Osvita.ua Середня освіта Новини середньої освіти Нова стратегія розвитку освіти це блеф і дискредитація ідеї модернізації, - П.Полянський
Нова стратегія розвитку освіти це блеф і дискредитація ідеї модернізації, - П.Полянський

Директор Центру освітнього моніторингу Павло Полянський вважає, що схвалення підготованої стратегії розвитку освіти означатиме дискредитацію ідеї модернізації національної системи освіти

Нова стратегія розвитку освіти це блеф і дискредитація ідеї модернізації, - П.Полянський

Швидкоплинне розроблення проекту документа з амбітною й хронологічно оптимістичною назвою "Національна стратегія розвитку освіти в Україні на 2012-2021 роки" мало б засвідчити, що профільне міністерство нарешті визначило орієнтири, до яких воно поведе освіту, - пише Павло Полянський у статті "Блеф-стратегія для української освіти".

Він зазначає, що документ за визначенням мав би стати інструментом розв’язання накопичених освітніх проблем і дати освітянам відповіді на запитання, що їм робити завтра, через рік, у довгостроковій перспективі, як реагувати на виклики, що постають перед ними.

За словами П.Полянського, є щонайменше, три ключові запитання, на які мав би дати відповідь проект Національної стратегії розвитку освіти. По-перше, ким ми є і де ми перебуваємо, порівняно зі світовими лідерами в освіті? По-друге, куди ми рухаємося і якими прагнемо стати; до якої ідеальної моделі освіти поведуть учнів, студентів, педагогів, батьків, країну освітянські очільники? І, нарешті, по-третє, коли, як і за рахунок чого ми досягнемо поставлених цілей?

"На запитання, ким ми є і де ми перебуваємо, порівняно зі світовими лідерами в освіті, розробники документу так відповіді й не дали. Натомість констатували необхідність "кардинальних змін", у розділі "Аналіз сучасного стану національної системи освіти" на двох сторінках перелічили підзаконні акти в галузі освіти, прийняті "в останні роки", стан забезпечення навчальних закладів комп’ютерами тощо. Як підсумок, дійшли висновку, що раніше визначені стратегічні завдання в освіті "не набули повної реалізації", а тому "нинішній рівень освіти в Україні не дозволяє їй у повній мірі виконувати функцію ключового ресурсу соціально-економічного розвитку країни", - зазначив у статті П.Полянський.

"На запитання, куди ми рухаємося і якими прагнемо стати, проект дає таку ж "вичерпну" відповідь. Мовляв, метою є „підвищення рівня і доступності якісної освіти", а також звичне з часів "Морального кодексу будівника комунізму" "забезпечення всебічного гармонійного розвитку людини". Очевидно, що перша дефініція означає не так мету, як засіб для її досягнення, а друга - є пересічним кліше", - зазначає фахівець.

Він також звернув увагу на те, що концептуальною вадою проекту є його зорієнтованість на вузьке коло питань, що системно не охоплюють весь освітній сегмент.

На думку П.Полянського подібні "блеф-стратегії" зводяться до введення в оману стосовно справжнього стану справ та справжніх намірів розробника стратегії.

"Проект "Національної стратегії розвитку освіти в Україні на 2012-2021 роки" скидається саме на блеф-стратегію. Розгляд, а тим більше "схвалення", чи то III Всеукраїнським з’їздом працівників освіти, чи то в інший спосіб документа такого штибу означало б дискредитацію самої ідеї модернізації національної системи освіти. Потрібна широка, і не в режимі "бліц", дискусія в суспільстві з питань стратегії модернізації національної освіти, кінцевим продуктом якої стане консолідований і сприйнятий більшістю документ", - зазначив він.

Детальніше читайте у статті директора Центру освітнього моніторингу Павла Полянського "Блеф-стратегія для української освіти".

Дзеркало тижня. Україна
17.10.2011

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!