Osvita.ua Середня освіта Новини середньої освіти Міністерством освіти затверджено критерії оцінювання учнів українських шкіл
Міністерством освіти затверджено критерії оцінювання учнів українських шкіл

Міністерством освіти і науки затверджено критерії оцінювання навчальних досягнень учнів, якими передбачена можливість рейтингової системи та впровадження портфоліо учня

Міністерством освіти затверджено критерії оцінювання учнів українських шкіл

Про це йдеться у відповідному наказі освітнього відомства.

Затвердженими критеріями оцінювання визначені загальні підходи до визначення рівня навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти та встановлена відповідність між вимогами до знань, умінь і навичок учнів і показником оцінки в балах відповідно до рівнів навчальних досягнень.

Слід зазначити, що затверджені критерії зберігають концептуальні підходи до оцінювання навчальних досягнень учнів загальноосвітніх навчальних закладів усіх форм власності. Затвердженим документом збережено базові складові оцінювання школярів, зокрема: рівні навчальних досягнень (компетентностей) учнів, дванадцятибальна шкала оцінювання, сприяння розвитку учня у процесі навчання та можливості поліпшення учнями особистих навчальних досягнень.

Критерії оцінювання реалізуються в нормах чотирьох рівнів досягнень: початковий, середній, достатній та високий.

За визначеними міністерством освіти критеріями оцінювання, має здійснюватись вивчення результатів навчальної діяльності учнів на уроках і вдома.

При визначенні рівня навчальних досягнень учнів ураховуються характеристики відповіді учнів, якість знань, сформованість загальнонавчальних і предметних умінь і навичок, рівень володіння розумовими операціями, самостійність оцінних суджень школярів тощо.

Обов'язковому оцінюванню підлягають навчальні досягнення учнів із предметів інваріантної складової робочого навчального плану закладу.

У першому класі дається лише словесна характеристика навчальних компетентностей учнів. У наступних класах оцінювання здійснюється за 12-бальною системою (шкалою) та його результати позначаються цифрами від 1 до 12.

За рішенням педагогічної ради навчального закладу може надаватися словесна характеристика навчальних досягнень учнів другого класу.

Головною відзнакою оновлених критеріїв оцінювання школярів є передбачена можливість навчальних закладів використовувати інші системи оцінювання навчальних досягнень учнів за погодженням з місцевими органами управління освітою.

До інших систем оцінювання, запропонованих розробниками критеріїв, може відноситись рейтингова система, що має сприяти формуванню ключових компетентностей школярів. Однак слід зазначити, що при цьому оцінки з навчальних предметів за семестри та рік, а також результати державної підсумкової атестації переводяться в чинну 12-ти бальну шкалу.

За задумом розробників критеріїв, рейтингова система має створити можливості для підвищення мотивації учнів до самонавчання та самооцінювання, розширення можливості в індивідуальній підготовленості учнів, підвищення об'єктивності оцінювання не лише протягом навчального року, а й за весь період навчання.

Також рейтингова система покликана сприяти більшої градації значущості балів, що отримують учні за виконання різних видів навчальних робіт, таких як: самостійна робота, підсумкова робота, творча робота, участь у олімпіадах, виставках, конкурсах творчих робіт, науково-дослідні й художні проекти, діяльність у органах учнівського самоврядування, у соціально-корисних проектах тощо.

З метою оцінювання індивідуальних досягнень учнів, школа може використовувати учнівські портфоліо, як фіксацію позитивних зрушень у навчальних досягненнях.

Портфоліо передбачає формування уміння учнів ставити цілі, планувати й організовувати власну навчальну діяльність, а також накопичення різних видів робіт, що засвідчують рух у індивідуальному розвитку, активну участь у інтеграції кількісних і якісних оцінок, підвищення ролі особистої самооцінки.

Таке оцінювання передбачає визначення критеріїв для включення учнівських напрацювань до портфоліо, форми подання матеріалу, спланованість оцінного процесу, елементи самооцінки з боку учня тощо, зазначено в документі.

Впровадження рейтингової системи оцінювання та методу оцінювання – портфоліо, має здійснюватись школами з урахуванням рекомендацій МОНмолодьспорту.

Освіта.ua
18.05.2011

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
смотрю разговор о вранье
учителей детям, детей - учителям (списать и получить) ведётся ЗДЕСЬ вот уж 5 (вдумайтесь - П Я Т Ь ) лет. А по существу - с 2001 года, (или 2000), с момента крика о липовости медалистов. А воз и ныне там. А знаете почему? Да потому что те, кто рулил, те и рулят. И в образовании тоже
Ігор
Прочитав коменти деяких вчителів. Очевидно, що з такими вчителями оцінки не мають жодного значення. Одні переконані, що всі діти погані, ліниві, і лише думають як би "сачкувати"; інші думають лише про гроші: заплатите буду щось робити, не заплатите - гуляйте. І при цьому, багато з цих вчителів самі малоосвічені, у зв'язку з чим навчити когось об'єктивно не спроможні. З такими підходами терміново пишіть заяви про звільнення і не травмуйте наших дітей. А критерії оцінювання лише сприяють вимаганню грошей (або тих чи інших послуг) в батьків - за такими критеріями неможливо перевірити об'єктивність поставленої оцінки.
KVP
Предлагаю, те средства, которые будут потрачены на оценки, направить на поощрение учеников. Например: для детей, у которых хороший голос организовать программу изготовления аудиокниг, школьных песен; кто желает заниматься фотографией и видео – заказать историю школы, города, или района; кто любит игры – создать дистанционно управляемые через вебкамеры автоматические минидирижабли, или иные автономные устройства для исследования и мониторинга пустынь, тайги, озер и т.д. За эту работу ученикам можно платить небольшие деньги, которые будут хорошим стимулом для самосовершенствования.
Владимир
Оцінки в школі не потрібні, вони приносять шкоди більше, ніж користі. Кожен з нас має досвід оцінювання учнів, які закінчили школу десяток років тому назад. При рівних стартових умовах багато учнів, які одержували двійки та трійки зараз більш успішні, ніж відмінники. Оцінки спотворюють мотивацію до навчання. Замість прагнення до знань в учнів розвивають нездоровий кар’єризм.
ЧИТАЧ
Для Владимир: Не погоджуюсь з Вами, бо не було однакових стартових умов 10 років назад. Учні, що вчились на двійки, трійки поступали в ВУЗи, виключно, за хабарі. Це успішність їх батьків. А ті, що вчились добре, і сподіваючись на свої сили, могли поступити за знаннями лише на не дуже престижні спеціальності. Коли запровадили ЗНО, то появилась надія на справедливість і дійсно одинакові стартові умови по знаннях.
Коментувати
Пересічний вчитель
Було б не погано повернути можливість виключення учнів зі школи за не задовільні оцінки та не виконання програми, тоді б може вони більше думали за навчання. А то їм і 1, 2, 3 не покарання та не стимул, а нервів та уваги на таких учнів йде ой як багато.
2010У
Для Пересічний вчитель: Согласна на все 100%. Сегодня ученику все равно, что он получает, вплоть до 11 класса. А потом вдруг оказывается, что им нужны хорошие оценки. А о знаниях никто не говорит. Только учителю достается со всех сторон- администрации, родителей, детей. Я за то, чтобы в старшую школу вообще не брали учеников с низким уровнем учебных достижений.
YA
Для 2010У: Да! И я ЗА ЭТО!!!
Віталій
Для 2010У: І зробити середню освіту платною, щоб батьки почали слідкувати за своїм чадом - чому воно не учиться, а сидить в контакті з телефону! А не так, як зараз: дитина в школі байдикує, а батьки (чи розумніші хіба?!) заробляють гроші, щоб помістити свого нащадка в університет і провчити там його! Звичайно, не факт, що поступиш і зі знаннями, але... Хто піде до лікаря з купленим дипломом? А чого зможе навчити вчитель, який і сам нічого не знає? І т.д., і т.п. :)
Коментувати
вчителька
та не треба так хвилюватися. Нічого нового там не прочитала. Тим більше, що наші писаки ще до нового навчального року ого-го можуть повигадувати.Просто працюймо спокійно, вчімо дітей і все...
Леся
Знову Міністерство вирішило придумати щось новеньке. Ну, як же - працює! О, собаки!
PR
Для того, чтобы ввести портфолио, надо сменить систему обучения. Это раз. Подготовить учителей, особенно средней руки, которые интеллектуально не способны оценить научность и самостоятельность работы ученика. Это два. 80% детей имеют интеллект ниже среднего, и портфолио им не потянуть. Это будет примитив, а не рост ребенка. Это три. В результате хорошая идея превратится в пшик и очковтирательство, что уже и произошло с компетентным образованием. А жаль, идея отличная!
Дмитрий
Ставлю те оценки, которые заслужили ( гораздо ниже среднего ). Проблем и с начальством, и с родителями ... Знакомые говорят что "неумный". Но я уверен, что во-первых перед учениками честен и не способствую воспитанию "тепличных растений", и во-вторых как ни странно совесть спокойна. Уважаемые коллеги, не занимайтесь обманом, так как мы единственная надежда этой страны.
Віталій
Для Дмитрий: Цілком погоджуюсь. Ставити потрібно лише реальні оцінки, а не ... . Все треба заслужити, досягнути чогось у житті власною працею, а не випрошуванням! І МОЯ СОВІСТЬ ТЕЖ ЧИСТА!
1---4---0-
Для Віталій: Совесть в ЭТОМ деле с оценками - вообще ни при чём. Элементарный РАСЧЁТ. Если нужен РЕЗУЛЬТАТ обучения- списывать НЕ ДАВАТЬ, ОЦЕНОК НЕ ЗАВЫШАТЬ. Проверено собственным опытом.Иначе:"От бессовісні. Я їх чекаю на додаткове заняття, підготуватись до контрольної (іспиту...,варіанти різноманітні), а вони НЕ ПРИЙШЛИ!!!" - " І який найнижчий бал у учнів ВСЬОГО класу?" - 5. У меня вопросрв НЕТ. Дополнительные занятия,то бишь - факультатив ,по предмету несколько иному, но с тем же учителем... ДЕТИ СРАЗУ ПРОСЕКАЮТ, есть возможность сачковать - сачкуют.
Коментувати
Сердечная Татьяна
__Вважаю, що рейтингова система можлива лише В СТАРШІЙ ШКОЛІ, осткільки в молодшій та середній діти повинні отримати ДОСВІД УСПІХУ не в такій формі. В конкурсах, фестивалях, гуртковій роботі.
Наталя
Для Сердечная Татьяна: Не смешите мои копыта - какая гуртковая работа?? Социализм кончился 20 лет назад. Бесплатно Вам хлеб дают в магазине - а я почему должна на гуртковой работе сидеть без денег?
Сердечная Татьяна
Для Наталя: Свои я тоже не смешу. И кружки БЕСПЛАТНО не веду. И пока платить не станут - вести не буду. Но те, кто организовывает НАШУ работу и деятельность наших учеников, должны хоть мало-мальски представлять, к чему приведёт ИХ система. А БЕСПЛАТНО НИКТО РАБОТАТЬ НЕ БУДЕТ! Было.Проходили.
Коментувати
ксю
Пояснить, що значить "активну участь у інтеграції кількісних і якісних оцінок" у портфоліо? Відмітити, чи зміг учень домовитися з вчителем та отримати гарнішу оцінку? Бажає міністерство зробити систему оцінок як на Заході - то й списали би так, як є, Так як воно працює у багатьох країнах, а ми завжди вигадуємо велосипед. Може й буде йти слава педагогів-винахідників, але знань учні більше вид того не матимуть. А запропонована рейтінгова система? Вчителі, поясніть дітям, що до неї не можна ставитися серйозно, щоб дитина не переймалася, що вона змалечку на тому чи іншому місці, оцінена та зважена. Якщо необхідно підтримати нервову напругу серед учнів та батьків це можна зробити більш наближеними до отримання знань методами.
YA
Що сказати. Нового НІЧОГО, окромя портфоліо. Ну відмовлюсь Я від класу, якщо встигати не стану, інші ж стануть ВСЕ теє виконувати. Страх, він і є СТРАХ. Хлопці наверху все побачили. Ми ТУТ пар випустили, заспокоїлись. Все залишилось там само... А, ні. Мої учні відмовлялись мести (просто НЕ ПРИХОДИЛИ В ШКОЛУ У ДЕНЬ ДВІРНИКІВ), відмовлялись купувати збірки, не приходили на контрольні роботи, хоча їм і ЗБРЕХАЛИ, мовляв:"Будете через РАЙВО писати"
Учитель
То, что в министерстве сидят "тупицы" - подтвердили итоговые контрольные работы, но зачем из детей делать дебилов? Это же критерии оценивания умственно-отсталых детей!!! Выполнение заданий по образцу и не достаточно осмысленный ответ - 6 баллов! Куда мы катимся?
Олена
Повністю погоджуюсь з Машою. школа - це суцільна брехня, лицемірство, відписки. Працюю в школі біьше 20 років. Знання нікому не потрібні. Потрібен рейтинг. бали початкового рівня ставити не можна, аби в райво не говорили, що вчителі не можуть навчити. безкінечне прибирання, нікому не потрібні конкурси, акції, огляди, змагання. Дійсно, школа - це будь-що, тільки не навчальний заклад. Контрольні роботи не покажуть справжнього рівня знань учнів. Вчителі поставлять ті бали, які треба поставити, а не ті, що учні насправді заробили. Коди ж ппочнуться справжні зміни? начамперед, чесність у всьому.
Учитель
Для Олена: Честность начнется только с каждого из нас. Если каждый учитель будет честен перед собой - то это уже многое. Ведь варианты итоговых к/р заранее детям раздает кто? - учитель! Списывать позволяет кто? - учитель! ...
Наталя
Для Учитель: Если в нынешних условиях позволить детям написать работы самостоятельно и не давать заранее задания (как было лет 15 назад), то процентов 80 учителей окажутся НЕКОМПЕТЕНТНЫМИ!!! При этом о детях плохо не скажут. Виноват учитель - не научил, не заинтересовал и т.д. Поэтому такой подвиг совершат единицы (в тех школах, где папа платит и спрашивает у ребенка, за что он платит)
ті, хто не дає списувати
Для Наталя: Тоді МИ-ГЕРОЇ! Тішусь! Другу розповім, як тепер себе називати. ВЕльми вдячні. Що робити, оби не опинитися у вигляді некомпетентного.Спочатку показати, що Ваші учні можуть "наказати" інших в олімпіаді. Порівняти результати ЗНО із результатами колег,що малюють оцінки. А головне - бути ВПЕВНЕНОЮ у власній правоті. Внутрішньо впевненою. Тоді ніякі адміни Вам не страшні. Адже учитель прав в тому, що САМЕ МИ ВЧИМО власних учнів обманювати, викручуватись, а отже -саме МИ готуємо підгрунтя для НАШОГО майбутнього та майбутнього НАШИХ дітей та онуків, які НЕ ВИЇДУТЬ.
Коментувати
Сергій
Дурне - воно і є дурне. Скільки себе знаю - педагоги весь час сперечаються: як оцінити учня ? І такі критерії, і такі.... Дайте спокій усім. Шкільні оцінки - ні до чого. Не вірете ? Ну, а "проффесор"..... Хіба в цій країні комусь потрібні знання ? Чи в цій країні потрібні розумні люди ? Невже вас, педагогів не переконав оцей ажіотаж навколо підсумкових контрольних робіт ? Вибачте, але в цій корумпованій,( не знаю в якому степені), державі... Плюньте на все. Стадо воно і є стадо....Може й зневажливо. Але так воно і є.
Глаша
прочитала, ничего нового не увидела, к чему все это?
1
Для Глаша: Тепер класні керівники будуть займатися оформленням портфоліо, що передбачає "накопичення різних видів робіт, що засвідчують рух у індивідуальному розвитку, включення учнівських напрацювань до портфоліо, форми подання матеріалу, спланованість оцінного процесу, елементи самооцінки з боку учня тощо,". Так що уроки проводити ніколи- головне впоратися з усіма цими бумажками!
Коментувати
Маша
Ага, попробуй поставить1,2,3 - сразу узнаешь, какой ты учитель. Сразу не тот %, средний балл, квадрант и рейтинг. И виноват ты, а не бездельник ученик, будь ты хоть трижды энтузиаст, методист, творческий и имеющий призеров. А еще в рейтинговой системе хорошо бы учитывать сколько раз дети работали дворниками, количество сданных денег в фонды, качество и количество мероприятий, где ученики и дети играют роль массовки - демонстрации, парады, добровольно-принудительные школьные лагеря, ЮИД, Ю.пож, интеллектуалы, Майдансы и т.д. Оценки все выше, знания все ниже. Не пора ли начать ставить 1(кол) бездельникам(или тем, кому НЕ НУЖНЫ знания по конкретному предмету) и вспомнить, что школа должна УЧИТЬ, а не петь, плясать, убирать и отписываться для чиновников.
Аля
Согласна со всеми ораторами - очередная бумажно-творящая идея... Действительно, подарят учителям очередную головную боль - писать-вести портфолио учеников, вести-считать рейтинг, а потом еще им и попрекать будут... Очередная супер гениальная идея Министерства, которое очень нуждается в том, чтобы доказать свою звірячу працьовитість...
sofia
Для Маша: Маша, Вы- умничка! Мне давно хочется сказать всем этим деятелям от образования: " Руководители! Не мешайте работать, дайте возможность учить детей! Ведь на это в современной школе остается ох как мало времени! Вы чем угодно стараетесь задействовать учителя и учеников только не учебно-воспитательным процессом"
соратник
Для Аля: Ві ничего не понимаете! Єто у нас назівается модернизация образования!!! А как Вам идея єлектронніх школьніх журналов за счет школі""!!Очередная вікачка денег!
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!