Інноваційна діяльність гімназії

Від творчості вчителя до творчості учня - ось кредо співпрацівників науково-дослідницької лабораторії «Творча обдарованість», що створена й успішно організує свою діяльність на базі Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти

Експериментальним майданчиком цієї лабораторії є Кузнецовська гімназія, де педагогічний колектив накопичив слушний досвід роботи за проектною методикою.

Iнноваційна освітня діяльність характеризується пошуком нових чи вдосконалених концепцій, принципів, підходів до освіти, суттєвою зміною у змісті, формах і методах навчання, виховання, управління навчально-виховним процесом. Освітня інноваційна діяльність передбачає розвиток творчого потенціалу учасників навчально-виховного процесу, зміни у способі їхньої діяльності, стилі мислення, створення та поширення новизни в системі навчання обдарованих дітей.

Реалізація інноваційної політики можлива за умов відповідної підготовки адміністрації закладу. Керівництво закладу пройшло відповідну перепідготовку до управління закладом нового типу при інституті післядипломної педагогічної освіти та шляхом відвідування семінарів для закладів нового типу в різних регіонах, адже наш колектив є членом асоціації «Відроджені гімназії України». За цей короткий час ми вивчили досвід закладів нового типу Рівненської області: Рівненських гімназій № 7, № 1, Івано-Франківської гімназії, Володимирецького колегіуму. Запроваджуємо у практику досвід Стрийської та Дрогобицької гімназій Львівської області, ознайомилися з роботою закладів нового типу Житомирської області - Новоград-Волинської гімназії та Малинської школи-ліцею, закладів нового типу Києва, Канева, Гомеля та інших. Глибоко вивчали систему управління закладами нового типу та запровадження інноваційних технологій.

Наукове управління нашим закладом ми здійснюємо у взаємодії адміністрації з колективом учителів, учнів, батьків, яке проходить через аналіз, прогнозування, планування та контроль.

Основне завдання керівника - виявити інноваційну ініціативу, розробити її шляхи, розширити та запровадити в навчально-виховний процес.

Адміністрація гімназії розробила таку систему управління, яка надає можливість удосконалювати навчально-виховну роботу.

Наші вчителі розробили авторські програми або вдосконалили діючі (учителі математики та фізики - для практичних занять за умови поділу класу на підгрупи). Розроблені авторські програми з інформатики для 5-8-х класів і з польської мови. В умовах швидкого зростання інноваційних процесів, подальшого проникнення нововведень у практику шкіл усе частіше постає питання становлення вчителя-майстра, здатного на впровадження інноваційних процесів, на самостійну творчість. Минув час, коли вчителі-новатори були поодинокими фігурами на педагогічному небосхилі. Настав час, коли інноваційні процеси все глибше входять у практику шкіл.

Керівництво гімназії бачить своє завдання в тому, щоби сприяти становленню вчителя-майстра, спонукати його до самовдосконалення, до готовності впроваджувати інноваційні процеси у свою педагогічну практику, до здатності створювати нове або оновлювати зміст своєї діяльності.

Велику натхненну роль відіграє й саме оточення, мікроклімат, тобто умови для самовдосконалення, саморозвитку, самоствердження. Такі умови ми намагаємося створити. Головне: єдність і взаєморозуміння адміністрації та колективу, моральна підтримка людей, стимулювання їхньої праці.

Намагаємося створити умови для самоосвіти вчителів. Наша бібліотека передплатила всі фахові журнали та газети, тобто всю методичну періодику. Закуповуємо новітні підручники, методичну літературу, словники, енциклопедії та інше.

Наші вчителі завжди в пошуку, творять нове, удосконалюють навчально-виховний процес.

У нас діє й реалізовується велика програма «Творча обдарованість».

Ми знайшли зернини інновацій, які створили наші вчителі:

  • Використання графічних схем при поясненні юридичних термінів.
  • Робота над проектною технологією у викладанні іноземних мов.
  • Робота з проектами на уроках хімії, української літератури, математики, економіки.
  • Розробка модульної та залікової системи при вивченні хімії.
  • Проекти ЮНЕСКО.
  • Система лабораторно-практичних занять з математики та фізики у класах із поглибленим вивченням при поділі на підгрупи.
  • Викладання фізики та математики на гуманітарній основі.
  • Створення нової моделі класного керівника - педагога-вихователя.

Запроваджуємо також нові управлінські технології із проведения педагогічних рад, відмовились від старих, традиційних форм. Це педради у формі «мозкова атака», «педагогічний аукціон», «педрада-пошук», педрада-консиліум та інші.

Основне завдання в підготовці до педради - це залучення вчителів до пошукової науково-методичної діяльності, що витікає з мети та завдань педради. Питання педради обговорюється попередньо на засіданнях кафедр, творчих груп, на методичній раді, у формі конференцій, творчих портретів, диспутів. У роботі наших педрад часто беруть участь гімназисти, які є учасниками не тільки педрад, а й школи педагогічної майстерності.

Започаткували нові традиції закладу:

  • посвята в гімназисти;
  • гімназійна ватра;
  • урочисте засідання Малої академії наук «Олімпія» - «Сходження на Олімп»;
  • випуск газети «Гімназист»;
  • захист курсових робіт десятикласників;
  • творчий звіт колективу;
  • проведення інтелектуальної гри «Ерудит».

Наші учні, які стали призерами міських, обласних, Всеукраїнських олімпіад, переможці МАНу, найсильніші в рейтингу з навчання одержують премії, стипендії.

Автор: Н. Горбачик

Освіта.ua
23.10.2007

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів