Osvita.ua Середня освіта Новини середньої освіти Міністерство освіти розгляне концепцію викладання історії в школах
Міністерство освіти розгляне концепцію викладання історії в школах

Міністр освіти і науки Табачник повідомив, що концепція базується на антропоцентричному підході - вивченні історії з позиції особистості, а не певної етнічної групи

Міністерство освіти розгляне концепцію викладання історії в школах

"Така подача матеріалу зробить підручник неконфліктним і гуманним. Брехні в історії більше не буде!" - заявив Табачник.

При цьому міністр вважає, що в підручниках з історії не можна заміняти термін Велика Вітчизняна війна на Друга світова війна, а визначення День Перемоги - на закінчення війни.

Це не перша спроба змінити концепцію викладання історії в школах. Минулого року Міносвіти схвалило шкільну програму з історії, де головними акцентами були Голодомор 1932-1933 років, масові репресії комуністичної влади у 1920-1950-х роках, діяльність Організації українських націоналістів і Української повстанської армії (ОУН-УПА) і протистояння дисидентського руху комуністичному режиму.

Згідно з проектом, школярі повинні навчитися сприймати Україну як територію, де проживають представники різних етнічних груп і релігій. Автори проекту, серед яких - завідувач кафедри історії Національного університету Києво-Могилянська академія Наталя Яковенко, вважають, що при висвітленні війн, міжетнічних конфліктів і політичних подій у підручнику повинен зберігатися коректний і нейтральний стиль викладу.

На думку Яковенко, антропоцентричний підхід охоплює конфліктні питання, пов'язані з етнічними територіями і формуванням держави. "Зараз підручники з історії України є гримучою сумішшю з національної та радянської історії, де факти розглядаються через призму конфлікту, головна дійова особа - держава, а головний принцип - хто не з нами, той проти нас", - зауважила історик. При цьому Наталія Яковенко зазначила, що представники Міносвіти поки не зверталися до неї щодо використання цих напрацювань у шкільних програмах.

У свою чергу експерти по-різному коментують нову концепцію викладання історії. Так, академік Національної академії наук Петро Толочко підтримує її. За його словами, викладаючи історію, необхідно формувати позитивний імідж українців. "Зараз українці представлені в підручниках як народ, який постійно принижували і гнобили. Але були ж не тільки трагедії, а й досягнення. Всі явища, які розколюють суспільство, - голодомор, діяльність ОУН-УПА - треба висвітлювати адекватно і не політизувати!" - сказав Толочко.

З ним не згоден проректор, завідувач кафедри новітньої історії Запорізького національного університету професор Федір Турченко, який є автором підручника Новітня історія України для 10-го класу. Він упевнений, що історичні події необхідно підносити школярам "з точки зору жорсткої державної ідеології і патріотизму". "Нейтральна точка зору - це підігравання нової влади. Нам не можна подавати історію з нейтральної точки зору. На першому плані повинні бути акценти української національної історії!" - заявив Турченко.

Як повідомлялося, раніше Табачник пообіцяв повернути в українські підручники термін Велика Вітчизняна війна. Він також заявив: "Переконаний, що під час Великої Вітчизняної війни не було ніякої третьої сили. Була антигітлерівська коаліція, і був гітлерівський Рейх, і його союзники-сателіти, і озброєні формування, які створювалися з місцевих громадян на окупованій території - це колабораціоністи".

Коммерсант
16.04.2010

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Гостья
Народ, а вы хотя б осознаете, что значит "антропоцентрический подход"??? Если война была действительно ОТЕЧЕСТВЕННАЯ, и воевали украинцы за всю отчизну, а не отдельно за Беларусь, а отдельно за Украину, то Вторая мировая - вот это уже снять национальный акцент! И история - это не только идеология и политика, а сколько времени уделяется культуре? И что из этого помнят школьники? А домыслы о том, что убрать слово "Украина" из учебников - ничем не обоснованный факт, перечитайте текст концепции.
ГОСТЬ
Ничего удивительного. Господин министр пребывает в позиции "что изволите" для Росии, ради неё, если она того пожелает, прикажет вообще не упоминать в школе термин "Украина" так как это может оскорбить чувства нашего восточного соседа. Ведь в России привыкли к термину "Малороссия", так зачем же обижать наших "братьев". Глядишь за эту отмену может ещё пару мильярдов $ дадут. НИКТО в Европе не убирает из истории национальный фактор в угоду другим гос-вам даже соседи по ЕС. Во Франции изучают историю 100 летней войны и Жанны Д Арк которая воевала против англичан. Голландцы изучают причины и течение войны с Испанией как фактор становления своей нации и т.д. А нам подсовывают тезис о том, что фактор национальной борьбы за независимость отражает только интересы определённой етнической групы, а остальные группы, дескать,...
Просто учитель
А вас не удивляет, что когда в Украине стали изучать причины Голодомора, Второй мировой войны ит.д., ни одна из европейских стран не подняла кипиша: как учим, что в учебниках по истории. Никто не поучал: "пишите только так", "создадим единый учебник". И только одна азиопская страна - "Рассея", притендующая на непогрешимость в оценках и мирового учителя, стала вмешиваться в наше образование. Не странно ли?.. До сих пор не могут принять свершившийся факт - независимость Украины. Ну не может себе Российская империя представить развитие своего государства с официальными границами по периметру. Им бы всё прибрать к рукам: и территории, и историю. Досадно, что до сих пор в Украине столько колаборационистов, да во главе с главным "вождём всех папуасов" министром Табачником. "Весёлые" нас ждут времена!
эра
Подобным подходом(идеологическим) мы давно заменили преподавание истории на преподавание политологии.Но приветствую еще и то, что , может быть, наконец-то, будут правильно расставлены акценты: революция будет революцией, а переворот-переворотом.Кстати, любой словарь вам скажет, что геноцид-это целенаправленное поголовное уничтожение нации, а не то, что написано в наших учебниках.
Рома
А кто говорит, что не было. Но историкам следовало бы знать, что были не только голодомор и репрессии.
Історик
А що, Голодомору і репресій не було? Тому, що так вважає викладач Києво-Могилянськох академії і академік толочко?

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!