Osvita.ua Середня освіта Новини середньої освіти Оприлюднено доопрацьований проект програми зі світової літератури
Оприлюднено доопрацьований проект програми зі світової літератури

У Міносвіти заявляють, що робоча група встигне опрацювати зауваження і пропозиції до оновленого проекту протягом двох тижнів

Оприлюднено доопрацьований проект програми зі світової літератури

У понеділок, 23 квітня, на сайті Міністерства освіти оприлюднено доопрацьований проект навчальної програми зі світової літератури для 5-9 класів.

У прес-службі міністерства повідомили, що від початку роботи над навчальною програмою зі світової літератури до членів робочої групи надійшло близько трьох тисяч пропозицій, які були враховані під час підготовки першого проекту програми, представленого на широке громадське обговорення 5 квітня 2012 року.

Після презентації проекту в Будинку вчителя усі пропозиції - близько 700 відгуків, рецензій, експертних висновків, окремих пропозицій і зауважень, були ретельно розглянуті й оброблені робочою групою в процесі доопрацювання проекту.

За повідомленням прес-служби Міністерства освіти робота групи над навчальною програмою зі світової літератури триває. Також повідомляється, що робоча група встигне опрацювати зауваження і пропозиції до оновленого проекту протягом двох тижнів, до проведення колегії Міністерства освіти і науки, молоді та спорту.

Доопрацьований проект навчальної програми зі світової літератури (станом на 23 квітня 2012 року).

Освіта.ua
23.04.2012

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Директор
А знаете, что самое интересное? По статистике в школе творческих людей 20% (это очень много), как раз они и подняли шухер вокруг программы. Остальные, как говорил один умный психолог - педагогическое болото. Этому болоту плевать, что изучать. Они без критики и конспекта слова не скажут. Они в жизни не читали Маркеса, а уж Баха или Коэльо тем более. И читать не будут. То что учебники будут идиотическими. к гадалке не ходи. так что за детей я спокойна. Этот собачий бред они читать не будут. Вопрос только в умных учителях, как адаптировать эту фигню так, чтобы дети вернулись к ней позже, уже повзрослевшими, как не отбить у них желание читать? Удачи нам в этом, коллеги! А может выборы все изменят?
журналіст, м.Луцьк
Я переглянув проект навчальної програми і остовпів ... Гете, Маркес ... наче на 2-му курсі філфаку. Раніше, коли я ще навчався в школі, таких авторів і такої літератури я збагнути не міг, хоча був літературно обізнаною дитоною. Тільки тепер, навчаючись в університеті я повертаюсь до поглибленого вивчення того самого Гете, адже підтекстуальний зміст трактувати можна по-різному, в залежності від індивідуальних особливостей і векторності світогляду . І справе не тільки в Гете! Погодьтесь, навіть "Гидке каченя" - високофілософський твір, який розкриває усе багатство душі красивої внутрішньо й лише тимчасово потворної зовнішньо. І розглядати цю казочку потрібно вищими категоріями, аніж це може зробити дитина, що між уроками грає у квача. Літ. твори мають відповідати читацькій аудиторії.
Звичайний учитель звичайної школи звичайних дітей
Шановні, програмою можна захоплюватися тільки тим учителям, хто, працює в гуманітарній гімназії. Мені, вчителю звичайної школи, волосся стає дибки від цієї програми. 7 клас - і Маркес "Стариган із крилами" і т.д. 11 клас у цьому році на позакласному розбирав це оповідання: клас профільний, світова- 3 години, діти, не всі, але в основному читають - все одно важко було зрозуміти глибинну філософію. Я так розумію, вчитель знову має пробігтися десь по верхах, щось пояснити як-небудь:головне - провести контрольну і правильно записати у журнал... Сором укладачам попередньої програми і теперішньої: ускладнили ще більше, 8 клас не зробили легшим. У мене пропозиція:попрацюйте рік у школі, опробуйте свою програму,а тоді подавайте на розгляд. Школа має бути звичайна, клас такий, як більшість.Наснаги
авк
Знов забалакали питання. Новий варіант краще за попередній (навіть складається враження, що це перший варіант, а той, що висунули на обговорення - його спаплюжений двійник), але методична і методологічна недбалість залишається й надалі. Чи змінює "нова програма", наприклад, мої підходи до викладання літератури? Ні, вона тільки "о-суч-аснює" мою і так немалу "літературну валізу". А чи думали автори концептуальних підходів про вікові особливості учнів 8-9 класів (халепа була - халепа подорослішала!), а чи узгодили вивчення літературного процесу з вивченням історичного процесу на уроках історії (і ще дуже цікаво, що буде вивчатися на уроках "Мистецтва" у 8-9 класах?!)
Директор
А вы знаете, я чхать хотел на эти программы. Буду проходить то, что мне нравится, а все остальное - "на самостійне опрацювання". Другого выхода нет.
U4itel
З проектом програми у другому читанні важко погодитись. Не про тексти мова, мова про його методологічне невігластво. Сподівання лише на те, що учитель з учнями та батьками матиме змогу обирати в україномовному класі з об'єктивних на те причин программу для інтегрованого курсу "Література", яка дійсно є результатом якісної роботи. Не варто вішати ярлики бездоганності на програму 2005 року. Краще проведемо моніторинг. Якщо вже про кращі досягнення з предмета мова, то нагадаю: АВТОРИ ПРОГРАМИ 2001 Р. НЕ БОЯЛИСЯ ФАКТУ ВАРІАНТІВ ПРОГРАМ (1998 І 2001), але чомусь колектив авторів програми 2005 р. весь час відстоював своє монопольне право на освітній простір. Чому? Невже боявся конкуренції з документом, за яким радо працювала більшість шкіл та класів аж до 2010/2011 навч.року? Принаймні маємо тепер нових монополістів, яких вчителі теж не розуміють.
teacher
Для U4itel: Хотілося б докладніше дізнатися, коли, де і за яких обставин колектив авторів програми 2005 р. відстоював "монопольне право на освітній простір"? Мені довелося працювати за УСІМА програмами зі світової літератури від 1992 р. Так ось ЄДИНА програма, за якою мені працювати ЗАБОРОНЯЛИ, це була саме програма 1998 р. - програма Ковбасенка. Потрібні факти? Будь ласка: на початку другої чверті (навчальний рік уже почався!) мене викликала до кабінету директор школи і показала отриманий із міністерства факс (лист 1/9 - 446 від 11.11.99-перевірте), який забороняв працювати за програмою Юрія Івановича - він якраз виступив ПРОТИ злиття української і світової літератури. Тож саме з адмінресурсу, а не з всенародної любові почалася "тріумфальна хода" програми 2001 р. І це факт.
Коментувати
Раїса Ушко
Вітаю проект нової програми із світової літератури! Це крок назустріч дітям! Дякую укладачам програми за сміливість, тримайтесь! Не все досконало,але шлях. обраний вами, мені цікавий і зрозумілий!
teacher
Для Раїса Ушко: цікаво почути думку, діаметрально протилежну форумчанам. Але хотілося б не патетики, а конкретики. Патетикою нас годує п. Ткачук на міністерському сайті у своїх листах під девізом "Я плакаль!". А Ви, будь ласка, професійно обгрунтуйте свою експресію, щоб і ми надихнулися тими горизонтами, що Вам відкрилися. ))):
Раїса Ушко
Для teacher:Дякую,що звернули увагу на мій відгук. У мене є аргументи. 20 років працюю над проблемою"Аспекти бібліопсихології на уроках літератури".ж."Всесвітня література у сучасній школі" №1-там опубліковані мої думки. Яке це щастя, коли діти із задоволенням відкривають підручник і поринають у світ книги! Це ми спостерігаємо у 5 класі. А потім ,скількох читачів ми втрачаємо тільки через одну причину-життєвий досвід дитини не може осягнути величі тих моральних проблем,які ми намагаємось їм роз'яснити через високу класику, до якої, я вірю ,вони доростуть,якщо ми, вчителі літератури,не відіб'ємо у них бажання читати!
Гість
Шановна Раїса, чи можна вступити з вами в полеміку? Здивований, що ви говорите укладачам програми "Дякую за сміливість, тримайтесь!" Про яку сміливість йдеться? Міністерський гонор? Чи нахраписті телефонні дзвінки на адресу міських районо, де по усіх-усюдах працюють педагоги, які наважилися сказати правду про недоліки нової програми? Вам ще не телефонували? А вашим знайомим колегам? А ви ще не чули міністерську пані у гніві?... Тільки сліпий може не побачити у новій програмі твори, які не відповідають віковим можливостям учнів. Відсилаю вас без зайвих коментарів на сайт газети "Дзеркало тижня", де вже три дні поспіль триває жваве обговорення нового проекту програми. Для Раїса Ушко:
Коментувати
Артур
4) Проблемы возникнут так же у тех учителей, которые читают курс Мировой литературы детям на украинском языке. Ничего против украинского не имею, просто >хороших< переводов каких либо текстов на рiдну мову я в своей жизни не видел. Про чтение на языке оригинала, конечно, загнули =) Нет, в принципе читать Гарри Поттера можно, но того же Байрона или Шекспира даже в старших классах не выйдет читать в подлиннике - там или староанглийский, или сложные диалекты. Ну а если начальное предположение не верно, и те книги, которые я не читал оттуда, неуместны по времени или сути, то это очень плохо. Однако, для того, чтобы составить такое мнение, необходимо всё это прочесть. Прочли ли все эти книги протестующие?
Дана
Для Артур: Осмілюсь вам заперечити. Преклад "Гаррі Потера" українською мовою бездоганній. Власне перекладу також він завдячує своїй популярності в Україні. Але це не говорить зате, щоб долучати його до шедеврів всесвітньої літератури і вивчати в школі.
Александр Бурачевский
Я одно и то же произведение Артура Конан-Дойля читал в двух разных переводах на русский язык. (Один перевод я прочитал наполовину, другой - на треть). Так что, может быть, и пероизведения о Гарри Поттере на украинский язык когда-либо переведут качественно. Насчёт того, а где читать произведения "этих" авторов на селе. Заказывать в магазинах (торгующих заочно, например, наложенным платежом)! Я, когда был школьником (а среднюю школу я окончил ещё до распада СССР)) не мог найти в библиотеке "именно то" произведение, которое надо проходить "сейчас" (скажем, в школе в классах 6А, 6Б, 6В 90 человек, а в школьной библиотеке - лишь три экземпляра этой книги). Так что так и так надо иметь "программную" книгу на полке: "если что, ребёнок пойдёт в школу подготовленным". А учитывая, что заказ придёт не "завтра", то и заказывать книги надо загодя. "Готовь сани летом"...
Коментувати
Артур
Дальше. Если(!!) допустим, что все неизвестные мне произведения там подходят детям по возрасту и сути, то возникают следующие моменты: 1) Как убедить большую часть учителей литературы, которым за 40, что автор, который моложе их самих, достоин изучения в школе? Я утрирую, но суть проблемы, думаю, ясна. И помним про начальное предположение. 2) Если выполнен пункт 1, то учителям надо самим прочитать, и глубоко обработать все эти произведения. Это не просто и не быстро. 3) Вне городов стоит вопрос про то, где всё это читать. В городах есть интернет - нет проблем. А в сёлах, откуда всё это разнообразие возьмётся? *(продолжение ещё дальше)
Ольга
Для Артур: Вы думаете, что учителя, которым за 40, не готовы к переменам? Уверена на 100%, что у нас больше готовности, , чем у некоторых выпускников сегодняшних вузов!!!! НО... Нужны ли такие перемены, когда не учитываются много факторов, как, например, то, что сегодняшние дети читают с большим трудом (и это реальность), что они перегружены, и те, кто действительно учится, просто не успевают за всеми предметами "бежать" (знаю по собственным детям), да и, наконец, зачем все ЭТО!!! Легко рассуждать о детях и школе, сидя в уютных кабинетах или на кафедрах, а попробуйте-ка в школу!!!
Артур
Для Ольга: я ни в коем случае не хотел кого-то обидеть. Я не утверждал, а задал вопрос: могут ли такие учителя в принципе воспринимать современную литературу как то, что достойно изучения в школе? Так получилось, что я в основном вижу тех детей, которые читают без проблем и с интересом, однако я понимаю, что это меньшинство. С объемом у программы как раз проблем нету: она вышла не такой "длинной", как предыдущие, за счет отброса больших произведений. *(нет, я не утверждаю, что это хорошо). По поводу вопроса "зачем всё это" - а вы читали все произведения, о которых идёт речь в плане? Можете конкретно написать, какие из них не по возрасту, или просто не подходят детям?
Ego
Для Артур: Дело тут даже не в том, найдут новую книжку или нет, прочитают или не прочитают. Школьный курс литературы (хоть украинской, хоть зарубежной) должен быть не подборкой разнородного чтива, а целостным курсом, который формирует ДУХОВНОСТЬ ребенка, а значит каждое произведение, внесенное в школьную программу, должно быть тщательно выверено, в т.ч. и проверено временем. Судя по тому, в каком кавалерийском темпе разрабатывается новая программа - тщательностью здесь и не пахнет.
Коментувати
Комітет активу вчителів
продовження: ... Спільною узагальненою думкою цих документів є однозначний висновок про непридатність проекту групи О.Ніколенко до будь-якого доопрацювання, а також пропозиція повернутися до легітимного рішення Всеукраїнської наради завідувачів кабінетів світової літератури ОІППО від 26.01.2012 р. про те, що оновлена програма повинна базуватися на чинній програмі 2005 р. З повагою, Київський комітет активу вчителів світової літератури
Артур
Очень спорно. Однако, не всё настолько плохо, как утверждают протестующие. Программа 5-9, она должна развивать учеников, давать базовые понятия морали. Только вот не научишь ничему, не вызвав интереса у ребят, требуя от них раннего чтения тяжелых произведений. Чем спорна эта программа: очень много новых, практически неизвестных общественности(да и чего уж там, постсоветским учителям) произведений. Много современных авторов, которых многие не признают как серьёзных. Я сам тоже не читал многого, из предложенного здесь. Не знаю, как приживутся многие из произведений ученикам. Скажу точно, что "Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…»." в 7-ом классе - это извращение над детской психикой, а 8-ой класс вышел слишком "нудным": библия, коран, веды, греческие мифы, средневековье. (продолжение выше)
Комітет активу вчителів
Шановні колеги! 23.04.2012 опубліковано черговий "доопрацьований" варіант проекту програми зі світової літератури (авт. О.Ніколенко, К.Таранік-Ткачук,С.Фоміна, Н.Онищенко, Т.Сегеда та О.Ревнивцева). Як засвідчив його аналіз, істотних змін цей документ так і не зазнав, що зайвий раз підкреслює "методологічну, філологічну та методичну неспроможність" його укладачів, відзначену ще на громадському обговоренні в Київському міському будинку вчителя 5 квітня ц. р. Повідомляємо також, що цей висновок поділяє абсолютна більшість науковців і вчителів всієї країни, що засвідчують сотні протоколів, рецензій, відкритих листів з усієї України, надісланих на адресу МОНмолодьспорту та нашого Комітету. Спільною узагальненою думкою цих документів є однозначний висновок про непридатність проекту групи О.Ніколенко до будь-якого доопрацювання, а також пропозиція повернутися до легітимного рішення Всеукраїнської наради завідувачів кабінетів світової літератури ОІППО від 26.01.2012 р. пр...
teacher
І чим цей новий варіант відрізняється від того, який країна не сприйняла? Докидати ще пару текстів - не значить зробити програму. Адже програма - це не простий перелік для читання, це ретельно підібрані автори, які ведуть між собою своєрідний інтелектуальний діалог. Саме за цей діалог учителям і подобається програма 2005 року, хоча і у неї, як і у будь-якої програми, є свої опоненти.
Галина
Загалом будь-яка програма буде викликати дискусії. Стосовно викладеної в додатку у мене виникає таке питання: чи готові вчителі читати цей оновлений курс (там є речі, яких не було в університетських програмах) і чи забезпечені школи текстами?
Iрина Мегедь
Для Раїса Ушко: Пані Раїсо,дуже добре,що Вам сподобався 5 клас.І це дійсно чудово, що дитина буде радіти уроку і підручнику.Чи не могли б Ви подивитись на 9-й клас.І з огляду на тему Вашої роботи .висловити свої зауваження -в буд-якому варіанті: підтримки чи ні. чи радітиме дитина в 9 класі? А потім -зазирніть до 7 -го.Якщо Вам не важко.Це було б дуже цікаво . Для Галина:
Коментувати
Учитель, м.Київ
А хто буде автором нового навчального проекту? Уся Україна, яка щедро збагачувала імпотентний творчий колектив своїми ідеями і пропозиціями, чи ті ж самі Ніколенко, Таранік? Тоді навіщо ці істеричні крики про те, що "нова програма - це проект усієї України?" Вони, бачте, встигли "опрацювати"... А де тонни листів з поштової скриньки Тараник про категоричне неприйняття програми в загальноосвітніх закладах?

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!