Osvita.ua Середня освіта Сучасна освіта Скандинавська гімназія - гармонія мов і культур

Скандинавська гімназія - гармонія мов і культур

На початку третього тисячоліття, в епоху нової віхи в розвитку людського суспільства, велика увага приділяється формуванню всебічно й гармонійно розвиненої, конкурентоспроможної особистості, яка зможе повною мірою реалізувати свої потенційні можливості та здібності

У сучасній вітчизняній системі освіти створюються всі необхідні умови для виховання людини на засадах загальноєвропейських цінностей, норм світової культури, функціонують навчальні заклади для розвитку здібних та обдарованих дітей, бо талановиті діти - це стратегічний запас нашої держави, за ними майбутнє зростання та процвітання української спільноти.

Серед перспективних навчальних закладів з новим педагогічним мисленням, який вирізняється серед інших своєю неповторністю, самобутністю й оригінальністю, особливе місце посідає єдина не лише в м. Києві, а й в усій Україні Скандинавська гімназія. І хоча існує вона всього лише два роки, але за цей короткий час стала відомою багатьом жителям столиці - дітям, їх батькамв, учителям. Це - маленька планета творчості й радості, в якій кожна особистість сприймається як найвища та найдорожча цінність на Землі. У цьому освітньому осередку міцно поєднується особистісно зорієнтований підхід з гуманізацією та гуманітаризацією навчального процесу, формуються основи загальнолюдських цінностей, проповідується вільний розвиток особистості.

Коли переступаєш поріг Скандинавської гімназії, то начебто потрапляєш у зовсім інший часовий і просторовий вимір: внутрішній і зовнішній інтер'єр гармонійно поєднані в єдине ціле, тут дійсно хочеться працювати, творити, навчати та навчатись, бо в усьому, починаючи з класних кімнат і закінчуючи актовим залом, відчувається неповторний дух щирості, краси, науки, пізнання, дух тієї класичної гімназії, яка в національній освіті має глибоке коріння та давню історію. Беручи участь у роботі педагогічних рад і консиліумів, творчих майстерень, семінарів і міжнародних конференцій, доходимо висновку, що Скандинавська гімназія - це справжня експериментально-пошукова лабораторія, в якій упроваджується новий зміст освіти, відбувається так звана «революція в навчанні», яку так активно обговорюють освітяни, глибоко осмислюються інноваційні процеси, стимулюються ініціатива та творчий пошук як педагогів, так і учнів.

Специфікою цієї гімназії є вивчення мов скандинавських країн: фінської, данської, норвезької та шведської. За два роки діяльності цей заклад відвідало декілька делегацій вищезазначених країн, відбулися зустрічі з представниками посольств, акредитованих в Україні. Співпраця, тісні контакти з посольствами відкривають для учнів і вчителів великі перспективи, а саме:

  • залучення до навчального процесу фахівців іноземних держав як носіїв мови;
  • виїзд гімназистів на мовну практику, вивчення історії, культури, традицій народу, мова якого вивчається. Зокрема на літніх канікулах декілька гімназистів побували у Швеції, група вчителів відвідала Данію;
  • обмін делегаціями школярів і вчителів між гімназіями та навчальними закладами північних країн;
  • значне поповнення фонду бібліотеки спеціалізованою літературою за сприяння дипломатичних представництв в Україні й окремих навчальних закладів із-за кордону. Так, за сприяння Посольства Фінляндії в Україні бібліотечний фонд значно поповнився фінською літературою; почесна делегація данських дипломатів та освітян подарувала учням прекрасні підручники данської мови, які в ексклюзивному варіанті представлені в Україні.
  • стажування педагогів за кордоном.

Міжнародна співпраця є одним з основних напрямів роботи Скандинавської гімназії, головною метою якої є всебічна інтеграція в європейську освітню спільноту та підвищення авторитету української системи навчання.

У процесі співпраці з директором гімназії молодим керівником Тетяною Едуардівною Пушкарьовою, творчою та ініціативною особистістю, талановитим і компетентним педагогом, її командою однодумців - заступниками Наталією Володимирівною Мельник, Галиною Михайлівною Романюк, Надією Леонідівною Коломієць, Іриною Володимирівною Полікарповою, Іриною Євгенівною Тараян, учителями та вихователями цього закладу переконуєшся в тому, що в освіти є майбутнє, що наша держава успішно інте-грується в міжнародне співтовариство, і ми матимемо висококваліфікованих і високоосвічених фахівців.

Що ж, на мою думку, становить творче кредо цього унікального за своєю специфікою закладу, чим Скандинавська гімназія виділяється серед інших навчальних закладів?

Це, перш за все, творчий пошук педагогічного колективу, який лише проходить першу стадію свого становлення, але спрямований на визначення власних пріоритетів, у центрі яких є особистість. По-друге, Скандинавська гімназія бачить свою місію в затвердженні тих орієнтирів, що є соціальними нормами та принципами життя в новому українському суспільстві. Найбільш цілісно та радикально впливає на формування громадянської самосвідомості людини комплекс загальнокультурних дисциплін і соціальних технологій, запроваджених педагогічним колективом.

По-третє, провідною ідеєю гімназії є безперервна загальноосвітня культура учнів, починаючи з першого й закінчуючи випускними класами.

Навчання в гімназії ведеться на підставі єдиної освітньої програми, що забезпечує природну наступність усіх вікових ступенів навчання, спільні методичні та педагогічні технології, широкі міжпредметні зв'язки. Обрана в закладі освітня ідеологія диктує свої пріоритети та стиль, включаючи стиль одягу, манеру спілкування й поведінку, смакові переваги. Корпоративна ідея глибоко пов'язана з концепцією закладу, з її методологічними та світоглядними підходами до навчання: починаючи з «фірмового значка» рідної гімназії, прапора, клятви гімназиста, гімну тощо.

По-четверте, хочеться відзначити високий рівень професіоналізму та компетентності вчителів, їх педагогічної майстерності.

У Скандинавській гімназії визначені їх права: захищати свої професійну честь і гідність; обирати методику навчання й виховання, підручники, навчальні посібники; установлювати методи оцінювання навчальних досягнень учнів; постійно підвищувати свою кваліфікацію.

І останнє - у цьому навчальному закладі втілюється особистісно зорієнтований підхід до виховання творчої обдарованості з позицій її самореалізації. У центрі роботи стоять не виховні заходи, а саме дитина, її індивідуальні риси й інтереси, духовні потреби, уміння вільно висловлювати свої думки, переконувати у правильності своїх суджень, переконань тощо.

З кожним кроком Скандинавська гімназія впевненіше стає на ноги, міцнішає, розвивається. А славу їй приносять люди: учителі, учні, батьки, які всі свої зусилля, помисли та справи спрямовують на добро, красу, істину, розуміння та майбутнє процвітання нашої держави. Хочеться щиро вірити, що цей заклад матиме велике майбутнє, а очі вихованців гімназії завжди випромінюватимуть радість, і буде спільна гармонія мов і культур, життя та праці.

Автор С. Мартиненко

Освіта.ua
18.07.2006


Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!