Osvita.ua Середня освіта Новини середньої освіти Матеріали аудиту Рахункової палати щодо друку підручників направлено до Генпрокуратури
Матеріали аудиту Рахункової палати щодо друку підручників направлено до Генпрокуратури

Микола Томенко повідомив, що переадресував до Генпрокуратури матеріали проведеного аудиту щодо ефективності використання коштів на забезпечення шкіл підручниками

Матеріали аудиту Рахункової палати щодо друку підручників направлено до Генпрокуратури

Під час проведення прес-конференції віце-спікер Верховної Ради Микола Томенко зазначив, що минулий навчальний рік багатьом освітянам та школярам запам’ятався тим, що підручники до них надійшли наприкінці навчального року.

"На жаль, цього року ситуація із забезпеченням та друком підручників також викликає занепокоєння", - повідомив віце-спікер парламенту.

Він зауважив, що, зважаючи на те, що з бюджету України у 2011 році на видання, придбання, зберігання і доставку підручників і посібників було передбачено 120 млн. грн., а у ЗМІ та експертному середовищі ведуться дискусії про можливі зловживання та корупцію у процедурі друку підручників за бюджетні кошти, він направив звернення у Рахункову палату щодо перевірки ефективності використання бюджетних коштів на видання підручників для учнів шкіл у 2011 році.

Микола Томенко повідомив, що у відповіді Рахункової палати зазначається, що "МОНмолодьспорт не забезпечує належної координації роботи з видання підручників та неефективно, неекономно і з порушеннями використовує відповідні кошти державного бюджету".

Підсумовуючи Томенко повідомив, що він переадресував матеріали аудиту ефективності використання коштів держбюджету, виділених у 2010-2011 роках на забезпечення навчальних закладів підручниками і навчальними посібниками Генеральній прокуратурі.

Нагадаємо, що у звіті аудиторів Рахункової палати, який оприлюднений на сайті відомства зазначається, що за умов економного й ефективного використання бюджетних коштів лише у 2010-2011 роках можна було додатково видати 3,4 млн підручників, або майже на чверть більше виготовлених.

Зазначимо, що протягом 2011 року, чиновники, відповідальні за процес забезпечення навчальних закладів підручниками спростовували інформацію про наявність проблем у цій сфері.

Освіта.ua
30.12.2011

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
УУУУ
Років 10 тому назад я брала участь в апробації підручника. Марудна справа, я вам скажу, але потрібна. Два класи вчились по традиційному підручнику, а один - по новому. За рік у мене просили буквально аналіз підручника по параграфах, з плюсами і мінусами, заповнювалала декілька анкет, анкети заповнювали і батьки і учні. Моя думка співпала з наступною рекомендацією - підручник потребує вагомої переробки, тільки потім можна в школу. Останні 10 років я не памятаю, щоб потім мене хтось питав, чи можна вчитись по підручнику, чи ні, сунуть якесь лайно, що в бібліотеку прийшло, і вчи, а є таке, що в підручнику і я не можу навіть зрозуміти, а що ж хотів автор сказати.
учитель
Для УУУУ: А яка доля того підручника, який ви аналізували? Наприклад, я теж колись аналізувала і писала, що то лише чернетка, а не підручник, а на нього виділили державні кошти і надрукували…
УУУУ
Для учитель: Я його більше не бачила, мабуть, не перероблювали і не друкували
Коментувати
о
англ мова 10 клас не надійшли досі
школьный библиотекарь
Пару часов назад пришла с совещания по поводу аудита школьных учебников прокуратурой. До следующей среды все школьные библиотекари должны сдать анкеты, заполненные учителями и родителями, где в числе разных вопросов есть и вопрос о том, приобретались ли учебники помимо бюджета и почему. По 5-10 анкет от школы, Сдать срочно, несмотря на то, что каникулы. То есть анонимные анкеты проще заполнить самому библиотекарю, чем париться, разыскивая родителей и учителей, которые то в отгулах, то работают на дому, ввиду того, что на каникулах школы не отапливают и там лютый холод. Я к тому, что заведомую показуху сооружают с нужными результатами, которую тыкнут под нос депутатам вроде Миколы Томенко якобы как наш ответ от общественности - спите, жители Багдада, все спокойно!
школьный библиотекарь
Помимо анкет библиотекари должны заполнить три очень трудоемких таблицы, в которых подать данные, начиная с 2007 года и по сегодня, о полученных, неиспользуемых, недостающих учебниках, расписать, какой учебник когда получен, указать сумму, источник финансирования и др. Опять же, сдать срочно, хотя это совершенно нереально, ведь нужно поднимать накладные, контингенты за 5 лет. К чему такая спешка? Почему нельзя эту работу, если она нужна, сделать в более реальные сроки? Думаю, ответ понятен - реальные показатели НЕ НУЖНЫ. Нужна отмазка "снизу".
Коментувати
Шестопалов
Є просте, дешеве і ефективне вирішення проблеми: віддати державні гроші тим, хто ДЛЯ СЕБЕ буде купувати підручники. Вчителі та учні поганого не куплять і у самих себе красти не будуть! Все інше - складно, корумповано, вимагає великих коштів.
new
"діючими вчителями не рецензуються" "діючі вчителі" звикли користуватися стаціонарними телефонами, не прагнуть жодних змін. Дайте "діючому вчителю" смартфон, аби він Вам засвідчив, що смартфоноом неможливо користуватися. Зстарівшись, Мавпа слабувать очима стала; А від людей вона чувала, Що зло оце – ще не великії чорти: Варт Окуляри завести. Тож їх з півдюжини собі вона й дістала; Ось крутить ними так і сяк: До тім’я ладить їх, а то на хвіст наниже, То їх понюхає, то їх полиже; Не ймуть трикляті аніяк. “От лихо! – в зойк вона, – і той дурний, як пень, Хто слуха людських теревень: Про Окуляри набрехали; Пуття нема й на волос з них”. Тут Мавпа спересердя і з печалі Об камінь так вшкварнула їх, Що тільки бризки заблищали. — На лихо, і в людей буває те: Хай добра річ, – не знаючи її ціни, проте, Невіглас товк про неї...
Шестопалов
Виправити це становище може ліквідація державного замовлення з передачею коштів в школи і зробивши їх замовниками навчальної літератури. Тоді учителі і батьки самі вибиратимуть за державні гроші дешеві і якісні підручники. Поки ринкові відносини не прийдуть у видавництва і школи, дешевих, якісних і своєчасних підручників не буде! Без цього видавництва, які мають державне замовлення, переймаються не якістю своєї продукції, а лише, щоб вона була якомога дорожчою. МОНМС України не хоче впроваджувати європейські стандарти випуску якісних підручників, не хоче для їх придбання передати державні гроші (досить половини!) у школи, вперто зберігає процедури, що залишають лазівки для зловживань.
Шестопалов
Виробництво і розповсюдження підручників через державне замовлення є змаганням зв’язків, знайомств і політичних впливів. Видавництвам, котрі працюють на держзамовлення, немає сенсу дбати про покращання підручників – прибуток забезпечується вчасним виконанням «тоннажу». Підручники випробування в умовах реальної школи не проходять, діючими вчителями не рецензуються, їхні попередні тексти ні в освітянській пресі, а ні в Інтернеті не публікуються. У результаті школи отримують освячену МОН "макулатуру". За всі роки незалежності України стан справ у навчальному книговиданні лише погіршується.
Дмитро
Я вчитель історії. Вимушений констатувати, що з кожним новим випуском, після так званих відбіркових конкурсів, якість підручників погіршується. Ця тенденція зберігатиметься до того часу поки думки вчителів і надалі ніхто не враховуватиме.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!