Педагогічна рада "Педагогічне проектування: реальність і перспектива"

Мета педагогічної ради: мотивація діяльності педагогічного колективу із впровадження проектної діяльності в освітній простір ліцею

Етапи педради

Підготовчий етап - тестування, обробка статистичних даних з проектної діяльності в ліцеї.

1-й етап - інформаційний. Теорія питання

Основні аспекти виступу заступника директора з науково-методичної роботи.

Сучасна освітня політика в характеризується модернізацією навчального процесу. Не викликає сумніву, що провідна роль у цій роботі належить учителю. На порядку денному актуальними є такі завдання:

  • Модернізація методичної системи навчання;
  • Розробка технологій проектної діяльності.

Звернемося до аналізу положення проектної діяльності в освітній практиці нашого педагогічного колективу. Спостереження й анкетування показали, що:

_____ респондентів знайомі з методом проектів;

_____ респондентів стають авторами або науковими керівниками проектів;

_____ респондентів не виявили інтересу до проектування.

Таке положення пояснюється соціально-економічними факторами, що впливають на сферу освіти.

З огляду на підвищений інтерес, необхідно зупинитися на основних аспектах педагогічного проектування. Наприкінці ХХ століття проектна діяльність стала визначальною стильовою рисою сучасного мислення, однією з ознак сучасної культури.

Педагогічне проектування - феномен, що виник як результат синтезу педагогічної науки та інноваційної педагогічної практики.

Педагогічне проектування - це зміна вихідного стану, пов'язана з витратами часу та засобів.

Професійна діяльність учителя представляється як моделювання процесу навчання:

  • створення програми навчального предмета;
  • створення моделі методичної системи вчителя;
  • створення моделі уроку;
  • створення сценарію позакласного заходу.

Таким чином, індивідуальне уявлення вчителя про його майбутню діяльність називають проектом.

Але на відміну від плану діяльності на уроці у проекті присутня логічна структура діяльності учня.

Моделювання - складова частина проектної діяльності. Модель - це будь-який образ, зображення, схема, опис якого-небудь об'єкта, процесу, явища.

Характеристики моделі:

  • Модель завжди індивідуальна.
  • Модель - це об'єкт, якого немає в дійсності.
  • Модель має прогностичний характер.
  • Процес створення моделі передбачає спільну організацію діяльності учасників освітнього простору (учень-учитель-батьки).

У залежності від того, на рішення якої проблеми спрямований проект, можна виділити такі їх види.

Види проектів

1. Монопроекти (охоплюють один напрям):

  • професійно-особистісний (зміна професійної позиції вчителів);
  • навчально-виховний (охоплює етапи навчальної діяльності, сприяє підвищенню в учнів інтересу до навчання, вибору активної пізнавально-дослідницької позиції);
  • управлінський (нові способи й засоби управління);
  • соціально-психологічний (нові відносини учасників навчального процесу);
  • соціальний (школа як відкрита система, підвищення престижу за межами);
  • дослідницький (розробка нового змісту освіти);
  • методичний (нові способи та технології освіти);
  • діагностичний (нові методики діагностики);
  • статусний (перехід на новий статус).

2. Змішаний проект

2-й етап - практичний

Створення проектів з функціонування ліцейського Інтернет-граду. Групова діяльність.

Усі учасники педради об'єднуються в групи. Ставиться завдання розробити проекти за такими напрямами. Час роботи 30-40 хвилин.

  • Проект «Положення про ліцейський Інтернет-град. Керівник групи - ...
  • Проект «Освітній портал ліцею». Керівник групи - ...
  • Проект «Створення електронної бібліотеки в ліцеї». Керівник групи - ...
  • Проект «Антитютюнової кампанії в освітньому просторі Інтернет-граду». Керівник групи - ...
  • Проект «Тиждень науки та техніки в початковій школі». Керівник групи - ...

У ході роботи кожної групи продумується зміст у відповідності зі структурою.

3-й етап - підбиття підсумків

  • Презентація проектів.
  • Оцінка діяльності учасників педради.
  • Рішення педагогічної ради:
  • уважати проектну діяльність основним методом особистісно зорієнтованого навчання;
  • почати реалізацію моделі функціонування Інтернет-граду;
  • створити стратегічну команду з реалізації проекту «Ліцейський ІНТЕРНЕТ-град».

Автор: В. Карєва

Освіта.ua
19.12.2007

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів