Osvita.ua Середня освіта Сучасна освіта Нетрадиційна форма педради
Нетрадиційна форма педради

Тема засідання педагогічної ради школи - «Залежність успішності учнів від вибору моделей, методів і технологій». Вона ставить за мету проаналізувати рівень успішності учнів, визначити фактори, від яких вона залежить, напрацювати шляхи її підвищення

Нетрадиційна форма педради

Очікувані результати

Після проведення педради вчителі:

  • зможуть розрізняти моделі навчання відповідно до методів, які обирають;
  • знатимуть основні потреби учнів і те, як їх задоволення при різних моделях навчання впливає на саморозвиток дитини і, як наслідок, на успішність;
  • зможуть аналізувати фактори, які впливають на результати навчання учнів;
  • дізнаються, у чому відмінність між методом і технологією.

Вступна частина

Ознайомлення присутніх із порядком денним і методами проведення педради. Представлення теми, мети та очікуваних результатів діяльності.

«Мозковий штурм» «Що таке успішність?»

Усім пропонується дати коротке визначення поняття «успішність учнів», використовуючи технологію «мозкового штурму». Нагадуємо правила:

  • Кажіть усе, що спаде вам на думку.
  • Не обговорюйте та не критикуйте висловлювання інших.
  • Можна повторювати ідеї, запропоновані будь-ким іншим.
  • Розширення запропонованої ідеї заохочується.

На великому аркуші посередині записуємо «успішність учнів», навколо записуємо без коментарів і зауважень ідеї вчителів. Обговорюємо та оцінюємо всі ідеї. Педагогічний колектив має дійти спільної думки, а саме: «Успішність - це ступінь засвоєння учнями знань, умінь і навичок».

Обговорення в загальному колі «Від кого залежить успішність учнів?»

Учителям пропонується висловитись на користь одного з тверджень:

  • Успішність учнів залежить тільки від учителя.
  • Успішність учнів залежить тільки від них.
  • Успішність учнів залежить однаковою мірою від учителя та від них.

Кілька учасників коротко аргументують свою позицію.

Робота у групах. Аналіз успішності учнів та шляхи її підвищення

Інформація про результати успішності учнів за навчальний рік роздається всім членам педради. Пропонується уважно прочитати, спробувати проаналізувати числові дані. Потім присутні обговорюють ці дані. Пропонується висловитися стосовно запитання: «Чи задоволені ви успішністю учнів і наскільки (на 100 %, на 75 %, на 50 %, на 0 %)?»

Робота у групах «Замкнене коло»

Пропонується знайти вихід із замкненого кола. Кожна з груп презентує свої пропозиції, що записуються на дошці та складають основу для рішення педради.

Робота у групах «Моделі навчання»

Групам пропонується за поданими схемами виконати такі завдання та записати біля поданої схеми:

1. Визначити назву моделі навчання.

2. Пояснити роль учителя й учнів у даній моделі навчання.

3. Записати методи роботи за цією моделлю.

4. Указати рівень засвоєння учнями знань при даній моделі навчання.

5. Визначити позитивні сторони та недоліки кожної моделі навчання.

Кожна група захищає свою модель навчання, аргументуючи відповіді на запитання. Потім ведучий педради демонструє таблицю з правильно написаними відповідями на поставлені групам запитання.

Обговорення в загальному колі «Модель навчання, яка сприяє саморозвитку та високій успішності учнів»

Педколективу пропонується висловитися з таких питань:

  • Проаналізувати задоволення потреб учнів при кожній моделі навчання (окремо з позицій «сильного» та «слабкого» учня).
  • Проаналізувати задоволення потреб учителя при кожній моделі навчання (окремо з позицій «сильного» та «слабкого» вчителя).

Треба мати на увазі, що якщо найперша - фізіологічна потреба людини не задоволена, то вся решта не має значення! Людина є здатною до саморозвитку та самореалізації лише в тому випадку, якщо всі потреби, що знаходяться найнижче в піраміді, уже задоволені.

Імітаційна гра «Яка відмінність між методом роботи та технологією навчання?»

На середину викликаємо 5-6 бажаючих, роздаємо їм паперові серветки. Ведучий повертається до учасників спиною та пропонує їм послідовно виконувати за його командою такі рухи:

  • Скласти серветку навпіл і відірвати лівий кут.
  • Скласти серветку навпіл і відірвати лівий кут.
  • Скласти серветку навпіл і відірвати лівий кут.
  • Скласти серветку навпіл і відірвати правий кут.
  • Відірвати той кут, що вгорі.

Далі учасники розгортають свої серветки та показують результат своєї роботи. У кожного вийшла сніжинка. Ведучий просить оцінити свою роботу. Далі оголошує, що була проведена гра на імітацію навчального процесу. Учасники імітації повертаються на свої місця, і весь колектив пробує пояснити:

  • Чому кожен отримав відмінний результат роботи?
  • Як досягти того, щоб учні отримали результат, якого хотів учитель?

У процесі обговорення маємо дійти висновку, що сам процес навчання був побудований учителем неправильно:

1. Не визначено наперед мету уроку і його завдання - очікувані результати - конкретні знання, уміння та навички, які здобудуть учні у процесі роботи.

2. Метод пояснення (схема роботи) вчителя був не унаочнений, не пояснений детально, інструкція для виконання роботи була нечіткою та передбачала кілька варіантів, що призвели до різних результатів.

3. Учні не знали, як оцінити себе тому, що перед роботою не було визначено критеріїв оцінювання.

4. У кінці не було зазначено й обговорено, що саме вони робили і для чого, що було головним і чого конкретно учні навчилися.

На основі цієї гри можна легко побачити, яка відмінність між методом роботи та технологією навчання.

І, звичайно, чіткі критерії оцінювання.

Підбиття підсумків

Пригадуємо, що робили, для чого це робили, які пропозиції щодо рішення педради приймали протягом засідання.

Прийняття рішень

Автор: С. Конькова

Освіта.ua
14.05.2008

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!