Osvita.ua Середня освіта Новини середньої освіти Недостатня комп’ютеризація українських шкіл перешкоджає розвитку інноваційної освіти
Недостатня комп’ютеризація українських шкіл перешкоджає розвитку інноваційної освіти

Серед причин, які перешкоджають впровадженню інформаційних технологій у школах, 61% освітян відзначають недостатню кількість комп’ютерів, тоді як минулого року цю проблему на перше місце ставило 83% педагогів

Недостатня комп’ютеризація українських шкіл перешкоджає розвитку інноваційної освіти

Такі результати онлайн-дослідження "Інновації в навчанні", яке вдруге проводить компанія Microsoft за підтримки Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України та яке має на меті визначити ступінь використання IT-технологій у школах, а також відслідкувати якісні зміни.

Офіційна ж статистика свідчить, що понад 93% українських шкіл мають комп’ютери. Втім, часто вони є застарілими і не відповідають сучасним вимогам. На початку 2010/2011 навчального року в Україні на 28 учнів припадав лише 1 комп'ютер. Для порівняння - у Європі та США в середньому 1 персональний комп’ютер на 5-7 учнів.

Проведене дослідження також показує, що технічна підготовка вчителів у використанні ІКТ зростає. Цього року половина викладачів назвали власну недостатню технічну підготовку серйозною перешкодою для впровадження IT в освіту, тоді як минулого року так вважали 67% педагогів.

Але технології все ще використовуються у виконанні традиційних завдань у класі, а не для зміни самого способу викладання.

Вчителі відзначають, що не мають достатньо технологічних ресурсів у класах для їх повної інтеграції у методи викладання. Більше того, майже половина вчителів відзначає, що відсутність Інтернету або поганий зв'язок є серйозною перешкодою для повноцінної роботи.

В той же час, як і минулого року, педагоги зазначають, що мають більше доступу до технологій поза школою, ніж у класі. Зокрема, на цьому наголосили 73% опитаних (минулого року - 70%). Так само й учні: 54% мають доступ до комп’ютера з Інтернетом за межами школи.

Ця інформація дозволяє зробити висновок, що при використанні вчителями такого інноваційного методу як поширення навчання за межі класу, вони можуть скористатися тим навчальним потенціалом, який дає такий доступ до технологій поза школою.

За інформацією, що наводять організатори опитування, "рівень співпраці між учителями у спільному плануванні занять є надзвичайно низьким – лише 15% вчителів відзначають, що роблять це. Окрім того, лише 37% діляться новими ідеями про ефективні методи викладання. Використання сучасних інформаційних технологій для спільної роботи та спілкування дозволить учителям тратити менше часу на підготовку навчальних планів та матеріалів та бути в курсі нових розробок і тенденцій".

Онлайн-опитування проводилося дослідницькою компанією Cross Tab Research (штат Вашингтон, США). Цього року в ньому взяли участь 3864 вчителів з України.

Освіта.ua
27.05.2011

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Наталка
Я люблю комп'ютер ,хоч навчилася працювати на ньому сама, вивчила програми, навчилася з ними працювати. у ШКОЛІ ОЦІНИЛИ ,ДАЛИ КОМПЮТЕНИЙ КЛАС,а ось обслуговувати його як????? Само залізо????Треба міняти відеокарту -блок живлення. Де на це взяти грошей і спеціалістів???????????????
Світлана
Оволодієм комп'ютером, як тільки Азаров оволодіє українською мовою
Методист
Поставлено завдання за літні канікули всім вчителям оволодіти комп'ютерами. Постають питання: 1.В якій формі і де? Шляхом самоосвіти чи на курсах? 2.Який документ підтвердить мої вміння? 3.Які кошти виділило МОН для цього? Якщо ці питання не вирішити все буде "як завжди" через ж...
!!!!!!!!
Для Методист: Цікаво, а не поставлено питання ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ вчителів комп*ютерами? У людей ВДОМА апаратури НЕМАЄ. То вони ЯК мають оволдівати?
I
Для Методист: який найкращий стимул для людини???????? її заробітна плата... ось наприклад, підняли зарплату в 2 рази ( а ще краще - відповідно до закону про освіту: ... на рівні середньої по промисловості...), а потім і вимоги певні поставили. От тоді оволодівали б один поперед одного, а так просто... який смисл????????????
Коментувати
Учитель
Проблема не в комп"ютеризації, а в наявності програмного забазпечення. Навіть тих же антивірусок. Ситуація яка : техніку дали, а антивірус ліцензійний -ні. Проблема інша - хто все лагодити має? В сільських школах не скрізь є спеціалісти які той же віндовс переставити можуть! То про що ми говоримо?
!
Для Учитель: А якщо і є такий спеціаліст, то ЧРМУ ВІН ПОВИНЕН БЕЗКОШТОВНО все теє робити?
Чел
Для Учитель: Ну на рахунок сільських шкіл цілком і категорично непогоджуюсь... неоптрібно село опускати нижче плінтуса. Дійсно в школі то спеціалісти є але дійсно все робити лише за спасибі а інколи і спасибі непочуєш це занадто.
Чел
А ще одна реальна проблема ви зверныть увагу скільки у школах працює пенсіонерів. Вони явно невмітють користуватись сучасними ІТ. Вся проблема освіти також криється у застарілій фаховій підготовці. Ви лише подумайте в сільській школі де працює 20 педагогів 5 тобто 1/4 пенсіонери тобто зачасту вчителям інформатики приходиться виконувати верстку всьої документації яку подають ті вчителі.
Коментувати
Читач
Не недостатня комп'ютеризація заважає інноваціям, а чиновники від освіти на чолі з міністром
!
Для Читач: Який ПЛАН ДІЙ???
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!