![]() |
Журналісти тижневика "Дзеркало тижня" стверджують, що "стопроцентного забезпечення" підручниками учнів 11-х класів вдалося досягти шляхом маніпуляцій |
Для імітації забезпечення шкіл підручниками Міносвіти занизило кількість літератури
"Тепер уже ні в кого не викликає сумнівів: бравурні заяви керівництва Міносвіти про те, що дефіциту підручників у школах нинішнього року не буде, не що інше як примітивний самопіар", - зазначають журналісти Дзеркала тижня в статті "Віртуальні підручники".
Автори стверджують, що за інформацією з достовірного джерела, у міністерстві, щоб імітувати "стопроцентне забезпечення" підручниками одинадцятикласників, Міністерство освіти занизило кількість навчальної літератури для шкіл. І стосується це фактично всіх шкільних дисциплін.
Журналісти порівняли дані нинішнього та попереднього років. Так, наприклад, з української мови для 11 класу випущено чотири підручники загальним накладом понад 256 тисяч примірників, тоді як торік для 10 класу їх було видрукувано понад 476 тисяч. Зрозуміло, що торішні десятикласники тепер навчаються в 11 класі, і на двох учнів нерідко припадає один підручник.
Аналогічна ситуація спостерігається і з підручником "Українська література": у 2011 році для потреб загальноосвітніх шкіл спрямовано 320 тис. примірників (у 2010-му - 570 тис.), що становить 56 відсотків від показника минулого року. Приблизно таке ж співвідношення спостерігається щодо накладів підручників з інших шкільних предметів - світової літератури (52,6% від торішнього показника), всесвітньої історії (54%), алгебри (57,8%), геометрії (57,8%), фізики (56,4%), біології (58,5%), історії України (62,5%).
"До речі, ця хитра арифметика тримається в освітньому відомстві за сімома замками і доступна лише вузькому колу "посвячених", - наголошують автори статті.
Натомість для публічного вжитку подається інформація, що план забезпечення шкіл підручниками міністерством виконано. Але при цьому, навчальної літератури у школах все одно не вистачає.
Ще однією причиною нестачі підручників у навчальних закладах є те, що замовлення на їх випуск формувалися за принципом "вінегрету". Тобто якщо потрібно, скажімо, надіслати до школи 30 підручників з української мови для 10 класу, то вона отримує цю кількість (а інколи й менше), але з них десять - одного автора, п’ятнадцять - іншого і п’ять - третього.
Зрозуміло, що забезпечити повноцінне навчання всього класу з таким "комплектом" неможливо. Ось і доводиться вчителю посилати батьків до книгарень докуповувати підручники, яких не вистачає, зазначають автори статті.
Зазначимо, що на початку навчального року міністр освіти повідомив, що державне замовлення на випуск підручників для учнів 11 класів виконане в повному обсязі.
Ще в перших числах вересня з приводу критичної ситуації з забезпечення шкіл підручниками заявляв В'ячеслав Кириленко, який звернувся з депутатським запитом до прем’єр-міністра Миколи Азарова. У своєму запиті він привернув увагу до незадовільної роботи освітнього відомства на чолі з міністром Дмитром Табачником у галузі друкування та доставки підручників.
Однак Міністерство освіти спростувало інформацію про нестачу шкільних підручників, повідомивши, що "станом на 9 вересня до обласних книжкових баз доставлено 99,75% підручників від плану завозу".
Як повідомлялося раніше, прем’єр Микола Азаров під час розширеного засідання уряду, що відбулося за участі Президента, аналізуючи діяльність Міністерства освіти заявив, що міністр освіти часто показухою підміняє роботу, зокрема щодо забезпечення шкіл підручниками.
Освіта.ua
06.11.2011