Osvita.ua Середня освіта Сучасна освіта Відкритий урок ‑ причина стресу вчителів
Відкритий урок ‑ причина стресу вчителів

В Англії замислилися над альтернативним оцінюванням професійних якостей педагогів

Відкритий урок ‑ причина стресу вчителів

Згідно з останніми дослідженнями, переважна більшість учителів Великої Британії вважають, що відкриті атестаційні (в англійській термінології градуювальні, ‑ пер.) уроки є однією з основних причин стресів і тривожності у професії вчителя.

Значна кількість респондентів, які взяли участь у дослідженні, проведеному на замовлення Спілки університетів і коледжів Англії, заявили, що відкриті атестаційні уроки нагадують «бомбу з годинниковим механізмом», яка все частіше використовується в навчальних закладах як «дисциплінарний батіг» для «биття персоналу».

Понад трьох із половиною тисяч викладачів англійських коледжів відповіли на запитання онлайн-анкетування. Більшість респондентів не наполягають на негайній відміні відкритих атестаційних уроків, але, урешті-решт, хочуть бачити альтернативу такого оцінювання своєї роботи.

Директор із наукових досліджень і розвитку безперервної освіти Метт О’Лірі з Вулверхемптона, який проводив дослідження, зауважує: «Установлено, що відкритий урок найімовірніше є найзначнішою причиною численних суперечок і скарг у країні».

Опитування давало респондентам право анонімно додавати у відповіді коментарі, унаслідок чого було зібрано, а потім оброблено порядку 100 000 слів у ремарках.

Наприклад, один із респондентів відзначив: «Проблема в тому, що частина вчителів «дають» відкриті уроки й одержують при цьому більш високі оцінки, ніж ті, хто систематично непублічно проводить більш цікаві уроки, але з ряду причин не може показати добрий рівень на відкритих уроках просто через «нерви».

Ще одна типова відповідь була такою: «Процес спостереження на відкритому уроці використовується для залякування частини викладацького складу, який не дуже хорошої думки про менеджерів навчального закладу».

О’Лірі вважає, що атестаційні уроки не є точним способом оцінювання викладання: «Незалежно від того наскільки об'єктивно насправді оцінюється урок, виникає маса запитань, пов'язаних з обґрунтованістю та достовірністю спостереження як методу оцінювання. Якщо взяти повне середнє навантаження викладача коледжу (зараз воно становить більше 800 годин на рік), то неправильно, усього лише маючи дані спостереження за формальними схемами аналізу на одному уроці, використовувати їх як всеосяжну оцінку професійної компетентності й ефективності роботи викладача».

Керівник дослідження робить висновок, що пряму залежність між результатами відвідування внутрішньошкільних відкритих уроків і можливими дисциплінарними процедурами, аж до звільнення викладача, треба «розірвати».

При оцінюванні вчителів за наслідками відкритих уроків використовується чотирибальна шкала, що градуює рейтинг учителя як «видатний», «добрий», «вимагає покращення» та «неадекватний». Якщо вчителі одержують рейтингову оцінку «вимагає покращення» або «неадекватний», їм пропонують повторно проводити відкриті уроки протягом 4‑6-ти тижнів, і, якщо покращення не має, це може спровокувати всілякі дисциплінарні процедури, аж до звільнення.

«Існують дійсно точні процедури надійного оцінювання, наприклад, використання в якості оцінки банку даних про вчителя, ‑ відзначає О’Лірі. ‑ У нас є професійні інспектори високого рівня, які покладаються не тільки на висновки відкритих уроків, а і, знаходячись у навчальному закладі, оцінюють його роботу комплексно, використовуючи надійну доказову базу».

Він рекомендує й ряд інших методик оцінювання роботи викладачів, що також включають наявність доказової бази, наприклад, методики самооцінки, експертної оцінки, зовнішньої перевірки та зворотного зв'язку з учнями.

Принаймні вже п'ять провідних коледжів Англії відмовилися від атестаційних відкритих уроків. У вересні минулого року коледж міста Оксфорда припинив проводити відкриті уроки і замінив їх динамічним оцінюванням взаємного спостереження із включенням результатів вивчення думки учнів.

Рой Бентлі, викладач соціології, управління та політології в цьому коледжі, уточнює: «У нас не проводилися відкриті уроки для атестації вчителів ані цього року, ані протягом ряду попередніх років, оскільки й педагогічний колектив, й управлінський персонал стали все більше відкрито виражати незадоволеність традиційною моделлю. З часом усе ставало все більш і більш шаблонним, коли викладачі думали перше за все про «критерії», узагалі переставши впроваджувати які б то не було інновації, й упускали з виду учнів, заради яких вони виконують свою роботу».

Майкл Аллен, Велика Британія

Джерело
10.11.2015

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Людмила
Відкритий урок? Потрібен, якщо сам вчитель готов показати те що в нього найкраще получається і він може цим поділитися, показати... є ж таки конкурси як "Вчитель року". А вчителі всі амбітні, і прагнуть довести що вони кращі... А з приводу атестації, вважаю що проблема в плануванні ходу атестації адміністрацією школи, в доведенні до вчителя який атестується, не забуваючи що оцінюється його робота не в останній рік, а протягом попередніх 4-5 років. Боїться (показувати свої досягнення, майстерність, професіоналізм через уроки, виступи, доповіді на конференціях, написання статей) той хто нічого не робить!!!!
актінілава
а у нас в районі, як атестація, особливо якщо вчитель подав на вищу кваліфікацію,атестаційна комісія приходить не на протязі атестаційного періоду, а біжить за місяць до його закінчення, і вчитель змушений не спати ночами, не їсти, а готуватись до відкритого уроку, а потім, як правда, що скаже начальник відділу освіти так і буде, чи дати категорію чи ні, хоча ти працював всі 5 років як проклятий, ніхто на це не звертає уваги. І хочеться сказати "А судьи кто?"
Голосzнарода
Із моїх власних спостережень за вчителями можу сказати, що срес у більшості в них викликає просто від спілкування із дітьми.
Оксана Качуровська
При цьому у нас В Кіровограді я здобула звання вчителя методиста на диво чесно 10 років тому. З кожним роком корупції все більше
Оксана Качуровська
Чому відразу стрес? Я вчитель-методист. Вони мені ці відкриті уроки вже в печунках сидять. Куди не плюнь весь час потрібно готувати якісь конспекти. Головне вміти вчителям дурній дирекції сразу полизати, тоді вже і не буде відкритих уроків. А ще є такі вчителі у них театральна педагогіка як методпроблема не змінюється років 20. Вічна як комунізм, а вчителі жиди перероблені. Або ще у школах бувають вчителі брехуни- які з своїми подругами-модницями в штанах не вміли і не вмітимуть нічого робити, а дітей та школярів в один голос сратимуть. А потім вчителів а засідання чортзна чого і все - де є тут депресії взятися?
Svitlana
Для Оксана Качуровська: Скажіть будь-ласка, хто ви за фахом? Як ви можете бути вчителем-методистом, якщо увас що не слово. то помилка? До якої категорії вчителів(вами описаних) ви належите? Мені дуже шкода тих дітей, яких ви навчаєте. А от дирекції школи я б радила гнать вас зі школи !!!!!!!
Тася
Та вам,пані Оксано, молитися потрібно за таку дирекцію, яка вам звання дала. Вас гнати в три шиї необхідно зі школи.Ні логіки у написаному, ні орфографії, ні мови.
Коментувати
ПОЗНЯКУ-бизнесмену
Позняк, ты не забываешь напоминать о том, что в добавок к обычной школе-лицею-репетиторству имеешь собственный бизнес.Но ты имеешь ПОЧАСОВУЮ ОПЛАТУ(то есть тебе не обязательно бытьв школе-лицее,если ты НЕ имеешь уроков).Теперь представим на минуточку,что примут вариант НЕ почасовой оплаты труда учителя,а посадят его на 8-часовый рабочий день. Пусть с 8.00 до 16.00(17.00-с часовым обедом).ТВОИ ДЕЙСТВИЯ???
Олекса Позняк
Для ПОЗНЯКУ-бизнесмену: Да я и так из школы ночью ухожу. Каждый день 7 уроков 2-3 дополнительных занятия+Проверка тетрадей и тд.Так что мне лично по барабану. Но за народ обидно.Я ведь понимаю что не у всех 36 часов + репетиторство. И если у человека 3 часа в день какого ему сидеть в школе. Поэтому с людьми я солидарен и выйду со всеми защищать права. Слушай у нас уже не обсуждение а какой то чат на этом сайте
чат и чат.ТЕБЯ что-то смущает?
Для Олекса Позняк: Если ребята не удаляют, то и чудненько.Поскольку из твоего ответа непонятно вот что-ты бизнесом в школе занимаешься?Или в выходные?И твои 36 часов не вписываются в работу и в школе,и в лицее.Просто из ЭТОГО следует,что ТЫ не можешь адекватно оценить вариант "учитель сидит 8 часов на территории школы"-то,что предлагается некоторыми силами.Сделают-заберут у народа возможность дополнительного заработка.ЧТО может последовать дальше?
Олекса Позняк
у меня друг компаньйон мы в долях пополам.Плюс с моей стороны склад. Вобщем он больше работает я больше вкладываю. Ну а летом даю ему в Турцию съездить - сам делами занимаюсь
Коментувати
читающим о коррупции, РОЛИ учителя в её создании и распространении по стране
ЖЕКОВСКИЙ сантехник берёт ДОПОЛНИТЕЛЬНУЮ плату за оплаченную В ЗАРПЛАТЕ работу. Так и учитель-доктор-ЧИНОВНИК берёт ДОПОЛНИТЕЛЬНУЮ плату за выполняемую ПО НАЙМУ ГОСУДАРСТВА работу. КТО там орёт - "долой коррупцию"? Кричите громче.
Олекса Позняк
Для читающим о коррупции, РОЛИ учителя в её создании и распространении по стране: Ух и крикливая ты.Сначала думай затем кричи
я??? крикливая???
Для Олекса Позняк: та ты шо.Я маленькая, мягенькая, МОЛЧАЛИВАЯ до невозможности. Не, а как ты думаешь я здесь(в смысле на месте работы) сумею сделать так, как Я считаюправильным? Думай? Ну да, конечно. Вот только это всё оооочень давние наблюдения))). Согласованные,кстати, с Коллегами.
Коментувати
Позняку о волонтёрах
а теперь подумать ЧТО создали волонтёры? Мало того, КОМУ они помогают.Не то, что нАлюди выпячивается, а то, что осталось далеко в тени, но значительно более мощное. Коррупция,Позняк,это такая штука, что . . . и ТЫ в ней играешь существенную роль
Олекса Позняк
Для Позняку о волонтёрах: самое смешное что много из того что я зарабатываю отдаю волонтёрам, есть у меня подшефная десантура. А несколько раз и самому приходилось баранку крутить когда волонтёры - водилы заболевали, а ехать надо.Но я действительно не совок.Подойдите к любому бизнесмену, лучше америкацу и предложите раздать всё бедным.Он ответит как и я - бизнес это одно а помощь другое. Получу доход, всё подсчитаю сколько куда уйдёт и конечно же помогу . А если развалю бизнес то кому я смогу помогать?
слушай, ну ты молодец.
Для Олекса Позняк: Советское восПИТАНИЕ - это на всю жизнь.И чё ты не ... дальше промолчу.Может ты бы и сумел думать дальше своего носа, кто знает))
Коментувати
Позняк,ТЫ ДОСТАЛ
у меня НЕ физика,к сожалению.На физике подобное не катит.Я же тебе русским языком говорю-УВИДИТ и примет.Ты либо НЕ видишь,либо не принимаешь.ГДЕ сказано,что они самоорганизовуются?ЧТО ТЫ ВИДИШЬ,читая мною написанное?Самоорганизую их я.НА уроке.Всё.Стремятся выиграть?Так это ЕСТЕСТВЕННОЕ стремление?Расспрашивают и вообще спрашивают?Это нормально,если у тебя ВСЕ имеют такую возможность.То есть если ты до конца дня ИМ принадлежишь,а не взрослым.У меня был класс,почти всем составом на переменах приходили разбираться с домашними заданиями.Позняк,я ментально-в совке.То бишь-поясню бесплатно(я же НЕ ты,за пояснение деньги брать,плохо,но так уж есть),создам условия,чтобы приходили.С некоторыми классами ЭТО срабатывает, с некоторыми-НЕТ.Слушай,мы-живые люди,а посему с каждым классом,ребёнком-иначе всё.///История)))Есть два студента.РАзница в 4 года.Один в школе УЧИЛ другого.Так вот один из них ЗАРАБАТЫВАЕТ написанием курсовых(дипломных),а другой ПРОСТО ПОЯСНЯЕТ-к контрольным.БЕСПЛАТНО
продолжение
ТЕБЕ кто ближе? Ментально.
Олекса Позняк
вот только пришёл с занятий с учеником.Работы валом.И школа и репетиторство.Насчёт денег.Пришёл ко мне жековский сантехник (захотел я батарею в спальне на итальянскую поменять с лучшей теплоотдачей).Дедушка старый но жилистый, цепкий.Сделал дело за 40 минут и получил за работу 800 гривен.Внук его у меня учится, о школе поговорили.Никаких мне скидок, цена как у всех.Почему не задарма? потому что он труд свой уважает.Он САНТЕХНИК!!!!!! а не учитель какой то который всем должен и всем бесплатно.А почему я должен свой труд не уважать?
но ответа НЕТ))),
Для Олекса Позняк: замечательно.Я принимаю Твои слова.В таком случае смотри-учителя обычных школ свой труд НЕ уважают.Далее-те,кто пишет для образования критерии-условия-... НЕ УВАЖАЮТ учителей обычных школ.ЧТО мы имеем-территорию рабов.Не так ли?Почему?Люди СОГЛАШАЮТСЯ РАБОТАТЬ забесплатно.Те,кто НЕ соглашается-занимаются коррупционной деятельностью-то есть есть ПЕРВЫМИ КОРРУПЦИОНЕРАМИ в жизни детей. И чего же после этого ждать на этой территории.ДА,кстати-те,кто приходит разбираться к контрольным,в первых момент реально интересовались ЧТО они должны.А вариант тёплых-дружеских отношений уже не работает. ДАлее-ты когда-нибудь рассматривал ситуацию "волонтёрства"(у нас,поэтому в кавычках)со стороны остаточного явления СОВЕТСКОГО ВОСПИТАНИЯ?А было бы подобное в Европе?К тому же-сейчас можно поехать ВОЛОНТЁРАМИ в Африку.Цена вопроса 5-6 ТЫСЯЧ ДОЛЛАРОВ.ВОЛОНТЁРАМИ.И подумай во что это вылилось у нас))) А волонтёрство в плане прибирания территорий))
Коментувати
Олекса Позняк
Ой не туда попало!!! это я для позняк а я прошу верить, а оно соскочило
Олекса Позняк
У меня по физике программа такая насыщенная и работы столько много -приборы, самостоятельные, лабораторные... что, извините за подробности, иногда за целый день в туалет нет времени забежать. а вы мне мозги впариваете о едином порыве целых детских коллективов которые саморганизованно творят чудеса. Однажды на методобъединении одна дама примерно такое же начала нести: Я прихожу на урок астрономии а мои дети переоделись в приготовленные костюмы планет и наизусть рассказывают их характеристики.Они у меня такие креативные к каждому уроку чего нибудь приготовят.Народ повернулся к ней с выражением лица: ври да не завирайся, она и села.
вот стало интересно,
Для Олекса Позняк:а что,в школа Вашей нет лаборанта кабинета физики? Воооот он-НОВЫЙ ПОДХОД (креативненький такой) к образованию. А рассказывать о планетах-ага,щас.И переоденутся, и начнут.Уже. А вот если контрольную написать хотят-это да... Тому классу,что ходил разбираться с домашними, реально очень хотелось нарисовать оценки.Но ведь у нас можна и НЕ нарисовывая,повысить балл на 2-3.Главное,чтобы ЗНАЛИ,что ЗАРАБОТАЛИ.Знаете как?Проще простого-ОЦЕНКА ЗА ТЕТРАДЬ+ОЦЕНКИ ЗА РЕФЕРАТЫ(а ЭТИМ детям предлагалось их писать не единожды+обычное написание-до6 баллов,повествование с написанным в руках-до8,повествование БЕЗНИЧЕГО)))-до 11)+ОЦЕНКИ ЗА ОТВЕТЫ У ДОСКИ(а там ведь настолько размытые критерии,ято Я могу ДЕТЯМ пояснить ЛЮБУЮ свою оценку)ТАк и повышаем аттестационный балл.Дети ЗНАЮТ,что ЗАРАБОТАЛИ,а посему балл ЗНО воспринимают как должное(они же контрольные писали,соображают.Да и - разговариваем мы.А,ксатати-свою первую учительницу они РЕАЛЬНО БОЯЛИСЬ.Может это и неплохо??).ВОт так;-).
Олекса Позняк
нету лаборанта, сам на полставки.Я тоже оценки у доски завышаю.Потом контрольную как напишут все на 2, вот в среднем 4 и набегает
а в нашей школе и полстаавки учителю НЕ платят.
Для Олекса Позняк: Так что в туалет ему НЕКОГДА попасть полностью забесплатно.Креативненькая наша дебильненькая система постсоветской организации жизни. А в союзе НА ШКОЛУ СТАВКА лаборанта физики,ставка лаборанта химии,ставка лаборанта биологии,ставка лаборанта кабинета ТСО,а в некоторых школал и ставка лаборанта кабинета ЛИТЕРАТУРЫ(подруга сгоревшая работала).Вот ведь гады,что делали-учителю жизнь облегчали.Ведь лаборант на лабораторных в классе с учителем-детям помогал. ТАк что тебе о туалете ныть не следует.Неазбесплатно
Коментувати
Родион
На відкритому уроці всі діти піднімають руку, що свідчить про високий рівень знань та активність класу. Але ті учні що знають піднімають праву руку, інші - ліву. Можливо - анекдот, але...
Эмма
Сама была свидетелем того, как открытые уроки аттестующегося учителя оказались лишь средством сведения личных счетов завуча с учителем. Наделенная властью и служебными полномочиями некая завуч Г. устроила коллеге смотрины с пристрастием, в результате чего довольно неординарный учитель вынуждена была покинуть школу в состоянии нервного стресса. Когда уроки даются только с целью проверки, жесткого контроля, прессинга и выживания, то такие проверки нужно запретить на уровне приказа. Тем более, что в моем случае завуч никогда не давала мудрого совета и рекомендаций, не проводила интересных семинаров, хотя именно за это она получала зарплату 3-4 тысячи. Я называю таких людей церберами от администрации.
Ирина
Для Эмма: В советские времена были директора и завучи, которые на свои обычные уроки приглашали учителей, а потом уже контролировали. А проверки школ начинались с посещений уроков руководства. А теперь директор может месяцами классный журнал не заполнять, а в конце семестра классные руководители по рабски просЮть выставить оценки.
Учитель
Вам повезло, у вас была уникальная школа и удивительная администрация, почти сказка.
по-рабски???))))
Для Ирина: та есть учителя, которые СВОИ оценки выставляют ПОСЛЕ директора. И тогда уже УЧИТЕЛЯ просют. Ну не совсем по рабски, но - просяще;)
Коментувати
Вибуху
"Тільки до нас ніхто не хоче прислухатися".Практика(і теорія у формі прочитаних літературних творів) показує-для того,аби до когось прислухалися,цей ХТОСЬ має мати:силу,яку представляє;силу грошей,які має;ім*я,створене кимось,або ж самотужки. Інших варіантів не існувало досьогодні,і навряд існуватимуть.Вчителі-практики ЩО собою являють? Розрізнених особистостей,які не прагнуть до об*єднання в плані демонстрації сили.То ХТО ж із тих,що вилізли на стільчик,стане прислухатися до звичайнісіньких слів звичайнісіньких практиків,які не мають можливості впливу через відсутність реальної сили???
Вибух
31 рік працюю вчителем (маю всі регалії). Дивує одне...всі знають ,що до відкритого уроку (вистави) викладач готується мінімум 2 тижні.При цьому ,все інше відходить на третій план.Щоб підготуватися ЯКІСНО щоденно до 4 уроків (особливо в П.Ш.,бо там всі уроки різних галузей),педагогу не спати ,не відпочивати ,не їсти...Випускаю 8-ий набір..Якісний показник більше залежить від набору..В мене може бути 3 відмінника ,а може -11. Це зовсім не говорить про те ,що я гірше або краще працюю. Викладаюсь завжди на всі 100%. Тільки до нас ніхто не хоче прислухатися. Погляньте ,на osvita.ua постійно проводять опитування. Ми пишемо. Результати опитування різко відрізняються від тих законів і постанов ,які приймаються вище. Робимо висновки,що на професіоналів практиків посадовцям начхати.
Доцент
Открытые уроки - это просто постановочное выступление с целью понравится руководству! Надо смотреть динамику успешности студентов с учетом их способностей! И не надо говорит про то, что учитель должен заставлять студентов что то учить по принуждению. Если он скажем не стремится познавать новый материал, его что с помощю пыток заставлять?
Шиншилла
" У вересні минулого року коледж міста Оксфорда припинив проводити відкриті уроки і замінив їх динамічним оцінюванням взаємного спостереження із включенням результатів вивчення думки учнів." Вот к чему мы должны стремиться! Хватит с нас издевательств со стороны администрации, которая никогда и никому не демонстрирует свою работу на уроке!
Євгенія Богаченко
Стрес від відкритого уроку?Тема передбачена, час на підготовку даний...Це більше залежить від психологічного мікроклімату в колективі, самооцінки вчителя. Проблема в освіті глибша ... Актуальна тема для мене як для мами, так і для психолога, педагога.Спостережень,розмірковувань багато.. Велику частину часу становлення особистості (3 роки в ДНЗ+ 11 років ЗНЗ=5 частину життя) ми,педагоги, маємо доступ і честь в формуванні Людини. Шкільні програми, нормативи..все б добре, якби не витіснялося головне... щоб не бути багатомовним... ПРИТЧА Ким ти хочеш стати, коли виростеш? --Щасливою людиною! –Ти не зрозумів питання..--Ні, то ви не зрозуміли відповіді! Отож...я вважаю.. Кожен вчитель, йдучи з уроку,має закріпити в дитячій душі бажання до осягнення життєвих цінностей та практичний досвід в застосуванні тих знань, що були здобуті під час уроку.ГОЛОВНА МЕТА ОСВІТИ=формування життєвих цінностей+вміння застосовувати знання в житті.
Татьяна Данелян
Для Євгенія Богаченко: У нашій системі освіти вчитель не оже бути щасливим. Він думає як йому прожити за мінімум плати * а ще є діти, родина, які бажають елементарного* з вимогами по-максимуму від вищестоящих структур і занадто "творчим" Міністерством
Олекса Позняк
Для Євгенія Богаченко: кидай свій кабінетик і бери 36 годин і втілюй на практиці, зроби усіх щасливими. А то чистоплюством віддає від ваших висловлювань.Стою збоку і поучаю.Покажи приклад.
хорошая идея
Для Олекса Позняк: именно так когда-то сделал Ш.Амонашвили, показав при этом как работает то, что он знает
Коментувати
Donna
Відкритий урок не є показником роботи вчителя. тому що це - показовий концерт для перевіряючих і учитель, якою публічною фігурою він не був би, це всеодно з’їдені даремно нерви і підірване здоров’я.
Олекса Позняк
Чужие презентации мигают, мультики скачут, дети восторженно отвечают. И всё вместе это ничего не говорит о работе учителя."наработок " в интернете море, сделай простую комбинацию и методист будет в восторге если не забыли его поздравить с праздником, или разнесёт в пух и прах если забыли.Шоу должно продолжаться? А если ты трудовая лошадь, и не делаешь шоу то так тебе и надо?
продолжим
Для Олекса Позняк: а как что до ИСПОЛЬЗОВАНИЯ коллег, приехавших на урок для того, чтобы что-то новое ДЕТЯМ показать? )0). Мы с детьми учили новую тему. А параллельно создали 3 команды,которые соревновались. А открытый урок стал ИТОГОМ соревнований. КАААААК они готовились... Дети. Что неясно, в теме, и к учителю, и к соседям, и самостоятельно, и к родичам... Весело было.
Олекса Позняк
открытый урок ни о чём не говорит.За свою жизнь видел столько показухи что рябит.Хотите - не хотите а эта показуха отнимает массу времени и ломает учебный процесс.Придумали что то новое - на видео и в иннет.Увидят тысячи учителей.Ну а если Вам нравится и вагон свободного времени то проводите хоть каждый день.
КОНЕЧНО
Для Олекса Позняк: кАААААк может открытый урок что-то сказать? Я знаю учителей, которые нервничают, когда к ним приходят на-посмотреть.Не свои коллеги,которые часть просто сидят в кабинете по причине необходимости и,естесственно,наблюдают весь процесс, а именно НА-ПОСМОТРЕТЬ.И несколько таких уроков выводят человека из нормально-комфортного состояния.ЗНАЮ,как готовила ВСЯ школа человеку открытый урок.Вот уж,действительно "урок".Хотя,нет,не в кавычках,поскольку урок ЛИЦЕМЕРИЯ-ОБМАНА-УМЕНИЯ ПОКАЗАТЬ СЕБЯ дети получили.Возможно неосознавая этого.Ведь с миру по нитке,а со всех классов по несколько учеников,чтобы "концерт" дать на уровне.Так и получилось.Но на сегодня открытые уроки ещё никто не отменил-не сумели учителя добиться своего.А поэтому каждый выходит из ситуации по своему.Вот когда у ребят-рулевых мозг то развернётся в нормальном направлении,тогда их и отменят.Но это будут уже НЕ ЭТИ МОНовцы,а те, другие,которые идут ЗА нами
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!