Osvita.ua Середня освіта Сучасна освіта Роль округу в наданні нових освітніх послуг

Роль округу в наданні нових освітніх послуг

Як керівник одного із 17-ти загальноосвітніх округів міста Маріуполя хочу поділитись роздумами про роль загальноосвітніх округів у загальній системі середньої освіти, у наданні якісно нових видів освітніх послуг школярам, учням шкіл, профтехосвіти, батькам, педагогам

Ідеї, які закладені в Положенні про освітній округ, тісно переплітаються з тими починаннями, які з'явились у нашому місті кілька років тому. Ще в жовтні 2003 р. на міському семінарі директорів, обмірковуючи модель державно-громадського управління, виробили рекомендації, які, відповідаючи основним статтям закону України «Про загальну середню освіту», стали прообразом цього Положення, що було розроблене Міністерством освіти і науки України, згідно з якими в Маріуполі почали виникати експериментальні майданчики зі створенню єдиного освітнього простору - освітні округи. У той же період за ініціативи науково-методичного центру управління освіти створюються позашкільні факультативи, дитячі творчі об'єднання.

Уважаю, що ідея створення освітніх округів підказана часом, педагогами, учнями, батьками. Адже в педагогів сусідніх шкіл, дошкільних, позашкільних закладів уже давно створювалися стосунки співпраці, учні відвідували спортивні секції, гуртки, які працюють в Іллічівському будинку дитячої творчості, спортивними школами, асоціацією позашкільних закладів, а батьки звертались по допомогу до кваліфікованих спеціалістів сусідніх шкіл. З появою Положення про освітній округ з'явилася змога вже у правовому полі вирішувати всі ці питання. Тому, отримавши у 2006 році Положення міністерства про освітній округ, ми спробували його апробувати в межах округу № 7.

Декілька слів про округ № 7. Він об'єднує вісім загальноосвітніх шкіл, два інтернати, вісім дитячих комбінатів, вище професійно-технічне училище № 99. Аналізуючи кадровий склад педагогічних колективів, соціального паспорту учнів і батьків, створили модель освітнього округу № 7, були зазначені етапи її реалізації.

2006/07 навчальний рік ми вважаємо підготовчо-початковим. Свою роботу рада округу зосередила:

  • на формуванні інформаційного банку управління роботою освітнім округом;
  • на методичній роботі з педагогами, адміністрацією навчальних, дошкільних закладів округу;
  • на розробці моделі, планів роботи округу.

Дійсно, апробація йшла на ентузіазмі педагогів округу, в основному за рахунок особистого часу. Але навіть при цьому робота захоплювала, з'явилось багато цікавих ідей. Що, на наш погляд, позитивне в ідеї освітніх округів? Перше - можливість географічно наблизити освітні послуги. Нам удалося створити в окрузі № 7 міжшкільні факультативи з біології, літератури, інформатики, фізики, української мови, народознавства, географії. У зв'язку з підготовкою до зовнішнього оцінювання були відкриті по суботах консультації для випускників; створено міжшкільне наукове товариство «Сузір'я», у межах роботи якого проведена перша науково-практична конференція старшокласників, а в період практики влітку була створена літня школа для обдарованих дітей округу.

Друге - з'явився вихід до нових взаємовідносин навчальних, дошкільних, позашкільних закладів. Створені міжшкільний парламент, прес-центр. Проведено ряд міжшкільних заходів. Активно використовується база шкільних музеїв.

Третє - змінюються підходи в роботі з профтехучилищами, вищими навчальними закладами міста. «Круглий стіл» керівників округу, проведений на базі ВПТУ № 99, показав, що необхідно змінити підходи не тільки у профорієнтаційній роботі з учнями. Адже й у профтехучилищах створені наукові товариства, проводяться конференції, конкурси, ураховуючи, що матеріальна база ВПТУ № 99 більш багата, ніж у школах. Для себе ми визначили ряд нових напрямів співпраці.

Четверте - більш широкі можливості реалізації творчого потенціалу педагогів шкіл, ПТУ, вихователів дошкільних закладів. В окрузі № 7 сьогодні працюють 648 педагогів, вихователів, майстрів. Із них 12 (2 %) мають звання «Учитель-методист», 23 (4 %) - «Старший учитель», 60 (9 %) - кваліфікаційну категорію «Спеціаліст вищої категорії». В окрузі працює заслужений учитель України Олена Олексіївна Борецька, Почесним Знаком Антона Макаренка нагороджена Ольга Павлівна Дегтяренко, директор ВПТУ № 99, 17 (3 %) педагогів нагороджені орденами та медалями.

П'яте - у межах округу з'являється можливість більш активної співпраці з громадськими організаціями міста.

2007/08 навчальний рік в окрузі № 7 «Дослідницький». Головними завданнями II етапу нашої роботи є таке:

  • реалізація плану роботи округу;
  • упровадження моделі округу;
  • створення системи роботи з обдарованими дітьми, діяльності органів дитячого самоврядування;
  • розробка конкретних методик реалізації моделей округу.

Чи може модель освітнього округу № 7 бути єдиною для округів міста?

Дійсно, ні. Уважаю, що в кожного округу повинна бути своя індивідуальність, свої особливості. А ось питання фінансування, тобто виконання розділу 5 «Фінансово-господарська діяльність» Положення, повинно бути обов'язковим для кожного округу, обов'язковим повинно стати планування міжшкільних спецкурсів, факультативів у робочих навчальних планах. Необхідно виробити механізм матеріальної підтримки вихователів, педагогів, які будуть безпосередньо займатись роботою в окрузі.

«Освіта не для освіти, а в ім'я учнів» - таким є педагогічне кредо педагогів освітнього округу № 7, які намагаються створити нові умови для навчання й виховання нового покоління.

Автор: Н. Воробей

Освіта.ua
05.11.2008

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!