Osvita.ua Середня освіта Новини середньої освіти Ключовим у модернізації освіти є реформування її змісту, - Полянський
Ключовим у модернізації освіти є реформування її змісту, - Полянський

Директор Центру освітнього моніторингу Павло Полянський дав експертну оцінку теперішньому стану та тенденціям в українській освіті

Ключовим у модернізації освіти є реформування її змісту, - Полянський

На думку Павла Полянського, ключовим у модернізації освіти є реформування її змісту. У цьому напрямі за останній рік було внесено зміни до Стандартів початкової, базової та повної загальної середньої освіти та, через повернення до 11-річної моделі школи, до навчальних планів і програм.

Проте він зазначив, що не вирішеними залишаються ключові проблеми. Так, не розвантажено зміст навчальних програм. Повернення до 11-річки і "втиснення" змісту 10-12 класів у програми для 10-11 класів призвело до перевантаження старшої школи.

Непослідовно й повільно впроваджується профільне навчання, оскільки без належного ресурсного забезпечення (навчальні кабінети, інформатизація навчального процесу, на практиці, а не лише на папері, створення освітніх округів), тим більше у форматі дворічної (10-11 класи) старшої школи, по-справжньому зробити це майже неможливо.

Він також зазначив, що вкрай погано забезпечено підручниками старшу профільну школу. Школи дотепер не отримали багатьох підручників навіть для 10-го класу.

"Загострюється питання здоров’я школярів. За офіційними даними МОН у порівнянні з 2009 р. зменшилася кількість спортивних шкіл системи освіти і відповідно майже на 20 тис. зменшилась кількість дітей, які їх відвідують. Це, а також відсутність фінансування на придбання спортивного обладнання для шкільних спортивних залів, відсутність у більшості шкіл басейнів, часто формальне проведення медичних оглядів школярів, труднощі із забезпеченням кожної школи медичним працівником, перевантаженість навчальних програм призводять до того, що загальний рівень здоров’я школярів досяг рівня серйозної загрози", - зазначив експерт.

Павло Полянський також окреслив тенденції, що існують сьогодні на рівні управління освітніми процесами. На його переконання відбувається посилення бюрократичної централізованої ієрархієзації, заміна освітнього менеджменту ручним управлінням.

Він зазначив, що експертне середовище усунене від обговорення суспільно значущих проблем. Рішення приймаються або ж персонально міністром, або ж у вузькому колі. Також створюються несприятливі умови для діяльності суб’єктів освітньої політики, які висловлюють незгоду з діяльністю міністра.

Директор Центру освітнього моніторингу також зауважив, що зараз відбувається повсякчасне, свідоме чи через необізнаність, дезінформування суспільства про справжній стан в освіті, а також ревізія попередньої практики освітніх реформ.

Освіта.ua
31.08.2012

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Руслан
ПОДПИШУСЬ ПОД КАЖДАМ СЛОВОМ! ДОБАВЛЮ ТОЛЬКО ПРОБЛЕМУ РУСИФИКАЦИИ ОБРАЗОВАНИЯ УКРАИНЫ И НЕ СВОЕВРЕМЕННУЮ ОПЛАТУ ТРУДА УЧИТЕЛЯМ НА МЕСТАХ!

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!