Osvita.ua Середня освіта Новини середньої освіти Ніколаєнко: Українська освіта потребує серйозного оновлення
Ніколаєнко: Українська освіта потребує серйозного оновлення

Голова Ради партії "Справедливість" та Громадської ради освітян і науковців Станіслав Ніколаєнко, відповідаючи на запитання кореспондента радіо "Ера", висловився про проблеми в освітній сфері та кризу, що вразила цю галузь

Ніколаєнко: Українська освіта потребує серйозного оновлення

Як заявив Станіслав Ніколаєнко, система освіти не дає необхідної якості навчання і виховання. Урядом загублена стратегічна лінія розвитку української школи. За останні два роки парламентом не прийнято практично жодного серйозного законодавчого акту, хоча життя вимагає десятків і сотень таких рішень.

У Верховній Раді України знаходиться близько трьох десятків законів, що регулюють гострі проблеми освіти і науки: з обліку демографічної ситуації, пільгового оподаткування навчальних закладів, адже автономія вузів це, перш за все, самостійна фінансово-господарська діяльність.

Необхідна підтримка та реформування системи дошкільної освіти, позашкільного навчання і виховання. На межі краху опинилася підготовка робітничих кадрів.

Поза уваги уряду, академії наук, залишилася суперважлива проблема оновлення змісту освіти, підготовки сучасних стандартів середньої та вищої освіти. Практично зупинено роботу з оновлення матеріально-технічної бази навчальних закладів, впровадження інтерактивних методів навчання.

Об'єктивного аналізу вимагає й оцінка історичного минулого країни. Однобокість і суб'єктивізм минулої влади боляче вдарили по свідомості громадян, отримали негативну міжнародну оцінку.

Зависла, залишилася без відповіді, проблема переходу на дванадцятирічку, якісного удосконалення зовнішнього тестування.

Найбільша проблема в галузі - це кадрове забезпечення реформ. Кадровий голокост, який прокотився по країні, завдав величезної шкоди країні, і в тому числі в освіті та науці. У центральному апараті Міністерства освіти і науки, обласних і районних управліннях освіти працює багато випадкових, некомпетентних людей. Вони не здатні до адекватних дій і ефективних кроків.

Взагалі проблема вчителя, його самопочуття, положення школи в країні, залишилися як-то в тіні в діяльності уряду Тимошенко.

Вирішення цих та інших проблем - невідкладне завдання для нового уряду, нової парламентської коаліції і, звичайно, Президента.

русская версия на http://ru.osvita.ua

Освіта.ua
04.03.2010

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Патріот
"Чья б корова мычала..." А сам що доброго для освіти зробив? Про однобокість і суб'єктивізм говорити - мед на душу, якщо хочеться покритикувати. Вакарчук хоч ЗНО увів, а цей тільки ПТУ реформувати брався....
Синячёв И.
Согласен с автором! К сожалению клубок образовательных проблем большой. Чтобы его разматывать необходимо найти начало нити, а не так как 20% доплату сделали, нанеся при этом вред и учителю и школе.Началом этой нити, я считаю, СТАТУС школы. Эту тему стараются не поднимать.Стремная тема. Ведь школы в Украине есть де-факто, а де-юро их нет. Их нет даже в сети учреждений конкретного района, города. Есть в сети только управления образования. И печать школы юридической силы не имеет. Это знают все и в то же время ничего не делают. Наверное это кому-то выгодно. Так легше все уничтожить. Жаль, что времени мало. Занят. Потом скажу больше.
Маша
Полностью согласна с тезисом автора по поводу кадровой политики. Если чиновничий аппарат сократить вдвое, а районные управления образования ликвидировать вообще, то образование только выиграет. Для учителя это свобода творчества и избавление от тотального контроля, для государства - большая экономия средств. И пора ужесточить ответственность родителей за воспитание ребенка, почему в США родители несут ответственность за посещение ребенком школы (прогулял 3 раза - полиция у дверей, не забрал ребенка вовремя из школы - снова объяснения с полицией), а у нас только классный руководитель во всем виноват. Пора возобновлять институт классных дам, а не экономить на воспитательной работе - ведь кл. руки еще и учителя предметники (когда же им инновациями заниматься?)
Маша
И на фоне всего очередной провал законопроекта о присвоении учителям статуса гос. служащих. Сколько можно врать учителям? Сколько можно унижать эту профессию? Снова "грошей нема"? Это любимая фраза господина Азарова теперь будет звучать повсеместно.А что касается обновления материально-технической базы и интерактивных технологий, так эта робота в большинстве школ и не велась, разве что родители что-нибудь купят для кабинета или учитель принесет из дома свой старенький компьютер. Для интерактивных технологий учительских денег не хватит, для подготовки НОРМАЛЬНОГО урока нужно минимум 30-50 грн.(бумага, ксерокс, роздатка, диски, метод. литература и т.д.) Но тот кто в школе не работает, этого не поймет.
Татьяна
Возможно права любимая учительница детства, считающая, что именно регионалам под силу то, с чем не справился Ющенко с командой.Но изменения в СИСТЕМЕ образования возможны ЛИШЬ С ИЗМЕНЕНИЕМ СИСТЕМЫ экономики. Лишь с возможньстью учителя ПРОКОРМИТЬ СЕМЬЮ, работая в школе. Не просто прокормить, а и дать УВИДЕТЬ и собственным детям, и своим ученикам, что ОБРАЗОВАНИЕ ПОЗВОЛЯЕТ ДОСТОЙНО ЖИТЬ. Иначе всё - профанация!!!!!

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!