Osvita.ua Середня освіта Сучасна освіта Виховання Концепція правової освіти та правового виховання

Концепція правової освіти та правового виховання

Сучасний стан розвитку суспільства, складний характер політичної та соціально-економічної ситуації в державі вимагають визначити правову підготовку та правове виховання як пріоритетні напрями в освіті

Загальновідомо, що моральний стан будь-якого суспільства залежить від того, як воно відноситься до своїх дітей. Якщо сьогодні юні громадяни визнаються самостійними особистостями зі своїми правами, то в цьому є велика заслуга сучасних стандартів прав людини, прав дитини, системи правової освіти та правового виховання школярів, яка формується в Україні.

Діяльність педагогічного колективу Київської гімназії східних мов № 1 як школи діалогу мов, культур, цивілізацій спрямована на виконання Національної програми правової освіти населення, затвердженої Указом Президента України від 18 жовтня 2001 року, № 992/2001, Національної програми «Діти України», реалізації змісту Національної доктрини розвитку освіти, забезпечення дотримання конституційних положень, законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Програми «Столична освіта 2001-2005 роки», інших нормативно-правових документів, які регламентують сучасну освіту.

Серед завдань, які вирішує гімназія, - формування в особі сьогоднішніх школярів цвіту нації, конкурентоспроможної особи, створення умов для самовизначення, самовиховання та самореалізації особистості - носія не тільки особистісних, сімейних, а й етнонаціональних, полікультурних, толерантних, громадянських, загальнолюдських цінностей.

Ми вважаємо, що розвиток правової компетентності гімназистів повинен складати основу життєтворчості громадянина - патріота України. Подолати всеосяжний правовий нігілізм, розвинути високу правову культуру в суспільстві неможливо без зусиль сучасної школи, системи освіти в цілому, демократизації засад, що базуються на загальнолюдських правових цінностях: виховання поваги до прав людини й основних свобод, піднесення культури прав людини, утвердження людської гідності та вартісності особистості.

За останні роки в Київській гімназії східних мов № 1 склалася певна система роботи педагогічного колективу в 1-11-х класах. Вона базується на затверджених Міністерством освіти і науки програмах по вивченню курсів: «Права дитини», «Права людини», «Практичне право», «Конституція України», («Зростаємо громадянами»), «Основи правознавства», «Правознавство», «Ми громадяни України».

Створена власна програма системи позаурочної діяльності вихователів, класних керівників, гімназійної бібліотеки, розвивається учнівське самоврядування.

Учителі через різні навчальні предмети здійснюють правопросвітницьку роботу, виходячи з необхідності дотримання в гімназистів правових обов'язків - важливої умови попередження правопорушень, шкідливих звичок, соціальної пасивності, переконань, що норми поведінки людини випливають із моральних, етичних, політичних, культурних нормативів суспільства. Йде процес ознайомлення з більш абстрактними поняттями прав людини, що передбачають розуміння філософських, політичних та юридичних концепцій.

Розуміння прав людини і досвід у цій галузі є для молоді важливим елементом життєтворчості в демократичному, правовому, плюралістичному суспільстві.

З початкової школи до випускного класу у свідомості гімназистів закріплюються поняття, що пов'язані з правами людини, конституційними нормами, міжнародними, європейськими стандартами прав дитини, прав людини, національних меншин.

Важливий напрям роботи - ознайомлення школярів з останніми документами ООН, Ради Європи, рекомендаціями міжнародних конференцій із проблематики становища дітей у світі, Європі, Азії.

«Світ сприятливий для дітей, для людського розвитку» - педагогічне кредо вчителів, класних керівників, вихователів.

В умовах постійного діалогу мов, культур педагогічних колективів розвиває у своїх вихованців культуру миру, культуру служіння людству, милосердя, толерантності, почуття дружби народів світу.

Девізом для педагогів є слова: «Демократії найкраще навчитися в демократичній атмосфері, де заохочується участь, де можна відверто висловлювати й обговорювати думки, де гарантовані свобода висловлювань для учнів і для вчителів, де панують чесність і справедливість» (з рекомендації Ради Європи «Про викладання та вивчення прав людини в школах»).

Освіта.ua
20.12.2006

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!