Osvita.ua Середня освіта Сучасна освіта Методичний день учителя
Методичний день учителя

Педагогічна творчість учителя впливає на розвиток учня. Адже плекати талант - це велика відповідальність, але разом із тим - відчуття радості успіху за свою працю, за перші учнівські «сходинки» у світ великої науки

Методичний день учителя

Саме тому в навчальних закладах повинні створюватись умови для творчого зростання, постійного підвищення освітнього та кваліфікаційного рівня, удосконалення майстерності вчителя через проведення методичної роботи у школі.

Умови надання методичного дня

Права та обов'язки суб'єктів навчально-виховного процесу визначено законом України «Про освіту» та Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14 червня 2000 р. № 964.

Відповідно до загального положення про надання методичного дня, учителі-предметники загальноосвітніх навчальних закладів на основі колективного договору мають право на отримання методичного дня. Він установлюється при умові обсягу навчального навантаження 18 навчальних годин протягом навчального тижня, що становить тарифну ставку, не порушуючи навчального режиму школи та не створюючи перевантаження учнів.

Методичний день: вихідний чи вільний день?

Уміння займатися самоосвітою - це отримання багатогранної універсальної освіти, яка дозволяє адаптуватись у зміні соціально-економічних умов. Тому метою надання методичного дня є створення необхідних умов для підвищення педагогічної майстерності, удосконалення методичної підготовки вчителя.

Упродовж методичного дня вчитель займається самоосвітою, а саме:

  • вивченням законодавчих актів і нормативних документів з питань освіти й виховання;
  • тематичним плануванням;
  • оволодінням конкретними педагогічними технологіями, їх адаптацією до своїх умов;
  • вивченням передового педагогічного досвіду;
  • ознайомленням з новинками науково-педагогічної літератури;
  • розробкою методичних матеріалів зі свого предмета, а також позакласної роботи;
  • розробкою індивідуальних планів для учнів;
  • відвідуванням бібліотек;
  • роботою в методичному кабінеті.

Виходячи із вищевказаного, методичний день не є для вчителя додатковим вихідним днем.

Обов'язки вчителя-предметника в методичний день

  • бути присутнім або брати участь у роботі всіх громадських, раніше спланованих заходів у школі й поза нею;
  • при необхідності заміняти відсутніх учителів;
  • бути на чергуванні в навчальному закладі разом зі своїм класом.

Отже, адміністрація школи має право викликати вчителя на роботу, якщо в його методичний день проводяться раніше сплановані заходи у школі й поза нею, а вчитель не має права відмовитись від проведення замін, поставлених у його методичний день.

Контроль дотримання режиму методичного дня

Контроль дотримання режиму методичного дня здійснює заступник директора з навчально-виховної роботи, а саме:

  • дає індивідуальні рекомендації вчителям із тем їх самоосвіти;
  • організовує та проводить методичні дні (тижні), теоретичні та практичні семінари;
  • допомагає у складанні індивідуальних програм самоосвіти;
  • організовує та проводить діагностику результатів роботи вчителів і підвищення їх майстерності.

Педагогічні працівники школи мають подати заступнику директора з навчально-виховної роботи приблизний план розробки методичних матеріалів (обговорених на засіданні методичного об'єднання кафедри).

Автор: О. Сокіл

Освіта.ua
20.02.2009

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!