Osvita.ua Середня освіта Новини середньої освіти Половина старшокласників вважає професію вчителя "досить престижною"
Половина старшокласників вважає професію вчителя "досить престижною"

Опубліковані дані моніторингового дослідження думки учнів десятих класів щодо статусу та ролі вчителя в українському суспільстві

Половина старшокласників вважає професію вчителя "досить престижною"

У моніторинговому дослідженні взяли участь 1544 учня десятих класів, які навчаються у міських і сільських школах України.

Опитування десятикласників було проведено в рамках моніторингового дослідження щодо статусу та ролі вчителя в українському суспільстві, що проводилося фахівцями Інституту інноваційних технологій і змісту освіти на виконання відповідного рішення Міністерства освіти.

Анкета містила одинадцять запитань, за допомогою яких зібрано інформацію про стосунки вчителів та старшокласників, ставлення підлітків до професії вчителя тощо.

Організатори опитування зазначають, що аналіз відповідей підлітків свідчить про те, що у сільській місцевості професія вчителя користується більшою популярністю та вважається більш престижною чим у містах.

На думку 9,8% учнів 10-х класів міських шкіл та 14,5% десятикласників сільських шкіл, професія вчителя в Україні є високопрестижною. Майже половина респондентів з числа десятикласників (45,6% тих, хто навчається у місті та 53% тих, хто отримує освіту у сільській місцевості) назвали професію вчителя "досить престижною".

32,67% десятикласників з сільської місцевості та 44,58% з міст негативно відповіли на запитання щодо престижності професії вчителя в українському суспільстві.

На запитання "Чи хотіли би Ви обрати професію вчителя?" позитивно відповіли 12,25% учнів з міст та 16,7% з сільської місцевості. Більше 55% десятикласників як у місті та і у селі відповіли, що не мають намірів пов’язувати своє життя з професією вчителя. Близько третини старшокласників ще не визначилась із вибором професії.

Лише половина опитаних старшокласників (47% учнів у місті і 54% у сільській місцевості) бачать серед своїх вчителів таких, на яких їм хотілось би бути схожими, а 24% у місті і 17% у селі зазначили, що таких людей серед вчителів немає. Третина респондентів (29%) не змогла відповісти на це запитання.

Результати дослідження свідчать, що близько половини дітей (45%) звертаються за допомогою до вчителя, лише при виникненні проблем у навчанні; частина опитаних десятикласників (40%) звертаються до вчителів при виникненні різних за характером проблем, і тільки 4% учнів у місті і 3% у сільській місцевості, радяться з вчителем при виникненні особистих проблем.

11% відсотків респондентів відповіли, що не звертаються до вчителів при виникненні проблем.

Визначаючи якості, що мають бути притаманні справжньому вчителю, переважна більшість опитаних респондентів (73%) на перше місце поставила любов до дітей та вміння вчителя індивідуально підходити до їх проблем. Близько 42% десятикласників вважають, що справжній вчитель має бути доброзичливою та порядною людиною, яка відрізняється працелюбністю й терпінням, а також має ерудицію та високу професійну підготовку.

Для 35% учнів, які взяли участь у дослідженні, важливо, щоб їх вчителі були веселими й мали почуття гумору. При цьому зовнішній вигляд педагога, те як він одягається, має значення для 10% дітей.

4% учнів десятих класів самостійно сформулювали ті характеристики, які на їх думку необхідно мати вчителю: "Справжній вчитель повинен однаково відноситись до всіх учнів у класі, незалежно від того хто їх батьки, як вони навчаються, яка у них поведінка"; "У вчителя не повинно бути "улюбленців", а якщо вони і є, то інші учні, не повинні це відчувати"; "Вчитель повинен з повагою відноситись до всіх учнів у класі, не принижувати гідність, не використовувати образливі слова до тих, хто погано навчається"; "Вчитель повинен бути старшим товаришем для старшокласників, але уникати "панібратства" у стосунках з учнями" тощо.

Додатково див.:
Узагальнені результати моніторингового дослідження щодо статусу та ролі вчителя в українському суспільстві. Опитування учнів 10-х класів.

Освіта.ua
24.07.2012

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Скептик
Все вранье. Очень умный мальчик написал - поступить в педагогический вуз, это первый шаг к нищете. Но никто не любит говорить правды. Народ не зря сказал- нет никуда дороги- иди в педагоги.
PR
Хорошо, что все знают, каким должен быть учитель. Только при этом забывают посмотреть на себя родимых: какие они родители, родственники, друзья, работники и пр. Требовать от школы воспитания могут только придурки, потому что воспитывает семья, улица и социальные условия. Школа , по закону, "надає освітні послуги". Функция учителя - учить. все остальное - не к нам. Но в этом долбаном государстве все наоборот.
Учитель
Для PR:Не стоит плохо судить ВСЕХ учителей. Педагогические истины: 1) на формирование личности влияет наследственность, среда и воспитание; 2) в школе полноценное обучение без воспитания невозможно. Вы бы хотели чтобы ваших детей в школе только УЧИЛИ ?
иван
А я бы не хотел чтобы моих детей воспитывала только школа!!!
Коментувати
Учитель 100 %
Это не объективные результаты. В нас школе раздали листочки детям учителей, детям столовой и техперсонала, а роздавала их зауч и собирала тоже. Поэтому все не хотели отозваться плохо об учителях.
Учитель
Работаю учителем 35 лет.Сначала в сельской школе, в ПТУ,сейчас в лицее. Удивила достаточно высокая оценка престижности учительского труда. Учитель которого любят дети - это настоящий учитель. Человеку который не любит детей в школе делать нечего. В пятидесятых годах прошлого века психоаналитики сформулировали, что значит любить учеников. Любовь к детям включает четыре элемента:ОТВЕТСТВЕННОСТЬ за ученика, ЗАБОТА о нем, УВАЖЕНИЕ и ПОЗНАНИЕ ученика. Если вы хоршо знаете свой предмет, порядочный, искрений человек и придерживаетесь вышеуказанных принципов - у вас большие шансы стать УЧИТЕЛЕМ. И главное- НЕ НАДО ОБМАНЫВАТЬ ДЕТЕЙ. Печально, что сейчас учителя превращают в раба для обслуживания власти. На мой взгляд, главная проблема в образовании сейчас- выращивание, воспитание и развитие учителя.
Teacher
Я не повинен любить учнів, я на роботі, мій обовязок вчити. А те що вище написано, то пережиток СССР. Здаеться мені, що опитування не обєктивне і за це дякуємо, що намагаєтесь нас підбадьорити. Якщо брати учителів, що працюють в сільській місцевості (вислуга, категорія, класне керівництво, кабінет), подалі від столиці, то звичайно, це шанована професія, бо іншої роботи там може не бути. Якщо ж брати учителів міст, а також місцевість поблизу столиці, то це - жебрацька професія. Учні таких шкіл не вважають цю професію престижною. Держава з нас робить жебраків, а такі опитування - це окозамилювання.
Ольга
Для Teacher: Я не удивляюсь, почему у нас дети не любят школу и почему у нас такой низкий уровень образования. Потому что такие как вы, люди с таким примитивным мышлением позволяют себе думать, что имеют право кого-то чему-то учить, вообще работать с детьми. Знаете, таких "педагогов" как вы нужно садить в офис перекладывать бумажки, только там они никому не навредят.
Коментувати
Оксана
"Справжній вчитель повинен однаково відноситись до всіх учнів у класі, незалежно від того хто їх батьки, як вони навчаються, яка у них поведінка"; "У вчителя не повинно бути "улюбленців", а якщо вони і є, то інші учні, не повинні це відчувати"; Золоті слова...Самі директори "квокчуть" над своїми улюбленцями та ще й при всіх це показують...))
Маша
Для Оксана: Всегда спрашиваю у детей: "Вы всех взрослых любите одинаково - маньяков, воров, садистов, убийц, соседей, друзей, своих родителей и тех же учителей?" Догадайтесь, что они отвечают. Учитель тоже человек, нельзя одинаково любить порядочного человека и малолетнего преступника, вора и хама, несмотря на их юнный возраст. Кошелек родителей и успеваемость здесь не причем, отношение учителя определяют моральные качества личности (ребенок тоже личность). Повзрослейте, Оксана, и уважительное отношение учителя к вам не заставит себя долго ждать.
Светлана
А почему учитель должен любить? У него родных и близких для него людей нет, чтобы их любить? Я считаю. что ученика, любого, учитель должен уважать. А понятие любовь- это очень интимно. Даже в семье все по разному, детей любишь одной любовью, мужа - другой, к родственникам относишься - по третьему. А родители учеников любит детей своих соседей? Учитель тоже человек и любить он не обязан, уважать -да.
Народний вчитель
Роблю вчителем з 1993 року. Без любові до дітей в школі робити немає що. Однак ставитись до всіх однаково не можна. Саме своїм авторитетом вчитель має формувати в учнів якості - доброти, працелюбства, любові до знань та інших, і саме через це, не можна ставитись до всіх однаково. Шкоди більше тепер від адміністрації та вище стоячих, які тільки займаються підтримкою свого низького рівня та замилюють очі, щоб не було видно жебрацтва.
Коментувати
Саша
Они на врено сыновей учителей спрашивали
Натали
Для Саша: Ти так не любиш свою школу? Чи не зустрів справжніх учителів?
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!