Osvita.ua Середня освіта Сучасна освіта Методика і технологія Проект "Бізнес-практика"

Проект "Бізнес-практика"

Визначення проектних робіт підпорядковано принципам сучасної практичної освіти та полягає в тому, що учням надається можливість зробити крок від діяльності в умовах імітаційної гри і засвоєння схем до перевірки знань та власних здібностей у реальному діловому середовищі

Загальні положення

Сучасна освіта потребує нових форм трансляції знань та інформації. Сьогодні як перспективний напрямок виступають програми формування базових компетенцій. Вони, на відміну від предметних знань, ґрунтуються на якостях особистості, не мають обмежень у сферах використання та проявляються в ситуаціях співробітництва. Формування та розвиток таких здібностей може проходити тільки у сфері їх практичного застосування. Для цього у навчальних програмах мають створюватись особливі типи підготовки або практики відповідного типу (пошукові роботи, тренажери, імітаційні ігри тощо). Можна стверджувати, що ключові компетенції є необхідною умовою продуктивної корпоративної діяльності, тому що сучасна ситуація потребує від людини вміння діяти в команді.

Практика або бізнес-стажування є для ліцеїстів ексклюзивною можливістю, яка дозволяє перевірити особистий рівень досягнення та засвоєння універсалій успішного співробітника. Важливим є також зайняття функціонального місця стажером на реальному підприємстві, серед досвідчених дорослих колег, це допомагає професійному самовизначенню учня та побудові власної навчальної траєкторії.

Мета та завдання проекту

  • Здобуття перших відомостей про діяльність реальної ділової структури.
  • Перевірка власних здібностей (компетенцій) в умовах конкретних управлінських і організаційних відносин до початку професійної діяльності.
  • Визначення та підтвердження особистих професійних інтересів.

Принципи та процедури відбору на місця стажування

Бізнес-практика є частиною початкової управлінської підготовки ліцеїстів. Організація практики дозволяє старшокласникам відчути режим роботи, отримати власні уявлення про те, як працюють українські підприємства, порівнюючи з їхніми уявленнями, отриманими під час ігрових ситуацій, із підручників.

Мета практики

  • формування уявлень про діяльність, що здійснюється на місці стажування;
  • використання стажування для визначення майбутньої професії;
  • збір та використання фактичного матеріалу.

Організація бізнес-практики складається з чотирьох етапів

  • підготовчий етап;
  • практика на місцях;
  • презентація результатів роботи;
  • відкритий показовий захист результатів практики із запрошенням керівників підприємств, на яких працювали ліцеїсти.

Період підготовки передбачає ознайомлення з "базою даних" - назвами підприємств, фірм та організацій, які пропонують місця для стажування, з визначенням функціональних позицій та орієнтовних вимог до майбутніх співробітників. У цей період ліцеїсти отримують повну інформацію про майбутнє місце стажування. Ліцеїсти довільно обирають сфери діяльності підприємств (фінанси, право, маркетинг, журналістика, проектна робота).

Завдання організатора практики полягає у тому, щоби надати різні пропозиції, врахувати різні інтереси, залучити до спільного проекту нових ділових партнерів. Затвердження на проходження практики відбувається на підставі складеного учнями резюме, що включає в себе основні положення загальноприйнятого документу на ринку праці. Остаточне рішення про прийняття на роботу-стажування затверджується керівником практики після конкурсного відбору серед ліцеїстів, при цьому враховуються рекомендації викладачів.

Практика триває два тижні, але за умови двосторонньої угоди може тривати і більше. За рішенням керівників підприємств практикантам може виплачуватись грошова винагорода.

Презентація роботи потребує відповіді на питання: які техніки, якості набуває ліцеїст в результаті практичної підготовки? Найважливішим результатом практичної підготовки є тренування рефлексії під час написання звіту про практику. Завдання передбачає здійснення рефлексії власних дій під час стажування, а також аналіз стану підприємства, реконструюючи ціле із часткової інформації. Таке завдання складне, для його виконання потрібно зайняти у просторі мислення позиції керівника, управляючого підприємством.

Відкритий захист практики важливий з точки зору ознайомлення з результатами стажування майбутніх практикантів, а також необхідний для обговорення результатів практики з безпосередніми керівниками.

Ділові партнери, які підтримують ідею ранньої професійної орієнтації і яким не байдужі проблеми сучасної освіти та підготовки нової управлінської генерації, створюють особливу спільноту. Проект сприяє затвердженню та розвитку таких ділових стосунків, що можуть трансформуватися у клубну діяльність (Бізнес-клуб). Клубний характер відкриє нові можливості взаємовигідного спілкування, обговорення проблем сучасної підготовки нових кадрів, для надання консультацій фахівцями під час підготовки ліцейських ігор.

Принципи підготовки до практики

  • Засвоєння технік схематизації (здатність побачити діяльність).
  • Виховання готовності діяти в нових умовах, в нових колективах, займати гідне місце в колективних роботах.
  • Тренування рефлексивного ставлення до діяльності, вміння визначити засвоєні техніки.
  • Тренування комунікативних технік.

Вимоги для допуску на захист практики (звітні документи)

Ліцеїст-практикант повинен здати такі документи:

  • звіт про практику (за визначеною формою);
  • індивідуальний план роботи або щоденник діяльності;
  • характеристику-відгук від керівника практики;
  • продукцію, яка відображає корпоративний стиль компанії;
  • звіт про наслідки ділової практики (для презентації).

Автор: О. Добротвор

Освіта.ua
05.10.2005

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!