Доля оволодіння вчителями ІКТ залежить від директорів шкіл і родичів учителів

З такими інноваційними пропозиціями погодились учасники нарад, що присвячені плануванню роботи Інститутів післядипломної педагогічної освіти на наступний рік

Доля оволодіння вчителями ІКТ залежить від директорів шкіл і родичів учителів

Профільне міністерство продовжує наради з ректорами інститутів післядипломної педагогічної освіти, що покликані поліпшити діяльність закладів у 2012 році.

За повідомленням міністерства, найбільшу дискусію серед учасників викликає питання використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі та подолання комп’ютерної безграмотності вчителів.

Учасники наради дійшли думки, що в регіонах комп’ютерна грамотність учителів залежить, насамперед, від директора навчального закладу.

"Той директор, який провів моніторинг ситуації, чітко поставив завдання щодо вирішення проблеми, знайшов резерви й можливості, що не потребують додаткового фінансування, зміг успішно вирішити проблему. А резервів для подолання комп’ютерної безграмотності було названо достатньо: навчання учитель – учитель; учень – учитель; університет – школа; діти, онуки учителя тощо, які вільно володіють комп’ютером і можуть допомогти", - ідеться в повідомленні прес-служби Міністерства освіти.

Учасники наради також зазначили, що найголовніша вимога до сучасного директора школи, як тест на відповідність своїй посаді – це володіння ІКТ, та підтримали необхідність внесення відповідних змін до нормативних документів, повідомили в Міносвіти.

Необхідно зазначити, що на початку тижня заступник міністра освіти Борис Жебровський, запевнив громадськість, що у 2011 році вдалось ліквідувати комп’ютерну неграмотність учителів.

Таку заяву, що викликала "здивування" вчителів шкіл, заступник міністра зробив під час зустрічі з чиновниками Європейської Комісії з питань освіти та культури.

Він зокрема зазначив: "На початок 2011 року лише 40 % учителів уміли користуватись комп’ютером. За попередньою інформацією, на кінець 2011 року 100 % учителів оволоділи комп’ютерними технологіями. Цей рік став роком ліквідації комп’ютерної неграмотності вчителів".

Про наявність у загальноосвітніх навчальних закладах необхідних технічних умов для організації процесу навчання вчителів у міністерстві не повідомили.

Нагадаємо, у відповідності з планами міністерства кожен учитель, незалежно від рівня своєї кваліфікації, до кінця цього року має орієнтуватися в інформаційному просторі, повинен уміти отримувати інформацію й оперувати нею, відповідно до власних потреб і вимог сучасного високотехнологічного суспільства.

З цією метою, у червні поточного року відомством були надані відповідні методичні рекомендації, що містили алгоритм навчання вчителів основам ІКТ і вимоги до рівня оволодіння вчителями комп’ютерною технікою.

Зокрема вчителі, які оволодіють навичками користувачів ПК, мають створювати текстові документи, таблиці, малюнки, діаграми, презентації; використовувати локальні мережі та бази даних; здійснювати анкетування, діагностування, тестування, а також розробляти власні електронні продукти (розробки уроків, демонстраційний матеріал) та поєднувати готові електронні продукти у своїй професійній діяльності.

Освіта.ua
08.12.2011

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
шеф
Шановні колеги, а не здається вам що звинувачуючи директора в тому що вчителі не знають компютера, наше керівництво, починаючи з районного, буде мати ще одну петлю для директора - не навчив -не відповідаєш займаній посаді. На раз однією петлею більше, однією менше...........
Завуч
Вийшов НОВИЙ Лист МОНмолодьспорт №1/9-879 від 12.12.11 року Щодо ОВОЛОДІННЯ учителями загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційними технологіями. Продовжуючи цю тему...Чомусь відсутня можливість коментування, хоча і коментувати там НЕМАЄ чого! Скажу лише, що дуже нагадує лист Ванюші на "дЄрЄвню дЄдушке". І якщо ПАН Жебровський пише ТАКІ листи, то це виправляти БЕЗПОРАДНІСть потрібно ЙОМУ! І про ЧЕСТЬ він немає ніякого МОРАЛЬНОГО ПРАВА говорити взагалі, С***. Нехай спочатку вивчить що таке ОФІЦІЙНО-ДІЛОВИЙ стиль (це так, до слова)!
Наталья
То, что это нужно сегодня - я согласна. Но причём же здесь директор, если в школах нет ПК, они нужнее депутатам
55555
Кто хочет работать — ищет средства, кто не хочет — причины. (С.П.Королёв) Если дать в школы современные средства для внедрения ИКТ, то 90% учителей не будут знать как к ним подойти. И сертификаты программы-100 не помогут. А директор, НКТ-консерватор, будет всячески этому способствовать.
тетяТаня
Для 55555: Правильно! Сначала учимся плавать, а потом, может быть, воды в бассейн нальют!!!
слов НЕТ
Для 55555: 70%детей НЕ имеют дома компъюьера. 80% детеё НЕ читают художественной литературы ДЛЯ СЕБЯ. Средства? Да родители ИЩУТ СРЕДСТВА для "нормально одеть-обуть-накормить". Компъютер для большинства детей - игры, контакт, фильмы.PRправ(а) - большинство учителей НЕ станут всего делать в виду ОТСУТСТВИЯ современной аппаратуры + бумага, которая покупается из личных средств+время, которое можно потратить для занятия репетиторством (не въезжаю в бестолковость родителей, идущих на такое)либо иным видом деятельности, приносящем хоть какой-то дооход.....
55555
Для тетяТаня: Плавать можно и в луже научиться.
Коментувати
Лілі
Зачекайте! А коли це Міністерство ( і в якій формі) отримало інформацію про проведену роболту з навчання ІКТ у школах????????????7 Я такого не пам'ятаю, щоб ми звітували в управління освіти?!?))))))))))))))
Завуч
Для Лілі: Я вчора відзвітував про рівень володіння ІКТ вчителями та швидкість набору тексту, і чомусь останній показник в них більш важливий) відповідно до наказу відділу освіти № 135 від 18.08.2011 року, хоча наказу так ніхто і не бачив - ось звідки ноги ростуть...
Коментувати
учитель
А мне очень "понравилась " фраза "Той директор, який знайшов резерви й можливості" - на панели что ли заработала, ведь собирать фонды мы не имеем права, а спонсоры куда-то разбежались. Директора! Научите находить возможности!
Віталій
А пробовал походить по спонсорам с протянутой рукой? Чесно говоря, для себя никогда бы не пошел. Ради школы, приходится. Слава Богу у нас есть люди которые могут помочь, а знаю случаи когда одно быдло дало школе 1000грн., а потом ходило с претензиями и причитало, что учителя не провели работу среди родителей учеников, чтобы за него проголосовали на местных выборах. Нравится когда видишь, когда начальство унижается? Спина не переломится, конечно, но в душе осадок не из приятных. Вы бы пошли, просить на нужды класса, кабинета к местным "царькам"? Сильно сомневаюсь. Сидеть и хулить директоров, много ума не надо.Для учитель:
Коментувати
вчитель
Ну вмію я користуватися і використовувати, сама створюю фільми і презентації, а далі що???? в класі комп'ютера нема, і скоро не буде.....
volvh
"Ложь, повторенная тысячу раз, становится правдой." Й.Геббельс
Учитель
Для volvh: Попробуйте повторить тысячу раз «компьютер», может он у вас и появится….
volvh
Для Учитель: Что доказано практикой?
Коментувати
55555
Актуальне питання. Є школи де і компютери і Інтернет. А рівень ІКТ керівника на рівні рахівниці. І проповідує такий динозавр дітям, батькам, вчителям , що це дуже шкідливо і непотрібно. Все, що стосується компютеризації, звалено на вчителя інформатики. Можливо така школа мені лише приснилася?
стаж 30 років
Ну і розсмішив мене пан заступник міністра... ха-ха. Але і сумно. На якій планеті живе наш уряд???? В сільських школах нема вугілля, діти мерзнуть. хворіють... В багатьох школах по одному старенькому компу, діти чекають черги для практичної роботи тижнями.... В моїй школі два підручники по інформатиці на 14 учнів...Програмне забезпечення застаріле...інтернету і близько не передбачається... а за завідування кабінетом не платять, економлять гроші на вчителеві. Що може зробити директор? Нічого!!!! Але наш уряд живе на іншій планеті....
Завуч
Я вважаю, що єдиний освітньо-інформаційний простір досих пір не працю і з тієї причини, що якщо вчителі УСІ РАЗОМ об\єднаються, вони знайдуть шлях отих чиновників, які програми та підручники випускають поставити раком! Давайте зробимо це якнайшвидше! Чи так і будемо ТЕРПІТИ, і витанцьовувати під їх дудку!
слов НЕТ
Для Завуч: Вы прав (а)! Соглашаемся. НО ... КАК это всё ПРАКТИЧЕСКИ провернуть? "зробимо це якнайшвидше! Чи так і будемо ТЕРПІТИ, і витанцьовувати під їх дудку!"
PR
Для слов НЕТ: Я вже теж про це писала. давайте спочатку навіть на цьому сайті створимо незалежну асоціацію або громадьску організацію . Побачимо скільки нас є. і через пропаганду, якціїї почнемо діяти. В мене відчуття, що влада об"явила вчителям (і не тільки) війну. І від нас залежить загинемо ми, чи вони.
Завуч
Для слов НЕТ: Є два шляхи вирішення проблеми. Перший: очолити систему і змінити її. І другий: сворити повсемістно НЕЗАЛЕЖНУ, НЕЗААНГАЖОВАНУ колегіальну громадську організацію контролю за якістю надання освітніх послуг. Засобами ЗМІ висвітлювати РЕАЛЬНИЙ стан освіти, надавати юредичні консультації учасникам навчально-виховного процесу незалежно від ДЕРЖАВНИХ органів, впливати на сворення якісної системи. І громадськість має на це ПОВНЕ право. Маю на цей рахунок декілька ідей практичних, якщо є однодумці, які НЕ БОЯТЬСЯ влади, можу поділитися, як практично втілити ідею.
Коментувати
Валентин
тут,я продивився декілька реплік колег і мені стало не пособі.Таке враження що коментар відправляють совсім некомпетентні???так що пенсіонери пора на відпочинок....
Леся
Для Валентин: Чого це - не по собі? Я не пенсіонер. Але в школі старенький компютер, нема продовжувача, нормального проектора. Компютер висне. Збоку стоять ще старіші компютери. Діти нудяться, поки йде перезагрузка. Дуже цікавоооо. Не кожен зможе принести з дому ноутбук. Бо забрали діти студенти.
Коментувати
Завуч
Оце розсмішили!!! Особливо про директора, якій знайшов РЕЗЕРВИ і можливості ,що не потребують ДОДАТКОВОГО ФІНАНСУВАННЯ) Далі цифри - схожі на ті, які називав Азаров, коли говорив про зарплату вчителям) І найсмішніше, що виідомство надало не КОШТИ на техніку, вчителів ІКТ, а МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ. Всеодно що на обід принесли не їжу, а рекомендації, як її їсти)
T
Для Завуч: А чого вам смішно від вами написаного???????????? Та тут плакати треба!!!!!!!!!!!!! Бо нас ніхто з тих, хто керує нами, за людей не вважає!!!!!!! З нами роблять те, що хочуть - скільки років ???? - і всі мовчать... Пробували помаранчеві щось змінити - ну й що з того вийшло ?????????????? всі знають!!!!!!!!!!!!!!! Коментувати безглузді ідеї вважаю даремною тратою часу - краще дійсно піти на свіже повітря чи зробити що-небудь. Критикують МОН всі, а толку з того .......... Що хочуть те й роблять і будуть робити лише невідомо скільки часу... Ось так завжди: роблять експерименти, а потім дивляться чи треба було і чим це скінчилося.....
Коментувати
Nik
Останнім часом новини освіти нагадують часи "развитого социализма", коли "весь советский народ семимильными шагами..." Навіщо людей смішити ? Ну прям-таки перемога за перемогою... А підручниками діти не забезпечені...
НЕРОЗУМНИЙ ЧИТАЧ
Ага, були у нас у школі курси ІКТ. І що це за курси? По 2-3 години після 7 уроків щодня сиділи і парилися. Молоді, зрозуміло, швидше, а от вчителі-пенсіонери...Тільки й просили, щоб за шоколадку зробили їм "комп'ютерне домашнє завдання". То вони оволоділи цією грамотою? Сумнівно. А таких вчителів по школах - більшість. Не подумайте, я нічого проти шановних колег у віці не маю. Впевнена, що вони й без всіляких там ІКТ такий урок можуть провести, що молоді й слиною вдавляться. Але навіщо так безсоромно брехати? Хто так ліквідовує безграмотність? Намучили людей, щоб видати папірець про "вміння" й "навички". Поставте комп'ютер у кожен клас, а тоді щось вимагайте. А то "директори, які без залучення ко8штів змогли"...Ех, все у нас так...без залучення коштів. А у них - без залучення мозку.
volvh
Ликвидировали школы - ввели автобусы - провалили. Ликвидировали комп. безграмотность - заставили учителей купить комп. - .............. Что дальше?
Маруся
А еще за эту зарплату надо создавать компьютерные программы не хуже Била Гейца. Теперь с овладением компьютером я готовлюсь к урокам не 2-3 часа как раньше, а 4-5. Клево!!!!
lamela
Для того, щоб використовувати локальну мережу, проводити анкетування, діагностування і тестування, потрібне обладнання. Як я це можу робити при наявності всього одного комп’ютера в класі і всього чотирьох на заклад?
PR
вчителі, які оволодіють навичками користувачів ПК, мають створювати текстові документи, таблиці, малюнки, діаграми, презентації; використовувати локальні мережі та бази даних; здійснювати анкетування, діагностування, тестування, а також розробляти власні електронні продукти (розробки уроків, демонстраційний матеріал) та поєднувати готові електронні продукти у своїй професійній діяльності.. Більше як 60% вчителів не спроможні повністю зробити вишеназване і не стануть цього робити. Тому що сенсу немає, адже в школах відсутні ПК в необхідній кількості і тому що більшість вчителів як не робила нічого так і не буде робити.