Osvita.ua Середня освіта Сучасна освіта Діти з обмеженими можливостями зможуть відвідувати звичайні школи
Діти з обмеженими можливостями зможуть відвідувати звичайні школи

Міністерство освіти і науки затвердило концепцію розвитку інклюзивної освіти, що передбачає навчання дітей з обмеженими можливостями разом з іншими

Діти з обмеженими можливостями зможуть відвідувати звичайні школи

Мета проекту - забезпечити дітям з особливими потребами доступ до якісної освіти.

У Спілці організацій інвалідів відзначають, що реалізувати цю ініціативу вдасться лише у віддаленій перспективі зважаючи на необхідність перепідготовки педагогів.

Концепція розвитку інклюзивної освіти передбачає можливість навчання дітей з обмеженими можливостями у звичайних школах. Міністерство освіти і науки планує розробити спеціальні навчальні плани та методичні посібники, що стосуються особливостей навчання дітей з особливими потребами, а також критерії оцінки їх досягнень у загальноосвітніх навчальних закладах.

Передбачається організувати в школах психологічні консультації, а також ввести нову професію - асистент вчителя.

У вузах буде впроваджена система спеціальної підготовки та перепідготовки педагогічних кадрів.

Інклюзивне навчання забезпечує доступ до освіти дітей з особливими потребами у звичайних школах за рахунок застосування методів навчання, що враховують індивідуальні особливості таких дітей.

У світі розробка і реалізація пакету законів, що сприяють розширенню освітніх можливостей людей з обмеженими можливостями, почалася в 70-ті роки. Право на інклюзивну освіту на всіх рівнях забезпечується, зокрема, ст. 24 конвенції ООН "Про права інвалідів", схваленої Генеральною Асамблеєю ООН 13 грудня 2006 року, що вступила в силу 3 травня 2008 року. Конвенція ратифікована Україною.

Як розповіла автор документа, співробітник відділу освіти осіб з особливими освітніми потребами Міносвіти Інна Луценко, він був розроблений за результатами експерименту, що проводився з 2001 року в 22 школах.

"У перспективі інклюзивну освіту буде запроваджено у всіх школах. Концепція лише стверджує її базові принципи", - пояснила Луценко.

За її словами, зараз фахівці міністерства розробляють проекти необхідних нормативно-правових актів, спеціальні методики і навчальні плани. Проте терміни реалізації положень концепції, а також обсяги необхідного фінансування поки не визначені.

Тим не менш, підготовка до впровадження інклюзивної освіти в Україні вже ведеться на державному рівні.

"Низка необхідних постанов та змін до законів вже прийняті. Наприклад, жодна нова школа не може бути здана в експлуатацію, якщо вона не обладнана пандусами та іншим інвентарем для людей з порушеннями рухової системи", - розповів директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міносвіти Олег Єресько.

Громадські організації, що об'єднують людей з обмеженими можливостями, підтримують запровадження інклюзивної освіти.

"Інвалід повинен бути повноцінним членом суспільства, але його необхідно підготувати до цього з дитинства. Підготувати необхідно і суспільство", - вважає виконавчий директор підприємства "Артишок" Спілки організацій інвалідів Ніна Гомозкова.

На її думку, реалізація концепції займе багато часу через необхідність перепідготовки педагогічних кадрів: "Не можна допустити, щоб діти почали знущатися над незвичайними однолітками. Тому потрібні зусилля всього шкільного персоналу - від директора до асистентів вчителів і психологів".

Автор: Олександр Зворський

Коммерсант
06.10.2010

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!