Osvita.ua Середня освіта Новини середньої освіти У Празі вчаться, як упізнавати дитячого "генія"
У Празі вчаться, як упізнавати дитячого "генія"

Ваша дитина не слухає вчительку, а малює кораблики на уроці математики? Не поспішайте сварити свого малюка, бо, можливо, те завдання на дошці він вже давно вирішив у голові, а тепер йому просто нудно і перед вами сидить потенційний Енштейн, треба тільки дати розвинутись його таланту

У Празі вчаться, як упізнавати дитячого "генія"

Але для цього його потрібно побачити. Саме для того, щоб навчити цього вихователів, учителів, психологів на 19-у всесвітню конференцію зібралися понад 400 фахівців з усього світу.

Як розпізнати маленького генія? Адже за статистикою п’ята частина всіх дітей народжується з особливим даром – чи то малювати, чи запам’ятовувати, чи логічно мислити, словом – творити. У Празі на конференції, яку що два роки організовує Всесвітня Рада у справах обдарованих і талановитих дітей, цю дуже важливу проблему обговорюють найкращі експерти із 57 країн світу, включно з фахівцями із України.

На їхню думку, без підтримки родини виявити маленького генія важко. Тільки в родинному колі батьки можуть зауважити, що дитинка, наприклад, надто повільно розмовляє чи якось особливо розкладає іграшки, розповідає психолог, голова чеського об’єднання "Талант і обдарування" Ева Вондракова.

"Обдаровані діти дуже різноманітні, й тільки частину талантів можна легко розпізнати, – зазначає вона. – Більшість обдарувань із різних причин легко впізнати не вдається. Дуже часто дитячий талант маскується під якесь пошкодження або фізичний чи психічний розлад, наприклад, медичний, соціальний, мовний. Талановиті діти часто дуже своєрідні; часто з середовищем, яке йому не подобається, малюк просто не співпрацює. Талановита дитина має більшу потребу в незалежності, з нею потрібно працювати на вищих рівнях мислення. Однак, на жаль, наші школи їм цього не дають".

Після родини саме в школі настає другий дуже важливий етап, як розпізнати талант, вважає чеський психолог. Майбутній Нобелівський лауреат в новому середовищі спочатку терпляче чекає, що його особливий дар помітять. Коли цього не стається, поведінка часто змінюється на негативну: дитина сердиться, конфліктує або просто перестає спілкуватись із колективом. Та й особливо талановитих дітей не дуже толерують однокласники – кому потрібен математичний феномен чи всезнайко з кількома іноземними мовами?

Діти між собою відрізняються і за місцем народження, їхні властивості формує середовище, в якому вони народились і виростають. Прояви особливих талантів відрізняють малюка зі Сполучених Штатів від юного таланту з Китаю чи Європи. І ці характеристики потрібно вчасно розпізнати і вміти з ними працювати, наголошує Ева Вондракова.

"Талановитим дітям найкраще живеться у Сінгапурі, дуже добре вміють розпізнавати таланти в Новій Зеландії, при тому там немає класів чи шкіл для особливо талановитих дітей, там кожній дитині надане право максимально розвивати свій потенціал, – зауважує вона. – З європейських країн однозначним лідером є Фінляндія, яка відрізняється від інших країн, включно зі скандинавськими, тим, що в цій країні дуже шанують освіту і дають її усім охочим. З посткомуністичних країн виділяється Угорщина, де збагнули, що саме талановиті діти поведуть країну вперед".

На празькій конференції помітили і групу українських фахівців. Україну відносять до держав з великим потенціалом, важливо тільки навчитись вчасно помітити на своєму подвір’ї майбутнього Нобелівського лауреата, підтримати його дар і в родині, і в школі.

Вчені твердять, що коли б усім дітям надати оптимальні умови для навчання і розвитку, чверть із них досягла б найвищих вершин інтелектуальної й творчої праці.

Радіо свобода
15.08.2011

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!