Osvita.ua Середня освіта Сучасна освіта Методика і технологія Планування уроку з урахуванням типів інтелекту та способів навчання

Планування уроку з урахуванням типів інтелекту та способів навчання

Учителі на професійному рівні продовжують навчатись упродовж усього життя. Найчастіше навчання відбувається на практиці, що допомагає їм більше дізнатись як про себе, так і про своїх учнів. Але чим більше пізнається, тим більше виникає запитань...

Теорія різних типів інтелекту, або множинного інтелекту, розроблена американським психологом Говардом Гарднером (див. журнал «Підручник для директора» № 5/08), і розуміння різних способів навчання (див. журнал «Підручник для директора» № 6/08) допомагає вчителям спланувати існуючі уроки в мультимодальні частини, які дають максимальні можливості для розвитку кожної дитини. Важливо зазначити, що, незважаючи на те, що «різни типи інтелекту» є ефективною основою, теорія Гарднера не повинна перетворюватись на незмінну вказівку для будь-яких навчальних завдань. Не всі теми можна викладати за теорією множинного інтелекту. Найважливішим є те, що завдання для дітей з різними типами інтелекту повинні співпадати зі змістом уроку! Співпраця з колегами для збагачення власного досвіду й набуття нових навичок корисна не тільки для вчителів, а і для учнів.

Для того щоб розпочати планування уроку з урахуванням різних типів інтелекту та способів навчання, насамперед треба вибрати концепцію викладання й типи інтелекту, які будуть найбільш підходити для змісту уроку. Перелік навчальних завдань містить багато ідей, завдяки яким учителі можуть розширити свій набір навчальних завдань.

Перелік навчальних завдань

Лінгвістичні завдання

  • Використайте історію для того, щоби пояснити...
  • Улаштуйте обговорення на тему...
  • Напишіть вірш, вигадайте легенду або складіть казку, невеличку виставу чи статтю для рубрики новин про...
  • Присвятіть невеличку історію чи оповідання...
  • Використайте якості дитини, яка добре розвинена фізично, щоби продемонструвати...
  • Улаштуйте полювання за сміттям на ...
  • Виготовте модель...
  • Використайте доступні матеріали для демонстрації...
  • Розробіть продукт для...
  • Використайте музичну технологію для...
  • Інші завдання на ваш вибір.

Міжособистісні завдання

  • Проведіть зустріч, щоб звернутись до...
  • Разом з партнером використайте «вирішення проблеми вголос» для того, щоб...
  • Зробить презентацію...
  • Улаштуйте дискусію за участю всього класу на тему...
  • Створіть ток-шоу на радіо про...
  • Напишіть інформаційного листа, буклет або складіть словник....
  • Вигадайте лозунги для...
  • Зробить аудіозапис...
  • Улаштуйте інтерв'ю з... про...
  • Напишіть листа... про...
  • Використайте технологію для написання...
  • Інші завдання на ваш вибір.

Логіко-математичні завдання

  • Створіть проблеми для...
  • Перекладіть...на математичну формулу
  • Складіть розклад...
  • Розробіть і проведіть експеримент над...
  • Створіть стратегічну гру, яка...
  • Використайте діаграму Вена для того, щоби пояснити...
  • Створіть силогізми, на яких можна продемонструвати...
  • Створіть аналогії для пояснення...
  • Використайте...навички мислення для...
  • Розробіть код для...
  • Класифікуйте за категоріями факти про...
  • Опишіть фігури або симетрію за допомогою...
  • Виберіть і використайте технологію для...
  • Інші завдання на ваш вибір.

Кінестетичні завдання

  • Влаштуйте рольову гру або симулюйте...
  • Створіть рух чи кілька рухів, які пояснюють...
  • Створіть танок...
  • Вигадайте нову гру, в яку можна гратись на дошці або на підлозі. Зробіть картки із завданнями чи із загадками для...
  • Побудуйте чи створіть...
  • Сплануйте та здійсніть екскурсію на природу, яка...
  • Виберіть і використайте технологію для....
  • Інші завдання на ваш вибір.

Візуальні завдання

  • Карти, графіки, діаграми...
  • Створіть підбірку слайдів, відеофільм чи фотоальбом про...
  • Зробіть плакат, дошку оголошень або стінну газету про...
  • Використайте систему пам'яті для вивчення...
  • Створіть витвір мистецтва, який...
  • Розробіть архітектурний план, який...
  • Вигадайте рекламу для...
  • Змінійть форму та розміри...
  • Розфарбуйте код процесу...
  • Створіть гру на дошці або за допомогою карток, яка демонструє...
  • Проілюструйте, намалюйте, накресліть, зробить нарис, виліпіть, збудуйте...
  • Використайте проектор слайдів для викладання...
  • Використайте технологію для...
  • Інші завдання на ваш вибір.

Музичні завдання

  • Зробіть презентацію...з відповідним музичним супроводом на...
  • Складіть ліричну пісню про...
  • Заспівайте пісню або реп-мелодію про...
  • Визначте ритм у...
  • Поясніть, яке відношення мають слова пісні до...
  • Поясніть, чим музика пісні схожа на...
  • Презентуйте невеличке музичне зайняття на тему...
  • Зробіть інструмент і використайте його для демонстрації...
  • Використайте музику для того, щоби покращити вивчення...
  • Зберіть та презентуйте пісні про...
  • Вигадайте таке нове закінчення пісні
  • Улаштуйте рольову гру з багатьма точками зору на...
  • Організуйте або візьміть участь у групі, яка...
  • Умотивовано використайте...навички спілкування для того, щоб дізнатись про...
  • Візьміть участь у проекті обслуговування для того, щоб...
  • Навчіть когось...
  • Складіть разом з невеличкою групою правила чи послідовність виконання...
  • Допоможіть вирішити місцеві або глобальні проблеми через...
  • Надайте кому-небудь практичну допомогу й відчуйте реакцію на це. Використовуючи одну зі своїх переваг, зіграйте якусь роль у групі для того, щоб виконати...
  • Інші завдання на ваш вибір.

Внутрішньо-особистісні завдання

  • Опишіть ваші якості, які допоможуть вам успішно виконати...
  • Створіть власну аналогію для...
  • Поставте та добивайтесь мети...
  • Опишіть свої відчуття про...
  • Поясніть власну філософію про...
  • Опишіть одну зі своїх власних цінностей...
  • Використовуйте самоспрямоване навчання...
  • Зробить запис у журналі про...
  • Поясніть, яку мету має процес навчання...
  • Виконайте свій власний проект з...
  • Відчуйте реакцію іншого на спроби...
  • Самі оцініть свою роботу в...композиції, яке би пояснювало...
  • Створіть музичний колаж, щоби пояснити...
  • Використайте технологію для...
  • Інші завдання на ваш вибір.

Планування уроку/теми з урахуванням різних типів інтелекту

Назва уроку/теми: фотосинтез - перетворення сонячного світла на їжу.

Мета уроку/теми: вивчення учнями процесу фотосинтезу з використанням завдань для різних типів інтелекту.

Знання та навички, які мають отримати учні: учні зможуть пояснити процес фотосинтезу візуально, логічно, лінгвістично чи музично та співвіднести концепцію трансформації та зміни з реальним життям.

Матеріали: плакати, на яких зображено процес фотосинтезу, кілька компакт-дисків або касет і програвач, акварелі, підручники.

Послідовність виконання завдань теми/уроку:

1. Лінгвістичне завдання;

2. Логічно-математичне завдання;

3. Рухливо-кінестетичне завдання;

4. Візуально-просторове завдання;

5. Музичне завдання;

6. Міжособистісне завдання;

7. Внутрішньо-особистісне завдання.

Процедура оцінювання:

1. Оцінить математичний розклад та/або малювання.

2. Попросіть учнів оцінити гру та пісні один одного.

Планування уроку/теми з урахуванням різних типів інтелекту

НАЗВА УРОКУ/ТЕМИ:

МЕТА УРОКУ/ТЕМИ:

ЗНАННЯ ТА НАВИЧКИ, ЯКІ МАЮТЬ ОТРИМАТИ УЧНІ:

МАТЕРІАЛИ:

НАВЧАЛЬНІ ЗАВДАННЯ:

ПОСЛІДОВНІСТЬ ВИКОНАННЯ ЗАВДАНЬ ТЕМИ/УРОКУ: 

ПРОЦЕДУРА ОЦІНЮВАННЯ:

Освіта.ua
05.07.2008


Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!