Osvita.ua Середня освіта Новини середньої освіти Міносвіти оприлюднило варіанти типових навчальних планів для 5-9 класів
Міносвіти оприлюднило варіанти типових навчальних планів для 5-9 класів

Міністерство освіти нарешті оприлюднило довгоочікуваний наказ за №93, яким передбачено розроблення типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня

Міносвіти оприлюднило варіанти типових навчальних планів для 5-9 класів

Наказ, що підписаний заступником міністра освіти Борисом Жебровським ще 1 лютого, був оприлюднений лише у вівторок 21 лютого.

Введення нових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня міністерство пропонує здійснити протягом п’яти етапів, з 2013/2014 навчального року, почавши їх упровадження з 5-х класів загальноосвітніх шкіл.

До проектів типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня додається загальна пояснювальна записка, що окреслює та характеризує сім освітніх галузей, у відповідності з новим Державним стандартом базової та повної загальної середньої освіти: "Мови і літератури", "Математика", "Природознавство", "Суспільствознавство", "Мистецтво", "Технології", "Основи здоров’я і фізична культура".

У всіх трьох варіантах типових навчальних планів, що запропоновані профільним міністерством, передбачено вивчення в 5-9-х класах другої іноземної мови, за умови, що першою іноземною обов’язково є англійська.

Також навчальними планами передбачено вивчення уособлених курсів "Історія України" та "Всесвітня історія".

Відмінностями трьох запропонованих міністерством варіантів типових навчальних планів є різна кількість тижневого навантаження у вивченні української мови (12 і 13,5 годин на тиждень) та української літератури (9,5 і 10 годин на тиждень), а також інших навчальних дисциплін, різної кількості додаткового часу, відведеного на навчальні предмети, факультативи, індивідуальні заняття та консультації (від 1 до 5 годин на тиждень у кожному класі).

У пояснювальній записці до проекту типових навчальних планів наголошується, що повноцінність базової середньої освіти забезпечується реалізацією як інваріантної, так і варіативної складових, які в обов’язковому порядку фінансуються з відповідних бюджетів.

У Міносвіти зазначають, що перерозподіл кількості годин на вивчення окремих дисциплін у 5-9-х класах, пов’язаний із вимогою держстандарту щодо введення в цих класах курсу інформатики та другої іноземної мови.

Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти профільного міністерства доручено до 1 березня провести обговорення з робочими групами із розроблення навчальних програм і керівниками шкіл трьох запропонованих варіантів проекту типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня.

Також до 1 березня керівники регіональних управлінь освіти і науки мають надіслати міністерству власні пропозиції до проектів типових планів.

Освіта.ua
21.02.2012

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
шаповал          настя
не знаєте де дізнатися, які варіанти будуть на моніторингу, з основи здоров’я???
вчитель
Дивуюсь, що так багато викладачів виступають проти вивчення другої іноземної мови. Зі свого досвіду знаю, що учень, який добре встигає з однієї мови, встигатиме і з другої. Відомо, що любий іноземець може спілкуватися двома або трьома іноземними мовамиє. І.Франко і Л. Українка володіли декількома іноземними мовами. Швейцарці вільно говорять чотирма мовами. А у нас на Україні, це чомусь важають нереальним. Виступають проти переважно ті, які не володіють жодною іноземною мовою, та й часто не знають своєї рідної. Очевидно, шановні, ви деградуєте.
Вчитель іноземної
Чиста правда
Коментувати
Наталія
Друга іноземна мовабуде вивчатися фіктивно, багато дітей першу засвоюють на низькому рівні, погано знають рідну, а їм ще одну пропонують. Для чого? Бо багато ВНЗ "наплодили" філологів "вчителів іноземних мов, їм теж потрібна робота.
Вчитель іноземної
Пані Наталія,не треба судити по тому як ви викладаєте свій предмет....
Коментувати
ксеня
А чому ніхто не говорить про скорочення годин історії України у 8 та 9 класах ??? Це предмет входить в трійку лідерів при здачі ЗНО. Чому заплющені очі в освітянської профспілки на проблеми вчителів та освіти вцілому?? Чому не питають думки батьків щодо вивчення 2 іноземних мов??? Хто бажає, нехай вивчають факультативно..
НІК
А жаль, що ці "три варіанти" зовсім не дають нам право вибору одного більш-менш нормального! Невже ви це не бачите?
Завуч
Плануючи роботу, ми,вчителі, уявляємо майбутнього випускника, складаємо його модель. Було б цікаво дізнатися, яку модель9-класника вибудовує наше міністерство. Чи відомо панам із цього відомства, що знайти компетентного учителя іноземної мови - це щастя: десьщось чув, десь чогось навчився. Це вчитель іноземної мови більшості сільських шкіл, бо в село хороші спеціалісти майже не їдуть, навіть якщо навчалися за направленням.Тож випускники іноземної не знають ( тому підтвердження - результати ЗНО). То ж чи потрібна ще одна іноземна? Діти псують здоров я, втрачають інтерес до навчання, а навчати-то нікому. Можливо, спочатку підготувати спеціалістів або хоча б провести моніторинг забезпечення ними шкіл- тоді ця пропозиція відпала б сама собою. Але 2 іноземні, з моєї точки зору, - це ідеал. Але чи справиться з таким...
вчитель
Для Завуч: Я Вам даже больше скажу. В районных центрах их (этих специалистов тоже нет). Максимум, что они могут - это за деньги проходить наперед уроки . И родители довольны и ученики не в обиде. Оценка стоит отличная. А ведь методика изучения английского языка в корне неверная. Уже сколько говорили про эту Карплюк и без толку. В итоге, наши дети не знают родного ( у них вместо этого суржик), иностранного они точно знать не будут, и русский превратится в тот же суржик.
flesh
Для Завуч: Відчувається,що ці проблеми Вам насправді болять... Проте невже Ви не розумієте, що для теперішніх "володарів життя" 2-га іноземна мова - це не англійська, французька, німецька і т.п. а РОСІЙСЬКА МОВА. Це приховане зросійщення українців, а отже премія полковнику ФСБ Табачнику від Кремля.
Businka
Для flesh: Моя дитина у школі вже вивчає російську. Ми не проти.Хай знає росйську мову. Та справа не у рос. мові, а тому, як складено програма ії вивчення . Ось , наприклад, на вивчення Имени существительного у шостому класі виділено 10 уроків. За цей час діти так і не навчилися відмінювати іменників. На вивчення Имени прилагательного-7 уроків, Числительное -6 уроків!! Така кільксть годин-це просто займання часу наших дтей!!! Вони як не знали ,так не будуть знати цєї мови. А що говорити про вивчення другої німецької, французької та ін.? Краще б ці дві години на тиждень, які йдуть на вивчення другої іноземної виділили по 1-й годині на вивчення укр. мови, та першої іноземної. Вчили дітей не посто зазубрювати правила, а побільше застосовувати ці правила на конкретних вправах. А на іноземній мові-вчили дітей розмовляти,...
Коментувати
Тетяна
Ну що ми обговорюємо!? Наша думка правлячі кола не цікавить. Їм потрібна ДУРНА нація. Нею легше управляти. Вибачте кого образила. Але наші діти з кожним роком тупіють. У них стільки інформації, що вони не в змозі її запам ятати.
Жанна
Що б не робило наше освітянське чиновництво: чи то нові програми, чи підручники, чи незалежне тестування, чи конкурси, та багато іншого, все зводиться до одного – гроші. Гроші, якими вони набивають свої безмірні кишені. А все інше – лише видимість їх шаленої діяльності. І якщо вони запланували отримати гроші – вони їх отримають, як би ми не критикували їх діяльність. Період накопичення первинного капіталу ще не закінчився, а там, як відомо всі методи виправдані.
Учитель
Скільки можна «трясти» пропагандистськими лозунгами середини минулого століття! І це пишуть ті, хто користується Інтернетом! Досить смішно читати репліки завзятих захисників мови, які пишуть з помилками. Ви тут за мову «сорочку на грудях готові розірвати», а між іншим, коли ви, наприклад, до лікаря приходите, вас що цікавить, мова чи послуга? А вас влаштовує якість будівництва доріг, будинків? Який рівень життя у селі? А де наші телевізори, холодильники, автомобілі, трактори?
олена
Для Учитель: 100%!
12
Для Учитель: До чого тут зауваження щодо правопису? Може, ви друкуєте по слову у хвилину, перевіряючи кожну літеру, але для багатьох, хто друкує швидко, але не професійно, нормально іноді потрапляти пальцями не на ті літери. До чого тут лікарі чи будівники? Говориться про скорочення годин рідної мови задля вивчення іноземної. Така подія та ще й з підтримкою деяких осіб взагалі можлива тільки в нашій країні, з рабською ідеологією, з постійним бажанням бути комусь меншим братом.
Учитель
Для 12: Клас! Цитата дня: «для багатьох,(вчителів?!), хто друкує швидко, але не професійно, нормально» писати з помилками! Так до чого тут Табачник, якщо для вас «нормально іноді потрапляти пальцями не на ті літери». Безграмотним та «непрофесійним» завжди щось заважає! Ну, наприклад, «іноземна мова»!?? Учень чує вашу «не професійну»мову з ранку до вечора, а де результат! Змилуйтесь над бідним учнем! Дайте йому трішки від вас відпочити!
Коментувати
патріот
Раби — це нація, котра не має Слова. Тому й не зможе захистить себе. О. Пахльовська Нації вмирають не від інфаркту. Спочатку їм відбирає мову. Ми повинні бути свідомі того, що мовна проблема для нас актуальна і на початку ХХІ століття, і якщо ми не схаменемося, то матимемо дуже невтішну перспективу. (Ліна Костенко) Чужу мову можна вивчити за шість років, а свою треба вчити все життя. (Франсуа Вольтер) Чужою мовою розмовляє у державі або гість, або найманець, або окупант, який нав’язує їй свою мову. (Карл Маркс) Схаменіться! Подумайте! Другу іноземну мову треба, якщо діти не знають рідної мови! А чи не російську запропонує наше міністерство у якості другої мови? Де візьмуть спеціалістів з французької, німецької? А кому потрібно 2 години трудового навчання у 21 столітті? Не допустити жодного скорочення годин...
надія
Для патріот: Цілком з вами згодна. Чому можна навчити у світлі сучасних технологій домогосподарства у школі, де про новітню домашню техніку можна лишень згадати побіжно, бо наявна вийшла з-під станка добре якщо не в позаминулому столітті. люди, які парцюють неад складанням типових навчальних планів не знають потреб і можливостей сучасної дитини. Їм треба просто галочку поставити....
Реалист
Для надія: 1000%
Вчитель іноземної
Нажаль,справді вивчення другої іноземної це не англійської,німецької,французької,іспанської ,а продвигання російської,по крайній мірі сільські школи це заставляють робити....під видом що дають право вибору,у містах наскільки я спілкуюсь з колегами,вибирають дійсно другу іноземну мову німецьку і англійську
Коментувати
flesh
Увага! З 1 березня по 1 квітня (день сміху!) всі їхні "нові геніальні програми" висітимуть на сайті Міністерства. Такими є умови гри в демократію,бо затвердження цієї корупційної продукції відбудеться на Колегії МОНМСУ 26.04.2012. Звісно ж,у п.Жебровського вже є текст доповідної Міністру,що всі ці програми усенародно визнані "геніальними"! І якщо вже за цей місяць ми з вами промовчимо, ну тоді п. Р.Шаповал (це для "просто вчитель") ще м"яко іменує декого "лахудрами" - є й точніші дефініції...
Просто вчитель
Про що ви тут говорите? Кому потрібна школа? Нашим міністрам? Їхні діти навчаються за кордоном. А у нас на 18 дітей по 4 підручники, це тільки один клас.Більше того, пан Шаповал Р., який є нач.відділу освіти Харківської обл.називає вчителів "лахудрами", а школи сільські корівниками.Мова йде про освіту? Про дітей?А їх безкінечні перевірки? А участь у всіх конкурсах?Вибачте, можливо це емоції, але нікому наші діти не потрібні, їм потрібні раби, які мовчки працюватимуть за спасибі.
Харьков
Для Просто вчитель: + 1000000000000!!!!!!!! Нами руководит бывший военный без пед.образования с двумя купленными диссертациями, для которого учителя - пыль и средство наживы. Человек, который проверяя школы тычет учителям, отозванным из отпуска и сделавшим ремонт в кабинетах своими руками, за свои и родительские деньги, грязную тряпку в пыли - просто скот. Да ему нужно в ножки поклониться учителям, что сумели сохранить и приумножить все, что есть в школах, украв у учителя 2 недели отпуска, не выделив на ремонты не копейки, не проведя ни одного урока в жизни и не научив ни одного ученика это ничтожество унижает учителей тыканьем в паутину, проверкой пыли на ободке люстры и прочей дуростью. Ему не показатель победители олимпиад и разработки уроков, все равно мы все "лахудры"
росіянка
Для Харьков: Неужели харьковские педагоги так и будут безмолвно и покорно терпеть этого самодура?Разве с такими руководителями можно построить систему образования, которая на первое место ставит не бумажку, а разум и души человеческие?
Коментувати
вчитель
Мы тут чубимся, а толку. Людям нужны деньги, вот они и выдумывают, как с нас срубить деньжат. Кто-нибудь читал эти стандарты. Общие фразы с добавлением модных слов типа компетентности и пр. А смена стандартом - это смена планов, под которые ложатся деньги, ибо их надо нам продать. Под планы новые учебники и не один, а 121. а за них кому-то отвалится кусочек и немаленький . За учебниками пойдут тетрадки, планы, контролтные и т.д. А это все деньги. И не в наш с вами карман. так что успокойтесь. ОНИ нас не слышат, и решать реально проблему образования никто не будет. Это факт. Богатые и умные уйдут заграницу. А все остальное, шо мы учим останется здесь для обслуги.Так что зрите в корень, ребята.
Анатолій
Для вчитель: Як не соромно людині з ніком ВЧИТЕЛЬ називати дітей, яких навчає в середньому відмінку ? Та я б таку людину на кілометр би до дітей не підпускав. СОРОМ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Мартина
Для Анатолій:А що це за такий "середній відмінок"?І кому має бути соромно?
Анатолій
Для Мартина: А ви прочитайте коментар ВЧИТЕЛЯ під IP 37.55.47, особливо 3 останні речення. А в мене в коментарі опечатка, я хотів написати " середньому роді", просто писав на емоціях після прочитаного коментаря.
Коментувати
Директор школи
Дуже неприємно визнавати, що напрацюванням навчальних планів займаються непрофесійно. Запровадження нового Державного Стандарту розпочинається цього року з 1 класу, а з 2013 р. виявляється вже будуть запроваджувати з 5 класу. Стоїть питання: а де ж наступність у навчанні? Логічніше було б запроваджувати з 2015 р., тобто через 4 роки навчання у початковій школі. Тепер же виходить незрозуміле: а як будуть навчатися учні 3,4 кл. у 2013-14 р.р., які перейдуть у 5 кл., за якими навчальними планами? Зараз вони навчаються по старій програмі, а у 2014р. - за новими? Якщо за новими, то де наступність у освіті? Повинні будуть вивчати інформатику, а у 2-4 кл. вони взагалі не будуть знайомі із предметом "Сходинки до інформатики".
Анатолій
Для Директор школи: Шановний директор. Ви як ніхто повинен розуміти що " Сходинки до інформатики" далеко не предмет. Навіть взагалі не предмет. Це всього-навсього ППЗ ( предметний педагогічний засіб) для використання у вивченні інформатики. Іншими словами це просто іграшка. Інформатика це зовсім інше. Навіть те, що зараз вивчають в 9 та 10 класах звичайних шкіл теж не інформатика, а більше інформаційні технології. Інформатику почали вивчати за новою програмою учні 11 класу(частково).
Директор школи
Для Анатолій: Відповідно до навчального плану МОНМолодьспорту України, розробленого для учнів 5-9 кл., з 2013 р. буде вивчатись навчальний предмет "Інформатика" . Зараз "Інформатика" вивчається з 9 кл. Про це всі знають. З 2012 р. з 2 - 4 кл. буде вивчатись навчальний предмет "Сходинки до інформатики". Ми ж добре знаємо, що в плані наступності в освіті після предмету "Математика" з 7 кл. вивчаються предмети "Алгебра" і "Геометрія". Аналогічно, всім зрозуміло, що предмет "Сходинки до інформатики" є підготовчим курсом до вивчення предмету "Інформатика". Якщо учні після закінчення 4 кл. у 2013 р. перейдуть до навчання за новою програмою, попередньо навчаючись за старою, то зрозуміло, що втрачається взаємозв'язок між програмами початкової і основної школи. Ось це питання я і підняв до обговорення, оскільки тут немає логічного...
Коментувати
мама
шановні! а де ж плани для шкіл з російською мовою навчання
flesh
Свята наївність! Та не цікавлять їх ані шкільні програми, ані учні, ані наші з вами форуми. А потрібні їм лише гроші: тугрики,долари, бабло! Оце їхня "мова". А для цього годяться БУДЬ-ЯКІ зміни до програм і планів (хоч і дурного - аби нового). Тоді підуть нові підручники, а відтак - і нові бюджетні асигнування. Саме тому й програми 5 класів мінятимуть не у 2017як годилося б,а у 2013. А ви про "високе"...
12
Для flesh: Та всі ми знаємо, що зверху тільки й думки, як би ще гроші розікрасти. А такі форуми, дають можливість нам самим почути думки колег. А згодом, можливо, дадуть поштовх до винищення з нас нашого ототожнення себе рабами.
Коментувати
Ірина
А мені найбільше "подобається" :Також до 1 березня керівники регіональних управлінь освіти і науки мають надіслати міністерству власні пропозиції до проектів типових планів. Це означає,що останній день обговорення 29 лютого.Багато ж часу дали!!! А й справді,що там довго говорити.Як вирішило міністерство - так і буде.Зате демократично дозволили дати пропозиції.
Орфен
Такі перекінчики як товариш Табачник і йому подібні все зроблят для того, щоб ми забули рідну мову. Шановні в нас є хороший приклад, щоб чогось добитись і кимось стати потрібно на нари попасти.
Тамара
В нашей постсоветской стране изучение родного языка ведется вкорне неверно, в 8, 9 класах ученики только и делают, что учат правила пунктуации, а все равно не умеют ставить знаки препинания, да еще бездумно выполняют разбор киллометровых предложений ( очень немногие), остальные тупо смотрят на доску. необходимо урок проводить как урок иностранного языка.Т.е. учить правильно говорить, писать, слушать и запоминать. для чтения есть урок литературы.И то !!! Известно ли г. Табачнику, что в обычных школах есть дети, которые в 8-11 класах читают 30-40 слов в минуту!, поэтому нельзя уменьшать уроки литературы!
мама
Для Тамара: Підтримую повністю!
flesh
Для Тамара: Ув. Тамара, по-моему, Вы говорите святую правду, ибо именно связка "язык+ЛИТЕРАТУРА" (т.е. изучение правил+одновременная начитка образцовых художественных текстов) только и способна дать настоящую грамотность. Ведь старшее поколение, по преимуществу не помня правил, все-таки писало намного грамотнее, чем поколение "не гальмуй-снікерсуй"
Коментувати
Businka
У наших дітей у 7 класі виходить п'ятиробочий тиждень по 7год у школі. У сумі 35год. А ще виконання д/з приплюсуйте(як мінімум ще 2-3 год в день, а той більше) Виходить навантаження більше 8 год на день. У звичайної людини,яка працює 40-ка годинний робочий тиждень і два вихідних. та після роботи всі намагають про неї забути і не нести додому якісь недоробки. КУДИ ДИВИТЬСЯ МОЗ??? Чи такі нагрузки є нормальними для наших дітей?

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!