Osvita.ua Середня освіта Новини середньої освіти Школярів готуватимуть до життя в полікультурному суспільстві
Школярів готуватимуть до життя в полікультурному суспільстві

Міністерством освіти надано рекомендації щодо створення навчальними закладами умов для збереження і розвитку національних мов та культур

Школярів готуватимуть до життя в полікультурному суспільстві

Міністерство освіти рекомендує посилити роль школи у становленні громадянського суспільства в Україні, яке має трансформувати етнічні спільноти у суспільно-політичну, об’єднану спільними цінностями і пріоритетами.

Про це йдеться у відповідному листі освітнього відомства, що надісланий обласним управлінням освіти та інститутам післядипломної педагогічної освіти.

У міністерстві зазначають, що новий 2012/13 навчальний рік починається в умовах, коли однією з провідних ідей навчально-виховного процесу є оптимізація виховного простору у відродженні національних традицій, забезпечення освітніх потреб національних меншин та народів.

Актуальною проблемою сучасної педагогічної практики є полікультурне виховання дітей, що ґрунтується на принципах рівності і недискримінації у всебічному розвитку особистості та на створенні навчальним закладом умов для збереження і розвитку національних мов та культур.

У Міносвіти підкреслили, що створення розгалуженої системи гурткової роботи в загальноосвітніх навчальних закладах сприятиме реалізації пріоритетних завдань в галузі етнонаціональних відносин.

Також у наданих рекомендаціях міститься перелік форм роботи, що має забезпечити полікультурне виховання особистості з активною громадською позицією. Це, зокрема, організація та проведення заходів, спрямованих на міжкультурне взаєморозуміння: виховні години з використанням методики "занурення в національну культуру", години етнонаціонального спілкування, зустрічі з письменниками, відкриті діалоги, фестивалі національностей, дні національної культури, форум-театри, конкурси читців і творчих робіт, дослідницька діяльність учнів з вивчення традицій, історії, культури тощо.

До процесу виховання толерантності та формування культури міжетнічних стосунків мають бути залучені шкільні бібліотеки. "В бібліотеці повинні бути створенні сприятливі умови для міжетнічного спілкування, спілкування рідними мовами, вивчення літератури авторів різних національностей. Виставки художньої літератури, створення літературних куточків "Літературне розмаїття", проведення бібліотечних уроків", - йдеться в методичному листі Міносвіти. Ефективною формою ознайомлення з літературою авторів різних національностей може стати організація літературних читань, постійно діючих бібліотечних виставок, у рамках яких проводити дискусійні клуби із запрошенням сучасних письменників, поетів, діячів культури.

У Міносвіти зазначають, що подолання міжетнічних, міжконфесійних, міжособистісних суперечностей у державі, у першу чергу, має служити дотриманню прав людини на вільний вибір світоглядних переконань, уміння жити в багатонаціональному суспільстві.

Питання полікультурного виховання також мають обговорюватись на наукових конференціях, ділових зустрічах, семінарах для педагогічних працівників.

"Новий навчальний рік у навчальних закладах України розпочнеться з урочистостей, присвячених Дню знань. Використання розмаїття етнічних культурних надбань регіонів нашої країни: пісні, вірші, танці різних національностей - прикрасить свято, що надасть можливість скористатись нагодою ознайомлення з особливостями національного складу України", - йдеться в листі профільного міністерства.

Освіта.ua
02.08.2012

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Володимир
Школу перетворюють у місце балаканини, а джерело знань для привілейованих дітей у спеціальних закладах. Рівень знань давно впав, обєктивність оцінювання низька, але нікого це не хвилюж, бо управляти легше, коли ніхто нічого не знає. Але ж колись розкриються очі народу, або тупо знесе все.
Яна
Полікуртурність, толерантність до меншинств нехай залишається пріорітетом Америки (нам вже вістачає їх толерантності до психічно хворих з розладами на статевому підгрунті, нехай до себе таких забирають). Або засновують свої школи, де будуть викладати культуру лише однієї національної меншини, щоб все навчання, а не лише частина часу, буде цілком і повністю розроблене під них.
НЕРОЗУМНИЙ ЧИТАЧ
"...створення розгалуженої системи гурткової роботи в загальноосвітніх навчальних закладах сприятиме реалізації пріоритетних завдань в галузі етнонаціональних відносин." А у нас (Дніпропетровська обл) взагалі поскорочували всі гуртки і зняли весь поділ класів на групи, щоб зекономити кошти. То як це виходить: тут розширюють, а там закривають? Маячня. Зовсім не залишилося ентузіазму стосовно роботи....
PR
А чи не краще проводити просто уроки і не займайтися маячнею. Виховувати - це завдання батьків. Якщо батько не пояснить дитині, при чому на власному прикладі, що не смітити в лісі - то любов до землі, на матюкатися при людях - то є любов до ближнього, іти служити в арміїї - то є любов до батьківщини і т.п. Не звалюйте на школу те, що повинні робити ви, і тоді все буде нормально. А Міністерство як було дебільним, так і залишилось.
Роман
Для PR: Звичайно, батьки теж не повинні лишатися осторонь виховного процесу, але цей процес, як і процес навчання, невідривний від життя дитини. Не можна тут так, що ось продзвенів дзвоник, то тепер виховуємо, а ось ще один, то тепер не виховуємо, а навчаємо. І знову ж таки, навчання не обмежується лише уроками. І навчання, і виховання - це процеси багатосторонні, у цьому процесі повинні бути задіяні і батьки, і вчителі, і сусіди, і дідусі із бабусями, і просто перехожі, і самі діти, і все суспільство - тільки так можна отримати якусь користь від цього для дитини. Інакше, дитину виховає "вулиця" на принципах, властивих бандитам, наркоманам та іншим асоціальним особам. А для того, щоб вчитель міг керувати гуртками, проводити позакласну роботу, якісно готуватися до занять, необхідно підвищити оплату праці, щоб вчитель міг не думати, що він буде обідати завтра, а займався своєю роботою. Крім того, потрібно зменшити кількість паперів, які доводиться вчителю оформляти. Але цього не зроблять
larisa
Ваша думка сама вірна! Або підвищити зарплату вчителю, або зменшити наватаження годин на ставку.
Коментувати
сом
полікультурність,політкоректність,толелантність- все це стосується чомусь тільки українців.українець в Україні який розмовля є українською, шанує свої звичаї ,традиції і свою історію в кращому випадку просто націоналіст, а далі ідуть -мазепинець,бандерівець,фашист..., я повторюю,це в Україні.То не краще проводити уроки любові до землі на який живеш, до народу який її населяє тисячі років
zaja
Для сом: не плутай патріотизм з націоналізмом і шовінізмом. Так, добре, якщо людина ПОПРИ ВЛАДУ І РІВЕНЬ ЖИТТЯ далі любить Україну, але до фанатизму доходити теж не дуже добре. Кричати "Бандера-герой!", який вирізав половину Західної України (це доведений історичний факт, в нашому районі бандерівці вирізали ціле село), бити ветеранів на 9 травня (Львів 2012), ламати психіку дітям за імена (Ірина Фаріон) - це НЕНОРМАЛЬНО. Знаєш, в мене немає вишиванки. В мене в хаті немає портрета Кобзаря. Мої предки - не легендарні козаки, а польські пани. Я вільно володію російською і польською, як і українською. Але я теж люблю Україну. Яка б вона там не була - вона моя Батьківщина. Так, зараз в ній важко, але я вірю, що прийде час, і всі українці заживуть набато краще за жирних американців. Я не люблю Україну? За уроки: таке вже є. Громадянська освіта, Людина і Світ, Економіка України, Історія України, Правознавство, Українська мова, Українська література і т.д.. Але їх просто треба вдосконалити.
елена
Вы правы. По-своему. Дело в том, что в последнее время, не без влияния "внешних обстоятельств" развернулась самая натуральная украинофобия. Все то, о чем писалось выше. И это - очень плохо для всех. Реально как будто сверху проводится мысль, что украинец - это фашист,говорящий по украински - это в лучшем случае - недалекий человек, а украинский язык - нечто искуственное и не нужное... Как на это реагировать? Толерантно? Мне кажется, что от всей этой шумихи по поводу языков проиграли все: и украиноязычные и мы, русскоязычные. И проиграли капитально.
zaja
Шумиха с языками всегда поднимается перед выборами. МЫ, ослепленные, ругаемся друг с другом за русский-украинский, а политики тем временем полным ходом доворовывают то, что еще не успели и придумывают, как снова попасть к власти. Это же очевидно
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!