Osvita.ua Середня освіта Новини середньої освіти Не доцільно всіх школярів "нафарширувати" однаковим обсягом знань, - міністр освіти
Не доцільно всіх школярів "нафарширувати" однаковим обсягом знань, - міністр освіти

Дмитро Табачник повідомив, що новий стандарт базової й повної середньої освіти має розвантажити шкільні навчальні програми

Не доцільно всіх школярів "нафарширувати" однаковим обсягом знань, - міністр освіти

Міністр освіти Дмитро Табачник в інтерв’ю газеті "Урядовий кур’єр" розповів про нові стандарти середньої освіти та висловив думку, що шкільні навчальні програми стануть простішими.

"Новий стандарт передбачає якісну зміну державних програм. Розвантажуються навчальні програми, які мали повтори між історією та географією, між вітчизняною та зарубіжною літературою, дублювання між курсами математики та фізики, задля того щоби зробити все-таки середню освіту більш пристосованою до життя, якіснішою", - зазначив міністр.

Він висловив переконання, що головною метою реформи є профільність старшої школи.

"Приміром, клас, який вивчає іноземні мови, може величезну кількість годин відвести на профільні предмети. Ось тоді у філологічному закладі технічні та природничі предмети не посідатимуть чільного місця. Як це зробити? Раніше педагогічний колектив школи мав у своєму розпорядженні 30% часу на варіативну частину, а 70% визначала держава. Нині ми запровадили - як у британській, фінській школі, частково в німецькій - 50 на 50", - повідомив Дмитро Табачник.

Він зазначив, що половина предметів буде обов’язковою (інваріативна частина), решту дисциплін, за словами міністра, може визначати педагогічний колектив згідно з державними навчальними програмами.

"Адже абсолютно не доцільно всіх школярів "нафарширувати" однаковим обсягом знань", - зауважив міністр освіти.

Дмитро Табачник також нагадав, що новий стандарт початкової школи, який буде впроваджуватися з 1 вересня 2012 року передбачає обов’язкове вивчення іноземної мови з першого класу та інформатики ‑ з другого класу.

"По-новому проходитиме й урок фізичного виховання - без оцінок і різних нормативів - як урок руху й дихання, перебування на повітрі. Вважаю, що не треба нам ставити оцінки з фізкультури. Не має значення, хто пробіг швидше, хто стрибнув далі. Важливо, щоб дитина, принаймні, годину щодня була в русі на свіжому повітрі", – зазначив міністр освіти Дмитро Табачник.

Освіта.ua
20.12.2011

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Тетяна
помешкАння
Тетяна
Абсолютно правильно пише Богдан. Добавлю, що школи при університетах (коледж, ліцей) ПОВИННІ МАТИ МОЖЛИВІСТЬ приймати дітей з інших міст містечок, сіл. Тобто - мати помешконня для дітей - гуртожитки!!!
Богдан
Це дуже мудро. Зі слів міністра випливає, що треба скасувати 200 за атестат. Тепер щодо профільної школи. Я вважаю, що повинна бути базова школа 1-9 клас. До цього часу діти і батьки здебільшого визначаються, який напрям вони оберуть- гуманітарний чи природничий. Після закінчення 9 класу треба провести загальнодержавне тестування, аналог ЗНО, але значно важче. Учні, які показали добрі результати можуть продовжувати навчання у профільній школі. хто не має знань, той йде в ПТУ. В райцентрах, великих селах, містах, при Університетах треба створити школи типу коледжів у яких діти навчатимуься 2-3 роки, вивчатимуть профільні предмети. Ця реформа є болючою, але усе інше - профанація.
Сільський директор
Про яку профільність сільської школи з 12-15 дітьми у класі можна говорити. Дати потрібно всебічні знання, а дитина, повірте, робереться. Смішно, коли у 10 класі з двома іноземними на укр. мову виділено аж 1 годину.
UA
Пане, Табачнику!!! Ви де живете? У якій країні? Ви бюджет-2012 бачили? Про яку якість освіти іде мова з такими підручниками, з таким матеріально-технічним станом шкіл, з таким ставленням до оцінки праці вчителя ( низький рівень знань учня - це проблема вчителя, тобто сам собі поставив) і т.д. і т.п. Коли вже не буде подвійних стандартів, брехні й одурачування всіх всіма? Де відповідальність батьків за виховання дитини? Коли вчитель буде відчувати повагу до себе, як "у німців, французів і фінів"?.. Коли ви, інтелегентний чоловік, дозволите й іншим відчувати себе інтелегентними, а не загнаними вівцями? Не чекаю від ваших ініціатив нічого на краще, не ВІРЮ!!!
ВВВВ
Для UA: Та який він інтелігент? Він найбільший брехун в Україні в найбільший ворог освіти
Коментувати
55555555
А таки директор сільської школи правий у пункті "Стосовно реформ - всі вони як мертвому припарка, бо поки за виховання і навчання будуть відповідати вчителі, а не батьки і діти, як у всьому світі, то будемо мати те, що маємо." Те стосується і окраїнних шкіл у містах... То ж треба так налякати людей, що вони дотошно відносяться до кожної н-ки учня, розуміючи що толку від того не прибавиться, а от роботи... А якщо в школі холодно, про що неодноразово в ЗМІ повідомлялося? Що тоді? А є діти, яким вдома комфортніше вчитися... Багато але, але - кому воно треба? У нас в сусідній школі колотун ось вже скільки років.Добре, що в нас вже тепло. О, у нас наступного року також профільність обиратимуть. Хто?Бо дітям в масі - байдуже. Вони НЕ бажають ЗНАТИ.
Тетяна
Про які розвантаження ми говоримо? У 11 класі з української літератури вивчають творчість 27-ми письменників. Я не знаю для чого це, але зацікавленість літературою зникає точно. Яка розвантаженість? Діти, вибачте, "тупіють", і це з ними робимо ми, виконуючи програми МОНУ.
Валентин
Для Тетяна: Повністю з вами згоден
Коментувати
Директор сільської школи
Мені прикро читати про вибір профільності. Мені ніхто не платить і кумів у школі немає. І профільність я обираю, на жаль, не за бажанням дітей,( їм і батькам-алкашам байдуже), а за кілкістю годин. Бо пенсіонерів до хр... , годин всім не вистачає, тому і даю профіль тим, кому треба. Це не профільність, це сміх і гріх. Але виходу не бачу. Стосовно реформ - всі вони як мертвому припарка, бо поки за виховання і навчання будуть відповідати вчителі, а не батьки і діти, як у всьому світі, то будемо мати те, що маємо.
Вчитель
Для Директор сільської школи: Повністю Вас підтримую. Всі б з таким розумінням ставились до своєї роботи, то можливо і ОСВІТА зміниться на краще.
Коментувати
саравак
"Нині ми запровадили - як у британській, фінській школі, частково в німецькій - 50 на 50" Ви спочатку фінансування українських шкіл запровадьте як британській, фінській і частково німецькій школах, та й зарплату вчителям на такий же рівень підніміть, а тоді вже реформуйте, якщо самі розумієте, що ви робите.
Ольга
Якщо обмежити математичні знання до 10 класу, розумовий розвиток суспільства знизиться в рази, інтелект не буде розвиватися. Такий експеримент в радянській школі вже був, не повторюйте чужих помилок. Да математика складний предмет, да треба на його вивчення багато зусиль і часу, але конкурувати в сучасному суспільстві без математичної бази не вдастся нікому, та й просто бути розумним не вийде.
Н.В.
1. Кто-то снова будет "поднимать деньги" на учебниках, сборниках и пособиях... 2. Посколько материальная база остается на нуле, то реализация профильности снова полностью ляжет на плечи учителя 3. Готовится к урокам станет еще проблематичнее... 4. Удержать детей за партами будет еще тяжелее, так как не каждый 9-классник может точно определить какой именно профиль ему необходим в дальнейшем....Согласны?
!!!
"Розвантажуються навчальні програми" - вже так дорозвантажувались, що далі нікуди...Особливо молодші школярі - ну хіба їх розвантажили??? Хто не працює в школі - тільки той і вірить у всю цю небилицю... А тепер ще й "розвантажать" середню ланку, старши вивчатимуть профіль - і всім стане ой як чудово!!! Та дитині, яка дійсно навчається - часу не вистачає, щоб все встигнути, а тим, що штани протирають - так їм все одно: чи 30% чи 50% - буде профіль - вони просиджують і не навчаються - але може саме в цьому і є суть реформи...
?!!!
"А у нас будет как решит директор", да не только у вас, у всех у нас - точно также - почитайте здесь же ниже. Кто выбирает профиль? Родители, ученики?? Или тот, кто может это выбирать, т.е. директор. А он выбирает - то, что нужно ЕМУ...Ну может где-то, в 1 или 2 школах на область выбирают профиль действительно родители и ученики, но в основном - ...И это они выбирали при 30% вариативной части, а теперь, когда можно будет выбирать уже 50%...Жить действительно стало ЛУЧШЕ, ВЕСЕЛЕЕ - но не всем. Что же нас дальше ожидает???Наверное ничего хорошего. Надо бросать эту работу - как сделали это многие в то время, когда не платили зарплату...А вы как думаете???
ЗАПОРІЖЖЯ ДЛЯ НФ
Та це все я знаю!!!! І що, в програмі "100%" написано, що вчитель повинен здавати екзамен по ПК?? " Вибіркове оцінювання"?? Але сам факт!! Здавати екзамени під наглядом вебки!!!! Вас би це не образило? Може, у вас в школі всі ходять з леп-топами, і аси в ІКТ, у нас на, жаль, ні.
Наталія Федорівна
Для ЗАПОРІЖЖЯ ДЛЯ НФ: Чому Ви кричите ? Я лише дала вам посилання іменно на цю тему, що Вас хвилює, там її і обговорюють. А Ви накинулися, ніби я створювала цю програму. Хм-м-м
Коментувати
ЗАПОРІЖЖЯ
Шановні колеги! А Вас не заставляють здавати екзамени на знання ПК???? У нас в Запоріжжі це буде!! Вчителі-предметники під наглядом веб-камери будуть доводити ЗОІППО, що вони ІТ- шники і програмісти!! Цепросто знущання над людьми!!!
Наталія Федорівна
Для ЗАПОРІЖЖЯ: Ця програма називається 100%, вона діє по всій Україні. На цьому сайті є теми які безпосередньо стосуються вашого питання, там і обговорення і коментарі. Наприклад http://osvita.ua/school/news/25792. Почитайте.
Коментувати
ya
"Вчителя треба питати за відповідність оцінок знанням. Р-ти ЗНО треба в атестат ставити.@ - родители французких детей уже в начальной школе прикидают их последующее обучение. Но при этом они ЗНАЮТ РЕАЛЬНЫЙ УРОВЕНЬ возможностей (тут и способности, и напревленности)собственных детей. И если ребёнок с хорошим логическим мышлением по какой-то причине НЕ любит математику, но зато ЛЮБИТ РИСОВАТЬ, или ПЕТЬ, то его и не отправят изучать математику, но дадут возможность развивать те наклонности, которые приносят РАДОСТЬ. А у нас?
С
Для ya: А у нас будет как решит директор.Когда моя дочь закончила 9 класс, родителей и детей спрашивали о профиле класса, большинство высказывалось за гуманитарный профиль. Но администрации решила по своему - украинский класс будет гуманитарный, а русский = математический. И еще два года моя дочь грызла ненавистную математику, занималась с репетитором. Сейчас учится на 2 курсе института культуры, будет художником. Но нашего желания тогда никто не учел! И так было и так будет! Если бы для 10 желающих обучаться по иному профилю открывали класс - вот тогда это были бы реформы
?!!!
Для С: "А у нас будет как решит директор", да не только у вас, у всех у нас - точно также - почитайте здесь же ниже. Кто выбирает профиль? Родители, ученики?? Или тот, кто может это выбирать, т.е. директор. А он выбирает - то, что нужно ЕМУ...Ну может где-то, в 1 или 2 школах на область выбирают профиль действительно родители и ученики, но в основном - ...И это они выбирали при 30% вариативной части, а теперь, когда можно будет выбирать уже 50%...Жить действительно стало ЛУЧШЕ, ВЕСЕЛЕЕ - но не всем. Что же нас дальше ожидает???Наверное ничего хорошего. Надо бросать эту работу - как сделали это многие в то время, когда не платили зарплату...А вы как думаете???
ya
Для С: Проблема в том, что наши родители НЕ знают собственной СИЛЫ! Директор ГОРОДСКОЙ школы, родители которой НЕ разрешили детям посещать занятия во время отключенного отопления, горы свернула, но в школе тепло вернулось через пару дней. БЕЗ такойго действия РОДИТЕЛЕЙ она бы НЕ в состоянии была так быстро действовать. РОДИТЕЛИ - ОООЧЕНЬ великая СИЛА. Стоит лишь НЕ бояться её применять. А если НЕТ, то так будет всегда- ВСЁ решит тот, кому более выгодно.
Коментувати
Василь
Читав про систему освіти в Алжирі та Франції. Якщо відповідальність за результати нестиме учень, то він (його батьки) будуть впливати на вибір предметів профільність і т.д. Тоді ідея п.Табачника гарна. Вчителя треба питати за відповідність оцінок знанням. Р-ти ЗНО треба в атестат ставити. Зараз відповідальності в учнів ніякої. Вчителя тероризують показниками як якість знань (оцінки 7-12 б), олімпіади та конкурси примусові. Якщо в школі є декілька талановитих дітей то їх шарпають з усіх предметів (бо ж усіх вчителів жмуть - дай результат), а решті учнів - всеодно.
leox
Скачайте невелику книжку в якій вчитель з Росії розказує про свій досвід викладання в американській школі..Ви будете вражені. Ось посилання https://docs.google.com/open?id=0B5kU1_wtaRBYMzBiNmNjOTAtMzAyNS00YjQ5LWE2ZmMtMzgyM2U0YTE4N2Yz
leox
Добре, припустимо ми відгородили філологів від фізики і математики. Вони вивчаться, захочуть займатися наукою. по перше - ходної статистичної та математичної моделі вони не побудують і не обгрунтують свої дослідження. По друге - такі наукові напрямки як структурна, прикладна , математична лігнгвістика їм будуть недступні в принципі.Таке рішеня Табачника крім того що показує його некомпетентність, відкидає нашу лінгвістичну науку на світову периферію.
свєтуля
Про яку профільність може йти мова в сільській школі, де в 10 класі максимум 20 дітей. Згодна з Машою, якби можна було відкривати профіль при 5 - 10 дітей. І про наболіле: кінець семесру, виставлення оцінок - всі: класні керівники, адміністрація батьки викручують руки вимагають гарних оцінок. Нам після витавлення семестрових оцінок треба йти спочатку до церкви на сповідь, а потім до психіатра на реабілітацію. Я в кінці семесру відчуваю себе так, ніби мені в душу не тещо наплювали, а на***ли
03
Для свєтуля: "Нам після витавлення семестрових оцінок треба йти спочатку до церкви на сповідь, а потім до психіатра на реабілітацію" - Э Т О Ш Е Д Е В Р!!! Завтра ж роздрукую в учительську !!!
учитель
Для 03: цитировала сегодня миллион раз! Лучше не скажешь!
ya
Для учитель: И мы так же ! Плюс к тому и слова Петра Великого
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!