Osvita.ua Середня освіта Сучасна освіта Чи готова ваша дитина до сучасної школи?
Чи готова ваша дитина до сучасної школи?

На це запитання відповідь одна - не знають батьки її такої: дванадцятирічно-дванадцятибальної... І не тільки батьки. Школа сама поки що напевне не знає, чи ефективною вона буде

Чи готова ваша дитина до сучасної школи?

Дванадцятирічка досі перебуває на старті: восьмий рік рухається до фінішу. Перших випускників матимемо за чотири роки.

Батьки готують своїх першокласників з урахуванням свого досвіду. В їхній пам'яті - їхня школа. Та то вже - заклад минулого. Відтак, діти приходять на навчання вже з готовими проблемами, з якими їм годі впоратися.

Зупинімося на понятті «підготовлений». Для вчорашньої школи бути підготовленим означало: дитина вміє принаймні трохи читати. Сьогодні докорінно змінено орієнтації у сфері освіти. Бути підготовленим до сприйняття знань для сучасної шестирічної дитини означає більш ніж читати - це насамперед бути ознайомленим із сучасними освітніми технологіями, спрямованими на розвиток творчих сил, здібностей та нахилів особистості.

Серед інноваційних технологій навчання дедалі більшого поширення набувають інтерактивні, сутність яких - постійна активна взаємодія всіх учнів між собою та вчителем.

До речі, проведені у 1980-х роках Національним тренінговим центром США дослідження показали, що інтерактивне навчання уможливлює різке збільшення відсотка засвоєння матеріалу, оскільки впливає не тільки на свідомість учня, а й на його почуття, волю. У цьому може переконати створена за результатами дослідження схема, що дістала в освіті назву «Піраміда навчання». Прокоментуємо цю піраміду. Дитина, яка одержує нові знання на слух, засвоює їх тільки п'ять відсотків, коли читає, отримує десять відсотків засвоєння, відео/аудіо матеріали дають 20 відсотків засвоєння, демонстрування наочності - 30 відсотків, практика через дію - 75 відсотків засвоєння, застосування отриманих знань одразу - 90 відсотків.

Відтак, шановні батьки, робімо висновки. Готуючи дитину до школи, навчаємо її елементарного вміння працювати в кооперативній формі навчальної діяльності (саме вона є однією з основних форм інноваційного навчання): роботі в групах, парах, умінню самостійно здобувати знання. Частіше намагайтеся організовувати цікаві ігрові ситуації, в яких дитина виступить у ролі активного учасника. Прочитавши казку, спонукайте дитину обов'язково переказати її, дати відповіді (й обов'язково повні), розглянути малюнки, обговорити їх. Це розвиває мовлення дитини. Нехай дитина частіше придумує продовження казки чи змінює її кінцівку. Наголошуємо наразі на мовленні, бо воно є основою розумового розвитку дитини. Яке мовлення, таке й мислення. У цьому нас переконують діти-«мауглі», котрих налічують у сучасному світі майже 50. Вони зросли у тваринному оточенні й тому не стали повноцінними особистостями. Не навчені розмовляти, вони не можуть мислити - розумовий розвиток, пам'ять повністю залежать від мислення, а мислення взаємопов'язане з мовленням. Тож дбаймо, щоб наша дитина вміла говорити зв'язно та логічно. Починаймо з переказу казки, розповіді про подію, безпосереднім учасником якої була сама дитина, заучування віршиків тощо.

Водночас дбаймо про розвиток пам'яті. Адже чимало труднощів у навчанні спричинені тим, що дитині доводиться часто просто заучувати домашні завдання. І то вже не навчання, а суцільна мука. А все тому, що ми не знаємо дивовижних властивостей образного мислення. Серед інтерактивних методів навчання важливу роль відведено ейдетиці. Про це детальніше - в наступному випуску «Сім'ї».

Автор: А. Мовчун

Голос України
14.08.2008

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!