Osvita.ua Середня освіта Сучасна освіта Учителі пророкують катастрофу
Учителі пророкують катастрофу

Лист київських учителів щодо нових навчальних програм зі світової літератури до редакції журналу "Відкритий урок" і сайту Освіта.ua

Учителі пророкують катастрофу

Ми, учителі та науковці м. Києва, звертаємось до Вас із надією, що Ваше втручання попередить катастрофу, яка може статися вже через тиждень!

Такою катастрофою ми, 59 київських вчителів і науковців, які підписали лист до міністра освіти Д. Табачника, уважаємо прогнозоване та лобійоване міністерством освіти прийняття проекту нової навчальної програми зі світової літератури для 5‑9-х класів (автори: О. Ніколенко, кер., К. Таранік-Ткачук, С. Фоміна, Н. Онищенко, Т. Сегеда, О. Ревнивцева), а також можливі утиски щодо тих учителів, які не побоялись поставити свої підписи під протестом, або ж керівників шкіл, де ці вчителі працюють.

Можливо, Вам, як і більшості країни, узагалі невідомо про те, що саме зараз кардинально змінюється система української освіти, бо інформація як про самі проекти, так і про хід їхнього обговорення подається у кращих традиціях "брежнєвських часів": критика замовчується, інформація перекручується, свобода слова перетворюється на бюрократичний фарс.

Ми звернулися з листом до міністра освіти, бо вважаємо згаданий проект навчальної програми, підготовлений групою О. Ніколенко неприйнятним для впровадження у школі, а авторський колектив – методологічно, філологічно й методично неспроможним, оскільки програма ігнорує вікові особливості дитини, перевантажує учнів, і взагалі скерована на те, щоб викинути предмет "Світова література" з курсу старшої школи.

Також ми вказали на порушення наших прав і свобод, допущені в ході обговорення, висловили сумнів у можливості якісного створення програм за умови, коли очільник процесу (п. К. Таранік-Ткачук) сам уходить до авторських колективів щодо підготовки аж трьох навчальних програм і "керує" процесом загальнодержавного обговорення, прагнучи "прикрасити" ситуацію, далеку від об’єктивності та демократії.

Ми просимо Вас не залишити наше прохання без відповіді й надрукувати учительське звернення до міністра, щоби громадськість України змогла приєднатись до обговорення, а освітяни та науковці мали час підготувати об’єктивні, а не "замовні" експертні висновки, щоб учителі всієї України нарешті дізналися правду.

Підкреслюємо, ми, учителі Києва, зовсім не проти рішення про оновлення шкільних навчальних програм, але ми проти поспіху у процесі його виконання.

Ми не проти новацій у освіті, але проти їх запровадження без урахування вікових особливостей і потреб дитини.

Ми не проти нових навчальних програм, а проти низької якості конкретного проекту програми зі світової літератури для 5‑9-х класів, розробленого згаданою групою п. О. Ніколенко.

Ми ‑ за відповідальне ставлення до майбутнього, за відкрите обговорення рішень, котрі стосуються сотень тисяч дітей і змінюють долю поколінь.

Ми звертаємось до Вас, оскільки в інформації, поданій на сайті МОНмолодьспорту, убачається сумна тенденція "заколисування" громадської думки. Можливо, через те, що наша заява була переадресована для реагування саме тим співробітникам міністерства освіти, дії яких ми, власне, й оскаржуємо, що є грубим порушенням Закону про звернення громадян. Хто з чиновників МОНмолодьспорту помістив викривлену інформацію про хід громадського обговорення абсолютно неприйнятного проекту навчальних програми, яке відбулось 5 квітня 2012 року в Київському будинку вчителя, нам невідомо.

Як на сьогодні, то ми все ще не маємо відповіді на запитання, поставлені в нашому зверненні до міністра п. Д. Табачника:

  • хто саме й коли "делегував" укладати загальнодержавну навчальну програму саме згаданих вище авторів, котрі не мають позитивного досвіду розробки навчальних програм загальнодержавного рівня (адже п. Б. Жебровський гарантував, що "розробників програм делегують освітяни та науковці")?
  • чому про цей проект не знала переважна більшість освітян у інших регіонах України?
  • чому голосна заява авторів про те, що в ході обговорення були враховані 3 000 зауважень з усієї України, фактично не знайшла відображення у відхиленому вчительською громадою проекті?

Ці та багато подібних запитань усе ще чекають на щиру відповідь.

Не залишайтесь осторонь! Адже якщо література є тим предметом, котрий формує світогляд і моральні якості молодої людини, то може варто всім придивитись до того, а як же саме збираються їх формувати?

Зробімо все, аби з 1 вересня 2013 року, коли п’ятикласники українських шкіл розпочнуть навчальний рік за новими програмами, учителі не ніяковіли, коли учні гиготітимуть над словами "Семерых ощенила сука" ("Пісня про собаку" С. Єсеніна), а 15-річні візьмуть на озброєння блоківський рядок "істина в вині". Аби діти починали вивчення систематичного курсу літератури з Гомера, а не з Лесбосу, аби в курсі літератури були не твори невеликого розміру, а ті твори, які допоможуть людині стати Людиною!

Дуже сподіваємось на Вашу допомогу!

З повагою,
від імені комітету активу вчителів світової літератури м. Києва,

учителі-методисти світової літератури, керівники постійно діючих майстер-класів

з апробації навчальної програми зі світової літератури

Ірина Мегедь, Катерина Баліна

Освіта.ua
18.04.2012

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!