Osvita.ua Середня освіта Сучасна освіта Виховання Творчі завдання на виявлення рівня гендерних стереотипів учнів

Творчі завдання на виявлення рівня гендерних стереотипів учнів

Виконання колективних творчих справ із гендерної тематики методами широкого обговорення у класному колективі сприяють розвитку комунікаційних умінь і навичок спільного вирішення гендерних ситуацій. Нижче представлені елементи практикуму з гендерного виховання школярів

«Образи хлопчиків і дівчинок у казках»

Мета: виявити стереотипні уявлення серед молодших школярів про казкових персонажів хлопчиків і дівчинок.

Завдання: розглянути поведінку хлопчиків і дівчинок у казках, визначити їх гендерні ролі.

Складові завдання:

1. Назвати п'ять казок із характерним образом дівчинки (Червона Шапочка, Мальвіна, Герда з казки «Снігова королева).

2. Описати та проаналізувати риси кожної казкової дівчинки та створити загальний образ.

3. Аналогічно назвати п'ять казок, де головними героями є хлопчики (Буратіно, Івасик-Телесик, Шрек, Робін Гуд, Пітер Пен). Створити з рис казкових хлопчиків загальний образ чоловічого персонажу.

4. Довідатись в учнів, чи хотіли б вони бути схожими на цих «узагальнених героїв» і чому?

5. Запропонувати учням навести приклади сучасних мультиплікаційних героїв хлопчиків і дівчинок. Чи зустрічається серед них нетрадиційний розподіл ролей і поведінки (наприклад, дівчинки займаються характерними чоловічими справами, хлопчики - жіночими).

6. «Скринька казкових предметів». Попросити учнів намалювати дві казкові скриньки. Біля однієї з них зобразити казкові предмети, характерні для чоловічих персонажів, біля другої - для жіночих. Обговорити результати гри, зробити висновок.

7. «Казковий автомобіль». Викликати чотирьох учнів і розбити їх на дві групи. У кожній групі повинні бути хлопчик і дівчинка. Попросити їх намалювати автомобіль казкового персонажа хлопчика та дівчинки. Обговорити результати.

8. «Весела пантоміма». Вибрати групу потрібної кількості учнів і попросити їх зіграти пантоміму за сценарієм популярної дитячої казки (сценарій готується вчителем). Чоловічі ролі виконують дівчинки, жіночі - хлопчики.

«Хто є хто?»

Мета: виявити стереотипні уявлення школярів про сучасну родину та рольову поведінку членів родини (батька, матері, сина, дочки) у домашньому побуті.

Завдання: проаналізуйте участь у житті родини учнів та їхніх батьків. Розширити уявлення учнів про гендерні ролі хлопчиків і дівчинок у повсякденному житті.

Складові завдання:

1. Навести приклади з літератури, художніх і мультиплікаційних фільмів з описом родини з дітьми та рольовою поведінкою кожного члена родини (робота, відпочинок, дозвілля, конфлікти). Чи зустрічається нетрадиційний розподіл ролей і поведінки (мами займаються характерними чоловічими справами, батьки - жіночими)?

2. Проаналізувати риси кожної родини та створити загальний образ.

3. Довідатись в учнів, які риси вони хотіли б одержати від тата й мами для того, щоби стати хорошою людиною, пояснити, чому.

4. «Домашні знаряддя праці». Попросити учнів намалювати по десять предметів побуту, з якими асоціюються папа й мама. Обґрунтувати малюнки з погляду загальних предметів для батьків. Обговорити результати гри, зробити висновок.

5. «Наш вільний час». Викликати чотирьох учнів, розбити їх на дві групи, де в кожній будуть хлопчик і дівчинка. Попросити їх зробити малюнки на тему «Ми проводимо вільний час із татом», «Ми проводимо вільний час із мамою». Обговорити результати гри.

6. «Весела пантоміма». Вибрати дві групи учнів по три особи для участі в пантомімі «Тато, мама, я - дружна родина» й попросити одну групу зіграти пантоміму конфліктної родини, іншу - гармонійної. Чоловічі ролі виконують дівчинки, жіночі - хлопчики.

«Хлопчики та дівчинки - ми такі різні»

Мета: виявити рольову поведінку школярів у класі та проаналізувати роль хлопчиків і дівчинок у колективі.

Завдання: показати стереотипність гендерних ролей школярів та визначити, що є прикладом для поводження хлопчиків і дівчинок. Розширити уявлення про роль хлопчиків і дівчинок у шкільному житті.

Складові завдання:

1. Розповісти учням про особливості поведінки хлопчиків і дівчинок. Описати характерні риси образу дівчинки, проаналізувати їх. Знайти загальні риси з характеристиками дівчинок класу. Створити загальний образ.

2. Проаналізувати аналогічним чином особливості образу хлопчика, порівняти його з рисами хлопчиків класу. Створити загальний образ. Знайти загальні риси в образах дівчинки та хлопчика.

3. На кого з відомих чоловіків чи жінок (спортсмени, актори, політики) хотіли б учні бути схожими і чому?

4. «Шкільний рюкзак». Попросити учнів намалювати два великих шкільних рюкзаки: один з речами для хлопчика, другий - для дівчинки. Обговорити результати. Зробити висновок: чи носять вони різні предмети із собою? Які і для чого?

5. «Що тобі подарувати?» Викликати чотирьох учнів і розбити їх на дві групи з хлопчиком і дівчинкою в кожній. Попросити їх розповісти, що подарувати хлопчику на 23 лютого, а що на 8 березня? Чому хлопчики та дівчинки дарують подарунки однин одному? Обговорити результати.

6. «Хто гарніший?» Попросити двох учнів, хлопчика й дівчинку, зобразити збірний образ хлопчика й дівчинки класу. У картинці повинна бути максимальна кількість ознак дівчинок/хлопчиків колективу. Необхідна умова: дівчинку малює хлопчик, хлопчика - дівчинка. Обговорити результати.

«Мій улюблений учитель, моя улюблена вчителька»

Мета: виявити стереотипні уявлення школярів про образи улюбленого вчителя та вчительки.

Завдання: отримати уявлення учнів про вчителів різної статі й виявити характерну поведінку для вчителів - чоловіків і жінок. Показати особливості взаємодії з учителями різної статі.

Складові завдання:

1. Побудувати схему спілкування між класним керівником та учнями класу.

2. Навести приклади вчителів-чоловіків і вчителів-жінок у художній літературі, художніх фільмах. Виявити загальне та різне в їхній поведінці.

3. У наведених прикладах описати образи вчительок. Проаналізувати їхні загальні риси. Створити узагальнений образ.

4. Проаналізувати аналогічним чином художню літературу з чоловіками-вчителями. Створити узагальнений образ.

5. Довідатись в учнів, хотіли б вони бути схожими на своїх улюблених учителів і чому?

6. На підставі отриманих даних побудувати модель комунікативного спілкування між учнями та вчителем-чоловіком, учителем-жінкою.

7. «Весела пантоміма». Вибрати групи з двох учнів, хлопчика та дівчинки, і попросити їх зіграти пантоміму. Для хлопчика - «Класна керівниця», для дівчинки - «Класний керівник».

Автори: О. Цокур, І. Іванова

Освіта.ua
05.10.2007


Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!