Osvita.ua Середня освіта Сучасна освіта Методика і технологія Обдаровані діти у школах США

Обдаровані діти у школах США

Технології роботи з обдарованими дітьми

Фінансово-економічні аспекти

Витрати на освіту з бюджету США - 7 %.

1 % податку на нерухомість спрямовується до місцевого бюджету на освіту.

Загальна сума витрат штату на освіту може досягати 60 % бюджету. У штаті Північна Кароліна - 6,8 млрд дол.

Фінансування програм для обдарованих і талановитих дітей - до 7 % бюджету штату.

Середня заробітна плата вчителя школи - 30-40 тис. дол. на рік, директора школи - 45-100 тис. дол. Додаткова заробітна плата вчителів, які працюють з обдарованими дітьми - 7 % від ставки.

Бюджетне фінансування 150 різних програм по одержанню вищої освіти населенням США - 14 млрд дол.

Організація діяльності

  • Спеціальний обов'язковий тест на визначення здібностей дитини раннього віку.
  • Навчання в спеціалізованих («магнітних») школах.
  • Моніторинг розвитку здібностей учнів за участю психологів.
  • Програми позашкільній роботі з обдарованими.
  • Поєднання спеціальних навчальних планів академічного мінімуму та шкільних профільних предметів.
  • Прийом до школи дітей з інших районів.

Асоціації з розвитку обдарованості

Розповсюдженим видом громадських організацій у США є асоціації, які загальноприйнято називати «країною асоціацій». Асоціації є вільними утвореннями, що здійснюють взаємодію громадянського суспільства й держави. У США асоціації відіграють важливу роль у відстоюванні інтересів і просуванні ідей певних прошарків і верств суспільства, що виявляється в лобіюванні їх інтересів і в розробці та реалізації конкретних програм і заходів щодо реалізації власних ідей і задач на різних рівнях.

Найбільшими асоціаціями США в галузі освіти, у тому числі по роботі з обдарованими та талановитими дітьми є: Національна асоціація для обдарованих дітей (м. Вашингтон), Американська асоціація обдарованих дітей (Північна Кароліна), Асоціації американських коледжів і університетів (м. Вашингтон), Асоціації батьків і вчителів, Американська психологічна асоціація (м. Вашингтон) і інші.

Національна асоціація для обдарованих дітей існує більш 50 років, уключає 8 тис. членів, має більш 40 філій по всій країні, забезпечує роботу з більш ніж 3 млн талановитих й обдарованих дітей. Основні функції:

  • пропагандистка, лобіювання інтересів обдарованих дітей;
  • забезпечення доступної освіти та створення програм допомоги незаможним обдарованим і талановитим дітям;
  • розробка стандартів освітніх програм для обдарованих і талановитих дітей;
  • забезпечення професійного розвитку викладачів;
  • сприяння виконанню національної програми роботи з обдарованими дітьми.

Американська асоціація обдарованих дітей. Функції:

  • підтримка досліджень у галузі освіти та виховання обдарованих дітей;
  • удосконалювання навчальних програм, методик навчання та виховання обдарованих;
  • сприяння одержанню стипендій, грантів обдарованими школярами;
  • підвищення кваліфікації викладачів шляхом створення постійних, безперервних курсів навчання, а також літніх курсів;
  • оцінка рівня реалізації й ефективності розроблених програм;
  • публікація наукових розробок.

Асоціації батьків. Функції:

  • організація діяльності на волонтерській основі (благоустрій шкіл, промоутерська робота тощо);
  • організація суспільних заходів і зборів за участю дітей, учителів і батьків;
  • участь у складанні графіків роботи школи;
  • присудження іменних стипендій і встановлення критеріїв їхнього одержання;
  • збір кошті на освоєння нових освітніх програм;
  • створення спеціалізованих фондів і організація внесків;
  • пошук і організація додаткового фінансування шкіл;
  • лобіювання інтересів асоціації.

Асоціація американських коледжів і університетів. Функції:

  • формування та впровадження різноманітних програм навчання, у тому числі альтернативних програм лідерства, інтерактивного навчання;
  • пошук кращих шляхів навчання, освітніх методик, удосконалювання навчальних програм;
  • організація програм обміну досвідом для шкіл різних штатів;
  • перепідготовка викладачів для роботи з учнями різного рівня підготовки.

Американська психологічна асоціація. Асоціацією запропоновано ряд проектів із позашкільної роботи з обдарованими дітьми. Мета - передача досвіду та знань від старшого покоління вчених і видатних людей молодим талантам. Проекти реалізуються у формі літніх таборів, де діти зустрічаються зі своїми майбутніми наставниками, а потім протягом року виконують наукові дослідження. Для участі у проектах вибираються, у тому числі, обдаровані діти з малозабезпечених родин.

Досвід створення та функціонування асоціацій у сфері освіти може бути корисним для України, тому що сприятиме ліквідації принципів жорсткої централізації системи освіти, надбання автономності навчальних закладів, розвитку принципово нових програм навчання, підвищенню якості освіти; урахуванню інтересів батьків, учнів і студентів, керівників, викладачів навчальних закладів усіх рівнів.

Освіта.ua
17.03.2009


Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!