Osvita.ua Середня освіта Сучасна освіта Методика і технологія Структури кооперованого навчання. Віртуальна схематизація

Структури кооперованого навчання. Віртуальна схематизація

Віртуальна схематизація - це прийом, який заохочує членів групи зображувати ідеї та зв'язки між ними у візуальній формі

Це допомагає учасникам зрозуміти взаємозв'язки між різними концепціями та ідеями.

Рекомендації

  • Учитель пропонує теми та просить учасників розділитись на групи.
  • Кожна група забезпечується маркерами та папером, після чого їй пропонується накреслити візуальну схему в такій послідовності:
  • центральна (головна) тема або концепція позначається в центрі схеми;
  • важлива інформація подається у вигляді «хмарок», «кілець», стрілок чи хвилястих ліній (інші варіанти пропонуються командами);
  • для більшого ефекту може бути використаний колір;
  • ключові слова вказують на додаткові чи споріднені ідеї, думки;
  • ланцюги забезпечують зв'язки між ідеями;
  • візуальні елементи (ілюстрації, різні форми ліній, шрифту, окремі намальовані елементи) також полегшують завдання.

Потім групи обмінюються схемами та обговорюють їх із рештою учасників.

«Смітник»

Ця стратегія може бути використана, щоб допомогти групі визначити характеристики концепції у візуальній формі.

Рекомендації

Керівник представляє теми та просить учасників розділитись на групи. Члени групи мають грати певні ролі:

  • керівник (лідер);
  • упорядник матеріалів;
  • записувач;
  • доповідач;
  • той, хто слідкує за часом виконання завдання.

Кожній групі видається пластиковий пакет з різними предметами, які можуть бути використані як символи.

Групі пропонується без попереднього обговорення назвати характеристику, наприклад, ефективного лідера (ідеальної школи).

Члени групи мають 7 хвилин, щоб створити символ (емблему), який би відображав риси такої ідеальної школи (ефективного лідера). Групи можуть використовувати матеріали з пакета, а також узяти необхідні предмети в керівника.

Групи обмінюються думками та обговорюють характеристики й символи, створені іншими групами.

Керівник може запропонувати кожній групі розказати про те, як саме вона виконала завдання.

Наприклад, учні одержали завдання визначити риси ефективного лідера за допомогою:

  • словесного портрета;
  • портрета-символа.

Серед запропонованих відповідей учнів словесний портрет і портрет-символ ефективного лідера.

«Сніжинка»

Ця стратегія найбільш доцільна в тих випадках, коли розмаїття поглядів у груповій роботі треба звести до єдиного спільного рішення про проблему. Вона дуже ефективна й допомагає досягти консенсусу.

Керівник підкреслює завдання - досягти згоди у розв'язанні якоїсь специфічної проблеми.

Кожному члену групи видається картка із проханням занотувати його ідеї або твердження стосовно теми. Ідеї викладаються чітко, з використанням публіцистичного стилю.

Після закінчення цього завдання формуються пари. Кожна пара мусить дійти згоди в одному твердженні чи висунутих ідеях, які задовольняють обох партнерів.

Після цього до кожної пари долучається інша, і процес творення консенсусу повторюється. Чисельність таких творчих груп і далі зростає, доки кожний член групи не погодиться з якимось одним рішенням чи твердженням. (Оскільки групи зростають до восьми-шістнадцяти і т. д., вигідно обрати керівника для кожної з них.)

Освіта.ua
05.05.2009


Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!