Osvita.ua Середня освіта Новини середньої освіти Проекти нових навчальних програм для учнів початкової школи є перевантаженими, - експерти ЦОМ
Проекти нових навчальних програм для учнів початкової школи є перевантаженими, - експерти ЦОМ

Фахівці Центру освітнього моніторингу заявляють про необхідність доопрацювання нових навчальних програм для учнів 1-4 класів, посилаючись результати проведеного аналізу

Проекти нових навчальних програм для учнів початкової школи є перевантаженими, - експерти ЦОМ

У ЦОМ повідомили, що експертами центру проаналізовано близько тридцяти проектів нових навчальних програм для початкової школи, розроблених авторськими колективами та оприлюдненими Міністерством освіти для громадського обговорення.

Аналіз проектів навчальних програм, зазначають фахівці центру, дає підстави зробити висновок про те, що поки не вдалося розвантажити зміст початкової освіти від надлишкового інформаційного матеріалу.

Змістове переобтяження навчальних програм є задавненою вадою змісту шкільної освіти на всіх її рівнях, але у початковій школі це явище тягне за собою втрату мотивації, інтересу дітей до навчання, погіршення стану їх здоров’я, йдеться в експертному висновку.

Фахівці центру також підкреслюють, що навчальні програми мають не лише містити формальний перелік тем, які учням необхідно вивчити, а бути засобом набуття учнями важливих компетентностей.

Навчальні програми – це передовсім системні документи, що визначають цілі та завдання кожного предмета, його зміст, основні види навчальної діяльності, результати навчальної діяльності, форми контролю та оцінювання результатів навчання, зазначають організатори моніторингу.

Відтак, результати навчальної діяльності школярів у значній мірі спричинені якістю навчальних програм, особливо, коли йдеться про початкову школу.

Також, важливою складовою сучасних навчальних програм має бути обґрунтування системи оцінювання навчальних досягнень школярів. Особливого значення цей розділ програм набуває за умови запровадження компетентнісного підходу до організації навчального процесу.

Проте спроби визначитися з системою оцінювання навчальних досягнень зроблено лише у проектах навчальних програм з основ здоров’я, фізичної культури, природознавства та трудового навчання. Критерії ж оцінювання навчальних досягнень учнів передбачили лише укладачі програми з природознавства, й то вони містять завищені вимоги і досить узагальнені.

Центр освітнього моніторингу, загалом позитивно оцінюючи нові навчальні програми, рекомендує профільному міністерству: розвантажити програми від надмірної деталізації; привести зміст окремих навчальних програм у відповідність до вікових особливостей школярів; уніфікувати навчальні програми за формою та структурою; чітко визначити навчальні результати; надати їм практичної, продуктивної спрямованості; розробити систему оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи з кожного предмета; узгодити понятійний апарат.

Нагадаємо, в квітні цього року урядом затверджено постанову Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти, що буде впроваджуватися з 1 вересня 2012 року.

З метою забезпечення впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти, створеними творчими колективи були розроблені проекти навчальних програм для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Проекти програм розміщені для громадського обговорення на офіційному веб-сайті МОНмолодьспорт.

Див.також: Повний текст аналізу нових навчальних програм для початкової школи проведений експертами ЦОМ.

Освіта.ua
30.07.2011

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Алла
Необхідно переглянути і розвантажити теми з природознавства в 4 класі, удосконалити теми з трудового навчання та громадянської освіти.
Olya
Ці критерії оцінювання: хто швидко читає, то вже і відмінник, себе не виправдовують. Бо коли діти переходять в 5 клас картина міняється: вже не стільки треба швидко читати, а більше вдумуватись, що прочитав. Коли дитина має схильність більше до математики, то виправлення в зошиті по математиці не мало би мати такої великої ваги. Такі критерії тільки відбивають охоту вчитись.
Сільський директор
Оцінювання зробити 10-бальним, мову, читання, математику і фізкультуру - щоденно
Валентина
Необхідно повернутися до п'ятибальної системи оцінювання.
Лада
Для Валентина: Згідна на 100% !!! 12-бальна нічого не змінила, крім "запудрила" мізки. Ношуся з табличкою: 12 - це "5+", 11- це "5", 10 - це "5-", і так далі. Зручно.
яна
Для Лада: Не скажите... В журнал Вы 5- не ставили раньше, а поставили бы 4, а так у ребенка есть шанс быть отличником...правда...липовым
Ната
Для Валентина: І не переводити учнів з низьким рівнем знань до наступного класу, тоді хоч якийсь стимул до навчання буде для дітей і контроля з боку батьків
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!