Osvita.ua Середня освіта Сучасна освіта Освіта в Україні: буксування реформ
Освіта в Україні: буксування реформ

Нині важливість освітньої галузі для народу, майбутнього нації не можна навіть брати під сумнів, адже без освіти наразі не те що не можна знайти достойну роботу, а навіть зарекомендувати себе як особистість

Освіта в Україні: буксування реформ

І сьогодні, у важкий час економічних та освітніх перебудов, хочеться наголосити на важливих питаннях, можливо, і риторичних, але тих, які хвилюють мене, як науковця і викладача, та інших моїх колег.

Середня школа тримається на ентузіазмі

Коли дитина йде в школу, батьків, напевно, найменше хвилює те, що там діє 5-бальна чи 12-бальна система оцінування в освіті. Їх більше турбує питання харчування, якості знань, інтелігентності та відповідальності вчителів… А зациклення деяких умів нашої держави на тому, скільки років вчитись, десять чи дванадцять, які оцінки будуть отримувати діти, просто нелогічні, порівняно з тими проблемами, які дійсно потрібно вирішувати - забезпечення підручниками, наповнення матеріально-технічної бази тощо.

Потрібно звернути більшу увагу на незалежне зовнішнє оцінювання. Чи рівні всі діти в цих оцінюваннях? Наприклад, сільські і міські! Хтось вільно реєструється для участі у ЗНО за допомогою Інтернет, а дехто з дітей не бачив комп’ютера! Чи ті, хто може винайняти репетитора-предметника, і ті, хто не може цього дозволити!

Я вже не кажу про той ентузіазм учителів, які працюють за мізерну зарплатню. І це в той час, коли країна потребує підняття престижу професії вчителя. Поза тим ми стрімко скочуємось у прірву приниження директорів, учителів, випрошування грошей у спонсорів, батьків на ремонт класів і шкіл загалом.

Вища школа "зависла" в реформах

Кажуть, що сфера освіти і науки сьогодні є однією з найбільш корумпованих сфер у соціальному житті України, внаслідок чого існує велика загроза духовному і соціальному здоров’ю і буттю українського народу. Починається все на "порозі" дитячого садочка, а закінчується складанням сесій, підкупів учителів у вишах.

Стосовно гідної оплати праці викладачів, то тут потрібно бити на сполох, тому що студент отримує стипендію 500 гривень, а половина ставки доцента - 800 гривень. Це так держава оцінює інтелектуальну працю науковця?

Щодо деяких позитивів Болонської системи, то існує низка проблем, пов’язаних із її впровадженням. Це, зокрема, перевантаження викладача, проблема ліквідації академічної різниці з переходом студента з одного ВНЗ до іншого та низка інших питань.

А куди дівати стільки спеціалістів із вищою освітою. Особливо зараз в умовах економічної кризи?

Усі ці питання вже давно "зависли" в повітрі так званих освітніх реформ, однак не можна вирішити проблеми освіти в країні з елементами ринкової економіки соціалістичними методами.

Автор: Марина Навальна

Освіта.ua
24.02.2010

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!