічого не варта. Оволодіння основами наук, як показує досвід, не гарантує, що носій цих знань буде потрібен державі і суспільству, навпаки, його доля - важко працювати і нічого ніколи не мати. Оплата праці вчителя наскільки мізерна, що ніхто і не буде прагнути удосконалювати методи та технології. Реформа змісту освіти у 90 роках майже знищила фізичну та математичну освіту випускників. Зникло зі школи трудове навчання, бо це дорого. Які ще реформи Академія педагогічних наук хоче впровадити ?
Директор для В.Кремня
Уважаемый Василий Григорьевич, неужели Вы так плохо разбираетесь в Европейской системе образования: ведь важно не сколько лет ученик проводит в школе, а сколько учебных часов он получает, какой объем учебного материала вкладывается в понятие "полное общее образование" и какой вообще этот материал ( сплошная теория на пальцах или обучение с использованием практических методик) и т.д. Думаю Вы знаете, что в каждой европейской стране все по-своему (а в Германии - в каждой "Земле"). P.S. А что делать с Вашей фразой - "а у нас навіть у великих містах далеко не всі школи здатні ввести профільне навчання". Вы сами себе объявили приговор!
Директор для Олени
"Хто вам сказав, що учні 10-12 класів повинні вчитися за старими технологіями?".- Уважаемая Олена, кто такое придумал, что долго учиться - хорошо учиться? А из уст Президента Национальной Академии педагогических НАУК хотелось бы услышать о способах повышения качества преподавания, об обеспечении условий учебно-воспитательного процесса, о роли ученых по внедрению передовых образовательных технологий и методик. НО... раз об этом сказать нечего - приходится говорить об увеличении сроков обучения. Вопрос: не слишком ли много денег налогоплательщиков мы платим за такие ИННОВАЦИОННЫЕ педагогические ИДЕИ? А слабо господину Кремню пойти поработать директором школы или еще лучше - учителем!
Олена
Люди, ви про що? При чому тут "советский человек"? Чи вам скажи: "Фас!" і ви будете кидатися на кого завгодно? Це ви мислете старими категоріями. Хто вам сказав, що учні 10-12 класів повинні вчитися за старими технологіями? Треба бути чиновникам більш мобільними і відстоювати освіту, як першочергову галузь. Саме ОСВІТУ, щоби ті 5-6 класники не вчились у батьків "воровать" та "убивать".
Вчитель
Кремень - людина з далекого минулого і він не може інакше думати : тільки по-комуністичному .Ось і вся відповідь !!!
Кремень мыслит категориями СОВЕТСКОГО ЧЕЛОВЕКА,
поэтому винить его за такие слова не стиот. Наши дети уже в 5-6 классах НАСТОЛЬКО ПРИСПОСАБЛИВАЮТЬСЯ к теперешней жизни, что видят-какие именно знания ИМ нужны. А необходимо детям УМЕНИЕ ЗАЩИТИТЬ СЕБЯ, умение ВЫКРУТИТЬСЯ, умение всунуть при продаже НЕНУЖНЫЕ ВЕЩИ и купить подешевле,продать подороже.Многие дети с раннего возраста НАЧИНАЮТ ТОРГОВАТЬ, ВОРОВАТЬ, УБИВАТЬ...И в ТАКОМ обществе ИМ жить.Поэтому именно к такой жизни они себя готовыя, а то, что мы, взрослые, считаем для них важным, для большинства ТАКОВЫМ НЕ ЯВЛЯЕТСЯ.
Бубакар
Наивный,думает что всех можна выровнять под одну систему.Прежде всего нужно думать о качестве образования а не о таких второразрядных вещах как 11-12 летка.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!