Osvita.ua Середня освіта Новини середньої освіти У Києві обговорили фінансування й автономію шкіл
У Києві обговорили фінансування й автономію шкіл

У Києві відбулася міжнародна конференція “Бюджет, фінансування й автономія школи: Україна та Центрально-Східна Європа”

У Києві обговорили фінансування й автономію шкіл

Її організували Освітня програма Міжнародного фонду “Відродження” спільно з Програмою підтримки ініціатив місцевого самоврядування Інституту відкритого суспільства (Будапешт).

Під час виступів експерти зазначали, що, незважаючи на те, що фінансування освіти збільшилося з 6,3% ВВП у 2009 році до 6,6% у 2010-му, ефективність використання бюджетних коштів залишається низькою.

За словами фахівців, фінансування освіти розпорошено між різними відомствами – Міністерством економічного розвитку й торгівлі, Міністерством фінансів, Міністерством освіти й науки, молоді та спорту.

Спеціалісти підкреслили, що в управлінні освітою склався порядок формування дефіцитного бюджету: коштів не вистачає на покриття базових статей витрат – заробітної плати та нарахувань на неї, енергоносіїв і комунальних послуг.

За їхніми словами, показник міжбюджетного трансферту на освіту часто суттєво зменшується під час затвердження місцевих бюджетів. Проблемним, на думку фахівців, залишається також питання неоптимізованої мережі навчальних закладів.

Павло Хобзей, експерт Центру освітньої політики (Львів), поінформував, що мережа шкіл І-ІІ і І-ІІІ ступенів у сільській місцевості у Львівській області не змінюється, натомість кількість учнів суттєво зменшується (порівняно з 2000 роком чисельність учнів зменшилася на 29,7%, класів – на 16,4%, працівників – на 5,5%). За його словами, лише 18% шкіл має у 10-му (11-му) класі більше одного класу на паралелі.

Як додала Юлія Коваленко, експерт Центру законодавчих ініціатив (Донецьк), середня завантаженість шкіл у пілотних районах Донецької області – близько 40%.

Стосовно проблем, пов’язаних із ефективністю та прозорістю фінансування шкіл у Києві, експерти зазначили, що хоча в місті використовують сучасну методологію фінансування школи з розрахунку “на одного учня” і навіть порівняно бідні райони міста через “вирівнювальні механізми” забезпечено достатньою кількістю коштів для шкіл, система є централізованою, а бюджетна автономія районів дуже обмежена.

Освіта.ua
08.02.2011

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!